IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

    В конкретния случай обаче няма научен напредък и това всъщност е голям проблем. Батериите за 20 години практически не са мръднали, само дребни технологични подобрения има. А че започва необратим процес на подмяна на автомобилите с двг не се съмнявам изобщо, но това е политическо решение с надежда че след наливането на милиарди няма как да не се стигне и до полезно откритие. Нещо като плановостта в науката Та цитираният лаф е доста неподходящ, може би "science advances one trillion at a time" e по-приложим в случая.

    След като товариШ ЕД изгърмя патроните и стигайки до задънена улица - както е навсякъде в нета - поизчака малко - дискусията се подхвана отново... Никой не взе отношение по сериознте доводи, вкл. товариш ЕД - пък се опита да вкара мъгливи цитати на учени, които нямат конкретно отношение към дискусията...

    Разбира се, че би се съмнявал в "подмяната"! Би се съмнявал, ако познанията ти са само от нета.

    ПрочетИ темата с разбиране - назад. Как ще стане четенето "с разбиране" - идея нямам.

    Ако и ти смяташ, че ел.двигателят като движител на автомобил е новост - точно от тук ти тръгва грешката. Разбира се, че не знаеш, че подобен двигател се разработва от водещите фирми - паралелно с основната им дейност.

    Даваш си сметка, че когато една компания налива милионите - тя има интерес да достигне до нещо нова, което да бъде конкурентно на до сега съществуващото, нали?

    И сега отивам на една много съществена част от дискусията, която пропускаме. Къде според теб са военните - с техните - не милиардни - а ТРИЛИОННИ бюджети? Сигурно във военната сфера няма достатъчно добре подготвени специалисти? Това ли е изводът ни? Па и не знаят на две магарета слама да разделят? АРЕ ВЕ!

    Къде е АВТОНОМНОСТТА? Военните знаят по-добре КОЙ двигател може да осигури /и в бъдеще/ - автономност, мощност, продължително натоварване, БЕЗОПАСНОСТ /за това очевидно трябва да се пише отделно!..., след като отново "замажете" с цитат от някого смисъла на казаното, без да сте взели думата по същество.../



    Къде е ... /няма да питам другите неща, за да не се повтарям/. Тук тече дискусия - а по някое време един пълен дилетант - някакъв си трейдър - тръгва да приказва как някой си в Англия сменил автомобила си с ръчната редавателна кутия /???/ - с електромобил, защото, видите ли - го заболял крака да натиска педала на съединителя...


    Радвам се, че отново тук има пишещ, който връща дискусията в началото, като се твърди, че ще се подменят автомобилите с двигател с вътрешно горене - на база електромобил със сегашната батерия! Нали това е темата - за електромобила със сегашната му батерия?


    С многото "ще!" - край една неосъществима идея при тази батерия, която се развива успоредно с двигателя с вътрешно горене, но не и от военната промишленост, която - без съмнение ИМА необходимите милиарди!

    Припомням: това е темата за електромобила, който се задвижва с някаква батерия, която не дава възможност за превъзходство над двигателя с вътрешно горене. За подмяна изобщо не говорИМ! Първо чакаме да дойде що-годе изравняването на параметрите /горе и назад в темата/, едва тогава БИ ТРЪГНАЛ интересът на военната промишленост..., а по-късно вече - след някое и друго поколение - подмянаТА, НО НЕ И от настоящата батерия!



    /ако има какво да кажЕТЕ по темата, моля мислете и за безопасността..., но не само.../
    Last edited by безимeн; 21.04.2019, 16:58.

    Коментар


    • Автомобилите с ръчна кутия са отживелица!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        при автомобил със съединител ти се схваща крака постоянно да го натискаш.

