BobyB - по скоро търсенето на електричество ще падне независимо от това че ще се ползва в транспорта повече. Първо тока който се харчи не е толкова много, второ си е на достатъчно висока цена така че потребителите да им е изгодно да си го правят например със соларни панели защото акумулаторите ги имат в автомобила неизбежно и няма да им се наложи да ги купуват. Така че тока ще налява.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Уран? Дори и да има по-голямо търсене на електричество, какво гарантира възход на настоящата ядрена енергетика, която от десетилетия е в упадък в цивилизацията?
Няколко централи в страни като Русия, Турция, Китай какво променят?
Коментар
� -
Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнениеМного интересноМоже би това е дълго чаканата революция? Ако това стане - продавайте Тесла, продавайте петрол, продавайте литий, купувайте уран!
Няколко централи в страни като Русия, Турция, Китай какво променят?
Коментар
� -
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
https://en.wikipedia.org/wiki/Kilowatt_hour
Кат за шапкар си доволно прост, наистина ли се имаш и за някакъв сорт изобретател? Че на теб ти липсват основни познания даже.
Бегом марш обратно в училище, келеш недоучил.
„Километри в час”/„километри за час” - скорост (на изминаване на разстояние).
„килограми в/за час”- масов дебит. Киловати по час-енергия. Киловати-мощност. Киловати в/за час” - скорост на изменение на мощност. Граница на (P2-P2)/(t2-t1) при (t2=>t1) - моментна стойност, първа производна, тангенс на допирателната ...
МАРШ ОБРАТНО В УЧИЛИЩЕ!
Last edited by Pyramid; 29.08.2018, 11:00.
- 1 like
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеХВАЩАМ СЕ ЗА ДУМАТА:
Киловатчас (kW*h)=/=(kW/h) или „киловат ЗА час”, понеже, последното НЕ Е (мярка, единица за) енергия, а (мярка, единица за) СКОРОСТ НА ИЗМЕНЕНИЕ НА МОЩНОСТТА. За не особено широките граници на изменение на топлината на изгаряне съм съгласен, разбира се. Обаче, тЕслата транспортира не само батерията, ами и пътник. Една „Фиеста”, с 40 литра резервоар или 30 кг. Бензин, изминава с тях около 700 км. С 6 кг - към 5 пъти по-малко.
Колко км. изминава ТЕслата със само 6кг условно гориво и как те се сравняват с пробега на въпросната „фиеста” - аз катам такава, затова - оставям на публиката. За мен Теслата е по-ефикасна с пъти.
Кат за шапкар си доволно прост, наистина ли се имаш и за някакъв сорт изобретател? Че на теб ти липсват основни познания даже.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid има такава единица и нея използват масово за електроенергия, много слабо варира енергийното съдържание за килограм въглеводороди , повече варира обема. Теслата не е ефективна защото транспортира 1 тон батерии в които е съхранена енергия колкото в 6 килограма въглеводороди и така енергийния разход е двоен. Далеч не е оптимален.
Киловатчас (kW*h)=/=(kW/h) или „киловат ЗА час”, понеже, последното НЕ Е (мярка, единица за) енергия, а (мярка, единица за) СКОРОСТ НА ИЗМЕНЕНИЕ НА МОЩНОСТТА. За не особено широките граници на изменение на топлината на изгаряне съм съгласен, разбира се. Обаче, тЕслата транспортира не само батерията, ами и пътник. Една „Фиеста”, с 40 литра резервоар или 30 кг. Бензин, изминава с тях около 700 км. С 6 кг - към 5 пъти по-малко.
Колко км. изминава ТЕслата със само 6кг условно гориво и как те се сравняват с пробега на въпросната „фиеста” - аз катам такава, затова - оставям на публиката. За мен Теслата е по-ефикасна с пъти.Last edited by Pyramid; 29.08.2018, 00:00.
- 1 like
Коментар
� -
Pyramid има такава единица и нея използват масово за електроенергия, много слабо варира енергийното съдържание за килограм въглеводороди , повече варира обема. Теслата не е ефективна защото транспортира 1 тон батерии в които е съхранена енергия колкото в 6 килограма въглеводороди и така енергийния разход е двоен. Далеч не е оптимален.
D.Y.F-091066
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеMILOM - 1 kg въглеводороди е 14 киловата за час енергия и в батерията на Тесла модел S може да се съхрани енергията на 6 кг веглеводороди.Теслата е енергиен вампир с този си разход в момента.
Отделно, количеството ТОПЛИНА НА ИЗГАРЯНЕ, от в-во към в-во, варира. А Тесла-та, е по-енергоефективна от една „Фиеста”, да речем. С пъти.Last edited by Pyramid; 22.08.2018, 16:07.
