IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение

    И в чикаго не било много по-различно, велики фараоне Да не дойде време да приказваме - Една планета, един проблем - човешкият
    „Велик фараон” - друг път. Онзи, на когото този приятел се е кръстил, НЕ Е БИЛ фараон, а нещо като приближено лице, архитект, строител, министър или както там но, „фараон” - не. Виж, прозрението ти за една планета - един проблем, мисля, правилно е и май като такъв би трябвало да го разглеждаме. Да, ама някои все фобии ги гонят, и току трябва да ги водим на психиатър...

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      ED - никакъв проблем не е студа за ел.колите, сравнително лесно ще се модифицират за да работят и при минус 50. Акумулаторите имат система за охлаждане, тя може да се използва за подгряване.
      Как да не е проблем студа бе? Що за глупости?
      Нали когато е студено трябва да подгряваш задното стъкло, да обдухваш с ТОПЪЛ въздух предното стъкло, да отопляваш купето, да работят чистачките при снеговалеж, да светят фаровете поради тъмнината и намалената видимост .Ако е много студено е добре да отоплиш и седалката за 3-4 минути. Всичко това е РАЗХОД на енергия, а на всичкото отгоре от студа пада капацитета на батерията. Ако подгряваш и батерията, това е пак разход на енергия.
      Ами ако пътуваш някъде на 150-200 км и попаднеш на непочистен от сняг участък и чакаш няколко часа да го почистят? Нали просто ще умреш от студ?

      Студът е ГОЛЯМ проблем за електромобила. ГОЛЯМ!
      Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
        Еди, струва ми се че искаш да биеш вестоносеца- аз съм направил просто копи- пасте на мнения и статия- това е всичко. Ако имаш някакъв проблем с това- сори, но проблемът си е твой. в ДРУГОТО видео което съм пуснал- фрозен карс си има собственици на тесла и на някаква друга ел кола- тоест и двете коли са електрически. Теслата си върви при минус 25, само дето малко пробега и е намалял- да кажем май че беше с около 30% и докато карат пада с още 50-80км, не си спомням точно. Другата кола също електричка- и беше паднала батерията, не искала да завърти въобще. Позната отиде със семейството си да живее в канада- май са в монреал/ не съм сигурен, изрично я попитах дали ел.колите вървят. Каза че имали познати с такива коли, но им паднал обсега-км за една разходка. Иначе каза че вървят. Колкото и да ги плюем ел. колите за съжаление в тях е бъдещето- поне за момента, с всички рестрикции които се налагат на нормалните коли наистина че все повече хора ще минават на електрокари. Макар че никой не го обсъжда, но какво става с камионите- има камиони които се карат на 2 смени- 24 часа в денонощието те работят- защо никой не прави електрически камиони- да не би да е заради това че ремаркетата трябва да са 2- едното за батериите, другото за товара. Мисля че се тръгна по погрешен път- с един резервоар от 55л дизел една нормална кола минава 1000км- с едно зареждане един електрокар минава не повече от 450- като последните ги карат с около 30-40км/ч- и за това съм пуснал видео. Да не говорим за цената- въобще някой смятал ли я е колко пари трябват за да се минат около 200000км с електрокар и колко с дизел/бензин- да не се окаже че е платен дизела за тези 200000км с цената. Тези неща никой не ги говори- и какво ще стане като паднат субсиидиите от държавите, а какво ще стане като паднат приходите на държавите от акциз и ддс на горивото- тези неща се пропускат удобно от такива като теб. А да не пропусна- колко време издържа една батерия- по стандарт и дават на седмата година/ не съм сигурен че беше точно така/ да бъде около 75% рейндж- тоест ако погледнем досегашната обстановка- производителите лъжат с около 10% в консумацията на горивото и съпоставим с елктрокарите- тоест действително ще имаме около 60-65% от една батерия капацитет- тоест около 250-280км обсег. Колко струва една нова батерия- ами най голямата на теслата до миналата година беше около 45000 долара- 90киловата- сега мисля че имат нова около 120киловата при цена около 110000 долара. Тоест трябва да се плаща всеки месец наем иначе изгаряш с батерията- а като плащаш наем ще кажеш тази не работи искам нова, но какво става- ако искаш има клипчета на руснаци/ сигурно има и на говедари/ как се сменя батерия- ами че софтуера не пасва- вчера гледах едно такова - батерия от 2018 искаха да сложат на лииф от 2014- софтуера е друг, пробваха с разни карти, не става и не става. И какво ще правиш с тази кола??
        Стига бре, даже ми е най-приятно да чатя с теб щото ми се струва че имаш що годе трезва преценка. Обаче тия глупости дето ги пусна за лобирането на Мъск и конспирацията срещу ДВГ видиш ли направо цепи мрака!!! Големите пари се правят от бизнеса с петрола и ако има финансиране за политици, организации и пр. е в посока СРЕЩУ ел. колите а не ЗА!

