Първоначално изпратено от Jay Gould
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Та, балансът е МНОГО ВАЖЕН за всяко правителство... Субсидии, субсидии... Откъде? От увеличаване на данъците на електората, разбира се! Докога?
Това е противоречието, което съществува в случая. Защо не увеличим субсидиите /разбирай данъци и такси/ 10 пъти? А защо не ги увеличим 100 пъти?
Това е, разбира се пътят, за да налеем в "евтини" материали за батериите... Тогава колите ще станат /както вече казах/ - по 2 за лев...
А, колко ще останат читавите данъкоплатци, след като 2-3 години плащат данъци /примерно/ - сегашните, умножени по 1000? Тук, във форума - всички ли биха били съгласни с подобна теза??? /а, супертрейдърЕ..., бълха те уАпала/...))
Балансът на правителствата е мноооого тънко нещо... Поне за ония, които искат да останат в политиката /а такива са всички, без изключение!..., те също следват МОРКОВА!!!/.
Балансът... Виси като Дамоклев меч над главата на всеки, който се изживява като "управник"...
Коментар
-
Няма да цитирам никого. Очевидно е, че дискусията няма да се получи с тия хванати оттук-оттам изречения, без коментар на същественото в мнението ми. Значи - след тоя ми пост - ми е достатъчно, за да разбера как /"на парче"/ мислят всички, изказали се по темата. Има и изключения!
Откъде тръгвам. От най-същественото. На мен ми пука за екологията!
Нещата свършват до тук! На правителствата ИМ ПУКА за това, кое им носи повече дивиденти, за да останат на власт - и добре е, че това е в случая екологията /което играе лошата шега на ДВГ с течни горива/...
Всяко нещо, наложено силово - води до хаос. Сега - СИГУРЕН СЪМ - някой ще извади предното ми изречение от контекста на казаното - и така ще ме забие с доказателства, че не е това, а другото, че...., абе - "пойде коньо у реката"...
Да, примерите са много. Субсидиите - още повече. ТЕ СА В РАНГ НА ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА - за всяка страна, чието правителство ИСКА ДА ОСТАНЕ НА ВЛАСТ. Другото е самоубийство. В тоя контекст - на спорещият тук /виждам само един, а останалите се опитват "да натрият" нечий нос, ползвайки някакви техни впечатления/...
Признавам: електромобилите ИМАТ БЪДЕЩЕ! Разбира се: ПРИ ДНЕШНИТЕ СУБСИДИИ и рестрикции по отношение на хората, които са от другата страна на реката. Тук не говоря само за България.
Но... Всичко, което писах тук до сега е абсолютно валидно. Дали хората ще издържат на цената на въпросния автомобил? По-"богатите" страни - да. По-платежоспособните - да, те движат производството, а и те КУПУВАТ ГЛАСОВЕТЕ за назначаване на поредното правителство... /май прекалено много се отвлякох от същността на темата/...
Та... За газовата турбина вече споменах долу. Перспективният двигател. Защо не може да се използва цялата разполагаема топлина, която можем да получим с настоящите си знания. Защото знанията ни наистина са "настоящи". Защо правителствата не се обединят в тая посока - да създадат ЕВТИНИ високо-топлоустойчиви материали? Някой има полза от това...
Примерът с Мерцедес /преди да завърша/ - също е показателен. Защо хвърлиха милиони в развитието на Ванкеловия двигател през миналия век, когато можеха да си смучат традиционното? Защо хвърляха милиони с десетилетия? Но - отбележете - никое правителство не ги субсидира! До къде стигнаха, ли? Някои знаят: отново - до материалите, които да притежават износоустойчивостта, за да уплътнят горивната камера. Пак материалите - които са ни проблем от десетилетия!
Е, кВо? Ми, сега е ред да "търсим" нови материали... За батериите на електромобилите. Толкова ли е трудно, ако сме впрегнали и екологията, че и правителствата с данъците...
Трудно е! Е, хайде - хаирлия да е! Все ще стане някога, но НАВСЯКЪДЕ! Ако се пращаме до разни столици, за да видим КАК правителствата яхват една идея - мерси... Това си го зная. Конят върви след моркова!
И ще вървиМ след моркова, но по-богата нация няма да станем..., а и болшинството нации - ще видят богатството единствено през крив макарон... Ееее?
Бъдете здрави и щастливи!/и не се напъвайте да ми доказвате колко сте добри - отдавна го зная - вие сте по-по-най-...!/
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеЗащото хибрите са мега-сложни имат нужда от много части и скъпа поддръжка, а печалбата на компаниите идва от поддръжката.
Това бе (цената и поддръжката) както съм казвал още преди няколко година - причините хибридите да не се наложат. И няма да се наложат - след 20 г. хората ще се смеят като се спомене хибрид. А за екологията повечето са като мен - пет пари не дават за ''глобалното затопляне'' въпросът е цената и цената на експлоатация на колата. Това и ще е причината скоро повечето таксита да станат на електрички. Няма логика да си купуваш ДВГ за такси примерно, ако може да си вземеш електричка на същата цена, а поддръжката ще е много по-евтина. Застраховките също - защото ще паднат и те. Това обаче което ще трябва за електричките със сигурност са по-добри гуми от тия с които примерно се кара масово в България.
