Vergil1975, в момента в САЩ автомобилите с ДВГ са по скъпи от електромобилите. Теслите имат чисто механично отваряне на вратите отвътре при нужда, при удар са направени така че сами да се отворят, механиката на заключващия механизъм е такава. В общи линии е много трудно да се случи и да е заключена, може би вратите са останали без изкривяване и в паниката хората не се досещат да ги отворят механично, не знам. Батериите много бързо се палят понякога и това е ако имат заряд над 80%. Ако се зареждат на 70 % и се разреждат до 20% ще бъдат много по безопасни, но това означава заряд точно наполовина на сегашния. Ако няма да навърташ много километри сам може да спазваш това условие и да зареждаш малко, това е което могат да направят собствениците.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.
D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНа Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
Коментар
-
На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.Last edited by supertrader; 12.11.2024, 19:13.D.Y.F-091066
Коментар
-
IaneSandanski, те изчакват технологията да се стабилизира, електромобилите е доста по вероятно да не се зареждат от зарядни станции. В България преди повече от половин век е правен електромобил във вариант с батерия, не с акумулатор. Има много метали които са потенциални кандидати за батерия, при получаването им се влага над 10 киловатчаса електроенергия за килограм, тази реакция е с ефективност не по ниска от 80%. Във всеки килограм има заключени 10 коловатчаса и само трябва някой да направи батерии в които тази енергия да се отключи, с 200 килограма батерия ще може да се изминават 20 000км пробег, много са, на 10 000 км да се смени батерията е достатъчно. В производството на активния метал ще може да се вкара всичката тази енергия от ВЕИ, които са непостоянен източник на енергия. С това с електромобилите ще се приключи, колите с ДВГ ще останат преобладаващи и при тях бъдещето е да работят с газово гориво. Така че те в Европа ще си правят автомобили с ДВГ.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от IaneSandanski Разгледай мнение
Тесла всеки момент ще изкарат пълен автопилот, тия от Фолксваген сега ли се сетиха??
Не се учудвам, че се борят за оцеляване.Last edited by Pyramid; 12.11.2024, 17:40.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЕй това е съвременна кола. Ако шофьора задряма, колата сама се престроява през няколко ленти и накрая си сама спира/ Някой има ли такава?
https://www.facebook.com/reel/2872458249596561
Аз имам такава, която следи цялото движение около мене и ме предупреждава с мигащи лампички, мигащи огледала, мигащи стрелки по таблото и анимирана картинка на таблото как натискам педала на спирачката, но чак да спре сама - това не го бях виждал. Може и да го може, но не съм я пробвал. Иначе колата ми следи белите черти на пътното платно а ако пресека някоя от тях, без да съм дал мигач, започва да ми се меси в кормилото. Аз натискам, тя натиска и най-накрая побеждавам аз, но е много дразнещо. Също така мога да я закача за колата пред мене с едно натискане на копче, и тя започва да я следи, да ускорява или забявя, да завива след нея и т.н. Също така ми се меси в спирачките, като ги натиска сама, когато наблизо до колата отпред или отзад има човек или куче. Особенно с кучето - когато тръгвам, то обича да обикаля около колата на близко растояние и аз буквално не мога да си направя маневрата назад и да завия напред. При това колата сама натиска спирачките толкова зверски, щото всеки път имам чувството, че съм се блъснал в някаква стена. Следи ми и пътните знаци и се сърди, че не ги спазвам. Опитва се и да ми дава акъл как да карам, но това с говора успях да го изключа.
Какво ли още ще измислят в бъдещето?
А само като си спомня, че преди 40 години сами си правехме електронни устройства, които да могат да управляват чистачките на колата на импусли със спиране и тръгване - чак не мога да повярвам колко натъпкани с екстри са съвременните коли. А тогава в миналото имаше само 2 екстри - радио на колата и електрически стъкла, като и двете екстри ми изглеждаха космически и най-вече недостъпни за нещастния ми Москвич.
Не се учудвам, че се борят за оцеляване.
