...А, само в Европа, се произвеждат между 12 и 16 млн таралясника годишно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМежду другото Мъск е тръгнал сключвайки голяма сделка за продажба на интелектуален продукт, не материален. В момента на Тесла не и е много леко положението.
В смисъл голяма конкуренция се задава, много SUV модели на други производители и някакви завишени гарниции, не знам дали са толкова здраво направени тези коли но предлагат доживотна гаранция някой, други 12 години мернах някъде. Май най свободен остана сегмента за летящи автомобили, от тях няма много още.
На мястото на мениджърите на Тесла, той Мъск едва ли я управлява толкова пряко колкото се говори, според мен е медийна пушилка че едва ли не той конструира Теслите..та на тяхно място бих се замислил за повече патенти и патентни защити в сравнение с тези на другите компании. В един момент ще започнат война чрез патенти за пазара, прекалено много производители са, а говорят за някакви милиони бройки на година..произвеждали 5 милиона коли някакви и мислели до няколко години да ги увеличат на 8 милиона.
Мъск дали ги знае тези неща или му ги спестяват управляващите Теслата реално мениджъри ?
Коментар
-
Между другото Мъск е тръгнал сключвайки голяма сделка за продажба на интелектуален продукт, не материален. В момента на Тесла не и е много леко положението.
В смисъл голяма конкуренция се задава, много SUV модели на други производители и някакви завишени гарниции, не знам дали са толкова здраво направени тези коли но предлагат доживотна гаранция някой, други 12 години мернах някъде. Май най свободен остана сегмента за летящи автомобили, от тях няма много още.
На мястото на мениджърите на Тесла, той Мъск едва ли я управлява толкова пряко колкото се говори, според мен е медийна пушилка че едва ли не той конструира Теслите..та на тяхно място бих се замислил за повече патенти и патентни защити в сравнение с тези на другите компании. В един момент ще започнат война чрез патенти за пазара, прекалено много производители са, а говорят за някакви милиони бройки на година..произвеждали 5 милиона коли някакви и мислели до няколко години да ги увеличат на 8 милиона.
Мъск дали ги знае тези неща или му ги спестяват управляващите Теслата реално мениджъри ?Last edited by supertrader; 12.12.2021, 12:35.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИма едно интервю, Мъск го питат как така решил да купи Тесла за 100 милиона и лесно ли е взел решението ? Той казва, че много трудно е решил и никак не му се давали тези 100 милиона, казва въобще не ми се даваха. Ако не беше купил тази Тесла, сега електромобили щяха да правят само и изключително в Азия, защото японците ги пуснаха първо както и хибридите. Поне до момента нещата винаги тръгват от Япония. Японците са много положително настроени към иновациите, те са луди на тази тема и много я уважават и също и плащат за иновации луди пари както се казва. Например един англичанин има Дюсън, който е изобретил филтър - циклон за прахосмукачки. Японците за това негово изобретение са му платили 1 милиард долара мисля някъде четох. Не 100 милиона, а 10 пъти по толкова за нещо което е много просто но гениално. Никъде и никога на тази планета до сега няма нация която да е с толкова позитивно отношение към иновациите и развитието им, и после завист защото толкова много японци били милионери..ами те просто са си така. Другото е че плащат на някой който измисли нещо и го използват и то с идеята че той ще измисли нещо друго и пак тях ще търси да го реализира.
