IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • По големия проблем е когато в батерията няма ток и трябва да се зареди студена батерия, тогава не искат да се зареждат или зареждат много бавно защото електрохимията от студа става бавна. Това нещо го има при батериите на CATL, проявява се при много по висока отрицателна температура отколкото при литиевойонните батерии..на китайската фирма батериите са тези призматичните с литий желязо фосфат електрохимия. Една малка печка с нищожно количество въглеводороди може да премахне проблема. Не е проблем че ще се изгори 200 - 300 грама гориво и ще се отдели въглероден диоксид, ако е толкова фатално може да работи със спирт печката. Един алкохолик като обръща на ден по 300 грама твърд алкохол всеки ден ги произвежда тези емисии. предполагам. Това нещо при електромобилите трябва да се поставя за сигурност, както коланите, въздушните възглавници и ...
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Ми значи ще одат по релси на екватора най-много.За други географски ширини могат да експериментират не сас свръхпроводници еми цинкит примерно.
      https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B...0%B2%D0%B0.png
      Last edited by mikimaus; 06.02.2022, 15:57.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        От минусова температура, например -10 , да се подгрее малко се изразходват 2-3 киловатчаса, това наистина може да стане с печка с въглеводороди и 100-200 грама гориво. Литиевойонните са по устойчиви и при по ниски температури, но литий желязо фосфат електрохимията на CATL , китайците е много по зле като падне температурата под нулата. Има проблем и със зареждането, батерията не поема заряд..така че една малка печка която ще се налага да работи през много малка част от времето през годината и то за региони със студена зима, решава проблема. Дори да не се ползва, това си е сигурност, ако се случат ниски температури. Става въпрос за няколко килограма допълнително тегло за електромобила и точно с така наречените тройни литиеви батерии, понеже не понасят недодаряд и да престояват разредени, това може да спаси батерията.
        3 (нека са 4) kWh , от батерия 80 kWh, са само 5%. Дай още 10 за приплъзване на гумите по леда, стават (-15)[%] по-нисък пробег. ТОВА - примподгрев, за сметка на самия заряд в батерията. Къде са 15, къде са 40% влошаване на представянето.

        Коментар


        • [QUOTE=mikimaus;n3868176]
          Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
          Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?







          Электропроводность проводников второго рода увеличивается с ростом температуры.
          Снимки и графики не се виждат но, това от линка, е известно много добре и много отдавна и се учи в училище. Предполагам то, далеч неслучайно а преднамерено, е залегнато в учебните програми.

          Коментар


          • [QUOTE=v_tin;n3867809]Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?







            Электропроводность проводников второго рода увеличивается с ростом температуры.

            Коментар


            • От минусова температура, например -10 , да се подгрее малко се изразходват 2-3 киловатчаса, това наистина може да стане с печка с въглеводороди и 100-200 грама гориво. Литиевойонните са по устойчиви и при по ниски температури, но литий желязо фосфат електрохимията на CATL , китайците е много по зле като падне температурата под нулата. Има проблем и със зареждането, батерията не поема заряд..така че една малка печка която ще се налага да работи през много малка част от времето през годината и то за региони със студена зима, решава проблема. Дори да не се ползва, това си е сигурност, ако се случат ниски температури. Става въпрос за няколко килограма допълнително тегло за електромобила и точно с така наречените тройни литиеви батерии, понеже не понасят недодаряд и да престояват разредени, това може да спаси батерията.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                За зимата може с малка печка, ще изгори 100-200грама въглеводороди, няма да отдели кой знае какви емисии. Иначе модулчета с литий желязо фосфат електрохимия, ще са направо вечни, за момента това е електрохимията която е за електромобили - много по малко токсична и много цикли на заряд и разряд, нищо общо с линиевойонните които стават по скоро за лаптопи, смартфони. Друтото е да се направят модулите с голяма енергийна плътност, също ще подобри положението, едно е да подгрееш батерия с тегло 50кг и друго с тегло половин тон 500кг.
                Виж сега, да подгрееш, не значи да възвариш. Пък и специфичният топлинен капацитет на разните неща, не е висок като на водата, СПОКО.

                Коментар


                • За зимата може с малка печка, ще изгори 100-200грама въглеводороди, няма да отдели кой знае какви емисии. Иначе модулчета с литий желязо фосфат електрохимия, ще са направо вечни, за момента това е електрохимията която е за електромобили - много по малко токсична и много цикли на заряд и разряд, нищо общо с линиевойонните които стават по скоро за лаптопи, смартфони. Друтото е да се направят модулите с голяма енергийна плътност, също ще подобри положението, едно е да подгрееш батерия с тегло 50кг и друго с тегло половин тон 500кг.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Първо зависи какви са им батериите, литиевойонната се влияе по слабо от студа, литий желязо фосфат се влияе много повече, но пък ако се експлоатира правилно се казва че е вечна като електрохимия. После другото вече е стъкмистика, защото най доброто е да си имат печки и при студено време батерията да се подгрява, обаче никой не ги прави както трябва защото и така се продават.
                    При голям мраз, зарядът, НЕ СЕ ГУБИ. Напротив, той си остава в батерията но, тя не може да го отдаде, поради застинали електрохим.процеси. Т е., за да отработи нормално, си иска затопляне. Загубата за която споменах, беше, поради енергията за затопляне и, евентуално, малко заради пързалянето по сняг и лед зимата.
                    Last edited by Pyramid; 05.02.2022, 14:31.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                      Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

                      48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

                      Петър Захариев22.12.2021 09:36Прочитания: 79224

                      Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.





                      Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

                      Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

                      При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

                      Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).
                      Нямат микромодулни батерии, затуй. При тях, подгревът е за 5-10 минути и, я изгубят, я-не, 15-20%. Защо? Защото,терморегулацията е и отвън, и отвътре.

                      Коментар


                      • Първо зависи какви са им батериите, литиевойонната се влияе по слабо от студа, литий желязо фосфат се влияе много повече, но пък ако се експлоатира правилно се казва че е вечна като електрохимия. После другото вече е стъкмистика, защото най доброто е да си имат печки и при студено време батерията да се подгрява, обаче никой не ги прави както трябва защото и така се продават.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

                          48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

                          Петър Захариев22.12.2021 09:36Прочитания: 79224

                          Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.





                          Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

                          Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

                          При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

                          Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

                          Коментар


                          • Водород може да се произвежда чрез термолиза на вода, след това трябва да се раздели от кислорода като се използва свойството му атомите да преминават през някои материали лесно, по точно през повечето материали. За това ще трябва мембрана с голяма площ и много тънка. После вече с горивни клетки може да се превръща в ток. Такава отпадна топлина има много в металургията, металите така или иначе трябва да изстиват, да се охладят и тази енергия е прахосничество да се загуби. Само че в България металургия нямаме сега и така.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Нещо интересно за водорода.
                              Появилась новая технология электролиза AEM: ее создатели обещают снизить затраты, повысить производительность и в 10 рез увеличить срок службы.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                                Ами като е истина кога ше си видим мильонките дето обеща?
                                Е, ти и сега си свободен да си ги сънуваш.

                                Коментар

                                Working...
                                X