IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
    Говорим за VOW. Те вече са изградили тяхната Модуларна Електрическа Платформа и са я внедрили в техния завод Мосел в Цвикау. От тук нататък следва преоборудване на още пет завода всеки с капацитет от над 300К коли. Веднъж направено в Мосел, преоборудването на другите заводи става сравнително лесно и от там почват да бълват и те EVs. При това самите те смятат, че печалбата от EVs ще надхвърли тази от коли с ДВГ през 2025г.

    Не казвам дали TSLA е успяла да не фалира и да се закрепи. Но оценката на TSLA е такава, все едно те вече произвеждат и продават 20млн. коли

    Предполагам ти имаш TSLA от едно известно време и всъщност според мене може би е време да ги продадеш и да кешираш сосната печалба

    Съгласен съм, че TSLA е успяла, но и има голяма вероятност и други да успеят и да са им силен конкурент

    Между другото, аз не съм хейтър нито на Мъск, нито на колите Тесла. Кефят ме, но трезвата преценка ми казва, че TSLA няма много още нагоре в близките години

    За печалбата трябваше да го направи преди сплита

    Коментар


    • https://www.youtube.com/watch?v=bObpB_6Vg0Eß hajde brato да погледаш малко- бремен при минус 2градуса загуба 2% за нощта- за модел 3- ако е 90кв батерия това колко прави в пари. В същия клип- казва че трябва да кара около 20 минути за да заработи батерията- рекуперирането нормално

      Хайде да не се сърдиш оюе едно видео https://www.youtube.com/watch?v=R-eZN9i-g44-гледай на петата минута- загуба до 50% от заряда, братчед това са много пари.

      Коментар


      • Говорим за VOW. Те вече са изградили тяхната Модуларна Електрическа Платформа и са я внедрили в техния завод Мосел в Цвикау. От тук нататък следва преоборудване на още пет завода всеки с капацитет от над 300К коли. Веднъж направено в Мосел, преоборудването на другите заводи става сравнително лесно и от там почват да бълват и те EVs. При това самите те смятат, че печалбата от EVs ще надхвърли тази от коли с ДВГ през 2025г.

        Не казвам дали TSLA е успяла да не фалира и да се закрепи. Но оценката на TSLA е такава, все едно те вече произвеждат и продават 20млн. коли

        Предполагам ти имаш TSLA от едно известно време и всъщност според мене може би е време да ги продадеш и да кешираш сосната печалба

        Съгласен съм, че TSLA е успяла, но и има голяма вероятност и други да успеят и да са им силен конкурент

        Между другото, аз не съм хейтър нито на Мъск, нито на колите Тесла. Кефят ме, но трезвата преценка ми казва, че TSLA няма много още нагоре в близките години


        В завода Mosel в Zwickau на VW е внедрена Modular Electric Platform. Последният автомобил с ДВГ e изялъл от завода. От сега нататък бълва само EVs

        Click image for larger version

Name:	Zwickau.jpg
Views:	1
Size:	46.6 КБ
ID:	3663189





        Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Нещата не са толкова очевидни колкото си мислиш. Не става въпрос какво си мислят от JPM, какво искат ТИ да мислиш за Тесла. JPM имат ОГРОМНА експозиция (кредитна) към фосил индустрията така че Тесла която движи EV индустрията е в директен конфликт с интересите (Бръкни в блумбърг терминала за повече инфо)
        Кое те кара да мислиш че като четеш прогнози на анализатори и имаш някакво информационно предимство (обратното е много по-вероятно)
        Относно хайпа, Тесла вече е успяла. Няма връщане назад. Въпросът е колко бързо ще реализират плановете за разширяване. И като гледам как пускат новите фабрики за около година не се съмнявам във възможността им да поддържат growth rate между 30 и 50% годишно. VW може и да оцелеят, но пак не е много сигурно. Щото за да произвеждат EV-та им трябват много батерии, а най-големия доставчик на батерии до 2 години ще е Тесла (със собствена продукция, а не от Панасоник, LG или CATL).
        Last edited by Money; 14.10.2020, 12:55.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Щото ако не си разбрал всяка индустрия която подхване Мъск стратегията е да прави по-добър продукт на по-ниска цена чрез иновации и драстични оптимизации в производство и supply chain-a.
          Проблемът на традиционните производители е че си мислят, че каквото е било досега ще продължи и занапред. Някой ще им произвежда фарове, друг, интериора, а те само ще сглобяват и слагат собствени двигатели и траснмисии.
          Производствената цената на EV и на ДВГ при 100$/кв се изравнява (според експертите в индустрията). В модел Y на Тесла цената на батерията е 108$. С новите батерии трябва да падне с над 50% до към 50-60$/кв. Остава въпроса как ще се конкурират с Тесла като купуват батерии от LG на 120-130$!!!
          За растежа не бери грижа. В момента дела на EV е 5%. Докато стигнат 80-90% пазарен дял има много вода да изтече. Имат поне 10-15 години огромен растеж само в авто сегмента. Като добавиш батерии за съхранение на електричество (за изместване на пиикърите), соларни покриви и перспективите отиват към милиарди приходи. Тук дори не коментирам екзотики като автономни таксита, Utility централи, и пр.
          В момента виждаме само върха на айсберга от потенциала, който има Тесла.
          След първото изречение се смеех на глас. Наистина ли смяташ че за старите автомобилостроители е невъзможно да си направят фабрики за фаровете, калниците и двигателите. Ако наистина смяташ това, по добре да спираме с въпросите и всеки по пътя си- просто са направили сметката че по този начин външен доставчик им излиза по евтино. Да когато продаваш 100-200 500 хиляди сигурно е по добре. Но само фолксваген мисля че казаха че до 2025г ще пуснат 25 нови модела- продават над 10 милиона коли на година, кога ще насмогнат с калници и фарове. ще дойде време и мъскчо ще направи същото, иииииииииии тогава ти пак ще кажеш че е гении защото виждаш ли така е по евтино

