IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от topfly Разгледай мнение
    Явно четеш но не разбираш :-( За какво случайно поведение говориш? Точно обратното ще стане! Елекромобилите могат да изравнят, а не да увеличат случайното поведение в системата, защото създават един голям капацитет където може да се складира електрическа енергия и решават близо 100 годишния проблем, че електричесвото не може да се складира!
    Краткосрочното решение на проблема с ветрогенераторите се нарича ПАВЕЦ! Дългосрочното решение е от части електромобилите, но истинското решение е това което прави Ауди в Германия! В момента се изгражда първият завод, който чрез електричество произведено от ветрогенератори първо се прави водород, а след това от водорода и отпаден въглероден двуокис метан. При ПАВЕЦ КПД-то е 80%, а при тази схема е само 60%, но метана може да се използва дори и в държави без условия за ПАВЕЦ за складиране на елекрическа енергия, а освен това може да се използва и като екологично гориво за автомобили!
    Един прост пример. Отивам сутрин на работа. Там имам избор дали да продам остатъка от енергията или да я дозаредя. Ако имам излизане през деня, ще я дозаредя, за да не остана без енергия. Ако нямам ще я продам обратно. Другата седмица отивам на почивка. Но мисля да икономисам енергия за климатика и ще пътувам през ноща. Значи ще заредя предната вечер. Като ида там пак ще заредя, щото ще е на нула. На морето обаче когато е облачно ще се разхождам и няма да продавам енергия, когато е слъчево ще съм на плаж и ще продавам енергия, но евентуално ,ако има как .
    До тук поведението ми е напълно случайно. Нека такива са хиляди. Как може да се вкарат в предвидимо поведение?? - Никак. И дори да стане някога , ако се случи така че в един момент всички са решили че нямат нужда от енергия , излишъка от енергията няма къде да се складира, някой трябва да почне да спира генератори. Самоче няколко стотин МВтов генератор не се пуска и спира просто така с копче на стената. Същото е и за недостиг, ако всички се юрнат да пътуват. - пример коледните празници.
    Та иначе рационалната идея е неосъществима в момента, след някоя десетилетка може би, но едва ли ще доживеем това време.

    Коментар


    • еластисити е науката за предлагане и търсене.когато едно нещо става дефицитно,тогава цената му се качва и обратното... обаче има и "сайлънт" (тишо) еластисити.това е ,когато един продукт се задържи прекалено скъп за даден период от време,тогава започват инвестиции в алтернативни негови продукти,които го заместват...
      първата петролна криза в сащ в края на седемдесетте ражда първия проект за ел. кола от генеръл моторс.... проблема е,че петрола пада отново рязко,в следствие на падане на петролното ембарго и проекта е зарязан-инвестициите се обезсмислят... но въпреки това остава едно гениялно откритие- магнитните свойства на неодимиума,разработени от денеръл моторс и японска лаборатория...... благодарение на това откритие,което е СЛЕДСТВИЕ на петролното ембарго върху сащ , в момента приложението му е пряка и косвена "атака" срещу мръсната енергия- вятърните турбини са пряка вързка,а косвената е приложението на неудимиума като магнит в компютърната индустрия,позволяващо производството на малки преносими компютри,от където пък самата компютърна индустрия започна инвестиции в разработката на батерии с по голямо КПД на енергийност срямо маса и големина....
      та колкото и странно да е ,прогреса в батериите и лаптопите е косвена връзка с петролното ембарго....
      сега,когато петрола отново е висок и без никаква причина да е такъв(освен дирижиране на петролните фючъри) , временните рекордни печалби на дирижорите ще бъдат "материялизирани" като умиране на целия сектор ... грешката им е прекалено голямата лакумия,която не бе прекъсната навреме,за да убие и обезсмисли инвестициите в алтернативни горива и вече имаме сайлънт еластисити- или по бгетовски му викат "сами си режат клона на който седят" .
      до сега в последните години пазара бе превзет от тойота и форд на обикновенни хибриди-тва са хибриди,които имат относително малък енергиен капацитет,предимно магнезиеви батерии,целта на които е използването на остатънчата(загубената) енергия на ДВГ-превръщането на спирачния път в ел енергия,използвана за движение и гасене на ДВГ при спиране,набиране и ниска скорост.
      този тип икономия довежда до 35%-45% намаляване на комсумацията ...
      тойота са номер едно в малките модели с тойота приус,а форд са номер едно в средния клас със форд фюжън и в есувитата с форд ескейп....
      европейците също в последната година пуснаха хибриди,но те са с много ниска ефективност за сега-нямат икономически смисъл,а по скоро фуклявщина.....но ривърс енджиниъринг в автомобилния сектор отнема около петилетка-въпрос на време е и те да напреднат там......
      истинсаката смърт на петрола няма да дойде от електрическите автомобили,а от плъг-ин хибридите.кво е тва?
      тва е отново хибрид ,но с по силна батерия,позволяваща зареждане от ел мрежата и изминаване на 50-100 км на електрическо..... преимуществото на плъг ина пред 100% електричката е ве това,че няма ограничение на пробега-като свърши батерията,просто се сипва бензин......
      за сега САМО генеръл моторс имат такава кола-казва се шеви волт.тая година произведоха само 8 хиляди,но обещават,че 2012 ще пуснат поне 40 000....
      2012 почват и тойота и форд да бълват такива плаг -инс . форд има два нови модела,тойота ще "преправя" приуса си.
      при средно за сащ годишен статистически пробег е 12 000 мили. обикновения хибрид спестява около 1/3 в комсумацията,но при плъг -ина спестяванията са доста по сериозни:
      при дневен пробег на ел. от 35 мили и средностатистически американски къмют( до работа и обратно) от 20 мили ,проджекциите са ,че плъг ина ще използва към 80% по малко бензин от обикновенния хибрид и към 90% по малко бензин от обикновения явтомобил с ДВГ..... в останалата част на света,където разстоянията са по малки,дори и 95% петролни спестявания може да доведе един плъг ин хибрид,проблема там е обаче,че хората не живеят в къщи и нямат гаражи,както 90% от населението в сащ- в софето над 80% от хората паркират по улиците- и 100% електричка да си купи софянеца, нема как да я зарежда.

