IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Pyramid, на практика капацитета на всяка една батерия зависи от активната повърхност на катода, като се направи с голяма площ - структура като много финни тръбички - капилярчета и енергийната плътност ще излети, ще се повиши много ..много пъти. С твоя дизайн може и на суперкондензатори да минат електрически транспортни средства. Той е приложим за тях също. А суровините за кондензатори са неограничени да кажем, после са екологично чисти и в сравнение с батериите имат много преимущества. Кондензатора може да се изпълни така щото да преживее спокойно 50 години.
    Ти само си представи, при евентуален пробив на такъв суперкодензатор, какво чудо би настанало. Аз отдалеч се плаша и се кръстя и с трите ръце.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение

      Сравнително скоро приех електрическата вяра. Продължавам обаче да не знам как да изкарам пари от твърдото си убеждение, че тролеите ще се наложат. Да залагам на европейски производители е смешно, а при китайските има страха от западни санкции. Дайте някакви идеи, само Тесла ли остава?
      GWH все още гори пари, нисколиквидна и не е тролейна, но скоро получи 50 млн.
      При значителните дневни колебания на цените на ел.енергията... за тото фиш - става.


      Коментар


      • Pyramid, на практика капацитета на всяка една батерия зависи от активната повърхност на катода, като се направи с голяма площ - структура като много финни тръбички - капилярчета и енергийната плътност ще излети, ще се повиши много ..много пъти. С твоя дизайн може и на суперкондензатори да минат електрически транспортни средства. Той е приложим за тях също. А суровините за кондензатори са неограничени да кажем, после са екологично чисти и в сравнение с батериите имат много преимущества. Кондензатора може да се изпълни така щото да преживее спокойно 50 години.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
          Извън Китай? Мислех си за южнокорейците от Posco, но не ги разбирам нещата.
          Нищо де. СПОКО. АЗ съм "Нещата". Държа контрола, как да го кажа.
          Last edited by Pyramid; 12.08.2024, 19:31.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            Има лесно. Инвестираш в батерии.
            Извън Китай? Мислех си за южнокорейците от Posco, но не ги разбирам нещата.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
              Сравнително скоро приех електрическата вяра. Продължавам обаче да не знам как да изкарам пари от твърдото си убеждение, че тролеите ще се наложат. Да залагам на европейски производители е смешно, а при китайските има страха от западни санкции. Дайте някакви идеи, само Тесла ли остава?
              Има лесно. Инвестираш в батерии.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение
                Пичуви, не знам дали сте обсъждали и предварително се извинявам, ако е така.

                Видях по нета, че Етиопия изцяло забранява вноса на неелектрически автомобили. Помислих, че е бъзик, но е напълно сериозно. Аргументът е, че Етиопия нямат нафта и съответно всяка кола с ДВГ е в тежест. Съвсем прагматично.

                ... И тогава ми светна как по история съм учил, че немците преди и по време на ВСВ си карат колите с ДВГ на въглища. И те горките нямат нефт.

                Накратко - решението на Етиопия се явява моята Еврика. Разбрах смисълът и реалните приложения на тролеите.

                И сега проблемът - само китайците знам да запълват тази ниша и предлагат автомобили за такава употреба.

                Вие знаете ли за западен производител?
                ​​
                Сравнително скоро приех електрическата вяра. Продължавам обаче да не знам как да изкарам пари от твърдото си убеждение, че тролеите ще се наложат. Да залагам на европейски производители е смешно, а при китайските има страха от западни санкции. Дайте някакви идеи, само Тесла ли остава?

                Коментар


                • Pyramid, въпрос на желание, организация и разчепкване на материята до детайли. Вместо да се занимават с глупости, да бяха се захванали да развиват потребителската култура. В смисъл не е хубаво да се лъже как ще хукнат само електромобили, защото са определили дата от която това трябва да стане. Могат и само с ток от слънце да се зареждат, но няма как да е при всички.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • v_tin, и в момента може да си вземеш ДВГ кола, която да издържи 1 милион километра с някои ремонти и по двигателя, които се явяват смяна консумативи но на голям пробег. Никой не ги съди. Да се сменят на 100 хиляди си е сериозно замърсяване на околната среда.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      v_tin, потребностите са различни, има хора на които са им много 200км. пробег. Най важния параметър е дали ще се използват ефективно циклите на батерията, ако се направят достатъчно голям брой цикли за времето което може да издържи една батерия и от финансова гледна точка това е печеливш транспорт за този който го използва, но ако зареждаш един път в седмицата батерията няма да навърти пробег и тогава ще се смени на много малък брой цикли. Това ограничава употребата на електромобили. Идеята да се мине на електромобили напълно е прекспонирана. Един електромобил на който не му се използва ефективно батерията ще отдели повече въглероден диоксид от такъв с ДВГ, защото за производството и се използват все още много машини които използват петролни горива, така че употребата на петрол не отпада и тя съществува в самия производствен процес на електромобили. От друга гледна точка - ако електромобила с една батерия навърта 1 милион километра, а това не е невъзможно - той ще спести отделянето на голямо количество въглеродни емисии, за 100 хиляди километра се изравнява с автомобил с ДВГ и 900 000 км. ще ги спести емисиите или 10 пъти по малко емисии - това е ефективно. Щях да кажа за соларните панели как са ограничени и това би трябвало да е водещо условие при приложението им, защото употребата им може да бъде много ефективна, но може и да бъде с отрицателна ефективност - 10- тина пъти по неефективни от употребата на фосилни горива в някои случаи има и при тях. Варианта е да се разбират тези неща, да са залегнали в избора на варианти за транспорт, варианти за електрозахранване.
                      Сложно ще стане това, дето го пишеш.Работата е там че, даже след като е изравнила емисиите си с двг - автомобил, електричната продължава да трупа такива, т.к.само от ввяър и слънце, заряд се случва извънредно рядко. Да, в крайна сметка може да докара осезаемо по-ниски обобщени емисии но, изцяло нулеви, няма как да станат. Дори само заради тези за производство и рециклиране.
                      Last edited by Pyramid; 07.07.2024, 19:24.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        v_tin, потребностите са различни, има хора на които са им много 200км. пробег. Най важния параметър е дали ще се използват ефективно циклите на батерията, ако се направят достатъчно голям брой цикли за времето което може да издържи една бат.
                        Амиии, не знам, ако имам една кола 1 милион километра, сигурно някой от другите производители на коли ще се засегне че това не е неговата кола и ще иска да ме съди, я по добре да си сменям колите на 150-180000