- 1 like
Коментар
-
Има едно интервю, Мъск го питат как така решил да купи Тесла за 100 милиона и лесно ли е взел решението ? Той казва, че много трудно е решил и никак не му се давали тези 100 милиона, казва въобще не ми се даваха. Ако не беше купил тази Тесла, сега електромобили щяха да правят само и изключително в Азия, защото японците ги пуснаха първо както и хибридите. Поне до момента нещата винаги тръгват от Япония. Японците са много положително настроени към иновациите, те са луди на тази тема и много я уважават и също и плащат за иновации луди пари както се казва. Например един англичанин има Дюсън, който е изобретил филтър - циклон за прахосмукачки. Японците за това негово изобретение са му платили 1 милиард долара мисля някъде четох. Не 100 милиона, а 10 пъти по толкова за нещо което е много просто но гениално. Никъде и никога на тази планета до сега няма нация която да е с толкова позитивно отношение към иновациите и развитието им, и после завист защото толкова много японци били милионери..ами те просто са си така. Другото е че плащат на някой който измисли нещо и го използват и то с идеята че той ще измисли нещо друго и пак тях ще търси да го реализира.D.Y.F-091066
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНа Мъск батериите са най смислените в сравнение с тези на другите, първите стандартни които са поставени в Теслите просто са избрани като най доброто в магазина и наистина на Панасонк бият като качество другите. Сега тези новите с диаметър 4см и височина 8 см, не знам доколко може да им направи електрохимията и материалите но като дизайн пак са добре че са навити цилиндрични и имат и тази капачка заместваща табулатора - металната лентичка за връзка с терминала. Другите които правят плоски батерии и смачкват навивката от електродите, те направо са нацелили посоката на развитие обаче наобратно. Но всичко това са батерии които не са специално разработени за електромобили, да навързваш много елементи последователно външно е труд и разход който по никакъв начин не се оправдава. Неизбежно е да се отиде към еднокорпусни модулни батерии, инженерите на Тойотата са нацелили посоката. Те са раздъждавали правилно, при положение че ти трябва напрежение 360волта е много по добре от еднокорпусна батерия да го получиш на терминалите и, вместо да правиш упражнението - навързване на единични елементи с шини..само свързването предполагам струва една трета от стойността на модула..ако не е половината от стойността.
Ти обаче се заблуждаваш и притесняваш на пусто, модул който е разработен до най малкия детайл за масово, с висока скорост производство е толкова високотехнологичен че няма нужда от патентна защита според мен. Въпроса е да се разработи много добре и да се създаде поточната линия която ще бълва модули, но това нещо ще струва милиарди и то не един. Много голямо значение има производителността, а за дизайна ..той е толкова гъвкав и с такива възможности че в тези модули могат да влязат материали направени по технологиите за които сега само се говори. Така че възможностите са такива че могат да надхвърлят и най смелите очаквания, това огъване на електродите ако структурата е твърда и изградена чрез инфузия - смесване на материали на ниво атоми, например алуминий с въглерод..такъв електрод да го сгънеш само ще го повредиш и осакатиш а както очакват той ще е с много голяма активна повърхност и много малка площ, за какво ти е да го сгънеш и повредиш ? Така че огромно надграждане, имай поточната линия и само като се явят нови материали просто ги влагай, подменяй старите варианти и се движи напред с най добрата възможна скорост са се развива това нещо батериите. Разбира се тези материали които много хора разработват ще струват пари, плащаш си и те идват при теб защото си най бърз по пътя им към пазара.
Коментар
-
На Мъск батериите са най смислените в сравнение с тези на другите, първите стандартни които са поставени в Теслите просто са избрани като най доброто в магазина и наистина на Панасонк бият като качество другите. Сега тези новите с диаметър 4см и височина 8 см, не знам доколко може да им направи електрохимията и материалите но като дизайн пак са добре че са навити цилиндрични и имат и тази капачка заместваща табулатора - металната лентичка за връзка с терминала. Другите които правят плоски батерии и смачкват навивката от електродите, те направо са нацелили посоката на развитие обаче наобратно. Но всичко това са батерии които не са специално разработени за електромобили, да навързваш много елементи последователно външно е труд и разход който по никакъв начин не се оправдава. Неизбежно е да се отиде към еднокорпусни модулни батерии, инженерите на Тойотата са нацелили посоката. Те са раздъждавали правилно, при положение че ти трябва напрежение 360волта е много по добре от еднокорпусна батерия да го получиш на терминалите и, вместо да правиш упражнението - навързване на единични елементи с шини..само свързването предполагам струва една трета от стойността на модула..ако не е половината от стойността.
Ти обаче се заблуждаваш и притесняваш на пусто, модул който е разработен до най малкия детайл за масово, с висока скорост производство е толкова високотехнологичен че няма нужда от патентна защита според мен. Въпроса е да се разработи много добре и да се създаде поточната линия която ще бълва модули, но това нещо ще струва милиарди и то не един. Много голямо значение има производителността, а за дизайна ..той е толкова гъвкав и с такива възможности че в тези модули могат да влязат материали направени по технологиите за които сега само се говори. Така че възможностите са такива че могат да надхвърлят и най смелите очаквания, това огъване на електродите ако структурата е твърда и изградена чрез инфузия - смесване на материали на ниво атоми, например алуминий с въглерод..такъв електрод да го сгънеш само ще го повредиш и осакатиш а както очакват той ще е с много голяма активна повърхност и много малка площ, за какво ти е да го сгънеш и повредиш ? Така че огромно надграждане, имай поточната линия и само като се явят нови материали просто ги влагай, подменяй старите варианти и се движи напред с най добрата възможна скорост са се развива това нещо батериите. Разбира се тези материали които много хора разработват ще струват пари, плащаш си и те идват при теб защото си най бърз по пътя им към пазара.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТой стандарта им е да копират един от друг, гледат другия какви батерии е сложил и слагат същите. Анархията е пълна и даже се субсидира.
