IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

    Това за намотките/навивките и за статорнияпалет/ламелите беше по скоро опит да се пошегувам. Но останалото е сериозно. впрочем традиционо ел. двигателя изглежда мистичен и "прогресивен" спрямо другите видове двигатели по скоро по силата на една 130 годишна инерция.
    Много тежка забуда е "вярването" че КПД на двигателя е 95%. Тези 95% се отнасят само за някои видове ел. двигатели. Осве това 95% е КД на преобразуване на ел. енергията в механична. Обаче ако сравняваме дВГ с Ел. Двигател трябва да тръгнем от първичния източник на енергия. А първичния източник е преобладаващо фосилно гориво.Също така КПД 95% е от захранващите клемите на двигателя до вала му. Обаче както вче споменах този двигател ако го включите към батерията на ел автомобила просто ще изгори. Ако се сметне КПД от изхода на батерията до вала на двигателя - това включва и загубите в електрониката, КПД ще се снижи знаително.
    Накратко ел. двигателя не е толкоз безусловен победител в конкуренцията с ДВГ.
    Да има преимущества, но има и недостатъци.
    Съществуват системи за механична рекуперация - тогава КПД на ДВГ ефективно е доста по-високо. Ел двигателите в 95% КПД не са приложими в автомобили, реално от батерията до пътя стигат не повече от 60-65%.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Отзад напред:
      - И аз имам такъв ДВГ. Скоро не съм го палил но, имам.
      - Смей се, смехът е здраве. Иначе, работя върху акумулаторите. Като му дойде времето, ще публикувам и ще ви светна. Някои стъпки не се прескачат.
      Мда, например завършен 8 клас.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
        хахаха, яка статия, особено към края

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          1.Намотката, щом е един проводник, е един детайл. Просто, много пъти, е навит.
          2.Съгласен съм ѝза статорбия пакет, ала се води един деатйл. От колко елемента е - въпрос отделен и, признавам, не съм наясно, защо е изкарал чак толкова малко детайли но, опитах да предположа и, в някакво приближение, излизат. Аз нагаждах, единствено към самия двигател. Иначе, то е ясно, повече са.
          2.1.За електрониката си съвършено прав, ала, повтарям, говорех само за двигателя, в първо приближение.
          3.С лайтмотива, улучи десетката. Аз мисля, че е основно до технологичност, материали и нарочно надути цени. Капитализъм.
          А, батерията, дето El Cretino rojo опява, вече ѝ се вижда поевтиняването. Работим по въпроса, имаме сериозни постижения.
          Това за намотките/навивките и за статорнияпалет/ламелите беше по скоро опит да се пошегувам. Но останалото е сериозно. впрочем традиционо ел. двигателя изглежда мистичен и "прогресивен" спрямо другите видове двигатели по скоро по силата на една 130 годишна инерция.
          Много тежка забуда е "вярването" че КПД на двигателя е 95%. Тези 95% се отнасят само за някои видове ел. двигатели. Осве това 95% е КД на преобразуване на ел. енергията в механична. Обаче ако сравняваме дВГ с Ел. Двигател трябва да тръгнем от първичния източник на енергия. А първичния източник е преобладаващо фосилно гориво.Също така КПД 95% е от захранващите клемите на двигателя до вала му. Обаче както вче споменах този двигател ако го включите към батерията на ел автомобила просто ще изгори. Ако се сметне КПД от изхода на батерията до вала на двигателя - това включва и загубите в електрониката, КПД ще се снижи знаително.
          Накратко ел. двигателя не е толкоз безусловен победител в конкуренцията с ДВГ.
          ​​​​​​​Да има преимущества, но има и недостатъци.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