        Много матриал си изписал ей. Ще опитам да не изпускам някой от темите:

        Камионите (и по принцип големите машини) са друга тема. При тях може да се наложи горивна клетка (тойота работи в тази посока). С батерии пробив може да дойде когато се разработи solid state технологията, при която зареждането трябва да става в пъти по-бързо от сегашната технология и пробега да се увеличи 2-3 пъти. Вече има разработки, но не са индустриализирани, доколкото виждам. Никой не прави електрически камиони щото никой не е мотивиран да го прави. Само че колелото се е завъртяло и вече има една камара разработки. Въпрос на време е!

        Относно разхода за гориво, колкото повече караш толкова повече си на + от EV-то. В щатите разхода за зареждане на EV е около 1/3 средно от този на бензина. В Европа може да стигне и 5-10 пъти в зависимост в коя държава си и каква е цената на горивото. Поддръжката пък няма да я коментирам, щото там имаш разходи само за нови гуми. Носят се легенди колко струват частите на тесла, само дето ако се сравняват със сходни коли от същия сегмент ще се окаже че са сравними ако не и по-евтини. На ранните модели при скъпата Tesla S им се развалят дръжките и почти всички се сменят (гаранционно). Ако си извън гаранция струват 125$ с труда! Айде смени нещо по S класата или Аудито за тия пари

        Приходите на държавите ще паднат постепенно от акцизи за гориво, но ще се компенсират от други пера. Не бери грижа, държавата винаги ще намери откъде да ти вземе десятъка!

        Издръжливостта на сегашните литиево-йонни батерии зависи от това дали имат система за охлаждане или НЕ (нисан лийф напр. няма и затова му пада пробега). Има вече доста информация с тестове на тесли. Пробега спада под 10 % при пробег над 200-300 хил. мили (300-400 хил км.). Цената на квч за тесла е от порядъка на 110-130$ ДНЕСКА. Всяка година цените падат с 15-20% за последните 8 години. Прогнозите за 2025та години са за 50$/квч или почти 1/3 от сегашните цени.

        Проблемът от моя гледна точка е че цените не падат толкова бързо колкото ми се иска, а и капацитета на тесла е ограничен. Всички други все още се ослушват и правят само compliance EVта, за да изпълнят ангажиментите да имат и такива коли (Китай, Европа, САЩ налагат квоти да се произвеждат определен дял EVта)

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          ED - никакъв проблем не е студа за ел.колите, сравнително лесно ще се модифицират за да работят и при минус 50. Акумулаторите имат система за охлаждане, тя може да се използва за подгряване.
          Абе те си работят, ама качват разхода на ток за подгряване – за това се пенят колегите. При минус 30 градуса рейнджа пада с 40-50%. Друг е въпроса колко дни от годината има толкова ниски температури и това какво влияние има на разходите за цялата година. Аз бих предположил между 2 – 5 %, което е незначително на практика не оказва кой знае какво влияние.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            v_tin - в момента производителите на батерии и коли са малко, след 2-3 години ако си чел информацията която се появява и в медиите много компании са с намерения да пуснат електрически модели като в момента инвестират много в разработката на технологии за тях.
            Ami притискат старата технология с всевъзможни глупости и дотират новата- доколко това е пазарен механизъм ти реши, най вероятно ако се познаваш с БХ и него може да го убедиш че трябва Бг да развива тези коли- демек да влезем в челната технологична мисъл на света. Ако искаш да караш 100км има и сега едно рено без прозорци се продава фабрично с идеята да спят котките вътре- неговият пробег е около 120км. Но идеята не е да имаш 100 коли ами една и с нея да можеш да ходиш както в града така и до близкият парк на 150км в едната посокаИ колко еструват тези екстендери- и колко са тежки/големи, нали ти е ясно че колата все пак има ограничено пространство и ако отнемеш от багажника за сметка на пробега то пак е неприятно

            Другите ти глупости няма да ги коментирам че е смешно- приказки от типа - искаме да грее винаги слънце и да е вечно лято
            Last edited by v_tin; 04.02.2019, 13:04.