ТОВА, което споменаваш, е практика, по пътя на най-малкото (към момента на осъзнаване че, е грешка) съпротивление.
Едно време, "стандартно", не е можело да:
- Се предава подвижна картина на разстояние. После, отпада.
- Се лети. ИЗОБЩО. После, ограничението остава "само за тела, по-тежки от въздуха". После, отпада.
- Се диша под вода. После, отпада.
- Се свети без огън. После, отпада.
- Се използва електричество. Отпада.
- Се снима. Отпада.
- Се записва звук. Отпада...
...и т.н. (последният, да затвори вратата).
- И това, ще отпадне.
Коментар
-
https://free.bg/rules.html , има безплатен хостинг на уеб съдържание, няма нужда да се плаща за сайтD.Y.F-091066
Коментар
-
Тодоре , ако се пусне един сайт с примерен дизайн на модул във вариант за много лесно изпълнение, така че всеки да може да изтегли файлове и да си го направи, след което да го изпробва и тества въобще няма да има грам хейтърство по въпроса. Предполагам интереса ще е огромен. И най добрия вариант наистина е да се продават лицензи, а не да се продаде патента на някоя фирма. Това нещо ще бъде класика в жанра много дълго време и при наличие на средства може да се разработва в неподозирани направления. В примерния модул ще ги има само 15% от функционалностите, така че който иска да те заобиколи губи.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМного добра конфигурация се очертава за електромобили които да са по евтини и по непретенциозни към инфраструктура ми прави впечатление. Примерно батерии които да са цели модули ще са по компактни и по евтини, също намаляване на теглото и разхода на енергия са много благоприятни за навлизане на повече електромобили. Намаления разход на енергия позволява електромобила да се подсигури и с един двг - генератор много лек и с малка мощност, който в случай на разредена батерия на пътя да може да се включи и да я зареди така че електромобила да се придвижи..тези генератори ги има и интерересното е че се запускат много лесно като генераторчето им завърти за да запали двигателя. Другата екстра е покрив покрит със соларни клетки, той не може да произвежда енергията за движение но все пак генерира ток който е полезен и примерно за цяла година електромобила ще добави пробег от 1000км с тока произведен от това нещо.
- Слабото място при електромобилите е регенерацията, енергията от нея много бързо трябва да се поеме от батерията и това разбива и батериите. Например при велосипедите ми е правило впечатление че ентусиасти които се занимават с електровелосипеди я отричаха и изключват, защото както се изразяваха им убива само батериите. За батериите с по малък капацитет наистина е направо трагично да им се пусне този голям заряден ток.
При по малки електромобили с малки батерии модулните елементи които имат предимството да могат да поемат заряд с по голям ток ще са решението на проблема.
Коментар
-
Много добра конфигурация се очертава за електромобили които да са по евтини и по непретенциозни към инфраструктура ми прави впечатление. Примерно батерии които да са цели модули ще са по компактни и по евтини, също намаляване на теглото и разхода на енергия са много благоприятни за навлизане на повече електромобили. Намаления разход на енергия позволява електромобила да се подсигури и с един двг - генератор много лек и с малка мощност, който в случай на разредена батерия на пътя да може да се включи и да я зареди така че електромобила да се придвижи..тези генератори ги има и интерересното е че се запускат много лесно като генераторчето им завърти за да запали двигателя. Другата екстра е покрив покрит със соларни клетки, той не може да произвежда енергията за движение но все пак генерира ток който е полезен и примерно за цяла година електромобила ще добави пробег от 1000км с тока произведен от това нещо.
- Слабото място при електромобилите е регенерацията, енергията от нея много бързо трябва да се поеме от батерията и това разбива и батериите. Например при велосипедите ми е правило впечатление че ентусиасти които се занимават с електровелосипеди я отричаха и изключват, защото както се изразяваха им убива само батериите. За батериите с по малък капацитет наистина е направо трагично да им се пусне този голям заряден ток.
При по малки електромобили с малки батерии модулните елементи които имат предимството да могат да поемат заряд с по голям ток ще са решението на проблема.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
Коментар