If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Ъхъ, те ония от Брюксел още пътуват към Горна. И Ердоган също чака отпред и се моли на Аллах да го приемеш.
Човекът от Брюксел, за разлика от вас с Матейка, идва на място и сам каза, че обектът е готов за производство. За разлика от вас, той го видя в работа И ЗНАЕ, ЧЕ РАБОТИ НОМИНАЛНО ОТЛИЧНО.
...
А вие - ами, нищо не става от вас.
Не плачи. От една яко иновативна и високотехнологична страна, преди седмица, проявиха жив интерес и ме поканиха на гости на техни разноски. Убедени са че, редицата мои изобретения (те са запознати), носят, цитирам и желаят да ги развием. Затуй, не реви.
Ъхъ, те ония от Брюксел още пътуват към Горна. И Ердоган също чака отпред и се моли на Аллах да го приемеш.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Изглежда че електричките ще си карат със старите батерии.
Не плачи. От една яко иновативна и високотехнологична страна, преди седмица, проявиха жив интерес и ме поканиха на гости на техни разноски. Убедени са че, редицата мои изобретения (те са запознати), носят, цитирам
Не мога да намеря имаше навремето статии в интернет как японците опитвали да направят електромобил с водородна батерия - горивни клетки и посочваха малко на изуст го казвам към 500 кг и една много голяма кутия им се получава, която няма къде да поставят в автомобила. Сега 32 кг, 180киловата мощност и размер колкото на пътнически куфар. Водородните горивни клетки датират много по отдавна от литиевойонните батерии между другото, те са по стара техника.
Имхотеп, няма да са с такива батерии кой знае колко дълго време, малко над 10 години са изминали за батериите с водород да минат на по добри варианти с по ниско тегло. Всъщност към 20 пъти пада теглото, ако сега е 400кг батерията ще отиде на 20, което е направо една сравнително лека част за един електромобил. 400кг да ги разнася се изразходва енергия, това е теглото да кажем на 5 пътника. И друго има, това са суровини които трябва да се добият, преработят и от фабриката ще излязат повече бройки батерии като се подобрят. Може да отидат и 30 години.
Няма проблем каквото и да има в тях стига да могат да се рецислират всичките, обаче активното вещество е толкова малко като количество че трудно се извлича особенно ако батерията се смели, и всички материали се смесят. И друго има от такива рециклирани материали пълноценни батерии след това не се получават, става така че е по лесно да се пречистят свежи материали и най важното по евтино. Ясно е какво ще се случи. А кобалта и никела са само за да стабилизират слоя и да подобрят проводимостта му, понеже трябва да се навие. Енергийната плътност на батериите може да се повиши така че да достигне със сигурност поне една четвърт, от енергията която е съхранена в един килограм въглеводороди..ако не и повече. Развитието при водородните горивни клетки, които също са батерии - електрохимичен източник на ток, ако не друго поне подсказва че това е възможно. Нека да припомня - 1 килограм тегло - 5.4 киловата мощност, при литиевойонните батерии - едва 0.3 киловата и това се дължи на малката активна повърхност на електродите им, направени са по най елементарния начин. Литиевия оксид вместо да се смесва с кобалт и никел, би могъл да се направи на високопорьозен слой със структура като гъба в която частиците са слепени с фотополимер - течна пластмаса която се втвърдява като се освети със светлина с определена честота - лазер.
Явно имат проблем със зареждането за да си изминават маршрута, само това накрая 1 милион лева за електробус..много са скъпи. Да ги минат на дърва, хем топло и се движат, в България навремето май първите автобуси са били такива според разказа на един близък, едва ли са имали проблем с отоплението. Определено са скъпи, те са със суперкондензатори и най вероятно не са последно поколение суперкондензатори, защото последните имат една трета от капацитета на литиевойонните батерии за същия обем и малко по малко тегло. Но това нещо е много отскоро, няма една година откакто се появиха на пазара такива.
Коментар