      относно "товаренето" на ел.системата- тва е НУЛЕВ проблем,защото зарежданията стават в повечето случаи докато човек спи,демек през нощта-дори се прави уплътняване .което е добре дощло за ел.компаниите.
      отделно,вече в южните щати е икономически ефективно да се поставят фотоволтаици по покривите-а ел. компаниите се задължени да правят ватов кредит- ако имаш ден,когато фотоволтаика ти е произвел повече електрочество имаш кредит,който ти се връща ,когато използваш повече.
      форд пускат електричката си с опция за покривен волтаик.
      комбинацията от фотоволтаици ,произвеждащи енергия през деня и плъг-ин,зареждащ се през нощта са перфектния баланс на енергийната мрежа,която в днещно време губи ефективност от голямо дневно потребление и ниско нощно.
      в сащ вече се целят в това,защото над 90% от населението живее или в къщи и таунхаусес,или в малки кооперации и има нужното- собствени гаражи+ покривно пространство. има данъчни облекчения-за плъг ин хибрид и електричка са 7500$ , а за покривни фотоволтаици са между 25 и 30% ,в зависимост от щата.
      тези неща осмислят икономически както покривния фотоволтаик,така и закупуването на плъг -ин хибрид.... а има ли я И икономическата логика,останалото е само въпрос на време!
      комбинацията на фотоволтаик+плъг ин хибрид от сегашно поколение (тип шеви волт) освен,че носи към 90% спестяване на петрол,допълнително балансира ел.системата..... според мен,ако това стане масово,а то е само въпрос на време да стане,тогава ще падне и над 50% производството на комерсиялно електрическо- където и призводителите на въгллища се ревнат,не само петролните "играчи" .
      освен,че ще се спестява енергия,допълнително се балансира нощно/дневната и не на последно място стои въпроса с батерията на плън-ина,която може да се използва за дневно електричество,ако къмюта е под 35 мили.батерията,заредена нощно време подава електричество за къщата през деня,ако си кесиш у дома и допълнително се трупа ватов кредит,който се използва,когато използваш колата..... тогава ефекта на балансиране и ефективността на фотоволтаиците е доста по мощен.
      Last edited by acen1975; 28.12.2011, 19:13.

      Коментар


      • vikhunter- кой ще пита правителствата , сега са времена на дефлация , паднаха цените на всичко което хората притежават ..не е ли време да падат цените и на това което правитествата имат . Неизбежно е ..
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
          Долу говорих по същество, като използвах някакви числа... А какво са числата, ако не определено, донякъде точен (защото и това е много относително) израз на съществуващи в НАШАТА природа - закони. Всеки може да фантазира, надхвърляйки тия закони... , но би могъл да ги ползва и като основа за своето по-нататъшно развитие, именно както направи Стив Джобс и предизвикваШЕ многократно революции в своята област. Той НАДГРАЖДАШЕ нещо ново към съществуващото при законите, действащи на планетата Земя!...

