IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    bota156 , няма нещо същественно различно в последното детилетие или дори последните две. Както казват само са нипичкани с електроника и ресурса им е понамален. 80% от стойноста е да се плати за конструиране на модела и всички тези матрици - щанци. Ако си на пазар където имат пари хората да изплащат новия модел защото масовите продажби са именно на изплащане и също може да направиш продажби от 150 хиляди на година това нещо не оказва влияние. Ако пазара е като при нас - повечето автомобили са втора употреба, новия автомобил ще печели в продажбите. Ясно е защо - нещо което хората не могат да си позволят, те дори не си мечтаят да купят нов. Също електромобил се прави и чрез конверсия на такъв с двигател, не мисля че някой ще го спре малката му батерия която осигурява 150км.пробег и това че не е монтирана под пода на купето и примерно на мястото на резервоара за гориво. Може да правиш и вариант с двг и вариант електро. Също производителите поставят много електроника, а потребителите плачат от нея. Как се казва когато както си караш и всичко е наред и изведнъж електрониката ти става бъгва и колата ти става брик и трябва да ползваш пътна помощ, това много се коментира че се случва. Знаеш ли една такава кола със само производственни разходи струва 3-4 хиляди лева, ти частите и няма да ги произвеждаш защото се продават наедро от специализирали производители примерно шарнирен болт е 5 лева и едни такива цени имат частите, така че 3 хиляди лева са много пари, достатъчно.
    Много народ не рабира че,вече идва времето на модулното конструиране и производство и че автомобилът ((ДВГ ИЛИ ЕЛ.), е време да се възприеме като (универсална) транспортна ПЛАТФОРМА , на която, може да се качат от батерии, през резервоари, багажници и др. до пътници. И като пазаруваш, да си поръчваш платформата, комплектувана с опции по каталог.

    Коментар


    • bota156 , няма нещо същественно различно в последното детилетие или дори последните две. Както казват само са нипичкани с електроника и ресурса им е понамален. 80% от стойноста е да се плати за конструиране на модела и всички тези матрици - щанци. Ако си на пазар където имат пари хората да изплащат новия модел защото масовите продажби са именно на изплащане и също може да направиш продажби от 150 хиляди на година това нещо не оказва влияние. Ако пазара е като при нас - повечето автомобили са втора употреба, новия автомобил ще печели в продажбите. Ясно е защо - нещо което хората не могат да си позволят, те дори не си мечтаят да купят нов. Също електромобил се прави и чрез конверсия на такъв с двигател, не мисля че някой ще го спре малката му батерия която осигурява 150км.пробег и това че не е монтирана под пода на купето и примерно на мястото на резервоара за гориво. Може да правиш и вариант с двг и вариант електро. Също производителите поставят много електроника, а потребителите плачат от нея. Как се казва когато както си караш и всичко е наред и изведнъж електрониката ти става бъгва и колата ти става брик и трябва да ползваш пътна помощ, това много се коментира че се случва. Знаеш ли една такава кола със само производственни разходи струва 3-4 хиляди лева, ти частите и няма да ги произвеждаш защото се продават наедро от специализирали производители примерно шарнирен болт е 5 лева и едни такива цени имат частите, така че 3 хиляди лева са много пари, достатъчно.
      Last edited by supertrader; 22.03.2024, 16:02.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

        Пежо имаха такъв. Ама няма смисъл - КПД и на дизел и на бензин в оптимален режим е подобно
        Волво също имаха- дизел+електричка- трябваше да гори около 2,5, не знам защо обаче в бг форум волво се оплакваха че гори около 4

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

          такваз магария се опитаха да направят още 90-те. Со прословутите ровър маестро. Доцентка по маркетинг дето ми преподаваше им правеше маркетинговата стратегия. Колко сме се псували и имах проблеми с изпита.
          Няма малоумни Българи да си купят чисто нов автомобил със стари технологии на 20 години !?!?!?!?
          Ти ще си вземеш ли талавизор с телескоп? Или телефон с копчета или сд плеуер а не флашка.
          Електрониката е БЕЗ ПАРИ. На една кола китайска няма и 1000€ всичките и ел. екстри. Това че европейците ги щавят по 10к€ за ВСЯКА ЕКСТРА не значи че струва толкова
          Разбира се, че не значи но, щом ги дават, си е редно някой да им ги вземе, нали така? И им ги вземат, и ще продължат да им ги. И всички доволни.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Не се намери някой да купи старите машини от някой завод за производство на автомобил който са свалили от производство, и щяха в България да се произвеждат повече коли които се търкалят по пътищата и. Такова нещо има и предимство, защото и пазарния интерес се знае и дефектите при новите модели няма да ги има. Един автомобил от по малките в България ако се произвежда ще струва не повече от 5 хиляди, защото по принцип се внасят части от специализирани производители и цените им са много ниски на едро, а другите неща които се правят на място са скъпи ако труда е скъп. В момента за да се произвеждат автомобили не е необходим много квалифицират персонал, средни специалисти. Има голямо търсене на коли без електроника.
            такваз магария се опитаха да направят още 90-те. Со прословутите ровър маестро. Доцентка по маркетинг дето ми преподаваше им правеше маркетинговата стратегия. Колко сме се псували и имах проблеми с изпита.
            Няма малоумни Българи да си купят чисто нов автомобил със стари технологии на 20 години !?!?!?!?
            Ти ще си вземеш ли талавизор с телескоп? Или телефон с копчета или сд плеуер а не флашка.
            Електрониката е БЕЗ ПАРИ. На една кола китайска няма и 1000€ всичките и ел. екстри. Това че европейците ги щавят по 10к€ за ВСЯКА ЕКСТРА не значи че струва толкова
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Не се намери някой да купи старите машини от някой завод за производство на автомобил който са свалили от производство, и щяха в България да се произвеждат повече коли които се търкалят по пътищата и. Такова нещо има и предимство, защото и пазарния интерес се знае и дефектите при новите модели няма да ги има. Един автомобил от по малките в България ако се произвежда ще струва не повече от 5 хиляди, защото по принцип се внасят части от специализирани производители и цените им са много ниски на едро, а другите неща които се правят на място са скъпи ако труда е скъп. В момента за да се произвеждат автомобили не е необходим много квалифицират персонал, средни специалисти. Има голямо търсене на коли без електроника.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • А пък Hyundai Ioniq 6 ги отвя Честито!
                https://fakti.bg/avto/866428-i-kola-...a-v-balgaria-e

