Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Миналата година в Китай са продадени над 1 млн електрически коли и 16 000 автобуса. Тази година се очаква дневната консумация на петрол да де понижи с 200 000 барела. Въпреки ръста на икономиката им.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      безимeн - пак ти го пиша , купуват хибриди или ел. коли по малко а тези които са се прекарали да не купят хибрид и са купили автомобил с двг съжаляват и още повече ще съжаляват защото петролните горива ако не поскъпнат поради по високи налози, ще поскъпнат поради по висока цена на петрола. Тенденцията е ел.колите да стават все по изгодни и не виждам как тя ще се обърне.
      Петролът, обаче, може също и да поевтинява. И има логика в това въпреки, че е нещо извратена. Друго ми се чини, напоследък: в темата, чуваемостта се губи. И ти, и дори безименният, имате верни изходни позиции. Някак парадоксално но, и двете линии имат място. Дивергенция?
      - Не знам. Проблемът е, че планетата е била, е и още дълго ще остане единственото прилично място за масов живот. Какво да се прави? Т.е., как да я караме?
      Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

      Коментар


      • ED - акумулаторите в момента е неясно как ще се рециклират в интерес на истината, никой не инвестира сериозно в рециклирането им за което се изисква първо стандарт за размера и конструкцията и от там да е възможно вече да се направят автомати за разрушаване и извличане на суровините. Самите акумулатори са 100% суровина, която е годна след като се рафинира и пречисти при което няма да се отделят токсични отпадъци а такива ще се създадат ако се изхвърлят безконтролно или акумулаторите просто се депонират и бъдат оставяни да деградират физически. До там им стигат силите на иначе ангажираните много политици и еколози. Между другото и ДВГ са токсични, но до ден днешен никой не объща внимание на това че като отпадък те съдържат азотни съединения и метални окиси на металите с които са легирани стоманите а те са много токсични.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • безимeн - пак ти го пиша , купуват хибриди или ел. коли по малко а тези които са се прекарали да не купят хибрид и са купили автомобил с двг съжаляват и още повече ще съжаляват защото петролните горива ако не поскъпнат поради по високи налози, ще поскъпнат поради по висока цена на петрола. Тенденцията е ел.колите да стават все по изгодни и не виждам как тя ще се обърне.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Тавариш, добре е да имаш мнение, но е още по-добре да си „open minded“ и да си способен да го променяш, когато фактите не го подкрепят. Или поне така правят успяващите хора!!!

            Ще карам по ред:

            Замърсяване – Излишно е да спорим по темата кое производство замърсява повече – батерия или петрол. Батериите са напълно рециклируеми за разлика от милионите тонове изгоряло гориво всеки ден. Единствения коз на АНТИ вълната (силно зависима от икономическите интереси) е че и електричеството се произвежда все още от централи на въглища, НО това се променя с мноооого бързи темпове. Новите мощности ще са основно във възобновяеми източници и старите централи ще са на доизживяване. Освен това дори и да приемем, че тока се произвежда в голяма степен от въглища е в пъти по-ефективно производството и употребата на ТОК спрямо бензин/дизел. Да не говорим, че Ел двигателя е в пъти по-ефективен от ДВГ.

            .......................

            ТовариШ /съобразявам се с наложеното от опонента ми обръщение!/ Ще трябва да разделяме факторите, които влияят на дискусията. В противен случай нещата се замазват и не доказваме своите тези!


            НЕ Е ИЗЛИШНО да спорим по темата, кое производство замърсява повече. "Излишно е" - казваш ти, защото тоя начин на разсъждения обслужва твоята теза. Не е излишно да спорим по темата. Така всеки достига до своята истина, другарю /така се обръщаш към мен и не желая да те разсройвам с други обръщения!..., това, че не желая да те разстройвам - не означава, че си запечен - моля да не се тълкува неправилно!/

            1. Основното, от което е съставена активната маса на батериите - се добива в условията на ТОКСИЧНИ производства, които - интересно защо пропускаш! Те са именно... ТОКСИЧНИ! С токсичните производства, не само, че се замърсява природата, но и се ЗАСТРАШАВА ДИРЕКТНО живота на хората!

            2. Активната маса от токсични /най-общо - вещества/ - е каква? Допустимо /до колко е изследвано?/ - токсична ИЛИ нетоксична. Все още се колебаем, дали да направим мащабното си изследване - в което далеч не сме така компетентни, както например в еко-мъгливите познания..., с които парадира всяко кърмаче от ранната си възраст...