        Taкова чудо не съм карал от точно 20 години

        Коментар


        • analog - няма по добър начин да се тестват, едно е тест в лаболатории и друго реално. Другата причина е че има хора които желаят да ги ползват сега и им вършат добра работа, познат си купи в Лондон нова кола с бензинов двигател и на една година я махна и смени с Нисан ел. защото движението в трафика е много по лесно с елекрическата кола и са несравними, при автомобил със съединител ти се схваща крака постоянно да го натискаш. Имат си големи негативи акумулаторите, но ако искаш да направиш ефективна кола на метан или водород определено трябва да бъде ел или пък с реактори за студен синтез които в момента спряха да отричат а се надпреварват да ги конструират защото е въпрос на национална сигурност.

          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            От тех.гледна точка е ясно че в бъдеще колите ще бъдат ел. и това е платформата която трябва да се разработва.
            Абсолютно ясно е. Само че вместо да се разработват те вече се произвеждат серийно по правителствен указ.

            Коментар


            • analog - има напредък дори за последните няколко години в интерес на истината, но акумулаторите си остават акумулатори с голямо тегло и ниска енергийна плътност. Не е само политическа причината да се инвестира в разработка на ел. коли, и по скоро политиката става рационална след като дълго е била ирационална. От тех.гледна точка е ясно че в бъдеще колите ще бъдат ел. и това е платформата която трябва да се разработва.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                От тук идва и израза "science advances one funeral at a time".
                В конкретния случай обаче няма научен напредък и това всъщност е голям проблем. Батериите за 20 години практически не са мръднали, само дребни технологични подобрения има. А че започва необратим процес на подмяна на автомобилите с двг не се съмнявам изобщо, но това е политическо решение с надежда че след наливането на милиарди няма как да не се стигне и до полезно откритие. Нещо като плановостта в науката Та цитираният лаф е доста неподходящ, може би "science advances one trillion at a time" e по-приложим в случая.

                Коментар


                • Германският физик Макс Планк казва "A new scientific truth does not triumph by convincing its opponents and making them see the light, but rather because its opponents eventually die, and a new generation grows up that is familiar with it".
                  От тук идва и израза "science advances one funeral at a time".

                  Не знам дали го схвашаш, но се отнася 100% за теб.

                  Без лоши чувства разбира се




                  Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                  ТовариШ /съобразявам се с наложеното от опонента ми обръщение!/ Ще трябва да разделяме факторите, които влияят на дискусията. В противен случай нещата се замазват и не доказваме своите тези!


                  НЕ Е ИЗЛИШНО да спорим по темата, кое производство замърсява повече. "Излишно е" - казваш ти, защото тоя начин на разсъждения обслужва твоята теза. Не е излишно да спорим по темата. Така всеки достига до своята истина, другарю /така се обръщаш към мен и не желая да те разсройвам с други обръщения!..., това, че не желая да те разстройвам - не означава, че си запечен - моля да не се тълкува неправилно!/

                  1. Основното, от което е съставена активната маса на батериите - се добива в условията на ТОКСИЧНИ производства, които - интересно защо пропускаш! Те са именно... ТОКСИЧНИ! С токсичните производства, не само, че се замърсява природата, но и се ЗАСТРАШАВА ДИРЕКТНО живота на хората!

                  2. Активната маса от токсични /най-общо - вещества/ - е каква? Допустимо /до колко е изследвано?/ - токсична ИЛИ нетоксична. Все още се колебаем, дали да направим мащабното си изследване - в което далеч не сме така компетентни, както например в еко-мъгливите познания..., с които парадира всяко кърмаче от ранната си възраст...

                  3. ТовариШ, може да си припомниш какво представлява електрическият ток /физика, електротехника/! Аз НЕ СМЕЯ да твърдя какво е действието на електромагнитното поле, което се наслагва към познатите ти подобни полета върху човека, защото дори и ти знаеш, че около проводник, по който тече ток - се създава - какво, бе, другарю? Разбира се - това е НОВО магнитно поле!

                  4. Долу ти давам стойностите на тока/напрежението /ако смяташ, че има грешка - поправи ме!/. Ти - разбира се знаеш - що е то променлив и прав ток, а също знаеш и що е то честота на тока - мислИ и разсъждавай на глас, ако знаеш, че нов електромобил от компактен клас е 60 000 лв.В същото време - колко струва литиево-йонната му батерия, ако тя съставлява около 60 - 65 - 70 % от стойността на автомобила...

