Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеСравнително скоро приех електрическата вяра. Продължавам обаче да не знам как да изкарам пари от твърдото си убеждение, че тролеите ще се наложат. Да залагам на европейски производители е смешно, а при китайските има страха от западни санкции. Дайте някакви идеи, само Тесла ли остава?
Коментар
-
Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнениеПичуви, не знам дали сте обсъждали и предварително се извинявам, ако е така.
Видях по нета, че Етиопия изцяло забранява вноса на неелектрически автомобили. Помислих, че е бъзик, но е напълно сериозно. Аргументът е, че Етиопия нямат нафта и съответно всяка кола с ДВГ е в тежест. Съвсем прагматично.
... И тогава ми светна как по история съм учил, че немците преди и по време на ВСВ си карат колите с ДВГ на въглища. И те горките нямат нефт.
Накратко - решението на Етиопия се явява моята Еврика. Разбрах смисълът и реалните приложения на тролеите.
И сега проблемът - само китайците знам да запълват тази ниша и предлагат автомобили за такава употреба.
Вие знаете ли за западен производител?
Коментар
-
Pyramid, въпрос на желание, организация и разчепкване на материята до детайли. Вместо да се занимават с глупости, да бяха се захванали да развиват потребителската култура. В смисъл не е хубаво да се лъже как ще хукнат само електромобили, защото са определили дата от която това трябва да стане. Могат и само с ток от слънце да се зареждат, но няма как да е при всички.D.Y.F-091066
Коментар
-
v_tin, и в момента може да си вземеш ДВГ кола, която да издържи 1 милион километра с някои ремонти и по двигателя, които се явяват смяна консумативи но на голям пробег. Никой не ги съди. Да се сменят на 100 хиляди си е сериозно замърсяване на околната среда.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin, потребностите са различни, има хора на които са им много 200км. пробег. Най важния параметър е дали ще се използват ефективно циклите на батерията, ако се направят достатъчно голям брой цикли за времето което може да издържи една батерия и от финансова гледна точка това е печеливш транспорт за този който го използва, но ако зареждаш един път в седмицата батерията няма да навърти пробег и тогава ще се смени на много малък брой цикли. Това ограничава употребата на електромобили. Идеята да се мине на електромобили напълно е прекспонирана. Един електромобил на който не му се използва ефективно батерията ще отдели повече въглероден диоксид от такъв с ДВГ, защото за производството и се използват все още много машини които използват петролни горива, така че употребата на петрол не отпада и тя съществува в самия производствен процес на електромобили. От друга гледна точка - ако електромобила с една батерия навърта 1 милион километра, а това не е невъзможно - той ще спести отделянето на голямо количество въглеродни емисии, за 100 хиляди километра се изравнява с автомобил с ДВГ и 900 000 км. ще ги спести емисиите или 10 пъти по малко емисии - това е ефективно. Щях да кажа за соларните панели как са ограничени и това би трябвало да е водещо условие при приложението им, защото употребата им може да бъде много ефективна, но може и да бъде с отрицателна ефективност - 10- тина пъти по неефективни от употребата на фосилни горива в някои случаи има и при тях. Варианта е да се разбират тези неща, да са залегнали в избора на варианти за транспорт, варианти за електрозахранване.Last edited by Pyramid; 07.07.2024, 19:24.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin, потребностите са различни, има хора на които са им много 200км. пробег. Най важния параметър е дали ще се използват ефективно циклите на батерията, ако се направят достатъчно голям брой цикли за времето което може да издържи една бат.
