IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Разхода е 2.5 - 2.7 л бензин на 100км, един литър бензин има енергийна стойност 9.5 киловатчаса, изгаря се в ДВГ който има ефективност не повече от 30% или (2.5 x 9.5) x 0,3 = 7.12 киловатчаса. Ако една Тесла 3 има такъв разход на енергия с едно зареждане на 70 киловатчаса в батерията ще изминава 1000км, сега колко минават - 400..450, не знам. Излиза че тези хибриди са много по енергийно ефективни, не излиза а то си е така.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      v_tin, да разхода е на бензин, но като се вземе ефективността на двг, която няма да надхвърли 30% на бензин и разхода който прави се получават 7.7 киловатчаса за 100км път. При електромобилите разхода на енергия в ток е 2 пъти по висок. Това се дължи на този драйв който са изобретили Тойота, той е доста добър. Варианта им е да си го купят и приспособят за електромобили производителите или да вземат нещо друго което ще бъде пак толкова ефективно за електромобили и по евтино за производство отколкото ако приспособят този драйв за ел.коли. А дали има проблем както са конструирани - то се вижда при сравнението което направих.
      Супертрейдър, обяснете моля как ще получат 7.7 кв/ч разход за 100 км?
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...a-4bbde36feeb4
        Само не мога да разбера как не са с оригиналните гуми тези по на 40 хиляди километра.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Тези специално гледах дават че първите им собственици ги продават на 300 - 400 хиляди километра, батериите им са за смяна. Подменят ги и си ги карат сигурно още толкова, този драйв е скоростна кутия която не се амортизира никак бързо. Точно затова хората купували и електромобили - евтина поддръжка. Преди години италианците бяха маняци на тема поддръжка на колите си, сега сервизните услуги били станали толкова скъпи че не сменят масло на двигателя и така спестяват пари с които могат да си платят половината от следващата нова кола.
          След вица за италианците - я иди намери по обяви ЕВ с над 70 хил км Истината е жалка.

          Last edited by RUBLA; 30.11.2021, 08:51. Причина: Не е по темата.

          Коментар


          • Да обаче смяна на масло и филтъра в гаранция - 400 евро, те са откачили. Затова един се снимал с една електричка и обяснява - мен природата въобще не ме интересува и познавам много хора с ел.коли и нито на един от тях не му пука за природата или емисиите. Та за тях важното е да не плащат за сервиз. Преди време един приятел си спомням ми каза че за дребен автомобил платили мисля 460 евро за смяна на масло и филтър и аз възкликнах - стига това не е човешко ! Той обаче - да не е човешко, ама толкова струва. Електромобилите са убийственно недъгави, харчат ток на поразия, тока го нямат за нищо..обаче сервизите за ДВГ колите яко проправят пътя за електромобилите. Реално такси, застраховки и пари за сервиз май са разходите, горивото като цена не ги бърка ..то е направо фрии. То е вярно че електромобила като дефектира сметката ще е жестока, смяна на модул извън 8 годишната гаранция някъде гледах 6к и нещо. А някога преди десетилетия на запад е имало и свобода, смяна на масло колкото е цената му която се отчита на колонката, изсмукват го със сонда през отвора на щеката и за това се плащат дребни пари, но отдавна не било така.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Тези специално гледах дават че първите им собственици ги продават на 300 - 400 хиляди километра, батериите им са за смяна. Подменят ги и си ги карат сигурно още толкова, този драйв е скоростна кутия която не се амортизира никак бързо. Точно затова хората купували и електромобили - евтина поддръжка. Преди години италианците бяха маняци на тема поддръжка на колите си, сега сервизните услуги били станали толкова скъпи че не сменят масло на двигателя и така спестяват пари с които могат да си платят половината от следващата нова кола.
              Абе...който "пести" от поддръжка, се ръси за ремонти. Е, или онзи, след него (ако успее да я продаде след 120-150 К км.) А, за смяната на маслата, ако имаш гараж, защо да е проблем? Все някой нейде ще изкупува отработено. Уж.

              Коментар


              • Тези специално гледах дават че първите им собственици ги продават на 300 - 400 хиляди километра, батериите им са за смяна. Подменят ги и си ги карат сигурно още толкова, този драйв е скоростна кутия която не се амортизира никак бързо. Точно затова хората купували и електромобили - евтина поддръжка. Преди години италианците бяха маняци на тема поддръжка на колите си, сега сервизните услуги били станали толкова скъпи че не сменят масло на двигателя и така спестяват пари с които могат да си платят половината от следващата нова кола.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  v_tin, да разхода е на бензин, но като се вземе ефективността на двг, която няма да надхвърли 30% на бензин и разхода който прави се получават 7.7 киловатчаса за 100км път. При електромобилите разхода на енергия в ток е 2 пъти по висок. Това се дължи на този драйв който са изобретили Тойота, той е доста добър. Варианта им е да си го купят и приспособят за електромобили производителите или да вземат нещо друго което ще бъде пак толкова ефективно за електромобили и по евтино за производство отколкото ако приспособят този драйв за ел.коли. А дали има проблем както са конструирани - то се вижда при сравнението което направих.
                  Не знам и не ми пука какво са направили и какво не са- аз съм потребител и като такъв ме интересува евтина/сравнително/ кола, да не се чупи и да кара дълго време, а не да карам 150000км и да се налага да я продавам за 1000 евро