            3. ТовариШ, може да си припомниш какво представлява електрическият ток /физика, електротехника/! Аз НЕ СМЕЯ да твърдя какво е действието на електромагнитното поле, което се наслагва към познатите ти подобни полета върху човека, защото дори и ти знаеш, че около проводник, по който тече ток - се създава - какво, бе, другарю? Разбира се - това е НОВО магнитно поле!

            4. Долу ти давам стойностите на тока/напрежението /ако смяташ, че има грешка - поправи ме!/. Ти - разбира се знаеш - що е то променлив и прав ток, а също знаеш и що е то честота на тока - мислИ и разсъждавай на глас, ако знаеш, че нов електромобил от компактен клас е 60 000 лв.В същото време - колко струва литиево-йонната му батерия, ако тя съставлява около 60 - 65 - 70 % от стойността на автомобила...

            5. Това, че литият е в ограничени количества в природата - изобщо НЕ Е ТЕМА на дискусията, ако и - цената му постоянно да мисля, че ще расте, но ТОВА НЕ Е ПРЕПОРЪКА към инвеститорите /за разлика от твоите постове тук!/...



            Зареждането до над 80% от батерията на среден клас електромобил отнема различно време според конкретния електромобил и зарядното устройство, което се използва:
            • Обикновен контакт 220V – за около 6 часа
            • От 16А контакт с трифазен 400V ток – за около 2 часа
            • От 20kW бързозарядна станция с променлив ток – за около 40 мин. – 3 часа
            • От 43kW бързозарядна станция с прав ток – за около 30 мин.



            ТовариШ, айде малко по-сериозно, а? Тук четат много по-добри икономисти от теб и мен!

            Прецизирай малко постовете и карай по същество! Стига с общите приказки за пред деЦката градина, другарю ЕД!


            /следва продължение по поста ти.../

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
              По темата:

              Само за няколко месеци - акцията на лабилният психически бизнесмен Мъск изгуби над 15 % от достигнатата цена по време на голямата еуфория, достигната най-вече от аферата с погрешното тълкуване на предлаганият на пазара електромобил и погрешното му отъждествяване със "зелената енергия", въпреки токсичните производства, свързани с материалите, от които е изработена батерията му.

              Тези, над 15 % спад в реалната цена на акцията се дължат на отлива на клиенти от покупката на електромобили. Хората все повече се уверяват в рекламният трик, в който удоволствието от управляване на електромобил се извисява над удоволствието от управляването на ВСЕКИ друг автомобил, който е нов и притежава безспорни предимства от всякакъв вид.

              Предимствата на автомобилите с ДВГ са безспорни по няколко причини, които налагат акциите на Тесла да падат толкова осезаемо:

              1. Поддържането на автомобилите с ДВГ е много по-евтино - ако се отчете стойността на батерията на ел.мобила, която ГУБИ качествата си след всяка следваща година.

              2. Пробегът на автомобилите с ДВГ при едно зареждане - освен, че е по-голям, се извършва с по-добри мощностни показатели, както и с възможността за преодоляване на по-голямо натоварване.

              3. Предимство на автомобилите с ДВГ е липсата на разходи за отопление на купето, докато при конкурента - това директно намалява пробега на електромобила и това е съществено, особено в преходните и зимния сезон!

              4. Електромобилът със сегашната му тежка и обемиста батерия води до тежък електромобил, което отново изисква по-голям разход на ел.енергия и това отново и отново намалява капацитета на батерията и тя сдава багажа доста бързо. Новата батерия изисква сума, равностойна на минимум 60 % от стойността на новият електромобил.

              5. Не трябва да си правим илюзии, че електромобилът "вози" без никакви повреди и необходимост от регулировки и проверки на техническото състояние, което е свързано и със средства. Разходи не би имало, единствено за ел.мобил, който си стои в гаража.

              6. Не бива да забравяме ОСНОВНОТО: ако ни сочат предимства на електромобилите - със сигурност това е по причини:

              - или прекалено висока начална цена /която се премълчава, а се избутват напред "предимства",

              - или прекалено висока цена на батерията /също премълчавана/,

              - или необходимост от смяна на батерията с нова - между 3 - 5 години, но това се усеща от всеки собственик по причината, че ще могат да се преодоляват много по-малки разстояния между зарежданията...

