IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Нещо не съм съгласен с твоята таблица- гледай колко електроколи са продадени от всеки производител- иначе сравняваш ябълки с круши
    Данните, сочат, че близо 570 000 електрически и хибридни коли са били продадени в блока през първите девет месеца на 2020-а, което е увеличение с цели 122 процента на годишна основа, предаде БТА.

    Тесла само 11к и само 23% ръст или има няма 2% от електричките и хибридите и 4 ПЪТИ ПО МАЛКО РЪСТ. Хем са малки хем малък ръст. Номер 1 са

    Ето ви и по подробно
    Oт юли дo ceптeмвpи 2020 г. peгиcтpaциитe нa пpeвoзни cpeдcтвa c eлeĸтpичecĸo зapeждaнe (ЕСV) ca ce yтpoили (+ 211,6%), зa дa дocтигнaт 273 809 бpoйĸи и пaзapeн дял oт 9,9%. Toзи cилeн pacтeж ce дължи глaвнo нa въвeждaнeтo нa cтимyли oт cтpaнa нa нaциoнaлнитe пpaвитeлcтвa, ĸoитo ce cтpeмят дa cтимyлиpaт тъpceнeтo в oтгoвop нa ĸopoнapнaтa ĸpизa, ĸoeтo дo гoлямa cтeпeн e в пoлзa нa ĸyпyвaчитe нa бaтepии и eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили c вĸлючeни ĸoнтaĸти.

    B peзyлтaт нa тoвa тъpceнeтo нa рlug-іn xибpиди (РНЕV) нapacнa c 368,1% пpeз тpeтoтo тpимeceчиe, ĸaтo ce yвeличи oт 29 557 бpoя пpeз минaлaтa гoдинa дo 138 348 нoви ĸoли, пpoдaдeни пpeз 2020 г. И Гepмaния, и Фpaнция peгиcтpиpaxa пpoцeнтнo yвeличeниe c нaд 400% нa вceĸи oт тeзи пaзapи .

    Pъcтът в peгиcтpaциитe нa aĸyмyлaтopни eлeĸтpичecĸи пpeвoзни cpeдcтвa (ВЕV) cъщo бeшe cилeн в цeлия Eвpoпeйcĸи cъюз (+ 132,3%), възлизaщ нa 135 461 бpoя зa тpимeceчния пepиoд.

    Xибpиднитe eлeĸтpичecĸи пpeвoзни cpeдcтвa (НЕV) ocтaнaxa нaй-пpoдaвaният тип пpeвoзнo cpeдcтвo c aлтepнaтивнo зaдвижвaнe в EC, ĸaтo oтчeтe pъcт oт 88,8% пpeз тpeтoтo тpимeceчиe нa гoдинaтa. Oт юли дo ceптeмвpи 2020 г. ca пpoдaдeни oбщo 341 092 xибpидни eлeĸтpичecĸи aвтoмoбилa, ĸoeтo пpeдcтaвлявa 12,4% oт aвтoмoбилния пaзap в EC.
    Last edited by bota156; 06.11.2020, 10:12.
    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Хубава статия, а разгледа ли табличката? Какво по-голямо доказателство за доминацията на Тесла. Единсвения производител с положителни ръстове на продажбите за годината + 25%. Всички останали със спадове над 20-30%. Представи си догодина като пуснат завода и свалят още цените каква ще е картината

      Нещо не съм съгласен с твоята таблица- гледай колко електроколи са продадени от всеки производител- иначе сравняваш ябълки с круши

      Коментар


      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

        Колко няколко, 50? Тя няма да изкара и следващите 5. Причината е че всички имат вече ЕВ модели + много повече опит и технологии в проектиране и производство на коли.
        Аха видяхме ги. В момента няма конкурент на Тесла и то модела от 2012г. Покажи ги да ги видим, или да чакаме до 2030г?

        Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
        Тесла нямат собствено производство на батерии, ако Панасоник спрат - филмът приключва в същия момент
        Почти позна, само забравяш че първо Тесла имат собствено производство (обавиха го още на батери дей) има и дрон шотове от халето където се правят - потърси в нета project roadrunner. Също във всички нови заводи има заложени производства на собствената им батерия.
        И второ освен панасоник има едни маааалко по големи производители като ... CATL които същто произвеждат за Тесла а освен това редовно и Самсунг и LG им доставят особенно в Китай или за Гигапаковете които захранват градовете.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Май не сгряваш. Тесла расте с 30-50% годишно. В годината на ковид само с 30%.

