IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Бързоходко грешиш, електромобили и то чисти със сигурност ще има, може да се направят по леки батерии специално за тях и когато се ползват например в града за изминаване на кратки растояния те са ефективни като разход на енергия. Могат да се направят топлинни машини с ефективност 90 процента и това ще се случи също, но ако я запускаш и спираш топлинната машина докато загрее и след това изтине тя ще си губи ефективността. Това е основателна причина да се направят добри електромобили, за да има смисъл от това упражнение а не да се превърне в едно фиаско. После ще се надгражда като се използва и частта на електрическата платформа, напълно електрическата. Тези батерии ако се стандартизират и теглото и цената са ще съвсем други и живота им - експлоатационния срок може да бъде поносим, защото знаеш ли какво ще стане - за да ги направят по леки при тази конструкция живота им ще падне драстично, батерията става много "нежна" и така хърлени в едно корито просто много малко ще живеят. Чистите електромобили няма да станат никак много, причината е че са подходящи за случаи когато разхода на енергия от запускане и спиране е драстично висок т.е. енергията отива за да се пуска и спира а не за да се движи и това ги ограничава, няма смисъл да ползваш електрическа машина ако режима на работа не е такъв защото енергията и трябва да се произвежда някъде при положение че може да е на борда. Как се случва толкова много автомобилни компании да хлътнат в посока на това електрическо задвижване е феномен, но не е и феномен - политиците управляват и раздават пари и не го правят никак експертно което е очаквано, плюс рекламата каквато представлява Тесла и нейния борсов успех.
    Last edited by supertrader; 08.03.2021, 22:50.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Pyramid Матеев сега май е в казиното с биткойна и все пак сме българи и сънародници и си мислех как да му пиша но да разбере, това нещо което се случва с дигиталното "злато" теоретично е възможно да го направи един единствен човек, купува нещото на 100 милиона цена и вече това нещо на борсата струва толкова. В случая разбира се не е един човек, има си глутница там която да натика мераклии в казиното. В казино се влиза само за развлечение и ако предварително си решил че като спечелиш 5 лева излизаш през вратата и я тръшваш много мощно зад гърба си.Но не можеш да му кажеш, ще продаде койните и на другия ден цената им ще е още по висока и излиза че с приятелски съвет - братски си му причинил загуба. Такава е работата. Преди години имах разговор с човек който имаше акции на Лемън брадърс и то когато паднаха и цената им се стопи, за немалка сума и купени много изгодно, най високата им цена е бивала с пъти май по висока от цената на която са купени. Та той го каза - купил си нещо и цената му се качила с 30 процента, продай го и си гледай работата..нищо че ще се качи вероятно още. Та Матеев като видях какви ги е писал се надявам да го пише нарочно, защото на някой обикновенно като му кажеш истината когато е в казиното и печели той няма да те чуе..та писал е едни абсурдни доводи и дано някой се усети и оттърве кожата както се казва. Тази работа с батерията - даваш я но срещу какво насреща, малко съм скептичен че Матеев точно не разбира от електротехника и електроника и не е "наясно" колко са хубаво проектирани батериите на електромобилите.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Един момък се бешемпохвалилнпреди два месеца, взел Тесла на старо за 10000, сменили му един елемент за 5000, и ларал кола за $15000, с напълно функ.батерия. В сервиз му я сменяли, затуй тъй, 5К за ЕДИН екемент дето, я струва, я-не, между $3 и $5. Ама пак бил на кяр човека, щото за нова...
        Е, те разправям ви аз, че стринг се сменя за $20(+/-), нека са цели 100... А някакъв от Габрово, бил мразел темата.
        Проблем е самата идея да правиш лек автомобилс батерия. За детско автомобилче става но когато линейните размер на автомобилчето се увеличатт 24 пъти - ако за база вземем модел 1:24, то теглото му се увеличава минимум 24*24*24 = 13824 пъти. Което означава че и енергията на батерията за задвижването му трябва да нарастне пропорционално, И то ако автомобила ще се движи със скороста на детското автомобилче. Ако ще се движи дест пъти по бържо ще ви трбва още сто пъти по вече енергия.. Всъщност нещата са още по зле понеже самото тегло на батерията също нараства в кофти зависимост от капацитета и се получава леко положителна обрана връзка.
        То затова шефа на Ауди май беш споделил едно виждане че бъдещите ел мобили ще трябва да се ограничат в пробега си.
        Но това е само едната страна на проблема. Другата е че автомобилс батерия принципно не се отличава от автомобил с пружина - имах такова автомобилче преди много години когато бях малък.
        Принципната прилика е че батерията не е източника на енергия в смисъла в който са такива горивата. Това го обяснявах няколко пъти в тази тема ама пак ще го повторя. Баатерията е по скоро резервоар в който вливаме цялата енергия която след това ще ползваме. Все едно навиваме пружината на детското автомобилче ии влакче. Пружината на детското автомонилче можем да я навием за десет пъти по краткко време отколко след това то ще ни радва с жизнерадостното си бръмчене. Просто защото нужната енергия е много под възможностите ми(мощноста ми) да предоставя за съответното време.
        Понеже нуждата от енергия при големите ел мобили нараства на трета степент с нарастването на размерите на ел мобила и на втора с нрастването на скороста то най накрая се оказва че количеството енергия което трябва да се зарежда за кратко време изисква неполиномилано нарастане на мощноста на зарядното устройство.
        Накратко всички аналогии за ползването на батериите при комптри, смартфони и детски ел мобилчета с тези при големите ел мобили са напълно несъстоятелни. То по принци си се знае; че аналогията е най-пряк път към глупоста.
        С цялото това изложение бих искал да помогна да се разбре защо идеята да се правят ел мобили които да имат същия реиндж като тези с ДВГ или Хибриди е напълно несъстоятелна. Разбирасе ако рейнджа се ограничи честно и почтено до 100 км на зареждане, нешата ще стоят доста по-поносимо. Но от такъв автомобил милиардер май няма да можеш да станеш.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          А някакъв от Габрово, бил мразел темата.
          Не знам какво мрази, ама най-много обича парите. : )

