IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
    колкото и да не им се вярва на някои това е бъдещето.
    Защо да се ползват - керемиди, ламарини, тухли, мазилки, прости стъкла. Еле па при имоти по 10к€ квадрата 200€ вместо 100€ за фасада не се усещат.
    И ще си ги настройваш колко да затъмнява с гласови команди
    Точно това имах предвид Но това е невъзможно да бъде разбрано от парализирания мозък на М.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      Ами като ограби България, ясно е че ще има нещо и за поколенията след тебе. Твоето щастие се гради върху нещастието на други хора, които ги ограби, но понеже си опериран от срам, няма как да го разбереш това.
      Първоначално изпратено от Selena2024 Разгледай мнение
      Да маха Джон Атанасов от списъка си. Той е емигрант!!!
      На Матейко двойните стандарти
      Вчера си мислех, че всъщност не емигрантите,
      а корумпираните "бизнесмени" и политици са причинили
      огромни материални и морални щети на България


      Какви са материалните щети може да се изчисли,
      като се вземе предвид какво е развитието на другите
      бивши социалистически държави (като Полша, Словения, Литва, Латвия, Естония и т.п.)
      и каква е деградацията на България,
      причинена от корумпираните "бизнесмени" и политици по време на "прехода".

      Какви са моралните щети може да ги изчисли кадърен адвокат като Selena

      Коментар


      • Такива точки, контакти има в някои тъч дисплеи на сони, които са много нагъсно, но не съм чел някой да ги е видял. Дисплея е много по чувствителен, но пък като се замърси и окъсява от това контактите, дефектираха по тази причина, ако се ползва само с протектор шанса да дефектира е нула. Това потребителите го откриха, но вече я няма тази свръхчувствителност.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Mateev, това определено не става. Те правят съвсем друго, малки елементи, клетки да ги наречем, много малки- ако стъклото, материала е с дебелина 7 мм, те ще са по да кажем 6 дълги, ще са нещо като точки в него или цилиндърчета ориентирани перпендикулярно на повърхноста на стъклото, между два слоя който са терминалите им - контактите. Нещо такова е, активната им повърхност е по голяма от тази на един плосък елемент - клетка, това го казват. Около 30% ефективност по този начин, сега с някакви слоеве превръщат инфраред в светлина, добавят няколко процента. Отвън това нещо ще е черно или много тъмен цвят като го погледнеш, но вътре имаш стандартна видимост, защото ще има и рефлекторен слой който обаче няма да пречи на видимостта отвътре - навън. Както правилно се досещаш елементите сигурно, тези точки ще ги разредят за да има перфектна видимост. Мисля си, че ще е много скъп този детайл да го наречем така или поне в началото и после цената ще пада..ще пада. Също ще има и период на монопол, единствен производител в Света и той ще се възползва да си сложи много голяма печалба.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • А ето как изглеждат панелите с френелови лещи, които супертрейдера иска да ги слага като стъкла на лека кола:



            Наистина такива панели могат да достигнат КПД 30%, че дори и малко повече, но конструкцията им е много сложна.



            Всъщност такава висока ефективност може да постигне не цяла соларна клетка, а малък чип, при това този чип трябва да работи с концентрирана светлина (десетки и стотици хиляди W/кв.м.). Конструкцията е следната:

            1. Френелова леща концентрира светлината в една малка точка
            2. В тази точка има сложен високоефективен чип с КПД, близко до теоретичния максимум
            3. Този чип обаче прегрява температурно, и затова под него трябва да тече водно охлаждане или да има дебел радиатор с много ребра

            Цялата тази сглобка представлява панел с дебелина 1 педя, тегло десетки килограми, системи за въздушно или водно охлаждане и космическа цена. И най-важното - този панел трябва да е сложен на тракер, който следи слънцето, защото за да има правилно фокусиране на светлината в точката на чипа, целия панел задължително трябва да е под прав ъгъл на слънчевите лъчи. Това автоматично означава, че панела няма да работи с дифузна светлина (когато е облачно и няма слънце).