                  5. Това, че литият е в ограничени количества в природата - изобщо НЕ Е ТЕМА на дискусията, ако и - цената му постоянно да мисля, че ще расте, но ТОВА НЕ Е ПРЕПОРЪКА към инвеститорите /за разлика от твоите постове тук!/...



                  Зареждането до над 80% от батерията на среден клас електромобил отнема различно време според конкретния електромобил и зарядното устройство, което се използва:
                  • Обикновен контакт 220V – за около 6 часа
                  • От 16А контакт с трифазен 400V ток – за около 2 часа
                  • От 20kW бързозарядна станция с променлив ток – за около 40 мин. – 3 часа
                  • От 43kW бързозарядна станция с прав ток – за около 30 мин.



                  ТовариШ, айде малко по-сериозно, а? Тук четат много по-добри икономисти от теб и мен!

                  Прецизирай малко постовете и карай по същество! Стига с общите приказки за пред деЦката градина, другарю ЕД!


                  /следва продължение по поста ти.../

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Pyramid - той и тока може както се вижда да поскъпва, на практика се получава така че еко мерките наливат масло в огъня на някои азиатски икономики. Просто доказателство че светът на бялата раса се управлява от едни прости хора и ограничени.
                    +110. ОПРЕДЕЛЕНО. Когато си прав, си. И лакоми, и нагли...

                    Коментар


                    • Pyramid - той и тока може както се вижда да поскъпва, на практика се получава така че еко мерките наливат масло в огъня на някои азиатски икономики. Просто доказателство че светът на бялата раса се управлява от едни прости хора и ограничени.
                      Last edited by supertrader; 20.04.2019, 09:31.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Миналата година в Китай са продадени над 1 млн електрически коли и 16 000 автобуса. Тази година се очаква дневната консумация на петрол да де понижи с 200 000 барела. Въпреки ръста на икономиката им.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          безимeн - пак ти го пиша , купуват хибриди или ел. коли по малко а тези които са се прекарали да не купят хибрид и са купили автомобил с двг съжаляват и още повече ще съжаляват защото петролните горива ако не поскъпнат поради по високи налози, ще поскъпнат поради по висока цена на петрола. Тенденцията е ел.колите да стават все по изгодни и не виждам как тя ще се обърне.
                          Петролът, обаче, може също и да поевтинява. И има логика в това въпреки, че е нещо извратена. Друго ми се чини, напоследък: в темата, чуваемостта се губи. И ти, и дори безименният, имате верни изходни позиции. Някак парадоксално но, и двете линии имат място. Дивергенция?
                          - Не знам. Проблемът е, че планетата е била, е и още дълго ще остане единственото прилично място за масов живот. Какво да се прави? Т.е., как да я караме?

                          Коментар


                          • ED - акумулаторите в момента е неясно как ще се рециклират в интерес на истината, никой не инвестира сериозно в рециклирането им за което се изисква първо стандарт за размера и конструкцията и от там да е възможно вече да се направят автомати за разрушаване и извличане на суровините. Самите акумулатори са 100% суровина, която е годна след като се рафинира и пречисти при което няма да се отделят токсични отпадъци а такива ще се създадат ако се изхвърлят безконтролно или акумулаторите просто се депонират и бъдат оставяни да деградират физически. До там им стигат силите на иначе ангажираните много политици и еколози. Между другото и ДВГ са токсични, но до ден днешен никой не объща внимание на това че като отпадък те съдържат азотни съединения и метални окиси на металите с които са легирани стоманите а те са много токсични.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • безимeн - пак ти го пиша , купуват хибриди или ел. коли по малко а тези които са се прекарали да не купят хибрид и са купили автомобил с двг съжаляват и още повече ще съжаляват защото петролните горива ако не поскъпнат поради по високи налози, ще поскъпнат поради по висока цена на петрола. Тенденцията е ел.колите да стават все по изгодни и не виждам как тя ще се обърне.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Тавариш, добре е да имаш мнение, но е още по-добре да си „open minded“ и да си способен да го променяш, когато фактите не го подкрепят. Или поне така правят успяващите хора!!!