              - за зарядните станции няма да говорим, защото те са си отвсякъде без никакви проблеми! ))

              - за бързината на зареждане, с която ни омайват - също няма да говорим, но всеки ел.специалист би НИ казал, че зареждането на една батерия е качествено, ако зарядният ток е малък..., т.е. - БАВНО!!! Е, КОЙ ще чака??? Нощем??? Може би! Някъде! Автономно зарядно в къщи? Ново оскъпяване! Безотказна работа? Съмнително!

              МноооогоТО проблеми /които не претендирам да съм прецизирал до край/ ЩЕ налагат още по-големи спадове в продажбите, освобождаване на служители в компанията на Мъск и падане на цените на акцията!!!

              7. Разбира се, че двигателите с вътрешно горене, както и останалите топлинни двигатели, монтирани на съвременните превозни средства са СТОТИЦИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от електродвигателите - като движители на същите.

              Последната точка е достатъчна, за да унищожи всяка "класация", инспирирана от рекламата на Мъск!

              С ясното съзнание какво казвам: двигателите с вътрешно горене В СВЕТОВЕН МАЩАБ, монтирани в съвременните ПРОДАДЕНИ превозни средства надхвърлят стотици пъти ел.двигателите - като движители! Подобна тенденция се проверява - месец след месец и няма шанс да бъде променена!
              Тавариш, добре е да имаш мнение, но е още по-добре да си „open minded“ и да си способен да го променяш, когато фактите не го подкрепят. Или поне така правят успяващите хора!!!

              Ще карам по ред:

              Замърсяване – Излишно е да спорим по темата кое производство замърсява повече – батерия или петрол. Батериите са напълно рециклируеми за разлика от милионите тонове изгоряло гориво всеки ден. Единствения коз на АНТИ вълната (силно зависима от икономическите интереси) е че и електричеството се произвежда все още от централи на въглища, НО това се променя с мноооого бързи темпове. Новите мощности ще са основно във възобновяеми източници и старите централи ще са на доизживяване. Освен това дори и да приемем, че тока се произвежда в голяма степен от въглища е в пъти по-ефективно производството и употребата на ТОК спрямо бензин/дизел. Да не говорим, че Ел двигателя е в пъти по-ефективен от ДВГ.

              Цената на компанията се определя от много фактори и нито един от посочените от теб
              Няма рекламен трик другарю, защото ако не знаеш Тесла е единствения авто производител, който има 0$ похарчени за рекламен бюджет - EVER. Маркетинга се прави от потребителите, които карат автомобила и вълната расте като горски пожар. И причината е много проста – колите на тесла са несравнимо по-добри от всичко което има на пазара в ценовия сегмент. Сравненията на тесла се правят с Поршета, ферарита и ламборджинита, спортни коли които са 3 до 10 пъти по-скъпи от тесла. Сам можеш да си направиш извода.

              Поддръжка – тотално си заблуден. Вече има 6 годишни тесли и спестените разходи за поддръжка и гориво правят колата значително по-евтина от сравним автомобил (Ауди например). Има таксиметрови компании с над 400 хил мили (600х км), при които деградацията е в порядъка на 10-20%. Купето е дизайннато за 1 млн мили (1,6 млн км)! Така че ако изобщо някога ти се намали капацитета на батерията (след 600-700 хил. км) и имаш нужда от смяна, разхода ще ти 5-7 хил $ за още толкова км. За средно статистическия потребител това означава че батерия МОЖЕ БИ ще се сменя след 4тия собственик.

              Пробег – няма значение дали пробега на ДВГ е 1000 или 2000 км. Важното е как се шофира на дълги разстояния. На всеки 3-4 часа шофиране така или иначе спираш да почиваш, храниш и т.н. За 20 – 25 мин зареждане даже няма да си свършил с тоалетната.

              Пробега през зимата намалява около 10 до 20%, а в екстремни условия при -30/40градуса до 30-40%. Вместо 500км, ще караш 300-350. Дизела при -30 няма да запали даже

              Тежестта на батерията не е проблем. М3 е с 50 до 80 кг по-тежка от Мерцедес или БМВ. За сметка на това факта, че няма двигател отпред, а батерията е поставена на пода превръща електрическата Тесла в най-сигурната кола на пътя заради ниския център на тежестта и системите поставени да запазват целостта на купето.