- 1 like
Коментар
� -
MILOM - 1 kg въглеводороди е 14 киловата за час енергия и в батерията на Тесла модел S може да се съхрани енергията на 6 кг веглеводороди.Теслата е енергиен вампир с този си разход в момента.Last edited by supertrader; 22.08.2018, 01:04.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Много интересноМоже би това е дълго чаканата революция? Ако това стане - продавайте Тесла, продавайте петрол, продавайте литий, купувайте уран!
A team at the University of Glasgow develops a liquid battery that would revolutionise clean transport.He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.
Коментар
� -
Абе Германия знае как да стимулира добрите практики.
https://www.investor.bg/analizi/447/...mobili-266390/
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Аз за акции и политика разчитам на там ти квот' кажеш,
The Mumy is alive, do not care about it !!!
Коментар
� -
Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
Колко висока честота - KHz,МHz
, GHz.
...
Само да ти подскажа, че за последните и mW (мили ват) е доста висока стойност на излъчването....
пп Ако е възможно, когато някой пише за технически данни, да спазва и техническа логика....
Иначе се получава, все едно Факи пише за акции или политика, нищо не му се разбира...
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
� -
Засега електромобилите използуват литиево-йонни батерии, чието производство и утилизация обаче води до значителни вредни емисии. По някои изчисления, те са сравними с емисиите, които един съвременен автомобил с двигател с вътрешно горене ще изхвърли след използване 8-9 години. Производството и приложението на този тип батерии е ограничено от редица фактори. Масата им е твърде голяма, а броят на циклите зареждане-разреждане е ограничен. Поради тези фактори приложението на литиево-йонните батерии е ограничено, а масовото навлизане на електромобилите ще зависи в значителна степен от напредъка на технологиите за производство на батерии
Един от най-популярните електромобили среден клас е TESLA S на компанията със същото име, ръководена от Elon Musk, който има батерия с капацитет 85 кВтч и живот до 15 години. Тя се състои от огромен брой малки цилиндрични литиево-йонни батерии, разположени в 16 модула под пода на колата, които осигуряват пробег до 426 км в икономичен режим. От този модел от юни 2012 год. до края на 2017 год. са продадени над 210000 коли.
Развитието
Технологичният скок в тази област ще бъде основан на използуване на други материали. Засега като най-предизвикателни са технологиите базирани на графен.
Графенът е материал, който представлява единичен слой от въглеродни атоми, свързани в шестоъгълни клетки. Това е много по-добър проводник на електричество и топлина от всичко познато досега. Същевременно е може би най-твърдият, най-здравият и най-гъвкавият материал на планетата. Покритие или лист от графен е с дебелина само от един атом. Материалът за производството му е графитът, който е широко разпространен и сравнително евтин.
Поради всички тези качества графенът често е наричан чудо-материал, а откривателите му получиха Нобелова награда през 2010 год. Предполага се бързото му навлизане в много IT технологии и индустрии, вкл. и при производството на батерии.
Вече бе открит способ (Samsung) за покриване на електродите на литиево-йонните батерии с графен. Това позволява създаването на хибридна батерия с увеличена енергийна плътност, по-ниска маса, намалено е времето за зареждане, по-дълъг живот и по-голям брой цикли зареждане-разреждане.
Много изследователи смятат, че истинският технологичен пробив ще бъде създаването на батерии, основани само на използуването на графен, което се разчита да стане към 2025 год. Този тип батерии може да достигнат енергийна плътност 1,2 кВт/кг, докато литиево-йонните имат 0,25 кВт/кг, т.е. почти пет пъти по-ниска енергийна плътност. Теглото на литиево-йонната батерия на TESLA-S с капацитет 85 кВтч е 540 кг, докато графенова батерия 85 кВтч ще има тегло до 150 кг. Намаляването на теглото на автомобила ще доведе и до падане на енергийния му разход.
Не трябва да се забравя, че създаването на нов тип батерии с възможност за акумулиране на големи количества електроенергия ще доведе до коренна промяна на електроенергийните системи – отпадане на базовите мощности, бурно развитие на ВЕИ и умни мрежи, и не на последно място до възможност за реална енергийна независимост на домакинства, населени места и цели области.http://milom.blog.bg/
- 1 like
Коментар
� -
4i40 - килохерци при тези обороти, затова съм ги посочил. Генератора е лагер при стартиране и комутацията е в самия ротор , не излъчва дори минимално. Той си е решение което преди години е спряло работата по турбините, защото са слагали предавка и тя е с кратък живот.В момента турбината е скъпа, не става да се произвежда на места където умножават реалната цена по 5 и няма да се прави в посочените държави с много голяма вероятност. Това е решение с което емисиите ще паднат почти 10 пъти, не мисля че в момента има друго такова. Само един патент има който се нарушава на японска голяма фирма, но е решен въпроса .
D.Y.F-091066
Коментар
�
Коментар