IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Не твърдя че трябва да се субсидират ел. колите, то е очевидно че няма достатъчно суровина да се произведат голямо количество акумулатори за да станат всички коли ел. и става въпрос за извличане на голяма печалба от ресурс който е ограничен.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Бързоходко - колко голям ток мислиш че може да генерира електромотора в генераторен режим и да не могат акумулаторите да го поемат ? Не става въпрос за рязко спиране с пушене на гуми чрез електромотора - генератора. Не са чак толкова екстремни нещата и тока лесно се ограничава, няма как акумулатора да не може да го поеме защото за ускоряването е похарчена енергия и при генерация няма начин да се върне повече от тази която е консумирана преди това. Минимум 30% загуби има. Регенеративните спирачки също не са мечта, но при тях тока се вкарва в така наречените супер кондензатори. При клетките възможностите са много големи, вътрешното съпротивление може да се променя и да бъде много малко защото съществува възможност да се променя притока на гориво и да се контролира съпротивлението и чрез него т.е. то не е константа. Съчувствам на хората които четат стари учебници, не се заяждам в никакъв случай. Дори ми е болно че като нация сме дистанцирани от това което другаде се прави, защото в тази страна нищо не се прави за съжаление.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        v_tin - електричките по инерция им се зареждат акумулаторите и нищо не им се чупи, а в Гугъл си има достатъно информация и човек може да си направи бърза справка за да не пише глупости както прави той. Не съм го пращал да го образоват в Гугъл, защото едва ли ще успеят а търсачката дава и много грешни отговори заради такива като него които просто си пишат по пенкелерски.
        Това е един от смешните митове около ел автомобилите. По-принцип е възможно да се прави но не е ефективно. Далеч по-лесно е да се реализира т.нар. динамично спиране. Не е зле да проучите в Гугъл трите режима на спиране на ел двигателите (динамичен, рекуперативен - зареждане на акумулатор например и спиране с противо включване). Рекуперативното спиране може да се ползва при трамваи тролеи и ел влакове понеже те с включени към мрежа, която може да поеме цялата отдавана от тях мощност и да я предаде към другите активни консуматори. Например спускащия се от Семинарията към пл. Журналист трамвай отдава енергия, която да я ползв качвашия се към Семинарията друг трамвай. Но дори и да няма трмвай, който да се качва нагоре, ще я консумира този дето се качва по бул. Чрни връх, или някоя еспресо машина и т.н. При ел автомобилите единствения който може да поеме енергият при спиране е собственият акумулатор. Само че акумулаторите имат заряден ток много по-нисък от този, който би им подал двигателя при спиране. Да не говорим, че акумулатора просто може да си е все още зареден и да неможе да поеме никаква енергия.
        Но иначе като рекламен слоган идеята се харчи добре..

        Коментар


        • Бързоходко - Технологии за ел.коли има, включително и тези варианти с клетките които не се реализират масово заради цената която е висока. Не мога категорично да отговоря и да гарантирам че няма да се отпушат нещата, очевидно е че цените се надуват с милиони проценти печалба и някой от собствениците на технологии може да реши че при някаква много по малка печалба може да спечели много повече. Представи си че тези от Дюпон вземат че се светнат да си направят по добре сметката и Нафиона стане по долар за грам. Не може да го познаеш това бъдеще, зависи от това какво ще се роди в главите на шепа хора.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • v_tin - електричките по инерция им се зареждат акумулаторите и нищо не им се чупи, а в Гугъл си има достатъно информация и човек може да си направи бърза справка за да не пише глупости както прави той. Не съм го пращал да го образоват в Гугъл, защото едва ли ще успеят а търсачката дава и много грешни отговори заради такива като него които просто си пишат по пенкелерски.

            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
              Безимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много
              Вижте даже и в Гъгъл можете да намерите каво е това "Товарна Характеристика на двигател". И Ел. и ДВГ, и Газовите Турбини , че и Парните Двигатели си имат такива характеристики. Тази имено характеристика ви показва защо на ДВГ-тата им трябва скоростна кутия че и съединител. И защо на Ел двигателите не им трябва. Пак от там ще се светнете че дизеловите локомотиви от край време са "хибриди". ДВГ движи генератор генератора захранва ел двигателите които въртят колелата.
              В тази връзка е добре да имате предвид, че товарната характеристика на ЕЛ. Двигателя зависи от стойноста на активното съпротивление в роторната верига. Това включва и вътрешното съпротивление на източника на захранване. В случай че това е акумулатор се оказва че сал един капацитет не стига. Трябва да има и ниско вътрешно съпротивление. Ако вътрешното съпротивление на разните водородни и други клетки не е достатъчно ниско Товарната характеристика ще "омекне" и Ел Двигателя няма да може да реализира присъщото му предимство пред останалите видове двигатели.
              Така може и до скоростна кутия и съединител да стигнете.
              Пак да отбележа. Формула Е е бъдещето на ел автомобила.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                Безимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много


                Не мисля, че в цитирания мой пост /предмет на "спора"/ - съм използвал думата "електричка".

                Но се дискутира нещо, което не съм твърдял, защото на някого му е хрумнало да постави някакви думи в устата ми, за да се измъкне от неловката ситуация на общите приказки.

                След малко отново същият ще излезе, за да ни каже какво аз съм мислел да кажа...

                Онова, което съм казал може да бъде прочетено долу. Не мисля, че някой има основанията да го оспорва.


                Да повторя ли, че чичо пише тук за свое хрумване - т.нар. "парко-люлка", а аз обяснявам, защо това може да доведе до голям и скъпоструващ ремонт.

