mikomikov, когато се случи първата петролна криза това което я стартира е било, че вече ще се налага да се добива както споменах, да се оставят кладенците да се пълнят, възтановят. След това с още сондажи добиваха много. После и тези добиви спадат и измислиха дренажни сондажи, както им казават - шистов добив. Следващ вариант няма, технологиите да изцеждат са усъвършенствани максимално. Тези при които извираха пари и кладенците бяха артезиански усещат спада на дебита. Следващия път Лъжливото овчарче, ще каже истината и да няма да му повярват сигурно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеmikomikov, няма да има достатъчно петрол съвсем скоро..
Съгласен съм, че нефтът "ще свърши в следващите 40 години"
Това съждение го чух на научна конференция точно преди 42 години. Беше много добре обосновано, имаше много графики и експериментална част. Справка: в някой от годишниците по това време на "научните публикации" на Института по корабостроене - Варна.
Нефтът вече трябваше да е свършил "съвсем скоро" - даммм - вече е на изчерпване - скоро ще да е...
По-скоро - преди да свърши нефта - ще свършат редкоземните метали и в същото време ще направим орната земя неизползваема и ще спрем да изхранваме животинския свят на планетата Земя.
Но ще имаме неодим (с магнитните му свойства) и ще правим ротори на електродвигатели и човечеството ще "свърши съвсем скоро" от глад (в твой стил".
- 3 Харесвания
Коментар
-
mikomikov, няма да има достатъчно петрол съвсем скоро, нещо трябва да се направи и измисли да се замести. Не е лошо и електромобили да има.
- Една от причините да се разпусне СССР и бившия соц.лагер беше че лесния добив намаля. Почнали бяха да добиват като редуват кладенците, примерно помпят от 3 кладеца някъде, 6 месеца или година от кладенец номер 1..после следващата година 2...., защото ако изпомпват постоянно нищо не се получава, оставяха ги да посъберат. Сега вече с дрениране да се изцеди хубаво..и накрая ясно.
- Арабите си продадоха Соади Арамико половината, за да вземат сега пари и да се мъчат да ги инвестират в нещо, което ще замени ойла. Не са се уплашили, че утре всички ще хукнат с електромобили. Тръбата по която извира петрол, ще започне да хълца след по малко от 10 години. А откъде го знаят ? Ами вече хълца сигурно като развият крана нацяло.
- Електромобилите не са приятни чак толкова, могат да те прекарат от раз с пари за цяла една батерия, която да се окаже менте. С бензина е по добре, може да те прекарат с един резервоар или една туба само. Не могат да те измамят чак толкова потенциални измамници. Но това е положението както се казва.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеИзминаха повече от 20 години от темата за електромобилите (от които Европа напоследък - казват - нещо се дистанцира), "Вихреха се едни страсти"... Тук се пускаха карти на осеяната със зарядни станции Европа (в подходящ за лобистите мащаб). Песимистите не бяха добре приети...
Не всички собствениците на електромобили са радостни от тази своя придобивка. На някои им се иска през уикенда да отидат в стотици (и повече) малки градчета, за да се полюбуват на природните красоти. И още тогава коментирахме недостатъци...
https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609
- Ще запазя коня си, докато не построят още бензиностанции
https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609
За зареждане на 200 мили са необходими около 15 минути,
което е достатъчно, за да излезете от този град и
да стигнете до станция за зареждане с по-малко запек.
Има 12 суперзарядни станции, така че на час това място може да даде
разумно зареждане на 48 автомобила, 36, ако се броят 20 минути.
Ако опашката да е дълга 100 автомобила, ще отнеме около 3 часа.
Дори ако хората зареждат два пъти по-дълго, това ще отнеме половин ден.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеИзминаха повече от 20 години от темата за електромобилите (от които Европа напоследък - казват - нещо се дистанцира), "Вихреха се едни страсти"... Тук се пускаха карти на осеяната със зарядни станции Европа (в подходящ за лобистите мащаб). Песимистите не бяха добре приети...