            Това не е ново откритие, както ви лъже супертрейдера. Не е измислено и от руснаците - ха-ха. Това си е много старо, забравено старо, което не е успяло да се наложи на пазара поради високата цена и хилядите недостатъчци, като например тежък и скъп тракер, системи за въздушно или водно охлаждане, дебели и тежки панели, които лесно се трошат когато вятъра събори тракера и т.н. Самите чипове имат много кратко време на живот поради прегряването си, както и деградират много бързо с времето.

            И как това чудо ще се сложи като стъкла на лека кола, дебели по 1 педя, които освен всичко друго са непрозрачни и няма кой да ги върти по посока на слънцето - е те това не ми стана ясно, така че питайте супертрейдера.

            https://www.luximprint.com/portfolio...resnel-lenses/


            Last edited by Mateev; 29.03.2025, 08:50.

            Коментар


            • [QUOTE=bota156;n4260080]
              Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение
              колкото и да не им се вярва на някои това е бъдещето.
              Защо да се ползват - керемиди, ламарини, тухли, мазилки, прости стъкла. Еле па при имоти по 10к€ квадрата 200€ вместо 100€ за фасада не се усещат.
              И ще си ги настройваш колко да затъмнява с гласови команди
              А някой каза ли ви, че BIPV модулите са такива?



              Това са просто разредени клетки, сложени в прозрачен стъклопакет. Това са модулите, даващи 12-15% КПД. Може и 18%, ако клетките са по-нагъсто.

              Е как това ще го сложите като стъкла на лека кола?

              Ето истински полупрозрачен модул, но това е Thin Film технология с КПД 6% и дори по-малко....



              Аман от разбирачи ...
              Last edited by Mateev; 29.03.2025, 08:05.

              Коментар


              • [QUOTE=dmm;n4260043]
                Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение


                supertrader
                , не му обръщай внимание на габровския мармот-експерт

                За автомобили още не са подходящи, но за съвременни сгради са екстра [*]- **Нива на прозрачност** : BIPV модулите предлагат възможности за прозрачност от 10 до 40 %, което позволява интегрирането им във фасади, прозорци или покривни прозорци, като същевременно пропускат естествена светлина[2][3].[*]- Полупрозрачни модули**: Тези системи позволяват на естествената светлина да навлиза в сградите, като същевременно произвеждат електроенергия. Те са идеални за архитектурни приложения като остъклени фасади и покриви, като съчетават естетика и функционалност[3][5].[/LIST]## **Енергийна ефективност**
                • - **Енергийна ефективност** : BIPV модулите имат типична ефективност от около 15 %, която е конкурентна на стандартите в соларната индустрия. Някои усъвършенствани модели, като PERC BIPV модулите, постигат ефективност от 17,98 %[2][3].
                • - Производство на енергия** : Производството на енергия обикновено варира между 100 и 150 W/m² в зависимост от размера на модула и слънчевото греене[2].
                • - Двулицеви модули**: Тези модули увеличават добива на енергия с до 30 %, като абсорбират светлината от двете страни, което е особено полезно в отразяващи среди[3].
                ## **Допълнителни предимства**[LIST]
                QUOTE]

                Нормалните имат ефективност около 27%, ти предлагаш с 15%- супер. Енергията която пада на 1кв. м е 1000вата- твоите панели правят 150 вата- пак супер. И като как ще обръщаш модула че да го огрява от 2 страни- това означава панела да бъде единичен, по средата на нищото, така че последното го забрави
                колкото и да не им се вярва на някои това е бъдещето.
                Защо да се ползват - керемиди, ламарини, тухли, мазилки, прости стъкла. Еле па при имоти по 10к€ квадрата 200€ вместо 100€ за фасада не се усещат.
                И ще си ги настройваш колко да затъмнява с гласови команди
                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  dmm, 37 имат тези на eдна фирма, по 370 вата правят от кв.м. , няма проблем да са прозрачни защото при тях елемента който прави ток не е перпендикулярен на лъчите, а под малък ъгъл спрямо тях. Затова те казват, че ще могат да ги направят. 1.6 метра по 4 е площа, която е активна 7.2 кв.м. , по 300 вата мощност е достатъчна да се движи. В Германия може да ги забранят, защото няма да могат да ги произвеждат и ще трябва да ги внасят. Нямат много общо с тези на соларните панели, не са чак толкова елементарни. Като материал за корпуса, купето определено се отива на полимер. Светлината която се преобразува в ел.ток е тази която пада върху елемента, а тази която преминава между тези съвсем малки елементи е отразената от предметите които наблюдава някой който стои зад клетките и те могат да бъдат почти 100% прозрачни. Енергоразхода е много нисък при движение на един автомобил с нисък коефициент на въздушно съпротивление, това ще може да се движи при наличие на силно слънце и да зарежда ток в батерията си. Много гадно, особенно ако трябва и да го купиш от Русия, доста пометнали милярдери ще има.
                  Този велик полет на мисълта ще ви го преведа на Български език:

