IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Случайно попаднах на това.
    Какво мислите?
    Една от най-големите вериги зарядни станции в Европа Ionity обяви, че променя правилата за ползване на терминалите и тарифите си. Собствениците на електромобили вече няма да плащат еднократна такса

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
      За албанските реотани, които още не са разбрали каква е ситуацията с електромобилите и каква е съдбата на ДВГ и в частност на производителите, които не се адаптират:

      VW CEO says "Carmaker Faces Same Fate as Nokia Without Urgent Reforms…"
      Шефът на Volkswagen: Нужна ни е радикална промяна заради прехода към електромобили

      Херберт Дийс призова концерна да засили софтуерните операции, за да използва данни от автомобилите на бъдещето

      Изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дийс заяви на мениджърите в компанията, че най-големият производител на автомобили в света трябва да премине през радикална промяна, за да се справи с електрическия преход в индустрията, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

      “Времето на традиционните автопроизводители свърши“, заяви Дийс на вътрешно събрание на компанията в четвъртък. „Volkswagen трябва да засили софтуерните операции, за да използва данни от автомобилите на бъдещето“, допълни Дийс. В речта си той отбеляза, че повишението на цената на акциите на Tesla е показателно за тенденциите в променящата се конкурентна среда.

      Дийс е призовавал за сериозни промени в компанията и преди. Но последното му изявление засилва притесненията сред синдикатите, тъй като коментарите му повишават вероятността за допълнително свиване на разходите.

      „Ако Volkswagen не се справи с плана за софтуера и данните, може да претърпи съдбата на Nokia, която пренебрегна заплахата от iPhone устройствата на Apple”, коментира директорът на германската компания. Според него е необходим по-голям фокус върху печалбата.

      Volkswagen е сравнително гъвкава спрямо тенденциите в индустрията. През миналата година автомобилният производител отчете малка печалба от продажбите и рекордни доставки. Глобалното търсене на превозни средства се понижи през 2019 г. Продажбите в Китай, който е най-големият пазар за Volkswagen, намаляват, а търговското напрежение създаде несигурност в региона през миналата година.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
        Благодаря !
        На 6-я път ми даде инфо....

        Коментар


        • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
          Знае ли някой,как да проверя кога ми изтича старата винетка ?
          Тук вероятно

          Коментар


          • Знае ли някой,как да проверя кога ми изтича старата винетка ?

            Коментар


            • За албанските реотани, които още не са разбрали каква е ситуацията с електромобилите и каква е съдбата на ДВГ и в частност на производителите, които не се адаптират:

              VW CEO says "Carmaker Faces Same Fate as Nokia Without Urgent Reforms…"
              Last edited by ED; 17.01.2020, 16:59.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                Ааа, това обяснява, защо не вярва в ефикасността на електричките

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  ...същият този колега, преди 3-4години, беше писал, че специфичните загуби при пренос „у нас”, на ВН били 5% НА ВСЕКИ 100 км.
                  Е,
                  ДОТУК С „КОМПЕТЕНТНОСТТА” МУ И ИСТИННОСТТА НА ПОЧТИ ВСИЧКО, КАЗАНО И НАПИСАНО ОТ НЕГО.
                  Ааа, това обяснява, защо не вярва в ефикасността на електричките

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Уоу помниш кой какво е казал преди няколко години?!?!?
                    Не дай боже да кажа някоя глупост. Вечно заклеймен
                    Не, бе. Само ще ти напомня, ако се озложиш чак толкова. Я виж, самият безименен, как заобикаля, като нашепнем публично, какви ги е дрънкал... ;-)

                    Коментар


                    • nachev при въглеводородите концентрацията на енергия превърната - равнима на киловатчаси е около 10 киловатчаса на килограм или за 80 киловатчаса са необходими 8 килограма въглеводороди. Това е нещо което в природата го има наготово, конструктора си е свършил много добре работата и сигурно не е случайно че съотношението тегло към акумулирана енергия е недостижимо за съзадените от човека до сега друг тип технологии. Такава е реалността. Разбира се че е важно да се изразходват пестеливо но затова се необходими усилия за по добри технологии и честно направени автомобили. Сигурно не е по малък проблем замърсяването с отпадъка от автомобили проетирани за ограничен живот изкуственно.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • В края на миналата година - Доминик Фраймут, претърпял инцидент със своята Tesla, Model S. Той изгубил контрол над Теслата и се врязал в крайпътно дърво, при което предизвиква късо съединение. Теслата се запалва за секунди. Шофьорите на минаващите коли спасяват Доминик от явна смърт /защото тоя път софтуерът НЕ е блокирал ключалките.../. Следващите две седмици Доминик прекарал в болницата...