          Коментар


          • Pyramid, има и такава работа, вземаш изхвърлените батерии от електромобили, ровиш ги и махаш няколко батерийки/ зверски труд но ако си в ситуация само така да може да се сдобиеш с нещо чиято цена е 40 хиляди долара/ - в резултат имаш батерия на нищожна цена с голям капацитет и платена от някой собственик на електромобил..някой фен на Тесла. Цялата работа е сигурно че инженера който отговаря за батерията казва на собственика на компанията че му е направил супер хубава батерия, толкова хубава че всички ще я харесат. Добре че не са масови електромобилите, с тези батерии много собственици ще ги антирекламират а по интернет мълвата бързо ще се разчуе. Мъск е интернет човек и едва ли е толкова наясно на какви батерии стой с половин трилион пазарна капитализация. В интерес на истината това е жалко, защото не е направил малко за да стигне до там където е сега. Не е само той, сега както са тръгнали да се електрифицират автомобилните гиганти то е ясно докъде ще стигнат по този път. Няма ли кой да им каже че трябва стандарт за това нещо, не става да натъпчеш една кола с последователно навързани батерийки за лаптопи, смартфони или електрически фенерчета.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              https://forums.tesla.com/discussion/...and-in-between описана е батерията на Тесла. Разбира се че е проблемна такава технология на батерия, последователно са свързани 96 батерии, като излизането от строя на една вади от строя 96 и те вече са само товар за електромобила - вози си ги насам нататък без да са му полезни и трябва да се смени целия стринг или да се разчоплят батериите му една по една за да се намери дефектиралия. Подмяната на стринг едва ли е по евтина от 2000 долара и това е заради една батерия която струва около 10.
              Един момък се бешемпохвалилнпреди два месеца, взел Тесла на старо за 10000, сменили му един елемент за 5000, и ларал кола за $15000, с напълно функ.батерия. В сервиз му я сменяли, затуй тъй, 5К за ЕДИН екемент дето, я струва, я-не, между $3 и $5. Ама пак бил на кяр човека, щото за нова...
              Е, те разправям ви аз, че стринг се сменя за $20(+/-), нека са цели 100... А някакъв от Габрово, бил мразел темата.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Прочее, тази тема, НЕ Е само за Тесла. Те, ако правилно съм разбрал, свиват производство заради недостига на полупроводници но, той е в сила за всички коли, не само за EV-та. Колко ли ще им трябва, за да се възстановят и дали конкуренцията няма да ги задуши, дотогава?
                Прочее, тази тема, НЕ Е само за Тесла. Те, ако правилно съм разбрал, свиват производство заради недостига на полупроводници ,но той е в сила за всички коли, не само за EV-та. Колко ли ще им трябва, за да се възстановят и дали конкуренцията няма да ги задуши, дотогава?

                Коментар


                • https://forums.tesla.com/discussion/...and-in-between описана е батерията на Тесла. Разбира се че е проблемна такава технология на батерия, последователно са свързани 96 батерии, като излизането от строя на една вади от строя 96 и те вече са само товар за електромобила - вози си ги насам нататък без да са му полезни и трябва да се смени целия стринг или да се разчоплят батериите му една по една за да се намери дефектиралия. Подмяната на стринг едва ли е по евтина от 2000 долара и това е заради една батерия която струва около 10.
                  Last edited by supertrader; 08.03.2021, 20:27.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                    Този ти въпрос е отпреди няколко месеца...

                    Някой знае, но ти не задаваш правилно въпроса, затова (някой) няма да ти каже.
                    Добре тогава, ако ти знаеш, би ли ми казал? В знак на благодарност, ще ти разкажа приказка.
                    Last edited by Pyramid; 08.03.2021, 21:20.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      ...Някой да знае колко модула има батерията на Тесла?

                      Този ти въпрос е отпреди няколко месеца...

                      Някой знае, но ти не задаваш правилно въпроса, затова (някой) няма да ти каже.

                      Коментар


                      • ...Някой да знае колко модула има батерията на Тесла?

                        Коментар


                        • Прочее, тази тема, НЕ Е само за Тесла. Те, ако правилно съм разбрал, свиват производство заради недостига на полупроводници но, той е в сила за всички коли, не само за EV-та. Колко ли ще им трябва, за да се възстановят и дали конкуренцията няма да ги задуши, дотогава?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                            потъна тесла и те преди нея се покриха . Как ли си смятат печалбите?
                            Един лев брои ли се...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                              Онея ги удари фалита. Тоз засега не е фалирал, щото няма и акции
                              Иначе, си наблюдателен. Браво.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                                Онея ги удари фалита. Тоз засега не е фалирал, щото няма и акции
                                потъна тесла и те преди нея се покриха . Как ли си смятат печалбите?
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X