                        Коментар


                        • v_tin, потребностите са различни, има хора на които са им много 200км. пробег. Най важния параметър е дали ще се използват ефективно циклите на батерията, ако се направят достатъчно голям брой цикли за времето което може да издържи една батерия и от финансова гледна точка това е печеливш транспорт за този който го използва, но ако зареждаш един път в седмицата батерията няма да навърти пробег и тогава ще се смени на много малък брой цикли. Това ограничава употребата на електромобили. Идеята да се мине на електромобили напълно е прекспонирана. Един електромобил на който не му се използва ефективно батерията ще отдели повече въглероден диоксид от такъв с ДВГ, защото за производството и се използват все още много машини които използват петролни горива, така че употребата на петрол не отпада и тя съществува в самия производствен процес на електромобили. От друга гледна точка - ако електромобила с една батерия навърта 1 милион километра, а това не е невъзможно - той ще спести отделянето на голямо количество въглеродни емисии, за 100 хиляди километра се изравнява с автомобил с ДВГ и 900 000 км. ще ги спести емисиите или 10 пъти по малко емисии - това е ефективно. Щях да кажа за соларните панели как са ограничени и това би трябвало да е водещо условие при приложението им, защото употребата им може да бъде много ефективна, но може и да бъде с отрицателна ефективност - 10- тина пъти по неефективни от употребата на фосилни горива в някои случаи има и при тях. Варианта е да се разбират тези неща, да са залегнали в избора на варианти за транспорт, варианти за електрозахранване.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Повозиха ме малко в едно астомбилче електрика- фолксваген ъп, готино, чистичко, ускорява добре, ама само около 200-250км батерията. За градско става, и за малко извън града, ама за мен ми е мъничко

                            Коментар


                            • Pyramid, да това е едната хипотеза, но има и такива които казват че все пак не напуска най горните слоеве на атмосферата. Значи варианта е да се правят отговорно тези неща, защото после ще излезе че е станал проблем. Тези материали ги има от много места, но не покриват стандартите, метали които не се окисляват се оказва че направо си ръждясват. Влезе ли програмираното остаряване и в тези устройства ще са планини от боклуци още. Друго има - как ще се подържа ако е калпаво, ако не е има много дълъг живот и няма да има нужда от никаква физическа намеса.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Направо ги поръчват там и идват с надпис - направени във Франция. На китайците ако им поръчаш да ти напишат че са правени на Марс без проблем ще го направят.
                                Соларните клетки са технология като процесорите - от едно място се взема лазера на машината, механизма и там разни други неща от друго, материалите - полупроводниците от Китай, но една част там на спектрографите се прави от кристал който се купува от Русия.
                                Няма нужда от батерия за съхранение на енергията, по добре е водород и от него да се прави обратно ток за да се зареждат. Само че не виждам как ще се правят тези неща, ако не се правят в Русия. Окъдето и да се засилиш да вземеш материали все са кръстени, само руснаците са честни по отношение на съдържанието, то хубаво ще ги правиш например Индия но материалите ще са от боклука и тези машини ще са кошмарни. С панелите няма проблем, но да изтърваш постоянно чист водород в атмосферата той ще намери въглероден диоксид и ще се превърне в метан - газ с много по силен парников ефект. Кой ще носи отговорност ?
                                Водород, попаднал директно в атмосферата, се издига незабавно нагоре и напуска планетата в Космоса (земното притегляне за него е твърде слабо) и за "образуване на метан, АКО И ИЗОБЩО СЕ СЛУЧВА там горе, я влезе, я-не някаква хилядна или милионна част изобщо от молекулите.

                                Коментар

                                X