            Вие ли работите? Ти лично какво правиш, че ми стана смешно?
            Апропо има един ДВГ дето си го проспал, само с 10-ина чарка (може разбира се да се направи и "многоцилиндров"). Що е то?
            Отзад напред:
            - И аз имам такъв ДВГ. Скоро не съм го палил но, имам.
            - Смей се, смехът е здраве. Иначе, работя върху акумулаторите. Като му дойде времето, ще публикувам и ще ви светна. Някои стъпки не се прескачат.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              1.Намотката, щом е един проводник, е един детайл. Просто, много пъти, е навит.
              2.Съгласен съм ѝза статорбия пакет, ала се води един деатйл. От колко елемента е - въпрос отделен и, признавам, не съм наясно, защо е изкарал чак толкова малко детайли но, опитах да предположа и, в някакво приближение, излизат. Аз нагаждах, единствено към самия двигател. Иначе, то е ясно, повече са.
              2.1.За електрониката си съвършено прав, ала, повтарям, говорех само за двигателя, в първо приближение.
              3.С лайтмотива, улучи десетката. Аз мисля, че е основно до технологичност, материали и нарочно надути цени. Капитализъм.
              А, батерията, дето El Cretino rojo опява, вече ѝ се вижда поевтиняването. Работим по въпроса, имаме сериозни постижения.
              Вие ли работите? Ти лично какво правиш, че ми стана смешно?
              Апропо има един ДВГ дето си го проспал, само с 10-ина чарка (може разбира се да се направи и "многоцилиндров"). Що е то?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                2.Фазни намотли, 3 бр.- Ама може и да са повече от три. Осве това не е ли по-редно да ги броим по навивки?
                3.статорен пакет-1, - Ама той се състои от голям брой ламели. Нали така?
                Освен това така описания двигател ако го включите към акумулатора чисто и просто ще изгори. Вероятно доста ефектно. Така че би следвало да включим в броя на елементите цяата силова електроника. А там ако се заровим в броя на транзисторите, кондензаторите, чиповете, съпротивленията, диодите, импулсните трансформатори и т.н. и може да се окаже че Електродвигателя е прост ама ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕТО е с много елементи. Вероятно са по-малко отколкото на ДВГ но са съизмерими.
                И аз да подхвана лайтмотива - "Като е толкоз прост ел двигателя и ел мобила, що е толкоз по скъп от ДВГ конкурента"
                1.Намотката, щом е един проводник, е един детайл. Просто, много пъти, е навит.
                2.Съгласен съм ѝза статорбия пакет, ала се води един деатйл. От колко елемента е - въпрос отделен и, признавам, не съм наясно, защо е изкарал чак толкова малко детайли но, опитах да предположа и, в някакво приближение, излизат. Аз нагаждах, единствено към самия двигател. Иначе, то е ясно, повече са.
                2.1.За електрониката си съвършено прав, ала, повтарям, говорех само за двигателя, в първо приближение.
                3.С лайтмотива, улучи десетката. Аз мисля, че е основно до технологичност, материали и нарочно надути цени. Капитализъм.
                ​​​​​​​А, батерията, дето El Cretino rojo опява, вече ѝ се вижда поевтиняването. Работим по въпроса, имаме сериозни постижения.

                Коментар


                • https://www.investor.bg/novini/444/a...odel-3-315176/

                  Няма изненади.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                    2.Фазни намотли, 3 бр.- Ама може и да са повече от три. Осве това не е ли по-редно да ги броим по навивки?
                    3.статорен пакет-1, - Ама той се състои от голям брой ламели. Нали така?
                    Освен това така описания двигател ако го включите към акумулатора чисто и просто ще изгори. Вероятно доста ефектно. Така че би следвало да включим в броя на елементите цяата силова електроника. А там ако се заровим в броя на транзисторите, кондензаторите, чиповете, съпротивленията, диодите, импулсните трансформатори и т.н. и може да се окаже че Електродвигателя е прост ама ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕТО е с много елементи. Вероятно са по-малко отколкото на ДВГ но са съизмерими.
                    И аз да подхвана лайтмотива - "Като е толкоз прост ел двигателя и ел мобила, що е толкоз по скъп от ДВГ конкурента"
                    Щото като видни тикви не отчитат сложността на ... батерията. Сравнена с един обикновен резервоар.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Не си ли чувал за работа с доставчици? Въй-въй-въййй!
                      И за броя на детайлите на ел.двигател и ДВГ (изключвам моделните дизели)? Нека изброим?
                      1. ротор -1, полюсни накрайници 4, магнити -4, общо -9 бр.
                      2.Фазни намотли, 3 бр.
                      3.статорен пакет-1,
                      4.преден щит-1
                      5.заден щит-1
                      6.преден лагер -17.заден лагер-1
                      7.перка за вентилатора-1
                      8.тръбички вход-изход охл.течност, нека са 4 бр.
                      9.зъбно колело на шлици -1бр...
                      10.някоя и друга табелка, до общо 28 детайла.
                      би ли изброилна „един дизел”, че се затруднихнещо?
                      - „Лего”?