                  1. Има фирма, която прави панели с по 370 Wp/кв.м. Тоест постигнала е КПД от 37%

                  2. Елемента не е перпендикулярен на лъчите, а под малък ъгъл спрямо тях, и затова е прозрачен

                  3. Колата е с площ 7.2 кв.м. (4 х 1.6 м) и дори само по 300 W да се получава от 1 кв.м., пак ще имаме 2 kWp електрическа мощност.

                  4. В Германия такива коли ще ги забранят, защото няма да могат да ги произвеждат, а трябва да ги внасят.

                  5. Тези панели нямат много общо със соларните панели и не са толкова елементарни

                  6. Като материал на корпуса на колата се отива на полимер

                  7. Светлината попада върху фотоволтаичните клетки, а част от нея преминава през малки дупчици и се наблюдава от човека зад панела, и затова панелите са 100% прозрачни

                  8. Енергоразхода на един автомобил е много нисък, ако е с ниско въздушно съпротивление

                  9. Следователно силното слънце е достатъчно да движи автомобила и дори ще остава ток да се зарежда акумулатора

                  10. Това ще се произвежда само в Русия, което е много гадно

                  11. Милиардерите по света ще пометнат, защото не могат да го произведат.

                  Тоест супертрейдера си представя кола, която се движи само от това, че слънцето грее, дори и остава ток за зареждане на акумулатора. Тази кола-чудо се прави само в Русия. Целият свят се пръска от яд. В Германия я забраняват, а в другите държави милиардерите пометват от завист.

                  Паднах под масата от смях. В 11 точки полет на "мисълта" има 11 тъпизма.

                  Явно е прочел някъде за тракерите с френелови лещи, концентриращи светлина върху соларни чипове, но не го е разбрал това и е запомнил само 370 W/кв.м. А това че такъв модул работи само на тракер, че има огромно прегряване, което изисква водно охлаждане, че е дебел 1 педя и т.н. са подробности. От цялата тази конструкция е запомнил само че лъчите са под ъгъл към чипчето, и затова модула е прозрачен. Тъпизъм разбира се. Колко прозрачна може да е една френелова леща?

                  Второто - той си мисли, че 2 kWp мощност е достатъчна да движи колата. В действителност необходимата средна мощност е 16 kW, а моментната е над 50 и дори над 100.