          ... (ако почна с примери за триенето, което преодоляват автомобилите, за които говорим тук, няма да ни стигне времето..., триенето - вредно, или полезно, ако изразходваме толкова енергия за преодоляването му, ще да е много вредно..., но то си съществува, а ние се опитваме да го приодолеем с все по-малко вложена енергия..., т.е. - триенето ще си съществува като даденост, природен закон, а усилията и т.н... , а ако го нямаше, хаосът наистина щеше да е пълен..., най-малко, защото дрехите нямаше да могат да се задържат по телата ни...)

          В тоя смисъл, не най-общото "развитие на ИТ дърпа напред...", а точно ХОРАТА, които имат необходимата основа ВИЖДАТ къде може "да се дърпа напред"... и почват "да дърпат"...... Но "да дърпа напред и развитието на всички останали науки" - просто няма как да стане, защото именно ПОДГОТВЕН ЧОВЕК е този, който може да сътвори наука, или да надгради достигнатото до момента, вкл. и във "всички останали науки" ... ..., ако природните закони му позволяват...
          Навремето Сократ е изказал една мисъл:
          Вие(поробените граждани и простолюдие)трябва да работите, за да може Ние(аристокрацията) да мислим.
          сега според мен ролята на работещите осигуряващи време за мислене са ИТ. Те реално вършат черната работа с изчисления и проверки на хипотези за "отрицателно време" ИТ без човешката мисъл е кръгла нула.- една изчислителна машина.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от 4un4o Разгледай мнение
            Развитиети на ИТ дърпа напред и развитието на всички останали науки. ....
            Долу говорих по същество, като използвах някакви числа... А какво са числата, ако не определено, донякъде точен (защото и това е много относително) израз на съществуващи в НАШАТА природа - закони. Всеки може да фантазира, надхвърляйки тия закони... , но би могъл да ги ползва и като основа за своето по-нататъшно развитие, именно както направи Стив Джобс и предизвикваШЕ многократно революции в своята област. Той НАДГРАЖДАШЕ нещо ново към съществуващото при законите, действащи на планетата Земя!...

            ... (ако почна с примери за триенето, което преодоляват автомобилите, за които говорим тук, няма да ни стигне времето..., триенето - вредно, или полезно, ако изразходваме толкова енергия за преодоляването му, ще да е много вредно..., но то си съществува, а ние се опитваме да го приодолеем с все по-малко вложена енергия..., т.е. - триенето ще си съществува като даденост, природен закон, а усилията и т.н... , а ако го нямаше, хаосът наистина щеше да е пълен..., най-малко, защото дрехите нямаше да могат да се задържат по телата ни...)

            В тоя смисъл, не най-общото "развитие на ИТ дърпа напред...", а точно ХОРАТА, които имат необходимата основа ВИЖДАТ къде може "да се дърпа напред"... и почват "да дърпат"...... Но "да дърпа напред и развитието на всички останали науки" - просто няма как да стане, защото именно ПОДГОТВЕН ЧОВЕК е този, който може да сътвори наука, или да надгради достигнатото до момента, вкл. и във "всички останали науки" ... ..., ако природните закони му позволяват...
            Last edited by zarco; 28.12.2011, 15:04.
            "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

            Коментар


            • Първоначално изпратено от 4un4o Разгледай мнение
              Развитиети на ИТ дърпа напред и развитието на всички останали науки. Как щяха да открият частици движещи се с по висока скорост от тази на светлината без ИТ??
              Това за частици със скорост, по-голяма от тази на светлината, още не е подтвърдено; задръж.

              ИТ в дадения случай може да влияе и негативно, правейки учените по-мързеливи в измислянето на разни "хитринки".
              Например скоростта на светлината е изчислена от астрономи с доста добра точност (25% грешка) още в XVII -XVIII век.

              Мда,
              ...още през 1676 г., когато датският астроном Оле Рьомер доказва, че скоростта на светлината не е безкрайна, като наблюдава движението на Йо - луната на Юпитер.
              Last edited by vmankov; 28.12.2011, 14:38.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                Поздрави за успехите..., все пак пропускаш, че развитието на микропроцесорите - за има-няма няколко десетилетия, стана ОСНОВНО именно в последните години (от огромните ИМ, които заемаха десетки квадратни метра! площ - до сегашните микрочипове...), но не във всички области има такива темпове на развитие,..., а "защо не?" си е само едно добро пожелание, като отчитаме реалните постижения в конкретната област - на човечеството (нашето, де)......, но нищо не ни пречи да мечтаем (в процеса на работата), но да залагаме само на това?...
                Развитиети на ИТ дърпа напред и развитието на всички останали науки. Как щяха да открият частици движещи се с по висока скорост от тази на светлината без ИТ??
                Ако се върнем само 100 години назад, ще видим въоръжение от мечове саби, щикове и конница. Сега това изглежда като ,че ли е било в първобитния строй