          Нещо ми е трудно да повярвам на думите ти за батерията
          • 505kmReichweite

            (WLTP geschätzt)
          • 217km/hHöchstgeschwindigkeit
          • 5,1s0 - 100 km/h
          Ihr Fahrzeug wählen
          Alle Fahrzeuge sind mit Premium-Innenraum und -Audiosystem ausgerüstet.
          Allradantrieb mit Dualmotor

          Maximale Reichweite

          58.620 €

          Performance

          65.620 €

          Der Tesla-Allradantrieb verwendet zwei separate Elektromotoren, die das Drehmoment per Digitalsteuerung auf die Vorder- und Hinterrädern verteilen, um besseres Handling und überlegene Traktion zu garantieren. Ihr Fahrzeug kann auch problemlos von nur einem Motor angetrieben werden, wodurch Sie sich niemals Sorgen über ein Liegenbleiben machen müssen.


          Можеш ли да ми обясниш колко е голяма батерията на този кютук че струва майка си и баща си

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие

            И относно %-тите- до кога ще растат с 50% годишно, по твоите сметки трябва да започнат да продават и на извънземните
            Щото ако не си разбрал всяка индустрия която подхване Мъск стратегията е да прави по-добър продукт на по-ниска цена чрез иновации и драстични оптимизации в производство и supply chain-a.
            Проблемът на традиционните производители е че си мислят, че каквото е било досега ще продължи и занапред. Някой ще им произвежда фарове, друг, интериора, а те само ще сглобяват и слагат собствени двигатели и траснмисии.
            Производствената цената на EV и на ДВГ при 100$/кв се изравнява (според експертите в индустрията). В модел Y на Тесла цената на батерията е 108$. С новите батерии трябва да падне с над 50% до към 50-60$/кв. Остава въпроса как ще се конкурират с Тесла като купуват батерии от LG на 120-130$!!!
            За растежа не бери грижа. В момента дела на EV е 5%. Докато стигнат 80-90% пазарен дял има много вода да изтече. Имат поне 10-15 години огромен растеж само в авто сегмента. Като добавиш батерии за съхранение на електричество (за изместване на пиикърите), соларни покриви и перспективите отиват към милиарди приходи. Тук дори не коментирам екзотики като автономни таксита, Utility централи, и пр.
            В момента виждаме само върха на айсберга от потенциала, който има Тесла.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

              От кого и на каква цена? Явно нямаш представа, че повече от половината батерии вече се произвеждат от Тесла и себестойността им е поне 30% под тази на другите. Как ще се конкурират с това?
              Мисля че в началото теслите купуваха от ЛГ и панасоник батерии. Как смяташ дали тези производители са останали на същото дередже както са били

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

                Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

                За момента нямам мнение по въпроса
                Нещата не са толкова очевидни колкото си мислиш. Не става въпрос какво си мислят от JPM, какво искат ТИ да мислиш за Тесла. JPM имат ОГРОМНА експозиция (кредитна) към фосил индустрията така че Тесла която движи EV индустрията е в директен конфликт с интересите (Бръкни в блумбърг терминала за повече инфо)
                Кое те кара да мислиш че като четеш прогнози на анализатори и имаш някакво информационно предимство (обратното е много по-вероятно)
                Относно хайпа, Тесла вече е успяла. Няма връщане назад. Въпросът е колко бързо ще реализират плановете за разширяване. И като гледам как пускат новите фабрики за около година не се съмнявам във възможността им да поддържат growth rate между 30 и 50% годишно. VW може и да оцелеят, но пак не е много сигурно. Щото за да произвеждат EV-та им трябват много батерии, а най-големия доставчик на батерии до 2 години ще е Тесла (със собствена продукция, а не от Панасоник, LG или CATL).

