IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • LTO - литий титаниев оксид батериите са вечни, не деградират, ако батерията е такава електромобила като се амортизира може да се вземе батерията да се постави на нов. На практика тези батерии са вечни, но енергийната им плътност достигала в момента 70ватчаса за килограм тегло, лиевойонните са с 250. Тези батерии са 4 пъти по тежки от литиевойонните батерии. Като се повиши енержийната им плътност, ще се използват повече. Има електромоби с такива батерии, Мицибуши - и ми ев с тъмен рефлектор на фара са с такива, пробега е около 100км, новите Тойоти също били с такава батерия на Тошиба. Ако си купиш такъв електромобил втора употреба с батерия на 12 години батерията си е напълно изправна, това нещо го демонстрират с тези Мицибуши произведени 2012 година, батерията им си е като нова.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • https://www.okorrozii.com/korrozia-titana.html

      Коментар


      • https://www.khanacademy.org/science/...ion-potentials

        Коментар


        • https://www.youtube.com/watch?v=SJbjr4AXnDk, пак е китайско и не е по лошо от онова евтиното.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Важното е дали и какво може да си позволиш и да не плащаш за същото нещо три пъти по скъпо, поне на някакви българи да ги дадеш и в България да останат тези пари.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              xa3apm, при електромобилите рано или късно ще се наложи нещо като микробус, те ще са масови по пътищата. Защото веднъж е по удобно, също може да се зарежда от слънцето когато го има, а в ежедневието хората не навъртат стотици колометри на ден..15 км да ти зарежда само пак е нещо да ги имаш без никакво гориво или зареждане с ток отвън. Представи си много микробуси с много обли форми, това китайско чудо въобще не е такова. Още никой не ги произвежда такива. Не ми харесва.
              Визията няма никакво значение, важно е дали е ефективно и колко му е максималният преход. Лично според мен електричките в сегашния им вид няма да ги бъде, ама да видим.
              Last edited by xa3apm; 06.06.2022, 01:47.

              Коментар


              • xa3apm, при електромобилите рано или късно ще се наложи нещо като микробус, те ще са масови по пътищата. Защото веднъж е по удобно, също може да се зарежда от слънцето когато го има, а в ежедневието хората не навъртат стотици колометри на ден..15 км да ти зарежда само пак е нещо да ги имаш без никакво гориво или зареждане с ток отвън. Представи си много микробуси с много обли форми, това китайско чудо въобще не е такова. Още никой не ги произвежда такива. Не ми харесва.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Дори три пъти по висока ($27000), отново е под 50% от цената на европейските електрички

                  Коментар


                  • https://electricimportmotors.com/collections/changli, ето линк каква е цената на най евтините в Китай електрички по 1000 долара, но внесени в САЩ са вече на цена 8000..това е сайт на продачи, вносители на тези коли. Не бъркайте цените в Китай с цените на същите коли, но в други държави внесени. Затова е хубаво да си в държава която си призвежда електромобилите и си има местно производство на такива.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • bulgarian lev, това са цени в юани всъщност за Китай, цената в Европа ще е три пъти по висока. Произвеждат си ги, карат си ги китайците.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • https://www.youtube.com/watch?v=L1IuUpodXgs

                        Коментар


                        • https://m.youtube.com/watch?v=aoOtxLisqDs
                          Останете си гладни, останете си глупави - Стив Джобс

                          Коментар


                          • Много време ще отнеме на SAE International да внедри стандарт(титана е недемократичен).
                            A battery swapping (or switching) station allow vehicles to exchange a discharged battery pack for a charged one, eliminating the charge interval.
                            https://www.global.toshiba/ww/produc...utomotive.html
                            https://chargedevs.com/newswire/driv...ses-in-moscow/

                            Коментар


                            • Айт'ка. А сега, с нашите батерии, и съвсем електрически стол става.
                              Десетилетия наред западните компании трябваше да работят в съвместни дружества с китайските си домакини. Това даде достъп на китайците до целия ноу-хау ...

                              Коментар


                              • В момента най евтиното гориво е пропанбутана в България - 1.6 лв. В Корея всички леки автомобили са на пропанбутан - LPG, би трябвало ръстът на цените на горивата да не им се е отразил много. За градовете това гориво също е добро по отношение на въздуха, изгаря по чисто от бензин и нафта - дизел. Има нещо което обаче никой не е направил а то е лесно - двигатели които да са за такова гориво само, понеже октановото му число без никакви добавки за повишаване е 110, ДВГ могат да са със степен на сгъстяване 14 - 15, а ефективността на двигателите зависи от степента на сгъстяване и съответно разхода би се доближил до този на дизеловите двигатели. Но по принцип производителите ги произвеждат за бензин. Не знаех че тези които са за метан имат малък бензинов резервоар, фабрично произведени за метан, но щом могат да работят с бензин пак не са с повишена степен на сгъстяване, пак са двугоривни.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X