            Коментар


            • v_tin - в момента производителите на батерии и коли са малко, след 2-3 години ако си чел информацията която се появява и в медиите много компании са с намерения да пуснат електрически модели като в момента инвестират много в разработката на технологии за тях. Какво ще стане с цените и на батериите и на колите е ясно - ще станат по евтини, дори мисля че скъпия сегмент сега го преустройват защото съвсем вярно предполагат че няма да е актуален и ще загуби пазарен дял. Погледни какви са цените на това което се влага в електрически коли, разходите които правят със сигурност са по ниски отколкото за старите коли. На кой му трябва пробег от 1000км с едно зареждане, за градски условия 100км пробег е достатъчен и мнозина няма да зареждат дори всеки ден, има идея да се монтират рейндж екстендери на тези автомобили много бързо за минути когато някой иска да измине хиляди километри с няколко зареждания. Това са технически проблеми за които има повече от едно решения. Притеснява те сервиза, че няма да може всеки да бърка в електрическите коли и да ги поправя. Това може и да е добре, не е неизбежно сервиза да е скъп и конкуренцията ще регулира и тази цена като я направи достъпна. Според мен е важно производителите на електромобили да станат много повече и конкуренцията много по голяма и също и производството да не се локализира в един район на Света както стана със соларните клетки. Най важно е Светът да се хомогенизира по отношение на условията като данъци и регулации за да няма концентрация на производство и монополно положение, ако индустрията се развива свободно цените ще станат достъпни и не е задължително целия транспорт да бъде ел. и то точно с тези литиеви акумулатори. И електроенергия да се произвежда само от фотоволтаици и ветрогенератори няма как да стане, ще има и други варианти и колкото повече са те , толкова по добре.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Еди, струва ми се че искаш да биеш вестоносеца- аз съм направил просто копи- пасте на мнения и статия- това е всичко. Ако имаш някакъв проблем с това- сори, но проблемът си е твой. в ДРУГОТО видео което съм пуснал- фрозен карс си има собственици на тесла и на някаква друга ел кола- тоест и двете коли са електрически. Теслата си върви при минус 25, само дето малко пробега и е намалял- да кажем май че беше с около 30% и докато карат пада с още 50-80км, не си спомням точно. Другата кола също електричка- и беше паднала батерията, не искала да завърти въобще. Позната отиде със семейството си да живее в канада- май са в монреал/ не съм сигурен, изрично я попитах дали ел.колите вървят. Каза че имали познати с такива коли, но им паднал обсега-км за една разходка. Иначе каза че вървят. Колкото и да ги плюем ел. колите за съжаление в тях е бъдещето- поне за момента, с всички рестрикции които се налагат на нормалните коли наистина че все повече хора ще минават на електрокари. Макар че никой не го обсъжда, но какво става с камионите- има камиони които се карат на 2 смени- 24 часа в денонощието те работят- защо никой не прави електрически камиони- да не би да е заради това че ремаркетата трябва да са 2- едното за батериите, другото за товара. Мисля че се тръгна по погрешен път- с един резервоар от 55л дизел една нормална кола минава 1000км- с едно зареждане един електрокар минава не повече от 450- като последните ги карат с около 30-40км/ч- и за това съм пуснал видео. Да не говорим за цената- въобще някой смятал ли я е колко пари трябват за да се минат около 200000км с електрокар и колко с дизел/бензин- да не се окаже че е платен дизела за тези 200000км с цената. Тези неща никой не ги говори- и какво ще стане като паднат субсиидиите от държавите, а какво ще стане като паднат приходите на държавите от акциз и ддс на горивото- тези неща се пропускат удобно от такива като теб. А да не пропусна- колко време издържа една батерия- по стандарт и дават на седмата година/ не съм сигурен че беше точно така/ да бъде около 75% рейндж- тоест ако погледнем досегашната обстановка- производителите лъжат с около 10% в консумацията на горивото и съпоставим с елктрокарите- тоест действително ще имаме около 60-65% от една батерия капацитет- тоест около 250-280км обсег. Колко струва една нова батерия- ами най голямата на теслата до миналата година беше около 45000 долара- 90киловата- сега мисля че имат нова около 120киловата при цена около 110000 долара. Тоест трябва да се плаща всеки месец наем иначе изгаряш с батерията- а като плащаш наем ще кажеш тази не работи искам нова, но какво става- ако искаш има клипчета на руснаци/ сигурно има и на говедари/ как се сменя батерия- ами че софтуера не пасва- вчера гледах едно такова - батерия от 2018 искаха да сложат на лииф от 2014- софтуера е друг, пробваха с разни карти, не става и не става. И какво ще правиш с тази кола??

