Затова писах, че не знам какво може да се постигне в тази посока. 1мм не е малко като дебелина, сега фолиата може да ги видите колко са дебели. Друго има при електродите на батериите, не знам колко е масата на активното вещество - електрода, но определено е нищожна в сравнение с масата на фолиата и металите от които са направени - основно те тежат. Плосък електрод който няма да се навива и има по малко вложен метал в него е предимство, поне за разхода на суровини. Та в тази посока също може да стане нещо, ако не се повиши драстично енергийната плътност поне да не се унищожават толкова много суровини. Това за деградацията на съвременните батерии, ами все като гледам повредите които се случват са пречупено фолио, дори се спуква и прекъсва при сплескваните навивки, не го достигат момента на деградация.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Не е изгодно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЗащо 6 шайби по 1мм ? Това че в корпуса - кутията ще се поставят безкорпусни елементи отдавна е известно, а дебилината им е условна. Ако елементите могат да се направят по тази технология за синтерирани порести електроди, а те със сигурност ще могат защото не се налага след това да се навиват. Предположете вие какво ще се случи с енергийната плътност на тези елементи и от там на модулите и цялата батерия. Капацитета на батерията - енергията съхранена в ния ще нарастне ..един, два...двадесет пъти ? Когато за пъръв път прочетох за такива електроди в изследването пишеше 20 пъти по ефективни от обикновен плътен електрод, естественно си помислих че се шегуват. После писах че видях че са се появили такива електроди и електролизери с тях, за повторно учудване - дебит един обемен литър газ само с 3 броя електроди. Но за големи електролизери все още не го прилагат, биха могли по друг начин да направят и големи електроди с работна площ - активна площ по голяма от физическата им площ, но това е вече по темата за водорода.
Ако въпроса е за модул направен с такива елементи с тези електроди на принципа на това чудо, не знам какво ще се получи - , 1 път по висока енергийна плътност или 20 пъти или същата като навитите батерии, но електродите няма да се навиват а просто ще се отпресоват и синтерират се нарича процеса. Най вероятно ще е възможно да се направят синтерирани електроди с дебелината на сегашните плътни лентови електроди в батериите и тогава енергийната плътност, която много трудно и почти невъзможно било да се повиши още при днешните батерии, може да отлети в небесата и да подмине 500вата за 1 килограм тегло на батерията като на шега.
Супертрейдър това са фантазии. Ако пишеш фантастика може и да имаш успех, обаче щеш не щеш ще се наложи да се върнеш на земята.
А на земята от целия този пост е най-важно ето това подчертаното.
Защото както и да се въртиш и сучеш, не може да покажеш как ще вкараш в дебелина един милиметър два електрода, сепаратор, че и 'електролит'.
Не се хаби да казваш 'безкорпусни' защото все пак не може да ги сложиш в общ електролит. Ще трябва да са отделни.
Айде по-натам и за зелената кутийка ще питам.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Защо 6 шайби по 1мм ? Това че в корпуса - кутията ще се поставят безкорпусни елементи отдавна е известно, а дебилината им е условна. Ако елементите могат да се направят по тази технология за синтерирани порести електроди, а те със сигурност ще могат защото не се налага след това да се навиват. Предположете вие какво ще се случи с енергийната плътност на тези елементи и от там на модулите и цялата батерия. Капацитета на батерията - енергията съхранена в ния ще нарастне ..един, два...двадесет пъти ? Когато за пъръв път прочетох за такива електроди в изследването пишеше 20 пъти по ефективни от обикновен плътен електрод, естественно си помислих че се шегуват. После писах че видях че са се появили такива електроди и електролизери с тях, за повторно учудване - дебит един обемен литър газ само с 3 броя електроди. Но за големи електролизери все още не го прилагат, биха могли по друг начин да направят и големи електроди с работна площ - активна площ по голяма от физическата им площ, но това е вече по темата за водорода.