                  Коментар


                  • v_tin, да разхода е на бензин, но като се вземе ефективността на двг, която няма да надхвърли 30% на бензин и разхода който прави се получават 7.7 киловатчаса за 100км път. При електромобилите разхода на енергия в ток е 2 пъти по висок. Това се дължи на този драйв който са изобретили Тойота, той е доста добър. Варианта им е да си го купят и приспособят за електромобили производителите или да вземат нещо друго което ще бъде пак толкова ефективно за електромобили и по евтино за производство отколкото ако приспособят този драйв за ел.коли. А дали има проблем както са конструирани - то се вижда при сравнението което направих.
                    Last edited by supertrader; 29.11.2021, 16:34.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                      Абе остави ги тия двата папагала, на хибрид може да "изкараш" колкото си искаш нисък разход на ток хахахаха, нали имаш 100 коня ДВГ в добавка.
                      Ето кой не внимава но, все друг му крив

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                        Може и да има такъв разход ако караш с 10-20км. Отделно батериите са много малки. Като купувах моята тойота и попитах за такава с батерии- казаха ще минеш максимум 2км. Направена е тази батерия да се ползува на паркинг и наистина гледал съм яриси на паркинг- карат само на батерия, но до там
                        Абе остави ги тия двата папагала, на хибрид може да "изкараш" колкото си искаш нисък разход на ток хахахаха, нали имаш 100 коня ДВГ в добавка.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Става въпрос за ефективността на технологията - 7.7 киловатчаса за 100 км, това нещо не е случайно. Съпоставяме с ефективността на една електрическа кола и те харчат 2 пъти повече енергия за 100км. Това нещо е истинско и не е случайно, също така то е нещо което при ел.колите е объркано и затова правят двоен разход. Не е дребно, защото при 2 пъти по нисък енергиен разход със същия капацитет батерия една кола ще има и двоен пробег без да е подобрена батерията и с 1 мм.
                          - те имат отчитане на пътя който минават на ел.двигател, според това как се кара варира между 60-80%, поразгледах има хора са пуснали видеа и казват че е вярно.
                          Може и да има такъв разход ако караш с 10-20км. Отделно батериите са много малки. Като купувах моята тойота и попитах за такава с батерии- казаха ще минеш максимум 2км. Направена е тази батерия да се ползува на паркинг и наистина гледал съм яриси на паркинг- карат само на батерия, но до там

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            За да се получи биполярна батерия има съвсем друго нещо което трябва да се знае или открие, общия електролит въобще няма никакво, ама никакво значение има друго важно нещо. Ако капацитета на една клетка е 100милиамперчаса - 0.1Аh и напрежението на модула 400 волта - капацитета на модула е 40 ватчаса и не е чак толкова малък сравнено с капацитета на една друга единична батерия. Същото така тези 100милиамперчаса са много условни и зависят от други неща, може да може да са цели примерно 30 амперчаса.
                            И друго има, тези модули са много по висока технология от сегашните батерии, те не могат да се направят и да им се спретне производство с пляскане с ръце. Много по вероятно е ако някой производител ги пусне на пазара, просто другите да си купуват от него вместо да ги произвеждат, защото като го видят в ръцете си и ще си направят сметка че ще им отнеме години да си нагодят производство.
                            Значи, нямах си работа един ден, и посмятах: 55 Ач се правят в акумулатор с клетка 10/9 (10 обхващат 9) пластини, с размер 16*10 см. (Разбира се, с гъбесто олово по тях)Това са 160*9=1440см^2, или 55000/1440=38,14 мАч/см^2. Дори с тъпото олово, си е доста на приемливо. (Сега, разгънатата му площ, сигурно, е 1м^2 но, рова е бял кахър.) Та,
                            на площ 3*3 см (един електрод), да се постигнат и 500 мАч хип не е проблем, ако има достатъчно обем за електролита. Малко сгъстител, мажеш желето, и имаш, каквото искаш. И няма да тече, и няма "общ електролит", дето го измисли онзи габровският мармот, а го повтаря Импотецият. (Това са бръмчилници без работа.)
                            А, Тойота, както видяхме, е и изкарала "биполярни" батерии и продава хибриди с тях. Тъй че, д.г.д.душманите.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Ти пък съвсем хабер нямаш от батерии. Щом ще правиш микромодул със "стотици волти и сто милиампера" то всичко е ясно.
                              Сигурно. Ама аз изобретих, а вие - не...

                              Коментар


                              • За да се получи биполярна батерия има съвсем друго нещо което трябва да се знае или открие, общия електролит въобще няма никакво, ама никакво значение има друго важно нещо. Ако капацитета на една клетка е 100милиамперчаса - 0.1Аh и напрежението на модула 400 волта - капацитета на модула е 40 ватчаса и не е чак толкова малък сравнено с капацитета на една друга единична батерия. Същото така тези 100милиамперчаса са много условни и зависят от други неща, може да може да са цели примерно 30 амперчаса.
                                И друго има, тези модули са много по висока технология от сегашните батерии, те не могат да се направят и да им се спретне производство с пляскане с ръце. Много по вероятно е ако някой производител ги пусне на пазара, просто другите да си купуват от него вместо да ги произвеждат, защото като го видят в ръцете си и ще си направят сметка че ще им отнеме години да си нагодят производство.
                                Last edited by supertrader; 29.11.2021, 01:42.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X