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                  https://www.facebook.com/reel/1418942459018563 замяна на батерии в китай
                  Харесва ли ти ? Това е много скъпо, такива машини да се инсталират. КПД на ДВГ е 65% в точно фиксиран режим след като загрее, такъв е на новите двигатели, турбините на централите са с по нисък и големите газови турбини достигат 55%. Това е по добре, двигателя е малък и работи с нееднородна горивна смес с директно впръскване, където се подава искрата е нормална и около тази зона вече обеднява. По добре генератор на ток с такъв двигател и бензин или нафта. Ако е вярно в един литър гориво има 6.5 киловатчаса, на цената на тока - 2.2 евро ток по немска цена от литър гориво за което държавата взема акциз и се пълни бюджета и..за тока по 34 цента в Германия акциз получава ли ? И не ти трябва 60 киловатчаса батерия, 10 стига, с толкова и ще измине 100км градско. Тесла 3 гори 12, като и намалиш масата ще падне на 10 - това е 1.5 литра бензин реално.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • https://www.facebook.com/reel/1418942459018563 замяна на батерии в китай

                    Коментар


                    • След война хората се избиват от глад, обикновенно определят кои не заслужават да ядат и ги уморяват. Икономиките падат.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Новини от Китай. Не точно добри: https://carmarket.bg/drugi/edin-ot-e...hi-igrata-8534

                        Коментар


                        • Батериите са много по мръсни и опасни за околната среда от петролните горива. Искат по малко емисии - правят се автомобилите да разходват по малко гориво и целта се постига. Батериите трябва да се рециклират на 99.99...%, всички материали от старите батерии да влязат в нови, иначе средата се натравя, това нещо ще отиде във водата и в храната. Преди да произведе някой батерии трябва да е направил поточната линия за тяхното рециклиране. Какво се правят на луди.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Pyramid, не за по студен горивен процес говоря, изгаря горивото но не успява да предаде топлина към частите, да за керамичните това им е проблема, няма с какво да се смазват частите. Пада много мощността на ДВГ при по студен горивен процес, но за сметка на това нали имаш електрическа трансмисия и малка батерия като буфер която може да отдаде много енергия за кратко време за да ускори и после подържа скоростта с разход да кажем 10 киловата за час разход максимален. Горивния процес трябва да се пипне и охлаждането намалява силно или няма въобще да присъства. Иначе днешните електрички са ясни колко са ефективни, имат плюс че могат да вървят с въглища, а двг не могат.
                            Да, днешните електрички вървят с ток, произведен по произволен начин. Съответно, също замърсяват макар да изглежда, че не.

                            Коментар


                            • Pyramid, не за по студен горивен процес говоря, изгаря горивото но не успява да предаде топлина към частите, да за керамичните това им е проблема, няма с какво да се смазват частите. Пада много мощността на ДВГ при по студен горивен процес, но за сметка на това нали имаш електрическа трансмисия и малка батерия като буфер която може да отдаде много енергия за кратко време за да ускори и после подържа скоростта с разход да кажем 10 киловата за час разход максимален. Горивния процес трябва да се пипне и охлаждането намалява силно или няма въобще да присъства. Иначе днешните електрички са ясни колко са ефективни, имат плюс че могат да вървят с въглища, а двг не могат.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                                Няма как да е подобно, дизеловите двигатели са почти два пъти по икономични. Има проблем при хибридите и той е че двигателите не са ефективни защото изстиват. Трябва да се изчисли така че да е без охлаждане и обратното - да се термоизолира. Преди години когато правеха състезания с нещо като веломобили задвижвани с двигател с вътрешно горене и измиваха над 1000км с един литър гориво бяха ги направили с велосипеден двутактов двигател работещ на ниски обороти и цялото оребряване изчистено, плюс изолационна вата около цилиндъра и главата за да не изстива. Просто коренно различни са нещата сравнено с конвенционален двигател с вътрешно горене.
                                Още през 1985-та, на межсународното техническо изложение в Япония, бе показан керамичен ДВГ без охлаждане. И после...НИЩО не се чу за него. Предполагам, нещата са опряли в смазването, т.к.при темп.около и над 700°С на ЦБГ, всички масла, много бързо, се коксуват и се увреждат безвъзвратно за броени минути. И няма смазване. За запалимостта и пожарната опасност на такова чудо, да не говорим, че там е страшно. Ама вчера гледах коментар по следния въпрос: КПД на ТЕЦ, рядко надми ава 34%. Като навържеш по веригата Ел.проводи, трансформатори, зарядни, кпд на батерия, инвертори и мотори, май комплексната ефективност на ДВГ се изравнява с тая и електричните, вече далеч не се явяват "по-ефикасни" от ДВГ.
                                ...И защо ги ручахме жабетата?

                                Коментар

                                Working...
                                X