If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Разпрозстранението на Ел Мобилите не само че се ограничава от няличните мощности на енергопроизводителите, но и от възможностите на електроразпределителната система, да речем ще трябват повече и/или по мощни трафопостове.
Тия размисли може да ги споделиш на Норвежците да ти се посмеят дружно как не мОело
Я си представи какво е било преди 100+ години преди бензиностанциите на всеки километър, без пътища и екстри в автомобила. Пък виж ти как се е развила индустрията.
Бъди сигурен че и тогава е имало плеяда от “разбирачи”, които са обяснявали как ТАЯ РАБОТА НЕМА КАК ДА СТАНЕ. Я ВИЖ КОЛКО СИ Е ПО-ДОБРЕ С КОНЯ. Ни му требва бензин, ни мАсло
Ами преди 120 години е имало повече електромобили и след това са изчезнали за около един век. С периодични появи за по две три години.
Та незнам дали да се впускаме в такива аналогии.
ED, електромобилите в този им вид не стават, как си представяш всички да се забиват с часове да висят по колонки за зареждане ? Зареждането трябва да става от домашни инсталации, но те са до 3.5 киловата за час масово, толкова може да я натовариш инсталацията на една къща.
Я си представи какво е било преди 100+ години преди бензиностанциите на всеки километър, без пътища и екстри в автомобила. Пък виж ти как се е развила индустрията.
Бъди сигурен че и тогава е имало плеяда от “разбирачи”, които са обяснявали как ТАЯ РАБОТА НЕМА КАК ДА СТАНЕ. Я ВИЖ КОЛКО СИ Е ПО-ДОБРЕ С КОНЯ. Ни му требва бензин, ни мАсло
Числото 864 всъшност е 864 кВт, коетоизчерпва чялата мощност на Трафопоста. С други думи в този момент не просто друг ел мобил в околноста на трафпоста няма да може да се зарежда, ами и всички други консуматори ще са с крайно несигурно и с ниско качество ел захранване.
Разпрозстранението на Ел Мобилите не само че се ограничава от няличните мощности на енергопроизводителите, но и от възможностите на електроразпределителната система, да речем ще трябват повече и/или по мощни трафопостове.
Напрактика в момента елмобилния ентусиазъм експлоатира резервите на наличната енергийна система но това ще е до време, понеже тези резерви не са чак толкоз големи.
И след това ще се окаже че елмобии има ама ток няма. е сега гледаме какво става с цените не защото има дефицит, а чисто и просто рязко се появи външно платежоспособно търсене. А ако се създаде истински дефицит на ел енергия?
Когато бях ученик в техникума, инсталираните мощности на ЕЕС, бяха 9600 [MW], сега са близо 12000, а макс.натоварване, достига около 7500-7800, нека да 8000. Сега, нашите серсеми, се мотаят с АЕЦ-2, и са се надупили да затварят всички ТЕЦ.
НЕ ЗНАМ, НАИСТИНА. ЛОШО. МНОГО ЛОШО.
Автобусите си имат печки, тези защото нямат или някой ги е откраднал да се топли с тях в къщи ? . Климатиците пък харчат малко ток, не е като печка т.е. ако се топлят с ток и климатик при подходящи температури на двете топлообменни тела това е по ефективно от изгаряне на гориво. По принцип съвременните дизелови двг са с кпд 40-45 и много топлина за отопление няма от охладителната система на двигателя, това са много стари работи когато ДВГ са топлели автобуси.
Още ли спорите? Несъстоятелността на батериите е повече от видна. За нея говорИ и Мъск на онова, прословуто свое Общо събрание на акционерите : няма да я бъде батерията !
ПРеди години говорихме, че ел.мобилът трябва да осигури комфорт на пътниците, както всяко съвременно превозно средство. И казахме, че за отопление (при минусовите температури през зимата) - ЩЕ се изразходва голяма част от ресурса на заредената батерия.
През лятото - разходът ще е за охлаждане на купето.
Следваха "опровержения" от дилърите..., но...
Пример: вече има действаща "зелена линия" в София. Радост и щастие! Прибързани, разбира се. Закупиха електробусите (това НЕ са тролеи!)
Предлагам на опонентите да се качат в произволен студен ден в електробуса.
Е, разбира се, че е студено! Капацитетът на батерията ВЕРОЯТНО е такъв, че захранването на ел.двигателите не би стигнал за цял ден (истината. де)...
