По темата:
Само за няколко месеци - акцията на лабилният психически бизнесмен Мъск изгуби над 15 % от достигнатата цена по време на голямата еуфория, достигната най-вече от аферата с погрешното тълкуване на предлаганият на пазара електромобил и погрешното му отъждествяване със "зелената енергия", въпреки токсичните производства, свързани с материалите, от които е изработена батерията му.
Тези, над 15 % спад в реалната цена на акцията се дължат на отлива на клиенти от покупката на електромобили. Хората все повече се уверяват в рекламният трик, в който удоволствието от управляване на електромобил се извисява над удоволствието от управляването на ВСЕКИ друг автомобил, който е нов и притежава безспорни предимства от всякакъв вид.
Предимствата на автомобилите с ДВГ са безспорни по няколко причини, които налагат акциите на Тесла да падат толкова осезаемо:
1. Поддържането на автомобилите с ДВГ е много по-евтино - ако се отчете стойността на батерията на ел.мобила, която ГУБИ качествата си след всяка следваща година.
2. Пробегът на автомобилите с ДВГ при едно зареждане - освен, че е по-голям, се извършва с по-добри мощностни показатели, както и с възможността за преодоляване на по-голямо натоварване.
3. Предимство на автомобилите с ДВГ е липсата на разходи за отопление на купето, докато при конкурента - това директно намалява пробега на електромобила и това е съществено, особено в преходните и зимния сезон!
4. Електромобилът със сегашната му тежка и обемиста батерия води до тежък електромобил, което отново изисква по-голям разход на ел.енергия и това отново и отново намалява капацитета на батерията и тя сдава багажа доста бързо. Новата батерия изисква сума, равностойна на минимум 60 % от стойността на новият електромобил.
5. Не трябва да си правим илюзии, че електромобилът "вози" без никакви повреди и необходимост от регулировки и проверки на техническото състояние, което е свързано и със средства. Разходи не би имало, единствено за ел.мобил, който си стои в гаража.
6. Не бива да забравяме ОСНОВНОТО: ако ни сочат предимства на електромобилите - със сигурност това е по причини:
- или прекалено висока начална цена /която се премълчава, а се избутват напред "предимства",
- или прекалено висока цена на батерията /също премълчавана/,
- или необходимост от смяна на батерията с нова - между 3 - 5 години, но това се усеща от всеки собственик по причината, че ще могат да се преодоляват много по-малки разстояния между зарежданията...
- за зарядните станции няма да говорим, защото те са си отвсякъде без никакви проблеми!
))
- за бързината на зареждане, с която ни омайват - също няма да говорим, но всеки ел.специалист би НИ казал, че зареждането на една батерия е качествено, ако зарядният ток е малък..., т.е. - БАВНО!!! Е, КОЙ ще чака??? Нощем??? Може би! Някъде! Автономно зарядно в къщи? Ново оскъпяване! Безотказна работа? Съмнително!
МноооогоТО проблеми /които не претендирам да съм прецизирал до край/ ЩЕ налагат още по-големи спадове в продажбите, освобождаване на служители в компанията на Мъск и падане на цените на акцията!!!
7. Разбира се, че двигателите с вътрешно горене, както и останалите топлинни двигатели, монтирани на съвременните превозни средства са СТОТИЦИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от електродвигателите - като движители на същите.
Последната точка е достатъчна, за да унищожи всяка "класация", инспирирана от рекламата на Мъск!
С ясното съзнание какво казвам: двигателите с вътрешно горене В СВЕТОВЕН МАЩАБ, монтирани в съвременните ПРОДАДЕНИ превозни средства надхвърлят стотици пъти ел.двигателите - като движители! Подобна тенденция се проверява - месец след месец и няма шанс да бъде променена!
Само за няколко месеци - акцията на лабилният психически бизнесмен Мъск изгуби над 15 % от достигнатата цена по време на голямата еуфория, достигната най-вече от аферата с погрешното тълкуване на предлаганият на пазара електромобил и погрешното му отъждествяване със "зелената енергия", въпреки токсичните производства, свързани с материалите, от които е изработена батерията му.
Тези, над 15 % спад в реалната цена на акцията се дължат на отлива на клиенти от покупката на електромобили. Хората все повече се уверяват в рекламният трик, в който удоволствието от управляване на електромобил се извисява над удоволствието от управляването на ВСЕКИ друг автомобил, който е нов и притежава безспорни предимства от всякакъв вид.
Предимствата на автомобилите с ДВГ са безспорни по няколко причини, които налагат акциите на Тесла да падат толкова осезаемо:
1. Поддържането на автомобилите с ДВГ е много по-евтино - ако се отчете стойността на батерията на ел.мобила, която ГУБИ качествата си след всяка следваща година.
2. Пробегът на автомобилите с ДВГ при едно зареждане - освен, че е по-голям, се извършва с по-добри мощностни показатели, както и с възможността за преодоляване на по-голямо натоварване.
3. Предимство на автомобилите с ДВГ е липсата на разходи за отопление на купето, докато при конкурента - това директно намалява пробега на електромобила и това е съществено, особено в преходните и зимния сезон!
4. Електромобилът със сегашната му тежка и обемиста батерия води до тежък електромобил, което отново изисква по-голям разход на ел.енергия и това отново и отново намалява капацитета на батерията и тя сдава багажа доста бързо. Новата батерия изисква сума, равностойна на минимум 60 % от стойността на новият електромобил.
5. Не трябва да си правим илюзии, че електромобилът "вози" без никакви повреди и необходимост от регулировки и проверки на техническото състояние, което е свързано и със средства. Разходи не би имало, единствено за ел.мобил, който си стои в гаража.
6. Не бива да забравяме ОСНОВНОТО: ако ни сочат предимства на електромобилите - със сигурност това е по причини:
- или прекалено висока начална цена /която се премълчава, а се избутват напред "предимства",
- или прекалено висока цена на батерията /също премълчавана/,
- или необходимост от смяна на батерията с нова - между 3 - 5 години, но това се усеща от всеки собственик по причината, че ще могат да се преодоляват много по-малки разстояния между зарежданията...
- за зарядните станции няма да говорим, защото те са си отвсякъде без никакви проблеми!

- за бързината на зареждане, с която ни омайват - също няма да говорим, но всеки ел.специалист би НИ казал, че зареждането на една батерия е качествено, ако зарядният ток е малък..., т.е. - БАВНО!!! Е, КОЙ ще чака??? Нощем??? Може би! Някъде! Автономно зарядно в къщи? Ново оскъпяване! Безотказна работа? Съмнително!
МноооогоТО проблеми /които не претендирам да съм прецизирал до край/ ЩЕ налагат още по-големи спадове в продажбите, освобождаване на служители в компанията на Мъск и падане на цените на акцията!!!
7. Разбира се, че двигателите с вътрешно горене, както и останалите топлинни двигатели, монтирани на съвременните превозни средства са СТОТИЦИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от електродвигателите - като движители на същите.
Последната точка е достатъчна, за да унищожи всяка "класация", инспирирана от рекламата на Мъск!
С ясното съзнание какво казвам: двигателите с вътрешно горене В СВЕТОВЕН МАЩАБ, монтирани в съвременните ПРОДАДЕНИ превозни средства надхвърлят стотици пъти ел.двигателите - като движители! Подобна тенденция се проверява - месец след месец и няма шанс да бъде променена!
Коментар