Не всички собствениците на електромобили са радостни от тази своя придобивка. На някои им се иска през уикенда да отидат в стотици (и повече) малки градчета, за да се полюбуват на природните красоти. И още тогава коментирахме недостатъци...
https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609Last edited by Pyramid; 10.03.2025, 14:49.
Коментар
-
Изминаха повече от 20 години от темата за електромобилите (от които Европа напоследък - казват - нещо се дистанцира), "Вихреха се едни страсти"... Тук се пускаха карти на осеяната със зарядни станции Европа (в подходящ за лобистите мащаб). Песимистите не бяха добре приети...
Не всички собствениците на електромобили са радостни от тази своя придобивка. На някои им се иска през уикенда да отидат в стотици (и повече) малки градчета, за да се полюбуват на природните красоти. И още тогава коментирахме недостатъци...
https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Серийно не може поради 2 причини:
1. Сечението на проводника на реакторите с малка мощност е малко
2. В кой кръг да ги включа, като вътрешната ми мрежа е сложна и е смесица от мой ток и ток за продан
Затова в паралел си е чиста работа - разпространява се по всички мрежи, частично се компенсира в някои от тях, и чак на изводите НН на трафопоста меря каква е останалата разлика, а къде в мрежата ще я компенсирам няма никакво значение.
А ти знаеш ли някъде някой, който произвежда готови индуктивни Cos Ф регулатори? Най-добре е да купя нещо готово, измислено и тествано.
Иначе, в Дряново, има един чичко, Сталян му е името, навива по поръчка.
А сега се сетих, дали в паралелен кръг, реактор - кондензатор, СЕРИЙНО с кондензатора, ако вкараш ШИМ - комутатор, няма поне 1-вата хармоника да успяваш да КОМПЕНСИРАШ ПЛАВНО?Last edited by Pyramid; 17.02.2025, 15:41.
Коментар
-
Най добре беше да не се смесват мрежите и тока от фотоволтаици да се преобразува и съхрани, а най добре съхранението да е дългосрочно. Това обаче с батерии - акумулатори няма как да стане. Кой обаче ще финансира такава разработка ? Много ясно че тя после ще се копира от индустрията, а който я направи ще е за негова сметка.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеМисля си, подвеждащо ти влияе работата ти с (все по-) сложни системи. И едно дяволите нашепва, че може и още. А, дале е необходимо - мълчи пролетното, нали да то вгорчи живота...
Как бих постъпил аз (един от вариантите): Едно измерване на тока от/към мрежата и няколко стъпала серийно реактори. Колкото по-малък ток, толкова повече РАЗшунтирам реакторите. На.макс.ток настройвам така, щото да съм под 1 индуктивен, да речем, 1 киловар, ама да го има. Същото и на минимален ток. Сега, ако си решил да усложняваш до предела мисля си, такъв, дали изобщо има?
1. Сечението на проводника на реакторите с малка мощност е малко
2. В кой кръг да ги включа, като вътрешната ми мрежа е сложна и е смесица от мой ток и ток за продан
Затова в паралел си е чиста работа - разпространява се по всички мрежи, частично се компенсира в някои от тях, и чак на изводите НН на трафопоста меря каква е останалата разлика, а къде в мрежата ще я компенсирам няма никакво значение.
А ти знаеш ли някъде някой, който произвежда готови индуктивни Cos Ф регулатори? Най-добре е да купя нещо готово, измислено и тествано.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Електромера е 4-квадрантен и следи активна/реактивна във всеки един квадрант. Следи и токове и напрежения в първите 20-30 хармоника. Така че директно мога да го настроя за реактивна енергия в квадрант продава. Индуктивностите трябва да се включват в паралел на мрежата и да се изключват, което ще предполага големи дъги, но има специализирани контактори за тази цел.
Има и друго предизвикателство - електромера се намира физически в трафопоста, а реакторите и схемата за управление у дома в мазето, така че трехнически трябва да реша въпросът как импулсите от изхода на електромера трябва да се прехвърлят на 200 метра в мазето. Може би трябва второ Logo, и двете Logo-та да си приказват по IP (последните модели го могат това).