                      -ДА, БЕ. ДА.
                      2.Фазни намотли, 3 бр.- Ама може и да са повече от три. Осве това не е ли по-редно да ги броим по навивки?
                      3.статорен пакет-1, - Ама той се състои от голям брой ламели. Нали така?
                      Освен това така описания двигател ако го включите към акумулатора чисто и просто ще изгори. Вероятно доста ефектно. Така че би следвало да включим в броя на елементите цяата силова електроника. А там ако се заровим в броя на транзисторите, кондензаторите, чиповете, съпротивленията, диодите, импулсните трансформатори и т.н. и може да се окаже че Електродвигателя е прост ама ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕТО е с много елементи. Вероятно са по-малко отколкото на ДВГ но са съизмерими.
                      ​​​​​​​И аз да подхвана лайтмотива - "Като е толкоз прост ел двигателя и ел мобила, що е толкоз по скъп от ДВГ конкурента"

                      Коментар


                      • Интересно сравнение на Епъл с Тесла
                        Last edited by ED; 02.11.2020, 12:10.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                          verdammt, за нормални леки коли EV говорим, не за автобуси, и не за Рено
                          https://www.youtube.com/watch?v=m4eQ7nN_Lwo
                          https://www.youtube.com/watch?v=MycXpTrNa5g
                          Па и нормални, ти май си представяш някой рашки тролей от 50-те на миналия век

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от redcretin
                            Потърсих и о-чудо! Явно си кьорав Пардон, ма ти не си виждал ЕВ на живо , забравих...
                            https://www.youtube.com/watch?v=1UtA...el=EatonVideos
                            verdammt, за нормални леки коли EV говорим, не за автобуси, и не за Рено
                            https://www.youtube.com/watch?v=m4eQ7nN_Lwo
                            https://www.youtube.com/watch?v=MycXpTrNa5g

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                              Все забравям че си иноватор - т.е. книжен тигър ЕВ-тата не ползват асансьорни ел- двигатели от твоето време, изостанал си само с някакви 50-тина години

                              Аз пък да те питам ей за туй: "дизел е със 2548 части" - де ги видя толкова части по дизелов двигател? Че аз по твоята логика ще го събера по-прост и от трифазен асинхронен мотор, едноцилиндров двутактов дизел - и готово
                              Искам да видя. Действай.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Не си ли чувал за работа с доставчици? Въй-въй-въййй!
                                И за броя на детайлите на ел.двигател и ДВГ (изключвам моделните дизели)? Нека изброим?
                                1. ротор -1, полюсни накрайници 4, магнити -4, общо -9 бр.
                                2.Фазни намотли, 3 бр.
                                3.статорен пакет-1,
                                4.преден щит-1
                                5.заден щит-1
                                6.преден лагер -17.заден лагер-1
                                7.перка за вентилатора-1
                                8.тръбички вход-изход охл.течност, нека са 4 бр.
                                9.зъбно колело на шлици -1бр...
                                10.някоя и друга табелка, до общо 28 детайла.
                                би ли изброилна „един дизел”, че се затруднихнещо?
                                - „Лего”?

                                -ДА, БЕ. ДА.
                                Все забравям че си иноватор - т.е. книжен тигър ЕВ-тата не ползват асансьорни ел- двигатели от твоето време, изостанал си само с някакви 50-тина години

                                Аз пък да те питам ей за туй: "дизел е със 2548 части" - де ги видя толкова части по дизелов двигател? Че аз по твоята логика ще го събера по-прост и от трифазен асинхронен мотор, едноцилиндров двутактов дизел - и готово

                                Коментар

                                Working...
                                X