IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • mikomikov, сервиза знаеш ли как ще ти помогне, ако в помпата има петна ръжда. Дизелова кола не се оставя да стои дълго, всички горива отделят вода, както е минало през каквито искаш филтри. На стари коли с метални резервоари им се пробиваха резервоарите долу където водата се отделя, тя е по тежка и се събира на дъното. Просто не трябва да престоява гориво в помпата и дюзите дълго време, ако има кой да я припалва ще я спаси от такива проблеми при положение че се наложи. Сервиза по добре да не го посещаваш с такъв проблем. С маслото в двигателя като не се кара се случва друга неприятност, утаява се нещо като вакса в картера, маслената помпа ако я засмуче и запушва маслената магистрала, лагерите на коляновия вал остават сухи и двигателя става за основен ремонт в добрия случай. Всяко гориво като се отделя вода в него, малко количество е, но за дизелови двигатели е зле, в самата помпа горивото ще направи няколко капки вода. В сервиз няколко дена отнема мъки да изкарат водата от резервоар, на стара кола която е карана в такъв режим - случвало се е да престоява. На големите машини с големи резервоари, имат кран да източваш вода от дъното на резервоара периодично.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

      Майтапчиев, ти нова химия ли ще пишеш тук?

      Освен това - знаеш ли кои помпи и дюзи "не понасят" вода, която се "създава" от "твоята" химия?

      Другото: не знаеш, че електрониката и електронния блок следи всички параметри на съвременния автомобил и веднага подава сигнал, а ти - ако си съобразителен - ще отскочиш до сервиза..., но - щом си българче - задължително ще почнеш да човъркаш системите, а също - няма да направиш препоръчителните прегледи, нито пък ще сменяш филтрите - а те са точно за това: задържат механични примеси (откъде? - от износването), смоли от некачествени - евтини и откраднати горива, ВОДА (отново от некачествени и евтини (побългарени горива)....

      Та - каква вода. кВи 5 леА? Зарежда се на оторизирани бензиностанции, а не се зарежда с откраднат дизел от локомотиви на БДЖ, нито от корабите на Флота... (много важно условие!)

      Коментар


      • bota156, да изминаваш ежедневно 100 км. в едната посока и толкова в другата стават безпроблемно, ако имаш и условия да ги зареждаш. Дизелъг също не става да го оставиш да стои примерно 2 месеца, а има хора така ползват колите си, налага им се. Помпите и дюзите не понасят вода, а всяко гориво като стои отделя малко вода. Тази Тесла е изминала вече 400к. км. , знаеш ли колко КИА от новите модели ще могат да изминат такъв пробег с един двигател - нито една.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Те и да ги направят, часовете кибик,доде заредиш...
          електричката е за 2-ра кола на жинътъ да вози децата и до мола.
          за всичко друго ДИЗЕЛ
          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

          Коментар


          • dmm, метана беше конкурент на електромобилите преди 2019 година. Не си карал на метат фабричен, 5 лева за 100 км. беше разхода. Дизела и бензина са скъпи като горива, пропанбутана и метана му беше на половината цена. А най икономична би бил дизел конвертиран на метан само, има разхода на дизелов двигател в тегловно отношение - колкото е теглото на диз. гориво, толкова метан изразходва. Електромобилите са тежки, затова харчат доста ток. А той като харчи много му трябва голям капацитет батерия. В интернет има такива които се занимават с Нисан лийв да им правят нови батерии от нови елементи. Скоро гледах докато преди им правеха големи батерии с по голям капацитет, сега има слагат тесни и леки гуми и батерия 10 киловатчаса само, тежи с последните елементи които се продават 30 кг. , колкото два оловни акумулатора. В оригинал колата с 280 кг. батерия 24 киловатча не изминава 200км. никога, с такава малка батерия ги изминава, а 10 киловатчаса се зареждат 6 пъти по бързо от 60 с малък заряден ток в къщи.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
              Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.

              За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.
              Те и да ги направят, часовете кибик,доде заредиш...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                $9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
                т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?
                Не опира въпроса само до цифричките, а и до възможностите за зареждане- доста по малко от бензиностанциите, до обхвата- например дизела ще те изкара 1000км, бензина поне 600км и ще го заредиш за 2-3 минути и ще продължиш, докато с ел колата не става. Както е написал пчеларко за такси и за града, за да отидеш до работа на 15-20км - да, за дълъг път не

                Коментар


                • Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.

                  За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.
                  Last edited by Mateev; 10.03.2025, 21:01.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение

                    сега добави разликата в цената на автомобила спрямо подобен клас автомобил с двигател, приспадни огромната загуба на стойност при продажбата, и ще получим по-реален разход
                    С обезценката и амортизация-да, съгласен съм. Ама лично мен, какво ме засяга? Моят Форд с ДВГ и ТСО около 6 цента/км ми върши отлична работа.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Май не.
                      сега добави разликата в цената на автомобила спрямо подобен клас автомобил с двигател, приспадни огромната загуба на стойност при продажбата, и ще получим по-реален разход

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                        $9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
                        т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?
                        Май не.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение
                          Експертът по електрически коли Ричард Саймънс е решил да закупи употребяван Tesla Model 3 от 2021 г. с 347 618 километра на километража, за да провери техническото му състояние и нивата на разграждане на батерията. Интересното е, че тази покупка му е струвала само 11 945 долара.