                Следва невъзможна дискусия - защо твърдя неверни неща и изпращанито ми в 9-та глуха /т.е. - в Гугъл/ - за да му изгубим времето, но без нищо конкретно.. Е? Къде тук използвам определението "електричка" Не го използвам, но се радвам за това, че надприказването се получава, ако и да е съвсем безмислено...

                Нещо от вида: "Немият казал на глухия, че слепият видял куция да се състезава с бързия влак..."

                Коментар


                • Toyota unit takes stake in Australian lithium producer

                  Toyota Group’s trading arm will take a stake in Australian lithium miner Orocobre for almost A$300m as car manufacturers seek to secure supplies of the critical ingredient for batteries to meet growing electric vehicle demand.
                  Toyota Tsusho will take a 15 per cent stake in lithium miner Orocobre for A$282m ($224m) to more than double lithium carbonate production capacity at Orocobre’s Argentinian mine Olaroz to 42,500 tonnes per year from 17,500 previously.
                  Toyota Tsusho said the investment will provide a “long term, stable supply of lithium in response to growing global demand.”
                  The move by Toyota follows similar investments by Chinese electric carmaker BYD, which formed a joint venture with a Chinese pot ash producer to produce lithium carbonate and China’s Great Wall Motor, which last year took a 3.5 per cent stake in Australia’s Pilbara Minerals to secure a supply of the metal.
                  Toyota Tsusho and Orocobre are also finalising plans to develop a 10,000 tonne-pear year lithium hydroxide plant in Fukushima, Japan. A decision will be made on the plant in mid-2018, Orocobre said in its statement.
                  Orocobre shares climbed almost 60 per cent in 2017. Its shares were suspended on Tuesday.

                  Коментар


                  • Безимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                      Това е тема за упражнения...


                      Само предупреждавам упражняващите се, ако седнат в автомобил с автоматична предавателна кутия - да не ползват терминология от вида "по енерция" /както е писал самият чичо/.

                      Защо? Защото не се знае колко ще излезе ремонта! Е, да - в никакъв случай няма да е повече от стойността на новата скоростна кутия, демонтажа на старата и монтирането на новата.


                      Т.нар. трейдър - да опита отново да отговори на цитираният мой пост, от където сам той инициира "спор", при което ми вменява неказани от мен думи и негови предположения. Моля при отговора да ползва точна терминология и технически език, без неопределености и общи изрази от вида "май".

                      Не става ясно - с какво в този мой пост - същият трейдър не е съгласен, за да ме изпраща "да чета" в Гугъл?

                      Какво е прочел в Гугъл самият трейдър, което опровергава написаното от мен?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнение
                        Не съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
                        Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
                        С цел увеличаване стартовото хлъзгане и намаляване пусковия ток, при асинхронно изпълнение на двигателите, за едното чудо, може да вдигнат донякъде потреблението на алуминий. Иначе, става напечено с редкоземните метали и, по-специално, с неодима но, Китай ще отвори хранилищата, и няма страшно. Скъпичко но, ще има. Трейдърко се е шашнал за лития но, за целта, има измислени Вторични Суровини. Т.е., и тук, нещата ще се подредят. Инак, и мен ме е гъдел за преносно-разпределителните мрежи, че ще ги озори. Разходи само за транспорта, х2-х4 пъти. И, ама "изведнъж", киловатчасът за транспорт няма вече да е 22 ст. при битовите потребители, а може би, 30- 40. Вкл и за ел.колите. И прословутото "евтино" става не толкова евтино.
                        После, дето се ежите за "скоростните кутии": Аз бих проектирал САМО електрически. Т.е., с превкл.броя полюси и честотно управление. Ама това няма да го обясня, да се пукат душманите.
                        И аз уж съм инженер, ама като гледам тук едни "Компетентности", тръпки ме побиват.
                        Със здраве всички !

                        Коментар


                        • безимeн - ще ти покаже технически рисунки на кутии на ел.автомобили, нямат никакви хидро трансформатори и съединители. Да беше погледнал вместо да ме учиш и си повтаряш някакви мантри като развален грамофон.Попрочети и поразгледай малко, няма да се повредиш.

                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Това е добро

                            https://bringatrailer.com/2018/01/20...lectric-truck/

                            This 1912 C-T electric truck is a heavy-duty four-wheel drive Model A 10 that was produced by the Commercial Truck Company of Philadelphia

                            Електричка от 1912 година - 4х4. И като му чета параметрите - ми те като на сегашните електрички

                            Коментар


                            • Ако ми говориш, че твоите справки са в Гугъл - спокойно можеш да си хвърлиш дипломата. Освен това съм написал 5 /ПЕТ/ точки, а мога да ти напиша повече, по които нямаш абсолютно никакви знания, за да спориш.

                              Нямам причини да пиша тук и да разисквам с теб неща, за които не можеш да формулираш най-обикновен въпрос.

                              За съжаление, точно на Гугъл се осланят повечето съвременни "специалисти". От там те получават "знанията" си, а и "дипломите", след което се хвърлят в споровете си в нета...

                              Казах и ще повторя: мога сам да задам точният въпрос, който ти не можеш да формулираш, а след това - и да отговоря на този въпрос, докато ти ме пращаш да "си правя справка" - къде? - разбира се - там където пишат все такива "спецове" като теб... ))

                              Сполай ти, "знаещи" наш, трейдъре! Ако не си разбрал до сега: доводите в споровете от типа - виж в Гугъл - са кухи! ))

                              Коментар


                              • безимeн - направи си справка в Гугъл за трансмисиите на ел.колите, нямат хидротрансформатори със сигурност. Още не са направили такава ел. кола от никой производител, а последните модели трансмисии нямат нищо общо със скоростните кутии.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X