Коментар
-
v_tin, потребностите са различни, има хора на които са им много 200км. пробег. Най важния параметър е дали ще се използват ефективно циклите на батерията, ако се направят достатъчно голям брой цикли за времето което може да издържи една батерия и от финансова гледна точка това е печеливш транспорт за този който го използва, но ако зареждаш един път в седмицата батерията няма да навърти пробег и тогава ще се смени на много малък брой цикли. Това ограничава употребата на електромобили. Идеята да се мине на електромобили напълно е прекспонирана. Един електромобил на който не му се използва ефективно батерията ще отдели повече въглероден диоксид от такъв с ДВГ, защото за производството и се използват все още много машини които използват петролни горива, така че употребата на петрол не отпада и тя съществува в самия производствен процес на електромобили. От друга гледна точка - ако електромобила с една батерия навърта 1 милион километра, а това не е невъзможно - той ще спести отделянето на голямо количество въглеродни емисии, за 100 хиляди километра се изравнява с автомобил с ДВГ и 900 000 км. ще ги спести емисиите или 10 пъти по малко емисии - това е ефективно. Щях да кажа за соларните панели как са ограничени и това би трябвало да е водещо условие при приложението им, защото употребата им може да бъде много ефективна, но може и да бъде с отрицателна ефективност - 10- тина пъти по неефективни от употребата на фосилни горива в някои случаи има и при тях. Варианта е да се разбират тези неща, да са залегнали в избора на варианти за транспорт, варианти за електрозахранване.D.Y.F-091066
Коментар
-
Pyramid, да това е едната хипотеза, но има и такива които казват че все пак не напуска най горните слоеве на атмосферата. Значи варианта е да се правят отговорно тези неща, защото после ще излезе че е станал проблем. Тези материали ги има от много места, но не покриват стандартите, метали които не се окисляват се оказва че направо си ръждясват. Влезе ли програмираното остаряване и в тези устройства ще са планини от боклуци още. Друго има - как ще се подържа ако е калпаво, ако не е има много дълъг живот и няма да има нужда от никаква физическа намеса.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНаправо ги поръчват там и идват с надпис - направени във Франция. На китайците ако им поръчаш да ти напишат че са правени на Марс без проблем ще го направят.
Соларните клетки са технология като процесорите - от едно място се взема лазера на машината, механизма и там разни други неща от друго, материалите - полупроводниците от Китай, но една част там на спектрографите се прави от кристал който се купува от Русия.
Няма нужда от батерия за съхранение на енергията, по добре е водород и от него да се прави обратно ток за да се зареждат. Само че не виждам как ще се правят тези неща, ако не се правят в Русия. Окъдето и да се засилиш да вземеш материали все са кръстени, само руснаците са честни по отношение на съдържанието, то хубаво ще ги правиш например Индия но материалите ще са от боклука и тези машини ще са кошмарни. С панелите няма проблем, но да изтърваш постоянно чист водород в атмосферата той ще намери въглероден диоксид и ще се превърне в метан - газ с много по силен парников ефект. Кой ще носи отговорност ?
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеКакви българи в България...
Като гледам изборите и форумите,
останали са само 20% - 30% Българи,
другите сте потомци на руснаци, турци, "роми, египтяни" и т.п. или подкупени от тях,
злобни, заядливи, посредствени, нискочели дебеловрати шкембета ...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...един вид, китайците ВЕЧЕ ДОСТАВЯТ на ХЕврогейци само клетките, а ониним слагат само джамлъци + рамки. Абе знаех си аз.
Соларните клетки са технология като процесорите - от едно място се взема лазера на машината, механизма и там разни други неща от друго, материалите - полупроводниците от Китай, но една част там на спектрографите се прави от кристал който се купува от Русия.
Няма нужда от батерия за съхранение на енергията, по добре е водород и от него да се прави обратно ток за да се зареждат. Само че не виждам как ще се правят тези неща, ако не се правят в Русия. Окъдето и да се засилиш да вземеш материали все са кръстени, само руснаците са честни по отношение на съдържанието, то хубаво ще ги правиш например Индия но материалите ще са от боклука и тези машини ще са кошмарни. С панелите няма проблем, но да изтърваш постоянно чист водород в атмосферата той ще намери въглероден диоксид и ще се превърне в метан - газ с много по силен парников ефект. Кой ще носи отговорност ?
D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнениеАми ако пепрефразираме Селинджър: "Момчето напусна Коньовица, но коньовица не напусна момчето"
Не 49 ами 100 години да живее във Франция все е тая. Единствоното което е добавил към "обноските" си е българофобията.
Като гледам изборите и форумите,
останали са само 20% - 30% Българи,
другите сте потомци на руснаци, турци, "роми, египтяни" и т.п. или подкупени от тях,
злобни, заядливи, посредствени, нискочели дебеловрати шкембета ...
Коментар
Коментар