                                Ще карам по ред:

                                Замърсяване – Излишно е да спорим по темата кое производство замърсява повече – батерия или петрол. Батериите са напълно рециклируеми за разлика от милионите тонове изгоряло гориво всеки ден. Единствения коз на АНТИ вълната (силно зависима от икономическите интереси) е че и електричеството се произвежда все още от централи на въглища, НО това се променя с мноооого бързи темпове. Новите мощности ще са основно във възобновяеми източници и старите централи ще са на доизживяване. Освен това дори и да приемем, че тока се произвежда в голяма степен от въглища е в пъти по-ефективно производството и употребата на ТОК спрямо бензин/дизел. Да не говорим, че Ел двигателя е в пъти по-ефективен от ДВГ.

                                .......................

                                ТовариШ /съобразявам се с наложеното от опонента ми обръщение!/ Ще трябва да разделяме факторите, които влияят на дискусията. В противен случай нещата се замазват и не доказваме своите тези!


                                НЕ Е ИЗЛИШНО да спорим по темата, кое производство замърсява повече. "Излишно е" - казваш ти, защото тоя начин на разсъждения обслужва твоята теза. Не е излишно да спорим по темата. Така всеки достига до своята истина, другарю /така се обръщаш към мен и не желая да те разсройвам с други обръщения!..., това, че не желая да те разстройвам - не означава, че си запечен - моля да не се тълкува неправилно!/

                                1. Основното, от което е съставена активната маса на батериите - се добива в условията на ТОКСИЧНИ производства, които - интересно защо пропускаш! Те са именно... ТОКСИЧНИ! С токсичните производства, не само, че се замърсява природата, но и се ЗАСТРАШАВА ДИРЕКТНО живота на хората!

                                2. Активната маса от токсични /най-общо - вещества/ - е каква? Допустимо /до колко е изследвано?/ - токсична ИЛИ нетоксична. Все още се колебаем, дали да направим мащабното си изследване - в което далеч не сме така компетентни, както например в еко-мъгливите познания..., с които парадира всяко кърмаче от ранната си възраст...

                                3. ТовариШ, може да си припомниш какво представлява електрическият ток /физика, електротехника/! Аз НЕ СМЕЯ да твърдя какво е действието на електромагнитното поле, което се наслагва към познатите ти подобни полета върху човека, защото дори и ти знаеш, че около проводник, по който тече ток - се създава - какво, бе, другарю? Разбира се - това е НОВО магнитно поле!

                                4. Долу ти давам стойностите на тока/напрежението /ако смяташ, че има грешка - поправи ме!/. Ти - разбира се знаеш - що е то променлив и прав ток, а също знаеш и що е то честота на тока - мислИ и разсъждавай на глас, ако знаеш, че нов електромобил от компактен клас е 60 000 лв.В същото време - колко струва литиево-йонната му батерия, ако тя съставлява около 60 - 65 - 70 % от стойността на автомобила...

                                5. Това, че литият е в ограничени количества в природата - изобщо НЕ Е ТЕМА на дискусията, ако и - цената му постоянно да мисля, че ще расте, но ТОВА НЕ Е ПРЕПОРЪКА към инвеститорите /за разлика от твоите постове тук!/...



                                Зареждането до над 80% от батерията на среден клас електромобил отнема различно време според конкретния електромобил и зарядното устройство, което се използва:
                                • Обикновен контакт 220V – за около 6 часа
                                • От 16А контакт с трифазен 400V ток – за около 2 часа
                                • От 20kW бързозарядна станция с променлив ток – за около 40 мин. – 3 часа
                                • От 43kW бързозарядна станция с прав ток – за около 30 мин.



                                ТовариШ, айде малко по-сериозно, а? Тук четат много по-добри икономисти от теб и мен!

                                Прецизирай малко постовете и карай по същество! Стига с общите приказки за пред деЦката градина, другарю ЕД!


                                /следва продължение по поста ти.../

                                Коментар

                                Working...
                                X