Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Ще карам по ред:
Замърсяване – Излишно е да спорим по темата кое производство замърсява повече – батерия или петрол. Батериите са напълно рециклируеми за разлика от милионите тонове изгоряло гориво всеки ден. Единствения коз на АНТИ вълната (силно зависима от икономическите интереси) е че и електричеството се произвежда все още от централи на въглища, НО това се променя с мноооого бързи темпове. Новите мощности ще са основно във възобновяеми източници и старите централи ще са на доизживяване. Освен това дори и да приемем, че тока се произвежда в голяма степен от въглища е в пъти по-ефективно производството и употребата на ТОК спрямо бензин/дизел. Да не говорим, че Ел двигателя е в пъти по-ефективен от ДВГ.
Цената на компанията се определя от много фактори и нито един от посочените от теб

Няма рекламен трик другарю, защото ако не знаеш Тесла е единствения авто производител, който има 0$ похарчени за рекламен бюджет - EVER. Маркетинга се прави от потребителите, които карат автомобила и вълната расте като горски пожар. И причината е много проста – колите на тесла са несравнимо по-добри от всичко което има на пазара в ценовия сегмент. Сравненията на тесла се правят с Поршета, ферарита и ламборджинита, спортни коли които са 3 до 10 пъти по-скъпи от тесла. Сам можеш да си направиш извода.
Поддръжка – тотално си заблуден. Вече има 6 годишни тесли и спестените разходи за поддръжка и гориво правят колата значително по-евтина от сравним автомобил (Ауди например). Има таксиметрови компании с над 400 хил мили (600х км), при които деградацията е в порядъка на 10-20%. Купето е дизайннато за 1 млн мили (1,6 млн км)! Така че ако изобщо някога ти се намали капацитета на батерията (след 600-700 хил. км) и имаш нужда от смяна, разхода ще ти 5-7 хил $ за още толкова км. За средно статистическия потребител това означава че батерия МОЖЕ БИ ще се сменя след 4тия собственик.
Пробег – няма значение дали пробега на ДВГ е 1000 или 2000 км. Важното е как се шофира на дълги разстояния. На всеки 3-4 часа шофиране така или иначе спираш да почиваш, храниш и т.н. За 20 – 25 мин зареждане даже няма да си свършил с тоалетната.
Пробега през зимата намалява около 10 до 20%, а в екстремни условия при -30/40градуса до 30-40%. Вместо 500км, ще караш 300-350. Дизела при -30 няма да запали даже
Тежестта на батерията не е проблем. М3 е с 50 до 80 кг по-тежка от Мерцедес или БМВ. За сметка на това факта, че няма двигател отпред, а батерията е поставена на пода превръща електрическата Тесла в най-сигурната кола на пътя заради ниския център на тежестта и системите поставени да запазват целостта на купето.
Зарядните станции в западна Европа дават възможност за абсолютно безпроблемно шофиране на големи разстояния. Източна Европа изостава, но и това ще се промени за 2-3 години.
„Бързото зареждане“ се прави само ако пътуваш на дълги разстояния. За ежедневно ползване през нощта или на работа. С навлизането на електромобилите зарядните ще са навсякъде – паркинги, офиси, МОЛове, хотели, гаражи, на улицата …
Количеството автомобили с ДВГ спрямо EV е много наивен аргумент. Преди 10 – 12 год. нямаше нито един Смарт телефон, сега е трудно да видиш някой без такъв. Преди 110 години е нямало автомобили, а само коне и каруци, 10 години по-късно конете са ползвани само в земеделието. Тенденцията е видна още от сега. Продажбите на автомобили с ДВГ спадат навсякъде от 2015/16 година, а на EV се покачват с 50 – 100 % всяка година, като основния генератор на търсенето е Тесла!!! Believe it or not.
Коментар