- 1 like
Коментар
-
v_tin, на две коли ми е блокирал abs - са. Едната беше направо нова, но я купих за четвърт цена, странно че без да има пробег и бяха сменили гумите с нови, дори не бяха изцапани. Мислех че са и върнали километража, после разбрах какво и има - леко чукваш педала на спирачките, и той блокира напълно колелата. Понеже беше служебна кола а тях ги нямаше, в командировка били, а тези които им подържат колите идвали само два дена в седмицата, жената която ми даде документите не знаеше какъв е проблема. Каза - обади се утре и ще ти кажат всичко обаче аз тръгнах. Като блокират колелата и гумите изпушват, износват се и се получават петна..Не се претрепах обаче тези отзад всичките спряха да ми кажат че щял съм да се запаля, видяли огън под гумите.
Другата беше стара кола, 9 годишна.
Чудя им се на акъла на автопроизводителите с кой акъл слагат екстри и някакъв софтуер ще решава да набие напълно спирачката, тези са ненормални. Това е само за да набият много чипове в колите. Последната им екстра - безключовия достъп се оказа най голямата глупост, достъп има цялата махала, След няколко години тази епидемия ще вземе такъв мащаб, че ще има такива които не си купуват коли - могат да подкарат която искат електричка.D.Y.F-091066
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЕй това е съвременна кола. Ако шофьора задряма, колата сама се престроява през няколко ленти и накрая си сама спира/ Някой има ли такава?
https://www.facebook.com/reel/2872458249596561
Аз имам такава, която следи цялото движение около мене и ме предупреждава с мигащи лампички, мигащи огледала, мигащи стрелки по таблото и анимирана картинка на таблото как натискам педала на спирачката, но чак да спре сама - това не го бях виждал. Може и да го може, но не съм я пробвал. Иначе колата ми следи белите черти на пътното платно а ако пресека някоя от тях, без да съм дал мигач, започва да ми се меси в кормилото. Аз натискам, тя натиска и най-накрая побеждавам аз, но е много дразнещо. Също така мога да я закача за колата пред мене с едно натискане на копче, и тя започва да я следи, да ускорява или забявя, да завива след нея и т.н. Също така ми се меси в спирачките, като ги натиска сама, когато наблизо до колата отпред или отзад има човек или куче. Особенно с кучето - когато тръгвам, то обича да обикаля около колата на близко растояние и аз буквално не мога да си направя маневрата назад и да завия напред. При това колата сама натиска спирачките толкова зверски, щото всеки път имам чувството, че съм се блъснал в някаква стена. Следи ми и пътните знаци и се сърди, че не ги спазвам. Опитва се и да ми дава акъл как да карам, но това с говора успях да го изключа.
Коментар
-
Mateev, вече има цени за услуги за премахване на такива екстри.
Само безключовия достъп как ще го премахват, освен да почнат да продават синджири с катинари с които да се връзват вратите, повече ще затруднят крадците. Вече безключовия достъп е разпробит, Тесла я подкарват за секунди, хващат сигнала от ключа с приемник отдалеч, усилват го и го предават на друго устройство което се намира в джоба на крадеца, той само се приближава, тя се отваря и нататък е ясно, тръгва с нея.Last edited by supertrader; 10.11.2024, 13:11.D.Y.F-091066
Коментар
-
Ей това е съвременна кола. Ако шофьора задряма, колата сама се престроява през няколко ленти и накрая сама си спира и след това звъни на Бърза помощ. Някой има ли такава?
https://www.facebook.com/reel/2872458249596561
Аз имам такава, която следи цялото движение около мене и ме предупреждава с мигащи лампички, мигащи огледала, мигащи стрелки по таблото и анимирана картинка на таблото как натискам педала на спирачката, но чак да спре сама - това не го бях виждал. Може и да го може, но не съм я пробвал. Иначе колата ми следи белите черти на пътното платно а ако пресека някоя от тях, без да съм дал мигач, започва да ми се меси в кормилото. Аз натискам, тя натиска и най-накрая побеждавам аз, но е много дразнещо. Също така мога да я закача за колата пред мене с едно натискане на копче, и тя започва да я следи, да ускорява или забявя, да завива след нея и т.н. Също така ми се меси в спирачките, като ги натиска сама, когато наблизо до колата отпред или отзад има човек или куче. Особенно с кучето - когато тръгвам, то обича да обикаля около колата на близко растояние и аз буквално не мога да си направя маневрата назад и да завия напред. При това колата сама натиска спирачките толкова зверски, щото всеки път имам чувството, че съм се блъснал в някаква стена. Следи ми и пътните знаци и се сърди, че не ги спазвам. Опитва се и да ми дава акъл как да карам, но това с говора успях да го изключа.