                  И най-смешното - правят го само в Русия, а целия останал свят се пръска от яд.
                  Last edited by Mateev; 29.03.2025, 05:24.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    Ами като ограби България, ясно е че ще има нещо и за поколенията след тебе. Твоето щастие се гради върху нещастието на други хора, които ги ограби, но понеже си опериран от срам, няма как да го разбереш това.
                    Какво е ограбил, за 5000 на месец, ако наистина има знания които може да предаде в областта на програирането да се беше върнал тук да учи децата повече щеше да му е месечния доход.Той вярва че кенийците са хора, а българите не били. В материално изражение всеки може да има толкова колкото иска, ако не иска не може да има. Живеем в съюз на държави, в който едните ограбват другите и това е една от основните му функции. Това определя светоусещането на хората. Има голяма разлика между желание да промениш Света и желание да си по богат от другите в него чисто материално. Целта обаче винаги е постигането на съответна емоция, защото ние сме направени така че да изживяваме емоции - ментална необходимост, духовна е това.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • dmm, 37 имат тези на eдна фирма, по 370 вата правят от кв.м. , няма проблем да са прозрачни защото при тях елемента който прави ток не е перпендикулярен на лъчите, а под малък ъгъл спрямо тях. Затова те казват, че ще могат да ги направят. 1.6 метра по 4 е площа, която е активна 7.2 кв.м. , по 300 вата мощност е достатъчна да се движи. В Германия може да ги забранят, защото няма да могат да ги произвеждат и ще трябва да ги внасят. Нямат много общо с тези на соларните панели, не са чак толкова елементарни. Като материал за корпуса, купето определено се отива на полимер. Светлината която се преобразува в ел.ток е тази която пада върху елемента, а тази която преминава между тези съвсем малки елементи е отразената от предметите които наблюдава някой който стои зад клетките и те могат да бъдат почти 100% прозрачни. Енергоразхода е много нисък при движение на един автомобил с нисък коефициент на въздушно съпротивление, това ще може да се движи при наличие на силно слънце и да зарежда ток в батерията си. Много гадно, особенно ако трябва и да го купиш от Русия, доста пометнали милярдери ще има.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от barbaron
                        Диабета си знае работата Наказва простотията и лакомията

                        А "църковната мишка" е щастлива, че е осигурила на поколението си всичко необходимо за следващите 100 години
                        Ами като ограби България, ясно е че ще има нещо и за поколенията след тебе. Твоето щастие се гради върху нещастието на други хора, които ги ограби, но понеже си опериран от срам, няма как да го разбереш това.
                        Last edited by Mateev; 28.03.2025, 23:51.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение

                          Не са 15, а са 30, слушай барби
                          То ако слушам барби, КПД-то не е 30, а 130%. Фотоните ще ги пръска с градинския маркуч ....

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Панел с площ повече от 1 кв.м. има мощност 64Wp и умниците в темата ми приказват за КПД 15%. Той единия дори е кандидат на математическите науки, само че е пропуснал математиката за 3-ти клас.

                            И забележете - спорят бедни отрепки, провалили се финансово в живота, спорят с човек експерт, направил милиони със соларните технологии и централи. Умирам от кеф - много ме развеселявате. Само пропуснахте да споменете и за соларната кофа, с която ще наливате соларни фотони по соларните стъкла и боя на колата.
                            Не са 15, а са 30, слушай барби

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение


                              supertrader
                              , не му обръщай внимание на габровския мармот-експерт

                              За автомобили още не са подходящи, но за съвременни сгради са екстра
                              Панел с площ повече от 1 кв.м. има мощност 64Wp и умниците в темата ми приказват за КПД 15%. Той единия дори е кандидат на математическите науки, само че е пропуснал математиката за 3-ти клас.

                              И забележете - спорят бедни отрепки, провалили се финансово в живота, спорят с човек експерт, направил милиони със соларните технологии и централи. Умирам от кеф - много ме развеселявате. Само пропуснахте да споменете и за соларната кофа, с която ще наливате соларни фотони по соларните стъкла и боя на колата.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение
                                Нормалните имат ефективност около 27%, ти предлагаш с 15%- супер. Енергията която пада на 1кв. м е 1000вата- твоите панели правят 150 вата- пак супер. И като как ще обръщаш модула че да го огрява от 2 страни- това означава панела да бъде единичен, по средата на нищото, така че последното го забрави
                                Първо разбери за какво става дума, после прочети литературата, и после се обади пак

                                Цитати:
                                [1] https://www.businessresearchinsights...-market-114906
                                [2] https://www.zr-glass.com/fr/dlp/bipv-solar-glass
                                [3] https://xpert.digital/fr/plaetique-s...eros-solaires/
                                [4] https://innovation-eco.com/nouvelles...e-au-batiment/
                                [5] https://guidebatimentdurable.brussel...-batiment-bipv
                                [6] https://www.construction21.org/franc...-la-ville.html
                                [7] https://www.basengreen.com/fr/a-key-...-bipv-systems/
                                [8] https://solarchitecture.ch/fr/bipv-m...ed-pv-modules/

                                Коментар

                                Working...
                                X