              Зарядните станции в западна Европа дават възможност за абсолютно безпроблемно шофиране на големи разстояния. Източна Европа изостава, но и това ще се промени за 2-3 години.

              „Бързото зареждане“ се прави само ако пътуваш на дълги разстояния. За ежедневно ползване през нощта или на работа. С навлизането на електромобилите зарядните ще са навсякъде – паркинги, офиси, МОЛове, хотели, гаражи, на улицата …

              Количеството автомобили с ДВГ спрямо EV е много наивен аргумент. Преди 10 – 12 год. нямаше нито един Смарт телефон, сега е трудно да видиш някой без такъв. Преди 110 години е нямало автомобили, а само коне и каруци, 10 години по-късно конете са ползвани само в земеделието. Тенденцията е видна още от сега. Продажбите на автомобили с ДВГ спадат навсякъде от 2015/16 година, а на EV се покачват с 50 – 100 % всяка година, като основния генератор на търсенето е Тесла!!! Believe it or not.
              Last edited by ED; Вчера, 11:00.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                безимeн - напоследък всички мои познати които си купуват нови коли или си вземат хибриди или изцяло ел., явно рекламата ги е ударила в главите и по 8 години гаранция имат на прословутите акумулатори.


                Супер-какъвто си там, гаранцията на акумулатора - ако си забелязал - няма да е за ПАДАЩИЯТ КАПАЦИТЕТ от 2-3-тата година натам!

                Хайде да не заблуждаваме хората тук! Те НЕ пасат трева!

                АКО можеш да кажеш нещо КОНКРЕТНО но по антитезата на електромобила в поста, написан от мен - давай!

                Другото е бошлаф! Напр. - напоследък аз НЯМАМ нито един пример от многобройните ми познати, който да си е купил електромобил..., още повече пък да го е карал 8 години, за да ни каже какво-що...

                Но с това не те разколебавам: джиткай си с електромобилите на твоите приятели из София. До сега аз съм виждал само един такъв ел.мобил /може да са няколко!!!/..., срещу десетки хиляди всеки ден с двигатели с вътрешно горене, между повече от милион себеподобни - с двигател с вътрешно горене.

                /между другото, ел.мобилът не е никаква новост! - но да не се повтаряме, което правят рекламиращите..., но за какво друго да се хванат, ако споменават това и "ефирното" удоволствие от карането на въпросния/...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  безимeн - напоследък всички мои познати които си купуват нови коли или си вземат хибриди или изцяло ел., явно рекламата ги е ударила в главите и по 8 години гаранция имат на прословутите акумулатори.
                  Пак зависи по колко ще ги караш, обаче. Едни такива, брой цикли заряд-разряд. И, което първо се случи: Години или цикли. И край с гаранцията.
                  Last edited by Pyramid; Вчера, 08:51.
                  Мандрата свършва скоро https://www.indiegogo.com/projects/hteconomizer-energy/x/10896729#/

                  Коментар


                  • безимeн - напоследък всички мои познати които си купуват нови коли или си вземат хибриди или изцяло ел., явно рекламата ги е ударила в главите и по 8 години гаранция имат на прословутите акумулатори.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • По темата:

                      Само за няколко месеци - акцията на лабилният психически бизнесмен Мъск изгуби над 15 % от достигнатата цена по време на голямата еуфория, достигната най-вече от аферата с погрешното тълкуване на предлаганият на пазара електромобил и погрешното му отъждествяване със "зелената енергия", въпреки токсичните производства, свързани с материалите, от които е изработена батерията му.

                      Тези, над 15 % спад в реалната цена на акцията се дължат на отлива на клиенти от покупката на електромобили. Хората все повече се уверяват в рекламният трик, в който удоволствието от управляване на електромобил се извисява над удоволствието от управляването на ВСЕКИ друг автомобил, който е нов и притежава безспорни предимства от всякакъв вид.

                      Предимствата на автомобилите с ДВГ са безспорни по няколко причини, които налагат акциите на Тесла да падат толкова осезаемо:

                      1. Поддържането на автомобилите с ДВГ е много по-евтино - ако се отчете стойността на батерията на ел.мобила, която ГУБИ качествата си след всяка следваща година.

                      2. Пробегът на автомобилите с ДВГ при едно зареждане - освен, че е по-голям, се извършва с по-добри мощностни показатели, както и с възможността за преодоляване на по-голямо натоварване.