Все пак едни милиони на данъкоплатците бяха "усвоени" от "спецове" в Общината...
Като добавка: за сметка на това, през най-горещите летни дни в електробуса ще е горещо! Климатикът също ще се нуждае от ел.енергия и ще се предпочете превозното средство да е в движение, вместо да работи климатик и след 8-10 часа батерията отново да се зарежда...
В експлоатация, батерията ще се разрежда все по-лесно... Т.е. - условията за пътуване ще да все по-лоши, до 2-3 години.
Несъмнено, Грета е щастлива, заедно с кмета - Данчето Фандъкова... "Зелената енергия" е в ход, а тук дори си имаме тема!
трябва да се започне от подмяна на окабеляването, то ще гръмне първо, преди трафопостовете, после на под станциите и едва тогава да се мисли за локалните трафове
72x12 - 864
Трябва да се работи по много направления и тогава ще стане, модулните батерии имат много плюсове и по отношение на теглото, а при добре проектирано производство и цената ще е много по добра и рециклирането което не е маловажно. Нищо не може да стане изведнъж, затова трябва да се намери пътя по който да мине за да става все по използваемо. Задачката ако се появяли в България изведнъж толкова много електромобили че всичките да натоварят мрежата и откъде ще се намери ток да се зареждат е само за метавселената, за нереален свят. В реалния Свят за да стане нещо то се развива не толкова светкавично и алгоритъма трябва да има своята гъвкавост, да се адаптира към това което се случва. Не може да се предвиди чак с толкова голяма точност, но адаптивността определено много ще помогне. Те хубаво ще ги направят батериите бързозарядни, но ако имат връзки между елементите те ще станат с доста по голямо сечение и тегло при настоящите конструкции, теглото при батериите е минус два пъти - трябва да се транспортира по тежка батерия и за това ще се изразходва енергия, трябва да се вложат още материали.
Числото 864 всъшност е 864 кВт, коетоизчерпва чялата мощност на Трафопоста. С други думи в този момент не просто друг ел мобил в околноста на трафпоста няма да може да се зарежда, ами и всички други консуматори ще са с крайно несигурно и с ниско качество ел захранване.
Разпрозстранението на Ел Мобилите не само че се ограничава от няличните мощности на енергопроизводителите, но и от възможностите на електроразпределителната система, да речем ще трябват повече и/или по мощни трафопостове.
Напрактика в момента елмобилния ентусиазъм експлоатира резервите на наличната енергийна система но това ще е до време, понеже тези резерви не са чак толкоз големи.
И след това ще се окаже че елмобии има ама ток няма. е сега гледаме какво става с цените не защото има дефицит, а чисто и просто рязко се появи външно платежоспособно търсене. А ако се създаде истински дефицит на ел енергия?
72x12 - 864
Трябва да се работи по много направления и тогава ще стане, модулните батерии имат много плюсове и по отношение на теглото, а при добре проектирано производство и цената ще е много по добра и рециклирането което не е маловажно. Нищо не може да стане изведнъж, затова трябва да се намери пътя по който да мине за да става все по използваемо. Задачката ако се появяли в България изведнъж толкова много електромобили че всичките да натоварят мрежата и откъде ще се намери ток да се зареждат е само за метавселената, за нереален свят. В реалния Свят за да стане нещо то се развива не толкова светкавично и алгоритъма трябва да има своята гъвкавост, да се адаптира към това което се случва. Не може да се предвиди чак с толкова голяма точност, но адаптивността определено много ще помогне. Те хубаво ще ги направят батериите бързозарядни, но ако имат връзки между елементите те ще станат с доста по голямо сечение и тегло при настоящите конструкции, теглото при батериите е минус два пъти - трябва да се транспортира по тежка батерия и за това ще се изразходва енергия, трябва да се вложат още материали.
Айде втора задачка закачка за деня.
Ако имаме батерия от 72 кВтч капацитет и искаме да я заредим за пет минути каква мощност трябва да има най-близкия трафопост?
За по-просто приемете, че на другите в района точно през тези пет минути ток няма да им трябва?
Израелската стартираща компания StoreDot получи финансиране в размер на 80 милиона щ. долара от виетнамския концерн VinFast и представи пътната карта на
supertrader, идеята за сайта е рядко добра!
А до каква степен инфото ще бъде редуциране е друга тема.
Мисля, че до 80% от инфото може да бъде публикувано, без притеснения за кражба
Коментар