Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Aко е на изпит в МЕИ - да, но така цитирана скоростта на зареждане е удобна и вече приета мярка.
Относно цената на ядрения ток - отдавна не съм се интересувал, а май е интересно. Подозирам че е поскъпнал поне двойно през последните 10 години, донякъде заради необходимостта от повишена безопасност и най-вече по политически причини. Едва ли е много важно каква е истината - ядрена енергетика повече няма да има. Както и автомобили с двг. Инвестиционни решения трябва да се взимат само на базата на тази реалност.
За ядрения ток - първо гледай АЕЦ-а изплатен ли е като в Козлодуй или не както в АЕЦ Белене - за втория случай умножаваш по 5, след което можеш да сложиш и коефициента до който си достигнал като множител.
А като не си се интересувал от цените при АЕЦ, изказвал ли си се за Белене? Виждам, че си на моя страна с това "ядрена енергетика повече няма да има", но как гледаш на тази лудост да се решава въпроса с референдум, след като малцина знаят и най-малкото за цената, на политици като Корнелия дето заяви "ядрената енергия е най-евтина по дефиниция" и на този огромен натиск от хора които считат, че "ядрената енергия е евтина". Това може да избие много на зле, тъй като 20 милиарда е съизмеримо с бюджета ни. Не говорим за 20 и 50 милиона.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Aко е на изпит в МЕИ - да, но така цитирана скоростта на зареждане е удобна и вече приета мярка.
Относно цената на ядрения ток - отдавна не съм се интересувал, а май е интересно. Подозирам че е поскъпнал поне двойно през последните 10 години, донякъде заради необходимостта от повишена безопасност и най-вече по политически причини. Едва ли е много важно каква е истината - ядрена енергетика повече няма да има. Както и автомобили с двг. Инвестиционни решения трябва да се взимат само на базата на тази реалност.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Строго погледнато, дращиш глупости.
Относно цената на ядрения ток - отдавна не съм се интересувал, а май е интересно. Подозирам че е поскъпнал поне двойно през последните 10 години, донякъде заради необходимостта от повишена безопасност и най-вече по политически причини. Едва ли е много важно каква е истината - ядрена енергетика повече няма да има. Както и автомобили с двг. Инвестиционни решения трябва да се взимат само на базата на тази реалност.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
И какъв е проблема с км/ч да се измерва и друго? Няколко милиона по света я използват точно тази тази единица - всъщност всички в допир с тази сфера. Те глупаци, само той умен. В джаули ще я измерват, та като закъсат на пътя да смятат защо. Ти не си ли чул израза "харчи 7 литра на 100км"? За дизелите бабуни няма ли? Или още си на каруца и четеш в нея физика за начинаещи?
Нищо по-умно не си казал досега от второто си изречения.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение2. С км/ч ("километри в час") се измерва СКОРОСТ.
Строго погледнато, дращиш глупости.
Нищо по-умно не си казал досега от второто си изречения.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Ти погледна ли линка? Там в км/ч ли е дадено? Аз ли съм го измислил?
Напоследък това е стандартната мерна единица тъй като човек може да сравнява бързо между ел.коли с най-различни батерии, зарядни и естествено когато е на път да си направи сметката бързо или преди пътя да си сметне къде да спре и за колко време. Коя е по-добра единица според тебе? Сигурен съм, че ще я наложиш за два дни пред цял свят.
2. С км/ч ("километри в час") се измерва СКОРОСТ. Енергията се измерва в киловатчасове.
3. В зависимост от скоростта, вятъра, наклона, сложността на трасето и т.н. за пътя, който изминаваш, се харчи различна енергия.
Като обобщим:
Строго погледнато, дращиш глупости.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеЕй това ме уби, да зареждаш км/ч. Ти няк'ва нова техника и нАука ше 'змислиш.
Напоследък това е стандартната мерна единица тъй като човек може да сравнява бързо между ел.коли с най-различни батерии, зарядни и естествено когато е на път да си направи сметката бързо или преди пътя да си сметне къде да спре и за колко време. Коя е по-добра единица според тебе? Сигурен съм, че ще я наложиш за два дни пред цял свят.
- 1 like
Коментар
� -
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Човекът е учил "Управление на производството" ли беше. Не е учил закона на Ом. Тук е просто за да ни обясни колко сме тъпи.
Да вземем пример Nissan Leaf
https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf
Те дори всичко са ни написали и няма какво да смятаме. С твоите 30А уцелваш точно 30 * 220 = 6.6кВ като ще зареждаш по 34км/ч
С интерфейс CHAdeMO ще зареждаш 240км/ч
А най-новото зареждащо на Тесла от март зарежда по 1600км/ч което си е като да спреш да си налееш бензин и да има 2-3ма преди тебе
Коментар
� -
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеНе мога да разбера - на тъп ли се правиш или ти идва отвътре???
Колко пъти трябва показваме едно и също - енергията от възобновяеми източници е два пъти по-евтина от Ядрената. И причината е че изграждането на ядрен реактор е скъпо удоволствие ВЕЧЕ.
https://www.ucsusa.org/nuclear-power/cost-nuclear-power
"In the dawn of the nuclear era, cost was expected to be one of the technology's advantages, not one of its drawbacks. The first chairman of the Atomic Energy Commission, Lewis Strauss, predicted in a 1954 speech that nuclear power would someday make electricity “too cheap to meter.”
Значи всеки там знае, че яреният ток е скъп, а това което ни говори безимен сега 2019-та е говорено там от някой си Люи Щраус през 1954 година! Не ми е ясно как може да живееш в годините на развит интернет и да ти се мътят все технологии в главата от 1954-та. Тия хора четат някакви конспирации от сутрин довечер, гледат ТВ Алфа и подобни. Иначе няма как.
- 1 like
Коментар
� -
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Aми не, ако инсталацията може да пуска поне 30А зарядното ще работи. Няма да зарежда бързо, но ще зарежда. За една нощ ще зареди всякакъв акумулатор.
Да вземем пример Nissan Leaf
https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf
Те дори всичко са ни написали и няма какво да смятаме. С твоите 30А уцелваш точно 30 * 220 = 6.6кВ като ще зареждаш по 34км/ч
С интерфейс CHAdeMO ще зареждаш 240км/ч
А най-новото зареждащо на Тесла от март зарежда по 1600км/ч което си е като да спреш да си налееш бензин и да има 2-3ма преди тебе
Коментар
� -
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Странниците заменят нови празни акумулатори срещу пълни, но с неизвестен ресурс, най-вероятно "нов внос от Германия"
Рисково, прав си.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от v_tin
А бе смешко, защо не се гръмнеш- с 220 волта може да заредиш само на баба си количката на батерии- едно ролерче/скутерче БМВ иска трифазен ток
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеи предлага на странниците с EV-та.
Рисково, прав си.
Коментар
� -
...Докато се препираме, се сетих за вид бизнес: Крайпътно, ресторантчето, си инсталира яко ВЕИ - турбина, соларки и каквото се сетиш - и взема няколко (когато ги стандартизират) батерии, които, помпи директно от ВЕИ-то и предлага на странниците с EV-та. Рисково. Донякъде. Но, един ден, ще има.
Коментар
�
Коментар