                        Пожарникарите използвали гигантски контейнер, в който Теслата се охлажда в продължение на два дни...

                        Токсичната смес от горими метали в състава на батерията е ЧАСТИЧНО обезвредена, след като неколкократно батерията се е самозапалвала...

                        Използваният електролит за потушаване на постоянното самозапалване на батерията, в гигантския се оказва, че бил със състав, който е...

                        ... нищо повече от...

                        ...търговска тайна на Tesla! Този съставв продължение на ДВА ДНИ "ГАСИ" пожара не се разкрива дори в случай на спешност!

                        Колата е напълно унищожена, Доминик Фреймут получи застрахователно обезщетение

                        Пет седмици след инцидента, изгорелите останки на Tesla Model S лежаха на паркинга настрана от всичко, което гори, те не можеха да бъдат изхвърлени през цялото време. Според австрийското законодателство задълженията за рециклиране на превозни средства са възложени на производителя или вносителя.

                        ÖCAR Automotive е определен като партньор за рециклиране на Tesla в Австрия на сайта. При изхвърляне на автомобили ICE се оказа, че той не е в състояние да изхвърли акумулатора на Tesla и просто игнорира заявките. Tesla знае за проблема и не предприема никакви мерки, тъй като не влияе пряко на потребителите.

                        Само две компании се занимават с рециклиране на акумулатори на електрически превозни средства в индустриален мащаб в Западна Европа - белгийската Umicore и германската Redux. Техните процеси на рециклиране се свеждат главно до възстановяване на метали - мед, никел и кобалт. Съединенията на ценен литий не се преработват поради твърде високата цена на процеса, който не се покрива от таксата за рециклиране и прави рециклирания литий много по-скъп от извлечения от мините. Така литиево-йонните акумулатори на електрическите превозни средства се рециклират в страните от ЕС само 70%.
                        Last edited by безимeн; 16.01.2020, 21:02.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          ...същият този колега, преди 3-4години, беше писал, че специфичните загуби при пренос „у нас”, на ВН били 5% НА ВСЕКИ 100 км.
                          Е,
                          ДОТУК С „КОМПЕТЕНТНОСТТА” МУ И ИСТИННОСТТА НА ПОЧТИ ВСИЧКО, КАЗАНО И НАПИСАНО ОТ НЕГО.
                          Уоу помниш кой какво е казал преди няколко години?!?!?
                          Не дай боже да кажа някоя глупост. Вечно заклеймен

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                            Отдавна не ви бях чел и прегледах вкупом 5-6 страници назад.
                            Както обичайно се случва в нашето културно пространство - без оглед дали става дума за дигитални или натурални измерения, отчетливо може да констатираме ползването на невъздържан език, който основно цели да нанесе максимални поражения и щети на субекта, който изразява различни мнения.

                            Забелязва се отчетливо формирането на две партии: да ги наречем условно - Партия на електристите и Партия на топлинистите.
                            Сигурен съм, че могат да се измислят и по-удачни имена.
                            Веднага прави впечатление, че сред членовете на Партията на електристите има сформирано едно неформално ултраконсервативно, радикално крило, което може условно да кръстим Теслисти.
                            Дълбоко ме изненадва и огорчава обстоятелството, че по въпроси, които формално могат да се изяснят след водене на един разговор по научни, технически и методологически въпроси, се сформират групи, които в основата си са по-скоро идейни и политически кръжци. Последното си позволявам да кажа, поради причина че се констатира едно изненадващо и почти пълно покритие на групите, които се забелязват в тема "политика".
                            Това е дълбоко смущаващо и неприемливо.
                            Струва си да се замислим, каква ли е действителната причина за приемане или съпротива срещу новите продукти.
                            Извършвал съм наблюдения върху себе си и констатирам ярка вътрешна съпротива и дълбоко нехаресване на практиката за изгаряне на въглеводороди, за която продължавам да мисля, че същностно е някак антицивилизационна (така ми дойде думата и не искам да се самоцензурирам), в известен смисъл дори дивашка, но на този етап е все още абсолютно безалтернативна в много области.
                            От друга страна констатирам ярка емоционална неприязън към компанията Тесла. Тази структура се роди в грях - като се почне от името, родителските права (имам предвид действителните учредители) и съдбата на учредителите и не на последно място дълбоко противоречивата фигура на ИМ (по меко от това не мога да с еизразя). От друга страна имам симпатия към електричките, вътрешното ми чувство ме води в посока на това да провиждам техните отлични перспективи в някакво неопределено бъдеще.