                Коментар


                • ED - никакъв проблем не е студа за ел.колите, сравнително лесно ще се модифицират за да работят и при минус 50. Акумулаторите имат система за охлаждане, тя може да се използва за подгряване.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп
                    В Хуйлостан живота започва при минус трийс,
                    И в чикаго не било много по-различно, велики фараоне Да не дойде време да приказваме - Една планета, един проблем - човешкият

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от michaelis12 Разгледай мнение
                      мдам, ей така влияят т.е. никак кат падне мраз и тва беше с екологията от там нататък вече на тунджа и ше пали ...

                      Мразовитото време в САЩ донесе разочарование на собствениците на електромобили
                      https://www.investor.bg/novini/444/a...mobili-276440/
                      Към елмоторите да добавят и стирлинг мотори - нови хибриди за зимни условия С акумулаторите може да е зор

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

                        тъй , тъй, и в Русия спира живота при минус 30 ...
                        Половината живот.
                        Цитирай го коректно, де!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Това е забавно – при минус 30 градуса рейнджа спадал
                          То при такива температури половината коли на нафта и бензин нЕма да запалят бе мой. На теслата и пада рейнджа за 1-2 седмици през годината в далечния север. Трагедия, "за бога братя не купувайте"

                          Testing the Model 3 in minus 20 degree weather ( - 30 по целзии)
                          тъй , тъй, и в Русия спира живота при минус 30 ...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                            Това е от сайта

                            Вълната леден полярен въздух, засегнала част от Съединените щати през изминалата седмица, разкри доста недостатъци на най-популярните електромобили, пише Mashable. Стотици собственици на Tesla и Chevrolet Bolt се оплакаха, че колите им не са пригодени за минусовите температури.
                            Това е забавно – при минус 30 градуса рейнджа спадал
                            То при такива температури половината коли на нафта и бензин нЕма да запалят бе мой. На теслата и пада рейнджа за 1-2 седмици през годината в далечния север. Трагедия, "за бога братя не купувайте"

                            Testing the Model 3 in minus 20 degree weather ( - 30 по целзии)

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              кАжи верно. Ей това са достоверни източници
                              Чудите се вече какви глупости да измисляте

                              Сега пък Мъск е лобирал …

                              Дезинформацията е присъща на аватара дет си сложил, ама на такива глупости само малоумници се ловят на днешно време. Конкуренцията (ICE vs EV) вече е спечелена и е въпрос на време ДВГ да бъде напълно изместен. Цените на батериите спадат постоянно, а технологията ще се подобрява, така че броенето вече е започнало.
                              само дето ви дъни глобалното затопляне ......таз година го отложиха ... та батериите ше почакат по-добри/ топли / времена ...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                Европейските производители най-накрая разбраха с какво Тесла ги е била. С лобизъм. Мъск плати на лобисти да прокарат безумни- наистина излишни норми за екология на ДВГ и сега всички ще си плати затова.
                                кАжи верно. Ей това са достоверни източници
                                Чудите се вече какви глупости да измисляте

                                Сега пък Мъск е лобирал …

                                Дезинформацията е присъща на аватара дет си сложил, ама на такива глупости само малоумници се ловят на днешно време. Конкуренцията (ICE vs EV) вече е спечелена и е въпрос на време ДВГ да бъде напълно изместен. Цените на батериите спадат постоянно, а технологията ще се подобрява, така че броенето вече е започнало.

                                Коментар

                                Working...
                                X