+1 ако някой не вярва да се разходи до Амстердам. Там половината таксита вече са Тесла
Поддръжката е аргумент. Ако някой не вярва да провери за електрически модел на Рено от 80-те години. Тогава се усетили и го изтеглили от пазара след няколко месеца.
Сега вече ситуацията е - който е бърз ще хване влака, който не ще си остане велик като Нокия...
Коментар
-
Преди няколко г. назад в темата бях споменал, че големите автомобилни компании нямат бъдеще в тоя бизнес. Прекалено много се дърпаха назад и изпуснаха момента. Сега и докато се настроят, ще загубят милиарди, макар, че вече повечето обявиха планове за евтини коли. Но закъсняха. Тесла за мен също не са бъдещето - почнаха с много скъп модел. Може и да греша, но за мен бъдещето принадлежи на компании като Dyson http://automedia.investor.bg/a/0-nac...richeska-kola/ или ентусиасти като хърватите.
http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеЗащо компаниите не работят в полза на "чистия" електрически автомобил, а се разшумя и вкарват т.нар. хибриди? ..
Това бе (цената и поддръжката) както съм казвал още преди няколко година - причините хибридите да не се наложат. И няма да се наложат - след 20 г. хората ще се смеят като се спомене хибрид. А за екологията повечето са като мен - пет пари не дават за ''глобалното затопляне'' въпросът е цената и цената на експлоатация на колата. Това и ще е причината скоро повечето таксита да станат на електрички. Няма логика да си купуваш ДВГ за такси примерно, ако може да си вземеш електричка на същата цена, а поддръжката ще е много по-евтина. Застраховките също - защото ще паднат и те. Това обаче което ще трябва за електричките със сигурност са по-добри гуми от тия с които примерно се кара масово в България.Last edited by Jay Gould; 14.10.2017, 23:31.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Вероятно като автомобилисти, от каране сте пропуснали факта, че вече е пълно с електрически коли на цената на останалите евтини, с ДВГ автомобили. Пълно е вече с евтини електрички. Просто още не са минали 10 г., че да се появят и в България, като ''нови автомобили'' на старо.
Но ако погледнем скъпите - автомобилът на хърватите е двойно по-евтин от Ферари, е по-бърз и по-мощен, с общо взето същия пробег.Last edited by Jay Gould; 14.10.2017, 23:19.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеДа спорим обаче, смисъл няма. Времето ще покаже, но за мен сега в настоящия момент човек да си купи кола е все едно да си купи файтон или каляска през 1918 г.
Какво се показва на автосалоните е важно. Това /би трябвало да/ е тенденция.
Хайде сега няколко думи за тенденциите.
Без да спорим /ясно е, че времето ще покаже/ - от ученическите ми години още учехме, че течните горива на планетата ще стигнат за около 40 години. Това няма връзка с конкретната полемика, нали?
Сега учениците получават същата информация: течните горива на планетата са на изчерпване. Има-няма - още за около 40 години и ще им видим края... И това няма общо с темата, нали?
Сега, който се интересува, нека направи справка ОТКОГА водещите фирми в двигателостроенето работят върху идеята за електромобила. Десетилетия! А те наистина хвърлят - не милиони, а вече милиарди. Защо това продължава десетилетия: милиардите на вятъра ли са хвърлени? Защо електромобилите, които правят ОТ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, така и не се превръщат в масов автомобил?
Динамика, казваш - има! Мощност - ОК!
1. Ама, къде забравихме автономността? Къде се намира онова съотношение: маса - мощност - пробег? Колко десетилетия ще трябват още?
Моето второ изречение /долу/ - беше следното: "Значи, да ви кажа /въпреки че може да ме обявите за "реакционно" мислещ/ - да забравите електромобилите в тоя живот да надскочат традиционните топлинни двигатели."
2. Да, НО! Ти даваш пример как вече електромобилите са надскочили себе си! Това е добре, нали? Къде са ги надскочили, по-точно? В автосалоните! Защо само там? Всеки може да си отговори: защото съотношението маса - мощност - пробег включва още един ВАЖЕН параметър - ЦЕНА...
По тоя повод пак долу писах: "...за да бъдат достигнати от електромобилите - последните ще си останат много по-скъпи и неконкурентоспособни, което не ще може да ги превърне в масов автомобил..., ако ще да се тръшкаме и драпаме с всички средства да ги субсидираме и да им се кланяме..."
Значи, за да обобщя като НЕжурналист, който търси сензацията /и без да се карамЕ/: развойната дейност на водещите автомобилостроители ги кара да вкарват милиарди в различни /най-общо/ нови идеи. Онова, което е фатално за тях - вкарването на екологията в този бизнес Нямам нищо против опазването на природата /ще кажете, че сам си противореча/... Не си противореча. Логиката е тая, че - въпреки налагането на екологичните норми - електромобилите ще останат неконкурентоспособни и няма да станат масов автомобил /В ТОЯ ЖИВОТ, т.е. - поне още - да кажем - 50 години/.