                      3. Предимство на автомобилите с ДВГ е липсата на разходи за отопление на купето, докато при конкурента - това директно намалява пробега на електромобила и това е съществено, особено в преходните и зимния сезон!

                      4. Електромобилът със сегашната му тежка и обемиста батерия води до тежък електромобил, което отново изисква по-голям разход на ел.енергия и това отново и отново намалява капацитета на батерията и тя сдава багажа доста бързо. Новата батерия изисква сума, равностойна на минимум 60 % от стойността на новият електромобил.

                      5. Не трябва да си правим илюзии, че електромобилът "вози" без никакви повреди и необходимост от регулировки и проверки на техническото състояние, което е свързано и със средства. Разходи не би имало, единствено за ел.мобил, който си стои в гаража.

                      6. Не бива да забравяме ОСНОВНОТО: ако ни сочат предимства на електромобилите - със сигурност това е по причини:

                      - или прекалено висока начална цена /която се премълчава, а се избутват напред "предимства",

                      - или прекалено висока цена на батерията /също премълчавана/,

                      - или необходимост от смяна на батерията с нова - между 3 - 5 години, но това се усеща от всеки собственик по причината, че ще могат да се преодоляват много по-малки разстояния между зарежданията...

                      - за зарядните станции няма да говорим, защото те са си отвсякъде без никакви проблеми! ))

                      - за бързината на зареждане, с която ни омайват - също няма да говорим, но всеки ел.специалист би НИ казал, че зареждането на една батерия е качествено, ако зарядният ток е малък..., т.е. - БАВНО!!! Е, КОЙ ще чака??? Нощем??? Може би! Някъде! Автономно зарядно в къщи? Ново оскъпяване! Безотказна работа? Съмнително!

                      МноооогоТО проблеми /които не претендирам да съм прецизирал до край/ ЩЕ налагат още по-големи спадове в продажбите, освобождаване на служители в компанията на Мъск и падане на цените на акцията!!!

                      7. Разбира се, че двигателите с вътрешно горене, както и останалите топлинни двигатели, монтирани на съвременните превозни средства са СТОТИЦИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от електродвигателите - като движители на същите.

                      Последната точка е достатъчна, за да унищожи всяка "класация", инспирирана от рекламата на Мъск!

                      С ясното съзнание какво казвам: двигателите с вътрешно горене В СВЕТОВЕН МАЩАБ, монтирани в съвременните ПРОДАДЕНИ превозни средства надхвърлят стотици пъти ел.двигателите - като движители! Подобна тенденция се проверява - месец след месец и няма шанс да бъде променена!

                      Коментар


                      • Още няколко мисли на тема EV (in general), Tesla и бъдещето на транспорта.

                        Много се изговори какво е възможно, какво се харесва от потребителя, дали има търсене за EV-та, дали има смисъл и пр. Факт е обаче, че всяко нововъведение (технология) първоначално е отричано и присмивано докато събере критична маса от потребители. 10 години по-късно хората се чудят как са могли да живеят без новата технология. Транзита към електро-транспорт не е изключение.

                        „If I had asked people what they wanted, they would have asked for faster horses“ – думите се приписват на Хенри Форд и са живописно потвърждение за различния начин на мислене на иноваторите. От гледна точка на потребителя, това което се приема за нормално е да получава повече от това с което вече е свикнал – по-бърза, по-мощна, по-възможност SUV (щото е модерно), с по-нисък разход на дизел и т.н. Когато му се предложи нещо различно, първоначалната реакция разбира се е да гледа с недоверие и да търси негативите (а в началното развитие на всяка нова технология все още има такива).
                        С развитието на Тесла (особено в последната година), различното вече не изглежда толкова странно, екзотично, непрактично и скъпо! Проблемът на потребителя е че няма как да оцени новото, ако не го пробва!

                        Парадоксалното е че всеки, който се качи на EV и особено на Тесла слиза от колата с тотално различна гледна точка. Всички аргументи ПРОТИВ вече не са толкова убедителни (набивани от традиционните производители и всички заинтересовани – енергийни гиганти и пр.). Ел. колите са бързи, евтини за поддръжка, по-сигурни, лесни за зареждане и ако ги поставиш в правилната ценова категория, а в случая с Тесла са Мерцедес, БМВ и Ауди са дори и по-евтини като се разгледат разходите за експлоатация за живота на автомобила.