                            Все още темата е обременена от много емоция, политика и интереси.
                            Конструктивен разговор на практика отсъства.
                            В тази връзка, в последното издание на Колела от 12.01. се анонсира, че в следващия брой (по подразбиране ще е на 19.01., но не съм проверявал) ще има разговор по теми, които са много близо да обсъжданата с някакъм безспорен авторитет. Сорри, ама му забравих името.

                            Ето още едно мнение - не знам дали сте го поствали тук, но е последното, което срещнах по темата за сравняване на двете технологии. Ема условности и уловки в текста. Акцентът е върху въглеродния двуокис (отпечатъка), но всъщност замърсяването не се заключава само в него.
                            Mazda: Електромобилите са по-вредни от дизелите!
                            Относно радикалността, по-силно впечатление прави омразата, с която се хвърлят привържениците на статуквото към електричките и в частност към Тесла като движеща сила на промяната (от коментара личи и твоята пристрастност по темата). Но и това е очаквано - силните хора (и компании) предизвикват двете противоположности големи симпатии и силна съпротива.
                            Last edited by X_Y; 16.01.2020, 18:51.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Алеле, главата не ми побира как някой е способен да изпише съчинение от 637 думи и да няма нито един верен факт!

                              Реалната цена:
                              39 900$ до 65 000$ е диапазона на цените за модел 3

                              Деградация на батерията:

                              Ти някакъв патологичен лъжец ли си или не разбереш какво означава статистика?!? Блумбърг включително дава статистика как се редуцира капацитета на батерията на Тесла М3. Капацитета спада с 2 до 3% на 100 хиляди изминати мили според статистиката, което са над 150 хил. километра! Тоя километраж се прави за 5-10 години.

                              Спада на пробега в зимни условия важи за всички автомобили включително и за електрическите, като причините са различни – отопление, увеличено съпротивление заради ниските температури и влошени пътни условия. При 500 км пробег, спад от 10-20% че и 30% (при минус 20) не виждам с какво променя нещата! Веднъж в годината като тръгнеш на ски за Алпите ще спираш за зареждане на всеки 3 вместо на всеки 4 часа. Голям проблем?

                              Айде опитай се да бъдеш малко по-обективен, че ставаш за смях на публиката.
                              ...същият този колега, преди 3-4години, беше писал, че специфичните загуби при пренос „у нас”, на ВН били 5% НА ВСЕКИ 100 км.
                              Е,
                              ДОТУК С „КОМПЕТЕНТНОСТТА” МУ И ИСТИННОСТТА НА ПОЧТИ ВСИЧКО, КАЗАНО И НАПИСАНО ОТ НЕГО.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                "

                                Няма да повтарям цените, на които се продават отделни модификации на Тесла. Диапазонът от $ 70 000 - $ 130 000



                                И това го бяхме казАлЕ! 13 - 17 % пада капацитетът на батерията, след първата година!


                                След първата година капацитетът на батерийката ми падна с 15 %...,

                                ................................................

                                Ема, то па се оказА, че и зимно време - нещо проблемите се наслагват някак /май му се викаше - мултиплицират/ - към горните? Нали в Тесличката трябва да има топло? Ми да! Спор няма!

                                Е, колко остана пробегът, ако 40 % от капацитета на батерията се изразходва за топлото?

                                Алеле, главата не ми побира как някой е способен да изпише съчинение от 637 думи и да няма нито един верен факт!

                                Реалната цена:
                                39 900$ до 65 000$ е диапазона на цените за модел 3

                                Деградация на батерията:

                                Ти някакъв патологичен лъжец ли си или не разбереш какво означава статистика?!? Блумбърг включително дава статистика как се редуцира капацитета на батерията на Тесла М3. Капацитета спада с 2 до 3% на 100 хиляди изминати мили според статистиката, което са над 150 хил. километра! Тоя километраж се прави за 5-10 години.

                                Спада на пробега в зимни условия важи за всички автомобили включително и за електрическите, като причините са различни – отопление, увеличено съпротивление заради ниските температури и влошени пътни условия. При 500 км пробег, спад от 10-20% че и 30% (при минус 20) не виждам с какво променя нещата! Веднъж в годината като тръгнеш на ски за Алпите ще спираш за зареждане на всеки 3 вместо на всеки 4 часа. Голям проблем?

                                Айде опитай се да бъдеш малко по-обективен, че ставаш за смях на публиката.

                                Коментар

                                Working...
                                X