Целият проблем е в това, че Cos Ф трябва да го меря директно на жиците на трансформатора в трафопоста, защото зад него има няколко електромера, от някои от които купувам енергия за имота, а от други продавам енергия от двете фотоволтаични централи. Денем обаче работещите инвертори на централите се месят на Cos Ф и се смесва тяхната реактивна с моята реактивна и това се променя много бързо с всяко преминаване на облак над панелите. Тъпа история, но точно това ме принуждава често да щракам контактори за компенсация.
Как бих постъпил аз (един от вариантите): Едно измерване на тока от/към мрежата и няколко стъпала серийно реактори. Колкото по-малък ток, толкова повече РАЗшунтирам реакторите. На.макс.ток настройвам така, щото да съм под 1 индуктивен, да речем, 1 киловар, ама да го има. Същото и на минимален ток. Сега, ако си решил да усложняваш до предела мисля си, такъв, дали изобщо има?Last edited by Pyramid; 17.02.2025, 08:56.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Тези дросели... Тези РЕАКТОРИ, ще ти бъдат на страна АС и ще трябва да ги не точно включваш и изключваш (послегователно един на друг) ами да ги закъсняваш, ако правилно съм разбрал. Следиш косинуса и гледаш да НЕ се вдига много над 0,9
Има и друго предизвикателство - електромера се намира физически в трафопоста, а реакторите и схемата за управление у дома в мазето, така че трехнически трябва да реша въпросът как импулсите от изхода на електромера трябва да се прехвърлят на 200 метра в мазето. Може би трябва второ Logo, и двете Logo-та да си приказват по IP (последните модели го могат това).
Целият проблем е в това, че Cos Ф трябва да го меря директно на жиците на трансформатора в трафопоста, защото зад него има няколко електромера, от някои от които купувам енергия за имота, а от други продавам енергия от двете фотоволтаични централи. Денем обаче работещите инвертори на централите се месят на Cos Ф и се смесва тяхната реактивна с моята реактивна и това се променя много бързо с всяко преминаване на облак над панелите. Тъпа история, но точно това ме принуждава често да щракам контактори за компенсация.Last edited by Mateev; 16.02.2025, 23:53.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Измислил съм го и дори си купих частите, но така и не се наканих да го сглобя. Иначе идеята е да включвам дросели с различна мощност по степените на 2 (купени са 1,2,4 и 8 kW), да ги превключват специализирани контактори с искрогасящи групи (купени са), да ги управлява Siemens Logo последен модел (купено е), а информация за управляването да дава специализиран Siemens електромер със спектрален анализатор, който измерва стотина параметъра на електроенергията, и всеки един от тях мога да го настроя да излиза на импулсен изход, който да го подам като вход на Logo-то.
Проекта е сериозен, ще отмене 1-2 седмици работа, включително и в трафопоста, и аз така и не намерих време да го направя или човек, да го направи вместо мене. По-скоро съм готов да купя нещо фабрично, но все не мога да намеря из интернет.
ПП: Програмата на Logo-то сам ще си я направя, ако някой сглоби хардуера.
Иначе проблема не е с инверторите, които могат сами да си регулират Cos Fi, а с десетината сървъра и компютри, които работят у дома денонощно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Ако искаш, дай да видим да измислим цяр за това. В смисъл за капацитивния товар от инверторите?
Проекта е сериозен, ще отмене 1-2 седмици работа, включително и в трафопоста, и аз така и не намерих време да го направя или човек, да го направи вместо мене. По-скоро съм готов да купя нещо фабрично, но все не мога да намеря из интернет.
ПП: Програмата на Logo-то сам ще си я направя, ако някой сглоби хардуера.
Иначе проблема не е с инверторите, които могат сами да си регулират Cos Fi, а с десетината сървъра и компютри, които работят у дома денонощно.Last edited by Mateev; 16.02.2025, 21:00.
Коментар
Коментар