                          Интересното е, че колата все още има оригиналния си въздушен филтър, когато Ричард я купил. Накрая той изчислил разходите за зареждане за целия период на работа и получил сума от почти $9,587.
                          $9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
                          т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение
                            12% от батерията са изчезнали- или 3% на година, малко гадно се получава
                            12% деградация от капацитета на зареждане е поне 15-16% от капацитета на разреждане. Това е така защото нараства вътрешното съпротивление, а от там и топлинните загуби вътре в батерията.

                            В един момент след 10 години ще е останала само 60% или дори по-малко от батерията, което автоматично ще направи колата непродаваема. Тоест човек купи ли си електричка, тя вечно си остава негова собственост.

                            Същото важи и за Plug-in хибридите, при които пак цената на една нова батерия е много по-скъпа от цената на колата на старо.

                            Има още един вид коли - мини хибриди, каквите вече ги правят почти всички нови коли без изключение. Последния ми джип е такъв. Пак има батерия в багажника, но сравнително малка - някъде като дипломатическо куфарче. Тази батерия спомага само за тръгването на колата и за регенериране при натискане на спирачки. При изпреварване също добавя някакви конски сили, ама малко. Основната роля на акумулатора е при тръгване на колата. Когато се спира например на светофар, двигатела на колата се гаси още докато тя е със скорост 30 km/h. На светофара стои с угасен двигател. При тръгване докосваш педала на газта и колата тръгва буквално в същата десета от секундата, преди още да се е запалил двигателя. Тоест стартера освен двигателя, върти и гумите на колата, и така се получава много бързо тръгване паралелно с процеса на палене на двигателя.

                            Тази екстра води до големи икономии. На практика с новия джип градско имам разход около 8 или дори под 8 на 100 бензин, докато при стария джип пак Q7 разхода в града е 16 на 100..

                            Та именно при тези мини хибриди цената им на старо няма да пада чак толкова много, защото батерията е с малък капацитет и след 10-15 години човек ще може да си купи нова такава. При другите видове електрички обаче нова батерия струва по-скъпо от цената на колата на старо, което ги прави тези коли непродаваеми.
                            Last edited by Mateev; 10.03.2025, 20:25.

                            Коментар


                            • 12% от батерията са изчезнали- или 3% на година, малко гадно се получава

                              Коментар


                              • Експертът по електрически коли Ричард Саймънс е решил да закупи употребяван Tesla Model 3 от 2021 г. с 347 618 километра на километража, за да провери техническото му състояние и нивата на разграждане на батерията. Интересното е, че тази покупка му е струвала само 11 945 долара.

                                Както отбелязва Autoevolution, пробег от почти 350 000 километра за четири години експлоатация означава, че собственикът е карал автомобила средно по 317 км дневно, седем дни в седмицата. Съобщава се, че колата е била използвана като такси през тези години.

                                След предварителен оглед на електрическата кола Саймънс заключава, че батерията и електродвигателите са напълно оригинални и нямат следи от манипулации, както и че за цялото това време е сменено само едно нещо - уплътнителият пръстен на механизма за отваряне на багажника.

                                Този Tesla Model 3 Long Range Dual Motor има 435 конски сили и 493 Nm въртящ момент. Това е достатъчно, за да може електрическият автомобил да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди и да достигне максимална скорост от 233 км/ч. Литиево-йонната батерия от 82 кВт-ч осигурява пробег от 568 километра.

                                Ричард Саймънс не е открил очевидни проблеми по време на тестовото си шофиране и проверките за скорост на зареждане на батерията. Що се отнася до състоянието на каросерията и интериора, на пръв поглед изглежда сякаш колата е с много по-малък пробег.

                                Ето кои са най-продаваните електромобили в нашата страна

                                От забележимите дефекти има малка вдлъбнатина на предното крило от страната на пътника. В същото време цялата тапицерия на седалката е в отлично състояние, без видими следи от износване.

                                Сканирането на автомобила показва, че собственикът е заредил 10 768 кВт-ч с постоянен ток и 47 409 кВт-ч с променлив ток. Батерията на модел 3 има 88% капацитет на зареждане, което означава, че е загубила 12% през тези 4 години постоянна употреба.

                                След детайлна проверка на окачването се оказва, че трябва да се сменят сайлентблоковете на задните рамена и накладките на електромобила.

                                Интересното е, че колата все още има оригиналния си въздушен филтър, когато Ричард я купил. Накрая той изчислил разходите за зареждане за целия период на работа и получил сума от почти $9,587.

                                Коментар

                                Working...
                                X