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие
                  От кого и на каква цена? Явно нямаш представа, че повече от половината батерии вече се произвеждат от Тесла и себестойността им е поне 30% под тази на другите. Как ще се конкурират с това?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                    10 години растат по над 50% годишно. Къде са фабриките за батерии на Фолксваген? Къде са им технологиите за снижаване на цената?
                    Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие

                    И относно %-тите- до кога ще растат с 50% годишно, по твоите сметки трябва да започнат да продават и на извънземните

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                      Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

                      Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

                      За момента нямам мнение по въпроса
                      10 години растат по над 50% годишно. Къде са фабриките за батерии на Фолксваген? Къде са им технологиите за снижаване на цената?

                      Коментар


                      • Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

                        Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

                        За момента нямам мнение по въпроса

                        Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Анализаторите са с хронична неспособност да предвиждат развитието на Тесла и EV индустрията като JPM са направо пословични.
                        2025та Тесла ще продават между 2,5 и 3,5 милиона автомобила.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          В началото на всяка година гледам едни и същи прогнози за излизането на нови EVта, които ще детронират Тесла. В реалността обаче нито един произвдител няма капацитета да произвежда ПЕЧЕЛИВШО и конкурентно електромобили. Както нееднократно сме коментирали ботълнека са батериите, а единствения производител, който мисли по този въпрос е отново Тесла. Ако истрията е някакъв гайд, то Тесла я чака завидно бъдеще за разлика от традиционните производители

                          [ATTACH=CONFIG]n3662967[/ATTACH]
                          За да си успешен в EV -тата, не е нужно да биеш ТЕСЛА. Достатъчно е, да си сред тези, които успешно се конкурират с нея. Все пак, освен за гъзария, 300 киловата не са жизнено необходими на масовия, семеен лек електромобил. Къде по-важни са автономност, надеждност, лесно обслужване и евтина, НАИСТИНА МАСОВА батерия (с ред екстри). Ето, КЪДЕ идва Пробивът.
                          Очаквайте, скоро на Вашите екрани.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                            ED, а как ще коментираш това?

                            JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





                            [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
                            В началото на всяка година гледам едни и същи прогнози за излизането на нови EVта, които ще детронират Тесла. В реалността обаче нито един произвдител няма капацитета да произвежда ПЕЧЕЛИВШО и конкурентно електромобили. Както нееднократно сме коментирали ботълнека са батериите, а единствения производител, който мисли по този въпрос е отново Тесла. Ако истрията е някакъв гайд, то Тесла я чака завидно бъдеще за разлика от традиционните производители

                            Click image for larger version

Name:	Tesla.jpg
Views:	1
Size:	22.4 КБ
ID:	3662967

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                              ED, а как ще коментираш това?

                              JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





                              [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
                              Анализаторите са с хронична неспособност да предвиждат развитието на Тесла и EV индустрията като JPM са направо пословични.
                              2025та Тесла ще продават между 2,5 и 3,5 милиона автомобила.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                                Обясни ми как точно Уеймо им диша във врата? За да си дата компания, има едно много просто условие - трябват ти данни, колкото се може повече. Как според теб няколко коли които обикалят веднъж на няколко години по улиците с цел заснемане, могат да се сравнят с 500 000 тесли които се движат ВСЕКИ ден по цял свят и освен снимки качват и шофьорско поведение, знаци, светофари, ремонти и въобще всичко което се случва в реално време.
                                Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?
                                Не отричам какво Тесла върши до момента, разликата е във евентуални негови по-добри батерии, автономноста (като новост) и многото зарядните станции.
                                Ама без него света пак щеше да се развива, просто той иска да открадне парче от този бизнес, бензиновите и дизелите със Евро 6 покриват екологичните показатели.
                                Сега гледах, за Тesla S, ако искаш да е друг цвят, доплащаш $2.5к, a за автономноста $7к, как ще станеш масов с тези цени ?
                                Останалите EV по света се продават и без автономност, на хората не им трябва, хеле пък да доплащат такива суми за тази почти излишна екстра.
                                Ако колата се блъсне, ти си отговорен, не очаквай много богати хора или хора с деца да активират тая фунция, ако си доплатят за нея изобщо.
                                Можем само да гадаем защо инвестира във автономноста, защото ако се използва масово ще е хаос.
                                Другите автомобилни компании, предвидливо не се занимават с това.

                                Waymo е напред във автономноста, защото използва почти пълните карти на Google Maps и Street View.
                                При първото има разминаване със сантиметри, понеже GPS не са акуратни, затова на помощ идва второто.
                                Но дата компания не значи само картографираща компания, а компания, която има най-важното, анализиращ софтуер.
                                Waymo правят софтуера, използвайки и аналитичната мощ на Гугъл.
                                Това беше замислено, за да се предостави за автономни таксита в някакво бъдеще, просто пътищата им са различни със Тесла.

                                За сравнение, " UK Government to spend £10bn on Covid test-and-trace system"
                                Една апликация, която праща информация на софтуерна компания да анализира движението на хората, дали са тествани и т.н.
                                Скъп и труден процес, а при колите, трябва да се взимат и решения.
                                Last edited by hazard; 13.10.2020, 21:18.

                                Коментар

                                Working...
                                X