Ако въпроса е за модул направен с такива елементи с тези електроди на принципа на това чудо, не знам какво ще се получи - , 1 път по висока енергийна плътност или 20 пъти или същата като навитите батерии, но електродите няма да се навиват а просто ще се отпресоват и синтерират се нарича процеса. Най вероятно ще е възможно да се направят синтерирани електроди с дебелината на сегашните плътни лентови електроди в батериите и тогава енергийната плътност, която много трудно и почти невъзможно било да се повиши още при днешните батерии, може да отлети в небесата и да подмине 500вата за 1 килограм тегло на батерията като на шега.Last edited by supertrader; 20.12.2021, 01:34.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Дори и малките вятърни, не е проблем да ги регулираш, в т.ч.със стъпка, брой чифтове полюси и т.н. Това, че някой проектант го помързява, не значи непременно, че всички ги мързи, нали
Коментар
-
Pyramid, не знам как е направено, дали може с автоматичен регулатор на напрежението. Гледах турбините на атомните централи също ги водеха при спиране да се прехвърлят към баласт, обаче как и към какъв ? Водорода няма смисъл да се обсъжда, особенно в частта му с горивни клетки, 30 долара е една мембрана 10 на 10 см и това означа че цената много наедро е поне 10 долара..да си ги държат на такава цена Дюпон. 20 вата ток преобразува такава мембрана.D.Y.F-091066
Коментар
-
Горивните клетки със сух електролит - този лолимер Нафион, също като батериите има живот на деградация и не работят повече от 10 години. На всичко отгоре Дюпон искат луди пари за него, състава му е известен защото спектрографите са много напреднали, но рецептата как се забъква такъв полимер е тайна. Има направени аналози, но са много по зле от Нафиона при който електролизата се случва при 2 волта напрежение интензивно, при аналозите електролизата е при 3 волта и греят много, ефективността е много лоша при 3 волта повечето ток се превръща в топлина и малка част от него за разграждане на водата.D.Y.F-091066
Коментар
-
Не той проблема е решен, тръбите ги правят с покритие от вътрешната страна от сплав на магнезий с някои други метали и не пропускат атомите на водорода, под налягане не е опасен защото пробие ли изтича чист водород с такава скорост при която поради липса на кислород в него гаси пламъка и той няма как да влезе в съда до момента в който налягането не се изравни с атмосферното, но и тогава трябва да влезе и кислород. Експлоадира смесен с много малко - 4% кислород звучно, но не и силно, дори съдовете за съхранение ако се случи ще се повредят от имплозията - свиването на съдържащия се в тях газ, ако не е имал налягане. Много голям смисъл особенно за всички, на всички географски ширини няма от водорода.
- По лесно е съхранението на ток в батерии, а това което написах за порьозните електроди ако се приложи в батериите най после ще има и достатъчно батерии. Защото и батериите са едно такова нещо като водорода, ако се разчита на днешните технологии и цени никаква електрификация няма да се получи. Цената на истинските батерии никога не е падала до 100 долара за киловатчас. Водорода като вариант не е много по различен от батериите, приликите са повече от разликите. Няма гръмнали Тойоти Мирай, има изхвърлени буквално на 60-70 хиляди километра се продава за 5 пъти по ниска цена от нова. А толкова добре са направени тези коли, че единственния им недостатък е че пикаят вода по асвалта, само този кусур им намират.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Стария ти експеримент с топленето със солари на местната река?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Това са само вятърни централи и то много дребни модели на перките до 1-2 киловата за хоби, големите имат други типове регулиране на скоростта на въртене.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеredcretin, при всички ел.централи е предвидено тока да се даде към баласт поне за кратко време, защото ако падне потреблението рязко не може да се остави турбината да се развърти до обороти които се критични за нея и да се повреди механично.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Матеев гледах прадаване , някакви около пловдив гледали 2000 кошера- това много ли е
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеredcretin, при всички ел.централи е предвидено тока да се даде към баласт поне за кратко време, защото ако падне потреблението рязко не може да се остави турбината да се развърти до обороти които се критични за нея и да се повреди механично.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеДа инсталират се скъпи съоръжения и после носят пари, а също и цената на петролните деривати ако алтернативата им е водорода отива нагоре. И на природния газ сигурно ще се ориентират по някое време да му вземат въглерода, чистия въглерод има боомбастична цена. Та предлагането на водород ще се случи, друг е въпроса кой може да си го позволи примерно вместо природен газ за бита за готвене той е много хубаво нещо защото не отделя въглероден диоксид в помещенията..обаче лукс. Също съм чел собственици на скъпи яхти предпочитат водород за кухненския бокс, примерно попадне в лошо време и всичко по яхтата трябва да се затвори и такива неща които отделят въглероден диоксид не ги изкат хората , обаче това се отнася за собствениците на яхти. За собствениците на рибарски лодки казват нямат претенции да ползват водород.
Не знам защото се говори за масово, то се вижда има технологични възможности, Тойота продава такива коли в Калифорния с безплатно зареждане за определен пробег и в момента в който вече водорода трябва да се плаща а той е скъп, колата се продава на старо много евтино.
Затова, нека не се чак толкова увличаме, предлагам аз.
Коментар
Коментар