IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
    Линк? Какво захранват тези панели? Винтовертите?
    Ето го още един мозък дето си мисли, че ВЕИ нямат мощност, пък АЕЦ имали. ВЕИ вече са активно на пазара няколко години. Ти в пещера ли си живял та още не си разбрал каква е мощността им? Ето ти линк
    https://www.energy-charts.de/energy_pie.htm

    Какво мислиш правят германците с 46.4% от тока си? Винтоверти ли въртят? Или ги въртят с с онези 13.4% от АЕЦ? А бе какво четете и какво гледате та сте с тези набити идиотизми в главата?

    В света 10% от тока се произвежда от АЕЦ и 10% от вятър, слънце и биомаса. Или ти считаш, че вторият ток става само за винтоверти, а първия за някакви много важни работи спрямо твоята глава?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

      Та в Япония направиха завод за панели, разкачен от мрежата, захранван само с панели и млъкнаха.
      Линк? Какво захранват тези панели? Винтовертите?


      Коментар


      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
        Е то това беше факт при първите панели.
        Ти наистина ли си математик, та не знаеш какво е ФАКТ и ме занимаваш с някакви злобни, зависливи и долнопробни конспиративни слухове. Ти го почна като Курнелия Нинова дето заяви "ядреният ток е най-евтин по дефиниция". С подобни "факти" аз не мога да споря, нито имам намерение. Всеки който се занимава с подобни факти рано или късно бере плодовете си на това.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

          Преди 15 години подобни люде твърдяха, че за производство на слънчев панел се харчи повече ток отколкото може да произведе. Та в Япония направиха завод за панели, разкачен от мрежата, захранван само с панели и млъкнаха.
          Е то това беше факт при първите панели. Затова и се използваха само в отдалечени места, където ток трудно се прекарва. Така че хората си имаха основания да ги твърдят тези неща.

          А и като казваш завод за панели разкачен от мрежата, имаш ли предвид и добива на рудата и преработката и

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
            Сега както каза в батерията има повече редки метали и сигурно техния добив е доста по-скъп и по-мръсен.
            Никъде не съм казвал това. В ДВГ може да има и повече редки метали но не знам. Батерията след 10г може и да е по-евтина от ДВГ. И цената изобщо не е критерии за енергоемкост. Няма такова нещо.

            В статията ясно е казано, че професора е разделил 11 тона ли беше СО2 за батерия и получил нещо си. Което е почти сигурно, че нищо не е сложил за ДВГ, колянов вал и т.н. В завода на Тесла лесно ще сметнеш енергоемкост - взимаш сметката за ток и делиш на произведените коли. За батериите също. Ама там примерно получили крушка за мигач - я сметни колко ток е получен за копане и топене на стъклото на крушката и всичките й други неща.

            Основната глупост и манипулация на статията е в това, че смята в СО2 а не в енергия, смята само за батерията, а не за цялата кола, приравнява различни отрови и място на изхвърлянето им във въздуха им ... изобщо искал е да постигне медийно внимание и лобизъм и е успял. С нищо ново. Преди 15 години подобни люде твърдяха, че за производство на слънчев панел се харчи повече ток отколкото може да произведе. Та в Япония направиха завод за панели, разкачен от мрежата, захранван само с панели и млъкнаха.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
              Е то имаше "анализи" що вървят тези продажби. Заради високите привилегии, дето ги ползват хората
              Всяко ново производство се нуждае от начални инвестиции. Да не говорим за високонаучни начинания като Космос, ЦЕРН и подобни където вложените милиарди се връщат след десетилетия та може и след век многократно. Или ти като математик си само за вложения основно в ракия и салатки където възвращаемостта е бърза и голяма?

              Екологията и здравеопазаването струват МНОГО ПАРИ. Не мога да разбера тази простотия и примитивизъм който се шири в България, че ВЕИ и елктромобили трябва да бъдат без всякакви привилегии. А въглищата и бензина като не плащат за замърсяване не са ли с привилегии? Другите държави не са по-тъпи за да "дават привилегии". Виждал съм как измират в Пулмологията хора с маски на лице за дишане в жестоки мъки, работили по мини за да имали първа категория труд щото толкова им е акъла - искали са само ракийка вместо и чист въздух. Забравих да ги питам не са ли си сменили мнението, пък и вече не мога.

              За статията дето си дал, забравих да кажа най-важното. От гледна точка на Глобалното затопляне е все едно дали ще имаме 100 грама CO2 в България от производство на ток за електромобили или 100г в Бразилия от ДВГ. Но нали разбираш, че мене ме интересува дали В МОЯ ДВОР въздуха е чист, дали не смърди, дали е тихо, дали АЗ ще хвана рак, ще имам дихателни проблеми и т.н. а не някой в Сомалия. Та едно е да дишам в двора си и в София бензинови отрови, съвсем друго е да знам че някой отделя CO2 да прави ток в Марица Изток - където всъщност въглищата я ги използват още десет години, я не. Та в статията се използват елементарни трикове с алгебра, да се манипулира и мами общественото мнение, че "дизелите били по-чисти". В Норвегия към 98% от тока се произвежда от ВЕЦ, сега ще имат такъв процент и електромобили, пък които нации искат, начело с този професор по политика и лобизъм могат да си завират носа в ауспусите на дизелите отзад колкото си искат.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
                От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.
                То и аз не съм специалист, но ако карам по бакалски сметки.