          Всички останали залязват. С този темп ще е производителн # 1 до няколко години поради няколко причини. ДВГ постепенно но сигурно умира. Кралят на EV пазара е Тесла и като количество и като качество и като припознаване от потребителя. И не на последно място единственият производител подсигурил собствено производство на батерии е Тесла. А както знаем те са ключа от бараката.
          Колко няколко, 50? Тя няма да изкара и следващите 5. Причината е че всички имат вече ЕВ модели + много повече опит и технологии в проектиране и производство на коли.
          Тесла нямат собствено производство на батерии, ако Панасоник спрат - филмът приключва в същия момент

          Коментар


          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
            Тесларите нещо глътнаха вода

            https://www.investor.bg/novini/444/a...tomvri-315230/
            VW е паднал на 47к бройки за месец Октомври, а Тесла е продала само ......252 броя.
            Значи, след 10 год може да се изравнят.
            Субарото - 411, тука след 5 год ще има изравняване.
            Само смятам математически, с реални факти.
            Точно Германия не е пазара им.
            Last edited by hazard; 05.11.2020, 23:01.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

              Не е ли смешно, при субсидия от 9000 евро и пак 250 тесли само? Разгледах, че тя не може да стъпи на малкото пръстче на другите.
              И кво за тесла, печалбите продажбите не покриват дори първата глоба дето отнесоха
              Май не сгряваш. Тесла расте с 30-50% годишно. В годината на ковид само с 30%.

              Всички останали залязват. С този темп ще е производителн # 1 до няколко години поради няколко причини. ДВГ постепенно но сигурно умира. Кралят на EV пазара е Тесла и като количество и като качество и като припознаване от потребителя. И не на последно място единственият производител подсигурил собствено производство на батерии е Тесла. А както знаем те са ключа от бараката.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Хубава статия, а разгледа ли табличката? Какво по-голямо доказателство за доминацията на Тесла. Единсвения производител с положителни ръстове на продажбите за годината + 25%. Всички останали със спадове над 20-30%. Представи си догодина като пуснат завода и свалят още цените каква ще е картината

                Не е ли смешно, при субсидия от 9000 евро и пак 250 тесли само? Разгледах, че тя не може да стъпи на малкото пръстче на другите.
                И кво за тесла, печалбите продажбите не покриват дори първата глоба дето отнесоха

                Коментар


                • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                  Тесларите нещо глътнаха вода

                  https://www.investor.bg/novini/444/a...tomvri-315230/
                  Хубава статия, а разгледа ли табличката? Какво по-голямо доказателство за доминацията на Тесла. Единсвения производител с положителни ръстове на продажбите за годината + 25%. Всички останали със спадове над 20-30%. Представи си догодина като пуснат завода и свалят още цените каква ще е картината

                  Коментар


                  • Тесларите нещо глътнаха вода

                    https://www.investor.bg/novini/444/a...tomvri-315230/

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                      Съществуват системи за механична рекуперация - тогава КПД на ДВГ ефективно е доста по-високо. Ел двигателите в 95% КПД не са приложими в автомобили, реално от батерията до пътя стигат не повече от 60-65%.
                      Бла-бла-бла. Кпд на двигател е едно, а какво „достига до пътя” - друго. Но, когато толкова можеш сам, и Господ не помага...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                        Мда, например завършен 8 клас.
                        Тъй де, ама що врякаш, като сам нямаш?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                          Съществуват системи за механична рекуперация - тогава КПД на ДВГ ефективно е доста по-високо. Ел двигателите в 95% КПД не са приложими в автомобили, реално от батерията до пътя стигат не повече от 60-65%.
                          Да съгласен съм със коментара. Освен това ДВГ при хибридите може да е от изключително опростен вид free-piston engine в който липсват и мотовилки и колянов вал. При хибридите са приложими и газови микротурбини, които са с по малко елементи и от ел двигателя. Така че изцяло електрически автомобил аз лично го виждам като ненужно амбициозен.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                            Това за намотките/навивките и за статорнияпалет/ламелите беше по скоро опит да се пошегувам. Но останалото е сериозно. впрочем традиционо ел. двигателя изглежда мистичен и "прогресивен" спрямо другите видове двигатели по скоро по силата на една 130 годишна инерция.
                            Много тежка забуда е "вярването" че КПД на двигателя е 95%. Тези 95% се отнасят само за някои видове ел. двигатели. Осве това 95% е КД на преобразуване на ел. енергията в механична. Обаче ако сравняваме дВГ с Ел. Двигател трябва да тръгнем от първичния източник на енергия. А първичния източник е преобладаващо фосилно гориво.Също така КПД 95% е от захранващите клемите на двигателя до вала му. Обаче както вче споменах този двигател ако го включите към батерията на ел автомобила просто ще изгори. Ако се сметне КПД от изхода на батерията до вала на двигателя - това включва и загубите в електрониката, КПД ще се снижи знаително.
                            Накратко ел. двигателя не е толкоз безусловен победител в конкуренцията с ДВГ.
                            Да има преимущества, но има и недостатъци.
                            Съществуват системи за механична рекуперация - тогава КПД на ДВГ ефективно е доста по-високо. Ел двигателите в 95% КПД не са приложими в автомобили, реално от батерията до пътя стигат не повече от 60-65%.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Отзад напред:
                              - И аз имам такъв ДВГ. Скоро не съм го палил но, имам.
                              - Смей се, смехът е здраве. Иначе, работя върху акумулаторите. Като му дойде времето, ще публикувам и ще ви светна. Някои стъпки не се прескачат.
                              Мда, например завършен 8 клас.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                                хахаха, яка статия, особено към края

                                Коментар

                                Working...
                                X