Да! Автомобилните компании, които не работят в тая посока, или пък не преустроят постепенно работата си - ще бъдат застрашени от фалити. Това е тенденция, подкрепена от правителствата на белите държави. Все пак, докато не ликвидират /физически/ ДВГ с течни горива - те ще си движат по магистралите и в градовете, ще налагат глоби и забрани на шофьорите им, данъците..., да, но използването им ще е по-изгодно от електромобилите..., а това никак не е малко в комерсиалният свят, в който живеем...
А, в автосалоните ще има вече ОТ ПИУЕ МЛЕКО..., ама КОЙ ще си позволи да го купи? А, КОИ ще си позволят да го купят? А, дали би могла една просперираща компания да просъществува ДЪЛГО, ако тия "КОИ" - купили автомобила - са 10 или 100, че дори и повече да са?...
Пак повтарям /сигурно много знаят този факт - смята се със стехиометричните уравнения в химията/: теоретично необходимото количество въздух за изгарянето САМО на 1 килограм гориво - е над 11 куб. МЕТРА, т.е. - над 14 килограма... /някои може да не повярват, но да хващат молива и да смятат/...
Е, като капак на всичко - един риторичен въпрос. Защо компаниите не работят в полза на "чистия" електрически автомобил, а се разшумя и вкарват т.нар. хибриди? Локумът е голям, но няма да го разтягам. Мислех да давам примери и с перспективният газотурбинен двигател, който не помръдва десетилетия, защото... Защо, ли? Ми - просто е - защото температурата на входа на турбината не може да превиши 800-900 градуса, а в горивната камера се получава 1500 градуса... Е, толкова ли сме тъпи - ние, хората, че повече от 70 години не можем да измъдрим материали? Аааа, не - ИМА ГИ, ама са СКЪПИ! Военните могат да имат бюджетите за разработването. Същото е и с електромобилите - помислете...
Тук ние не се караме! Дискутираме.
Само че - темата е по-друга... За да не е спам постът, ето и мнението ми - как ще влияят електромобилите на пазарите? Ми - всяко чудо - за три дни!
Успех! И пак казвам: аз за екологията - главата си давам, но електромобил /пробна серия/ от автосалон - не искам!Може би, когато станат по 2 за лев - ще помисля...
))
Коментар
-
Jay Gould - може би водорода ще се завърне триумфално, електролизерите бият по мощност батериите 5 пъти..т.е. теглото на това което дава ток пада 5 пъти и става прилично. С такава "батерия" може да се лети а колите лазят по земята - пътищата.Last edited by supertrader; 14.10.2017, 20:12.D.Y.F-091066
Коментар
-
безимeн - елколите отдавна надскочиха тези с двг, обаче ти просто още не си чул. Въпроса е че са супер автомобили за богати хора и няма нужда бедните да им плащат една част от цената. Дали са практични е въпроса - не са практични, батериите им все още се зареждат дълго време и тежат все още немалкоD.Y.F-091066
Коментар
-
Да спорим обаче, смисъл няма. Времето ще покаже, но за мен сега в настоящия момент човек да си купи кола е все едно да си купи файтон или каляска през 1918 г.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение..... мощност, ускорение /пъргавина/ и автономност...
А тук е сегашната им кола срещу Ферари - ДВГ просто нямат никакъв шанс откъм ускорение и мощност спрямо електрическите.
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news...er-car-8648591
Last edited by Jay Gould; 14.10.2017, 18:45.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Не бях влизал в темата и ми стана интересно, защо толкова често изплува над другите теми напоследък...
Значи, да ви кажа /въпреки че може да ме обявите за "реакционно" мислещ/ - да забравите електромобилите в тоя живот да надскочат традиционните топлинни двигатели.
Справка: химия, физика, материалознание, топлотехника и топлопренасяне, двигатели с вътрешно /и външно/ горене...
На първо време забравете за т.нар. екология, а също и за субсидиите, които са хвърлени на вятъра средства на данъкоплатците, но пък са "мотивирани" от хора, които в момента са на гребена на вълната и - които /изглежда/ - "бъкел понятие" си нямат от изброените горе науки, въпреки че може между тях да има спецове в една или друга...
Всички средства на сегашния етап в развитието на технологиите и материалите в тая посока - са хвърлени на вятъра. И така ще е, колкото и да наливат /субсидии/ в електромобилите. Традиционните двигатели ще запазят значително по-високата си мощност, ускорение /пъргавина/ и автономност, които - за да бъдат достигнати от електромобилите - последните ще си останат много по-скъпи и неконкурентоспособни, което не ще може да ги превърне в масов автомобил..., ако ще да се тръшкаме и драпаме с всички средства да ги субсидираме и да им се кланяме...
И си викам: дано не съм прав, де..., дано някой извънземен ни покаже пътя... Но, защо не познаваме елементарните достижения на науката и практиката - това не ми е ясно... Иначе - тук ще чешем езици и най-вече, използвайки толкова нашумялата думичка "екология", с която някои правят състояния..., обикновено това са и най-добре обезпечените финансово...
Коментар
Коментар