If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Може да се направи производство на амониева селитра с този ток, като се използват въпросните химични процеси, може и амоняк да се произведе и той да се транспортира, възможностите на химията не са малки. Ако се произведе амониева селитра няма да е нерантабилно, имаше някакъв спор че не била скъпа , торовата и норма е 20кг за декар. Отдавна не съм в час със земеделието, но преди години специалистите, хората които на практика произвеждат казваха - не хвърлиш ли 50 кг на декар не става. Сега като погледнах цената 88лв за 50кг и дори се продават торбички по 2кг, не знам какво биха казали. Помня като беше 10лв - 50кг, а била 8 и имаше хора които си спомняха доброто старо време и се възмущаваха за 2лв и май стана и 12. Но сега 88лв си е направо съществен разход за земеделието. Няма връзка с електромобилите, но с енергията има.
В Африка електролизери с 80% ефективност няма да са удачни, 20% които се губят ще загряват електролита и ще трябва да се охлажда, по добре да се гони висока ефективност над 90% с хубави електроди с покритие.
Правия ток от соларни инсталации е много добър за електролиза, промишлени електролизери могат да са на много ниски цени, сравнително ниски и няма нужда от такива с протонообменна мембрана, тези с алкален електролит ги превъзхождат по ефективност. Зависи от електродите, има метали с които като се покрият само ефективност от 85% при преобразуване не е проблем, последно над 90% дори. Правят се огромни танкери да ги наречем, с огромни балони с ниско налягане могат да бъдат и по вода и въздух до другия бряг, там обратно в прав ток със същата конструкция електролизери. Водорода не може да се пренася по клакическа инфраструктура, стоманените тръби ги разбива, но с тръби с покритие вътре със специална сплав може и балоните трябва да са с такова покритие. Тези танкери дори не е необходимо да имат екипаж, управлението може да е по интернет - сателитен.
Hydrogen research – ammonia from renewables ($913,000 grant)
The process uses renewable energy to power an electrolyser that splits water into hydrogen and oxygen. Hydrogen can also be sourced from the atmospheric nitrogen using an air separation unit. This hydrogen can then be converted to ammonia using a non-Haber-Bosch process.
Имат прав ток в изобилие, правят кораби - батерии, зареждат ги и карат тока където трябва, имат и преобразуване на тока в друг вид енергия която могат да ползват според товара, а не само когато слънцето я произвежда. Могат и на полюсите да я закарат. Кабел както прочетох не ги устройва, трябва и някакво преобразуване - акумулиране.
Намерих някаква информация, става въпрос за фотоволтаични централи, само не разбрах направени ли да за половин трилион централи вече..Има как да се докара енергия от тях до всяка точка на планетата. С електрически ток могат да правят газ и него да го транспортират с кораби или ако може по тръби също ще стане.
"To help accelerate the implementation of the DESERTEC idea in EU-MENA, the non-profit DESERTEC Foundation and a group of 12 European companies led by Munich Re founded an industrial initiative called Dii GmbH in Munich on 30 October 2009" https://en.wikipedia.org/wiki/Desertec#Dii_GmbH
Намерих някаква информация, става въпрос за фотоволтаични централи, само не разбрах направени ли са за половин трилион централи вече..Има как да се докара енергия от тях до всяка точка на планетата. С електрически ток могат да правят газ и него да го транспортират с кораби или ако може по тръби също ще стане.
Положително няма, дори електромобилите може да се забавят, а може и да се объркат нещата така че да ги отрекат. В общи линии когато населението не е икономически активно, няма доходи и съответно и не купува.
Коментар