                Коментар


                • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
                  Много хубаво тук си мечтаете за чист и ефтин транспорт.
                  Цената на тези технологии трябва да е такава, че да може да се начисли примерно 50% акциз.
                  Не петролните шейхове, а правителствата няма да допуснат спирането на петрола.
                  Акциза - облагането на луксозни и вредни стоки до голяма степен пълни хазната.
                  Задръстванията и пушеците /и пушещите/ са гаранция, че ще имаме образование и здравеопазване.
                  Така де.

                  Коментар


                  • Много хубаво тук си мечтаете за чист и ефтин транспорт.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
                      Риск печели - риск губи. Като трябва ще залагаме, но както казваш развитието на науката последните десетилетия е квадратна, а не линейна функция и бих заложил някой лев на това .
                      Според мен това се отнася за технологията, а развитието на науката все повече се забавя, най-малкото понеже цената й се покачва на степен. То ест цената на всяко ново научно достижение е пропорционална на квадрата (или повече) от достигнатото вече.
                      Last edited by vmankov; 28.12.2011, 13:58.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                        Поздрави за успехите..., все пак пропускаш, че развитието на микропроцесорите - за има-няма няколко десетилетия, стана ОСНОВНО именно в последните години (от огромните ИМ, които заемаха десетки квадратни метра! площ - до сегашните микрочипове...), но не във всички области има такива темпове на развитие,..., а "защо не?" си е само едно добро пожелание, като отчитаме реалните постижения в конкретната област - на човечеството (нашето, де)......, но нищо не ни пречи да мечтаем (в процеса на работата), но да залагаме само на това?...
                        Риск печели - риск губи. Като трябва ще залагаме, но както казваш развитието на науката последните десетилетия е квадратна, а не линейна функция и бих заложил някой лев на това .

                        Коментар


                        • Доколкото си спомням, 80% от енергията на Франция е атомна.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от topfly Разгледай мнение
                            ... цената на петрола е на рекордно високи нива, които са близо 10 пъти по високи спрямо нивата по време на руската криза от 1998-ма година!..
                            Руска криза имаше точно понеже цените на петролът бяха паднали рекордно. Тогава бяха около 9 долара, а по него време себестойността на добива на руски петрол започваше от 14-16 долара нагоре. Тоест, арабите които добиваха тогава при себестойност от 4-5 долара барел все още бяха на 100% печалба, а руснаците от добива на всеки барел губиха разликата между 9 и 14 долара.
                            http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение
                              казват,че имаме запаси от газ /планетата/за около 200г-минаваме на метан
                              Въпросът е не колко запаси имаме, а на каква цена могат да се добият! Шистов газ има доста, но пряката и косвената цена за добива на този газ е доста висока!
                              Не е далече момента когато ВЕИ просто ще се окажат по евтини и икономически изгодни!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
                                Аз мисля като теб (демек съм от лошите), но разликата ни е в тайминга . Не ме бъркай с вярващите в свръхестественото и конспирациите. Много съм далече от тях. Все пак имам средно по ДВГ и 'вишо' техническо (не че това е гаранция за нещо . Преди 10 години си мислех как след 10 години ще има 10 пъти по-производителни процесори, харчещи 10 пъти по-малко и с по-малки размери, на същата цена и днес това горе-долу е така. И на база на тоя емпиричен опит що пък да не очаквам след 10 години да има батерии с 2-3 пъти по-голям капацитет, с 2-3 пъти по-голям живот и на същата цена, което ще е достатъчно за масови градски електрички. С днешна дата е много изгодно да имаш ел. мотопед: караш 50-60 км. за някакви си 20-30 стотинки и нямаш голяма поддръжка, нямаш шум, нямаш пушеци, а и цената не е толкова голяма.
                                Поздрави за успехите..., все пак пропускаш, че развитието на микропроцесорите - за има-няма няколко десетилетия, стана ОСНОВНО именно в последните години (от огромните ИМ, които заемаха десетки квадратни метра! площ - до сегашните микрочипове...), но не във всички области има такива темпове на развитие,..., а "защо не?" си е само едно добро пожелание, като отчитаме реалните постижения в конкретната област - на човечеството (нашето, де)......, но нищо не ни пречи да мечтаем (в процеса на работата), но да залагаме само на това?...
                                "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                                Коментар

                                X