                        За тези които искат да пробват как вървят EV-та могат спокойно да си инсталират апликацията на SPARK и да пробват (мисля че работи само в София обаче)!


                        За всичко друго може да си разтягаме локуми но цифрите говорят най-добре:

                        Какво казват продажбите на Тесла М3 (за Март когато се доставят на потребителите)
                        #1 по продажби в САЩ (в ценовата категория)
                        #1 по продажби в Европа – Холандия, Швейцария, Норвегия (с най-скъпата модификация)
                        #1 EV по продажби – Норвегия, Холандия, Испания, Германия, Австрия Швейцария

                        Click image for larger version

Name:	Swiss sales.jpg
Views:	1
Size:	73.9 КБ
ID:	3460369

                        Click image for larger version

Name:	EU BEV registrations.jpg
Views:	1
Size:	74.7 КБ
ID:	3460370


                        Следващите месеци започват да се продават евтините модификации (с 40% по-ниска цена) и само можем да си представяме физиономиите на конкуренцията! И като казвам конкуренция, нямам предвид EV моделите на нисан, ауди, ягуар! EV пазара тепърва ще започва да се ускорява в т.н S-curve и ще измества ДВГ с все по-силни темпове. Нагледна картинка как ще се развиват продажбите следващите няколко години:

                        Click image for larger version

Name:	EV adoption.jpg
Views:	1
Size:	80.1 КБ
ID:	3460371

                        Наскоро видях, че Фиат са подписали споразумение с Тесла да им платят няколко стотин милиона вместо да платят глобите за емисии, наложени в Европа. Няма да се изненадам ако нещо подобно се случи и в Китай и САЩ. Въпросът е колко време ще могат традиционните производители да отлагат неизбежното!!!

                        Тесла килърите никакви ги няма. Наскоро излезе рейтинга на Ауди е-трон и се оказва че тесла от 2012 година е с по-добра ефективност на батерията и цялостната технология от Ауди 2019 (200 мили капацитет при 90кв батерия)! Всички германски производители са м/у 3 и 10 години след тесла като развитие.

                        И ако цифрите към момента говорят достатъчно за промяната в настроенията и нагласите на потребителя да си представим каква ще е картината като започнат да се продават – model Y, Pick –UP track, камиона …


                        Коментар


                        • Investitor33 - може след толкова време въобще да не се говори за батерии както вървят нещата
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            Мъск - в края на полугодието - наистина ще бъде № 1...

                            ... по брой на освободени служители в компанията!
                            На твойто му се вика wishful thinking

                            От 10 години все това говорят пък ти да видиш …
                            # 1 по продажби
                            # 1 по сигурност
                            # 1 по динамика
                            # 1 цена/км
                            # 1 по клиентска удовлетвореност
                            # 1 self driving (beta)


                            Като гледам конкуренцията съкращава персонал и слага на тезгяха цели предприятия заради намалени продажби. Теслата удвояват приходите всяка година
                            Last edited by ED; 16.04.2019, 20:03.

                            Коментар


                            • Мъск - в края на полугодието - наистина ще бъде № 1...

                              ... по брой на освободени служители в компанията!

                              Коментар


                              • Голямо заяждане е паднало като гледам изтритите коментари

                                Мъск не го мисли. М3 вече е #1 едно по продажби за Март в доста европейски държави … със скъпите модели за около 50 хилки в евро. Така ще е цяла година.
                                Колелото е завъртяно вече – няма връщане назад:

                                Ток и супер атрактивни дизайнерски решения на салона в Шанхай

                                VW's I.D. EV will deliver a 300 mile range for the price of a Golf

                                ...


                                Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                Развалили сте хубавата тема!
                                Как сега да коментираме, коя ще бъде основната причина и какъв ще е характерът за намаляващите продажби на Тесла? Плавно, или скокообразно ще падат продажбите? Кога ще започнат да се освобождават от своите пакети основните акционери и докога Мъск - ако би започнал - ще си ги изкупува с идеята да се противопостави на естествените процеси? Ще осмислят ли най-после правителствата идеята за екологично-чистите превозни средства, които неправилно се отъждествяват с електромобила? Ще осмислят ли най-после "защитниците" на електромобила- идеята, че електромобилът НЕ МОЖЕ да замени топлинните двигатели!....

                                Коментар

                                Working...
                                X