Какво ли още ще измислят в бъдещето?
А само като си спомня, че преди 40 години сами си правехме електронни устройства, които да могат да управляват чистачките на колата на импулси със спиране и тръгване - чак не мога да повярвам колко натъпкани с екстри са съвременните коли. А тогава в миналото имаше само 2 екстри - радио на колата и електрически стъкла, като и двете екстри ми изглеждаха космически и най-вече недостъпни за нещастния ми Москвич.Last edited by Mateev; 11.11.2024, 12:04.
Коментар
-
Все повече батерии се правят с така наречения ЗЪЛ Би Ем Ес. Това означава, че чипа на BMS засича ако само на един от елементите му падне минималното напрежение под нормалното при разреждане чипа изключва батерията, спира да я управлява и си изтрива сам софтуера в паметта. Напълно възможно е батерията да може да се разглоби, елементите да се балансират чрез свързването им в паралел с тънък проводник, но BMS повече няма да заработи, ако не се зареди наново в чипа софтуер, производителите не си предоставят софтуера, той трябва да се извлече от чипа на работеща батерия, да се зареди наново в чипа.....Друг вариант е да се конструира друг BMS, да се изработи и да се подмени оригиналния.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Silveto Разгледай мнениеПогубно, ако се окаже истина - Модерните батерии ще надживеят електромобилите
https://www.capital.bg/biznes/tehnol...ektromobilite/
Едно време (2007-а година) също бях купувал много батерии поради хобито ми с хеликоптери, но тогава една батерия със зор издържаше 50 цикъла и деградираше много бързо дори и да не се използва. Според тогавашната литература, батерията се изтощава с 2% на година, ако стои в хладилник, и с 10-15% в година, ако стои на стайна температура. А ако се експлоатира жестоко, тя прегрява, което още по-бързо намалява нейния живот.
Новите батерии в наше време, които се използват в дроновете, пък и в GSM-и, леки коли и въобще навсякъде, вече ги правят интелигентни. Това означава, че в кутията на батерията освен самите клетки има и електроника, която всячески се грижи да удължи живота на тази батерия. Например има защити по напрежение (презареждане, преразреждане) и по ток (претоварване). При специалните Advanced батерии има и вградено подгряване, ако батерията се ползва при отрицателни температури. Отделно от всичко това електрониката много внимателно следи как протичат циклите на една батерия, за да може във всеки един момент да изчисли и да рапортува реалистични прогнози за оставащия капацитет, за да може летейки с дрона да знаеш кога да започнеш да се връщаш, щото капацитета на батерията да ти стигне да се върнеш и да кацнеш, и дори да остане 10% неизползван капацитет. Това е за да не се разрежда прекалено много.
Това е много трудно да се направи, ако просто се мери напрежението на батерията, защото то е почти едно и също в целия цикъл на разреждане. Електрониката обаче го прави много успешно, защото тя знае капацитета на батерията, знае каква част от енергията вече си използвала, мерейки ток и напрежение, знае и температурата, знае и деградацията от остаряване - въобще има всички данни, щото да изчисли оставащия капацитет с точност едва ли не 1%. И ако на екрана ти изпише например "остават 37%", то това означава, че наистина са 37% и може да се вярва на това число.
Другото, което прави електрониката, е да брои циклите на батерията, както и да води статистика за това колко е намалял нейния капацитет спрямо тоеа, което е било като нова батерия. И тука наистина съм приятно изненадан - в годишен план намалява с 2-3%, а не както едно време пишеха, че е 10-15%.
И последно - ако дрона (батерията) не се ползва няколко дена, започва автоматично да се разрежда до ниво около 65%, като така се влиза в режим на дългосрочно съхранение с минимална деградация.
Също така предполагам, че се е подобрила и химията на батерията, защото към днешна дата подута батерия се среща много рядко, а едно време беше ежедневие. Колко от вас са виждали GSM, подут като поничка? Колко от вас са виждали самозапалил се GSM или лека кола? Има, но 1 на милион, и това винаги е свързано с неправилна експлоатация.
- 1 like
Коментар
Коментар