Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Pyramid, три пъти по голям е въртящия момент с такава намотка, затова успява да тръгне. 5.5 киловата е 40кг с чугунено тяло на статора, с алуминиево ще е с 5 кг по лек. Ефективноста им е по висока от тази на с постоянните магнити, не ги охлаждат и не греят чак толкова, няма охлаждане. Не е измама.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеБъpзоходко, по принцип си прав, ако не бяха открили как да ги направят. Да евтини са, магнитите са скъпи. Причината да го направят е че са купували в Крим от Китай едни автомобили за туристи и двигателите слабовати да се катерят по техните чукари, наклони и измислят това нещо с по мощни асинхронни.
Коментар
-
Бъpзоходко, по принцип си прав, ако не бяха открили как да ги направят. Да евтини са, магнитите са скъпи. Причината да го направят е че са купували в Крим от Китай едни автомобили за туристи и двигателите слабовати да се катерят по техните чукари, наклони и измислят това нещо с по мощни асинхронни.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнениеА също така и мизерните възможности за регулиране на оборотите. При ниски обороти хич ги няма. Като цяло от всички видове ел двигатели, асинхроните са с най ниско КПД, но са най-прости за производство, респективно най ефтини..Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Заради лошите пускови характеристики.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.
Коментар
-
bota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Само градско е възможно, извън ще си е поне 10, а магистрално 20. Аз не знам що не ползват асинхронни двигатели в електричките, с милиони бройки ще е на същата цена като постоянните магнити
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
Коментар
-
bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите годиниНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнениеБавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
D.Y.F-091066
Коментар
Коментар