                Примерно, само двигателя сигурно е 5-10 пъти по-евтин от батерията (като компоненти сравнение двигател с/у батерия). Начи и за производството му са нужни 5-10 пъти по-малко ресурси. Съответно и цапането е 5-10 пъти по-малко.

                Като това 5-10 пак е бакалско. Но да кажем, че е там някъде.

                Сега както каза в батерията има повече редки метали и сигурно техния добив е доста по-скъп и по-мръсен. Като добива на различните метали съответно е различен процес с различна цена и различно цапане. Примерно алуминий има много, добива и производството му е евтин процес и цената му е ниска. Медта е скъпа, стоманата по средата.


                И още нещо за цапането, което не ми е ясно.

                Някой измислил ли е как ще се рециклират литиево-йонните батерии. Щото те все още не се рециклирират.

                Another reason why it isn't being done on a large scale is because the extraction of lithium from old batteries is 5x more expensive than mined lithium.

                Демек като стигнем до момента какво правим със старите батерии. Да не се окаже, че трябва да се плати 3-4 пъти цената им, за да се рециклират.

                Коментар


                • Няма особен смисъл да си губиш времето в излишни спорове. Преди време им показвах на дървените философи инфо графика - за колко време се компенсира производството на батерия! Беше от порядъка на 1-2 години.
                  Всички развити държави вървят в посока насърчаване на EV, само нашите глАви философстват още

                  Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                  За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.

                  Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.

                  Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
                  https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                    През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
                    http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway

                    Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?
                    Е то имаше "анализи" що вървят тези продажби. Заради високите привилегии, дето ги ползват хората - да карат в бус лентата и да паркират без пари в синя зона, отделно данъци и пр. И ставало въпрос за втори автомобил в семейството. За всеки случай си държат и стария.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
                      Фончо да се разберем с теб нещо.Когато комуникираш с мен не ми цитирай ама никакви глупендери от интернета.Питах ти ще тръгнеш ли?Ще качиш ли децата си?Тия са си глупаци винаги са били глупаци газта свърши ше свърши и нефта и ше ги видиш убавците прости.
                      Не виждам смисъл за водене на диалог с някого, който през 2019-та ти заявява, че линкове с най-надеждни данни от интернет не го интересуват. след като тази година се очакват 3 до 3.5 милиона нови EV-та и да се интересува дали точно, аз анонимния ще си купя такъв сред тях. Да кажем, че тези неща съм ги написал за другите във форума тогава.
                      Last edited by X_Y; 27.04.2019, 11:23.

                      Коментар


                      • power grid - последните акумулатори вече издържат на -35, не си променят вътрешното съпротивление и тези са старо поколение -15. Няма проблем да пътуваш с акумулатори, дори е много комфортно и по сигурно а проблема е че трябва да си ги купиш чисто нови което в България няма как да стане масово и през 2130 година. Ниско квалифициран народ, с високо кухо самочувствие който другите смятат за бял циганин може да кара коли с акумулатори само ако си ги открадне.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                          През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
                          http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway

                          Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?
                          Фончо да се разберем с теб нещо.Когато комуникираш с мен не ми цитирай ама никакви глупендери от интернета.Питах ти ще тръгнеш ли?Ще качиш ли децата си?Тия са си глупаци винаги са били глупаци газта свърши ше свърши и нефта и ше ги видиш убавците прости.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
                            Tи ше тръгнеш ли зимъска с тоя електрокар при -15 да речем на дълъг път извън града?
                            През март 2019 в Норвегия електромобилите са били 69% от всичките продавани коли!
                            http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway

                            Според тебе, те там луди ли са или зимата не си карат колите?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                              За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.

                              Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.

                              Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
                              https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/
                              Tи ше тръгнеш ли зимъска с тоя електрокар при -15 да речем на дълъг път извън града?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                                Уппс.
                                Electric vehicles in Germany account for more CO2 emissions than diesel ones, according to a study by German scientists.
                                http://brusselstimes.com/business/te...an-study-shows
                                Ама това било валидно само за Германия, щото там все още въглищата имали сериозен дял.
                                За съжаление не разбирам немски за да му прегледам сметките на този. Виждам, че се занимава основно с икономика и политика, което ме прави подозрителен, че лобира за нещо. От статията на английски оставам с впечатление, че е смятъл енергията само за батерията, като е отишъл чак до мините. Ами ДВГ-та нямат ли редки метали в тях? Те не се ли добиват с много енергия? Трябва да се отчете всичко за целите автомобили, като ако отчитаме какво става и по мините ще е много трудоемко.

                                Предимствата на електромобилите изобщо не са само в екологията. Отделно 7 литъра бензин или дизел за 100км имат толкова сложни формули и бълват какви ли не отрови при изгарянето. Стандартите ЕВРО 1..6 дори не споменават нищо за СО2.

                                Най-лесно е да се изчакат критиките на това проучване, като виждам, че някои вече са се появили и оспорват директно и числата му
                                https://newsbeezer.com/austriaeng/ex...pinion-making/

                                Коментар

                                Working...
                                X