Първоначално изпратено от pinoccio
Разгледай мнение
Фаза на производство
Електрическите превозни средства имат по-висок въглероден отпечатък по време на производството, главно поради производството на батерии. Например при производството на електрически камион се генерират приблизително два пъти повече емисии от дизелов камион (52 тона CO2e спрямо 25 тона CO2e) 1.
Подобно е положението и при автомобилите, където производството на батерии добавя значителни емисии в сравнение с автомобилите с двигател с вътрешно горене (ДВГ) 3 7.
Фаза на използване
Електрическите превозни средства произвеждат нулеви емисии от ауспуха, докато дизеловите превозни средства отделят значителни емисии на CO2 по време на експлоатация. Предимството на електромобилите по отношение на емисиите нараства с по-чистите електрически мрежи.
Проучванията показват, че при зареждане с нисковъглеродна електроенергия електромобилите могат да постигнат до 90% по-ниски емисии по време на експлоатацията си в сравнение с дизеловите автомобили 1 5.
Точка на рентабилност
Електрическите превозни средства обикновено компенсират по-високите си производствени емисии в рамките на 30 000-60 000 км пробег, в зависимост от енергийния микс, използван за зареждане13.
Например в Европа електромобилите отделят средно три пъти по-малко емисии на CO2 от дизеловите автомобили през целия си жизнен цикъл 5 6.
Край на експлоатационния период
Предизвикателствата, свързани с рециклирането на батериите, остават проблем за електромобилите, докато дизеловите автомобили се сблъскват с по-малко проблеми, свързани с рециклирането в края на жизнения цикъл, но продължават да отделят емисии по време на цялата си употреба 3 8.
В обобщение, въпреки че EV имат по-високи първоначални емисии, те надминават дизеловите автомобили по отношение на климатичните показатели в рамките на няколко години експлоатация и предлагат значително по-ниски емисии през целия живот
Citations:
- https://www.scania.com/group/en/home...operation.html
- https://about.bnef.com/blog/the-life...tric-vehicles/
- https://www.carbone4.com/en/analysis...ctric-vehicles
- https://afdc.energy.gov/vehicles/electric-emissions
- https://www.transportenvironment.org...-electric-cars
- https://www.transportenvironment.org...c-cars-cleaner
- https://www.actu-environnement.com/m...ish-Studie.pdf
- https://www.greenvehicleguide.gov.au...cycleEmissions
- https://www.eea.europa.eu/en/topics/...ctric-vehicles
Коментар