IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Последното издание на Колела спомена за един сериозен предстоящ процес в САЩ срещу компанията Тесла, който е заведен от над сто притежатели на техни автомобили. Претенцията е, че се случвало автопилотът да престане да се подчинява и водачът не е в състояние да направи каквото и да е. Нагледно показаха с едно видео, какво се случва при "подивяване" на Тесла.

    Тази тема не ми е чак толкова интересна, не бях достатъчно съсредоточен.
    Теслистите да изровят видеото.
    Всичко това с автономните пътувания няма моето доверие и внимание.
    Имаше изречение, че от Тесла настоятелно съветват собствениците да не вдигат ръце от волана, но някои не слушат.

    Още не съм го писнал в другите теми, но точно в края на януари излезе едно изследване на Дойче Банк - нещо като прогноза за 2030 г.
    Има пасаж и за елколите, автономността и летящите , дронове.
    Ще ви е интересно да прегледате прогнозите.


    Deutsche Bank Research
    Konzept 2030

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.
      Много по-скоро отколкото си мислят много хора - изравняването на цената с ДВГ кола по някои прогнози ще е само след 2 години. Почвам да се чудя дали немската троица, Тойота и много други не са вече фатално закъснели...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Опитвах да обяснявам преди време че, по ред причини, няма много да се забави и рециклирането на стари батерии, които, ще се изкупуват. Съответно, ще поевтиняват още покупката на нови. Отделно, батерии на лизинг, подмяна и т.н. С „точни” проценти не се ангажирам но, във факта, ще се убедим максимум до 5 (пет) години.
        Рециклирането на стари батерии в момента е 5 пъти по-скъпо от копането на литий от земята и правенето на нови. Затова и не се прави и не се говори и не е ясно кой ще го плаща, щото това не е калкулирано никъде в цената.

        Оня ден из авто-сайтовете имаше статия за един австриец дето си блъснал Теслата и му искали една чанта пари за да му рециклират колата.

        Всички се надяват и тази цена да падне. Но ако не падне, ще стане интересно. Щото някой рано или късно ще се сети че и затова трябва пари. И понеже не могат да го прехвърлят на производителите, щото цената на нов автомобил ще стане космическа. Може и да го запишат като бюджетен разход.

        Или да ги пращат из Азия, Африка и България да си ги чукаме ние в главата тука.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.
          Опитвах да обяснявам преди време че, по ред причини, няма много да се забави и рециклирането на стари батерии, които, ще се изкупуват. Съответно, ще поевтиняват още покупката на нови. Отделно, батерии на лизинг, подмяна и т.н. С „точни” проценти не се ангажирам но, във факта, ще се убедим максимум до 5 (пет) години.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            ED - фактически сам си стигнал до извода че електрическите автомобили не са никак много, в Китай щом се използват гелови оловни батерии това значи че литиевойонните не са никак лесни за производство когато става дума с тях да се захранват електромобили. На мен така ми изглежда, поне за други устройства когато искаш да купиш литиевойонна батерия с по голям живот и по качественна винаги цената и е висока. При електромобилите последователно се навързват 100 батерии за да се получи захранващото за електромотора напрежение, друг начин да стане това няма защото е закон, правило от физиката. Една от тези батерии да повиши въгрешното си напрежение и веригата се прекъсва, т.е. този кълъстер няма да работи а примерно в една 80 киволатчаса батерия има 80 такива клъстера, няма друг начин да се свържат батериите защото физиката така казва. Т.е. ако не са качественни батериите цели клъстери ще отпадат и при такива изисквания под 1 процент да дефектират ми се струва трудно да се произвеждат защото това е много високо качество и няма как да не са скъпи. Няма да стои така въпроса за устройства които работя на ниско напрежение - примерно 24 или 48 волта, при тях последователно ще са свързани много по малко батерии. Как ще стане масово да са електромобили транспортините средства, разбира се че е възможно да се направят но цената им няма да е ниска и да оставиш една такава батерия да и мине живота и да се разсипе неизползвана без да си направи максималния брой цикли е разхищение на средства.
            Батериите са скъпи все още, но са били 8 пъти по-скъпи преди 10 години. Тенденцията е да спада цената им с 15-20% годишно. Можеш да си направиш калкулацията колко време ще отнеме да се изравни стикерната цена на електричка с ДВГ. От друга страна ако се вземе предвид всички разходи по подръжка и гориво електричката е по-добра алтернатива още днес във високия сегмент.

            Коментар


            • ED - фактически сам си стигнал до извода че електрическите автомобили не са никак много, в Китай щом се използват гелови оловни батерии това значи че литиевойонните не са никак лесни за производство когато става дума с тях да се захранват електромобили. На мен така ми изглежда, поне за други устройства когато искаш да купиш литиевойонна батерия с по голям живот и по качественна винаги цената и е висока. При електромобилите последователно се навързват 100 батерии за да се получи захранващото за електромотора напрежение, друг начин да стане това няма защото е закон, правило от физиката. Една от тези батерии да повиши въгрешното си напрежение и веригата се прекъсва, т.е. този кълъстер няма да работи а примерно в една 80 киволатчаса батерия има 80 такива клъстера, няма друг начин да се свържат батериите защото физиката така казва. Т.е. ако не са качественни батериите цели клъстери ще отпадат и при такива изисквания под 1 процент да дефектират ми се струва трудно да се произвеждат защото това е много високо качество и няма как да не са скъпи. Няма да стои така въпроса за устройства които работя на ниско напрежение - примерно 24 или 48 волта, при тях последователно ще са свързани много по малко батерии. Как ще стане масово да са електромобили транспортините средства, разбира се че е възможно да се направят но цената им няма да е ниска и да оставиш една такава батерия да и мине живота и да се разсипе неизползвана без да си направи максималния брой цикли е разхищение на средства.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                И - без да вземаме предвид твоите "всички останали" - нека видим продажбите в Китай за ЕДНА година:

                За ЕДНА година в най-големият пазар на електрички - Китай - се продават 1 200 000 броя електромобили!

                Задачката тук е: какъв е процентът на продадените 1,2 млн. броя електрички в Китай, сравнено с 0.3 млн., продадени от /джуджето!/ Тесла? ))
                Ne че е нещо лошо де, но китайците взеха решение да подкрепят теслата срещу собствените си производители

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                  И - без да вземаме предвид твоите "всички останали" - нека видим продажбите в Китай за ЕДНА година:

                  За ЕДНА година в най-големият пазар на електрички - Китай - се продават 1 200 000 броя електромобили!

                  Задачката тук е: какъв е процентът на продадените 1,2 млн. броя електрички в Китай, сравнено с 0.3 млн., продадени от /джуджето!/ Тесла? ))
                  Колко трябва да си заблуден, за да не виждаш очевидното:


                  Click image for larger version

Name:	tsla.jpg
Views:	1
Size:	63.2 КБ
ID:	3536912

                  Коментар


                  • безимeн, не е сигурно това за Китай, те произвеждали едни с ниска скорост и пробег малки коли и не знам влизат ли в статистиката им а и са с оловни гелови акумулатори. Не ми е ясно подчертавам, но си мисля че и литиевойонните батерии с качество и дълъг живот каквито искат всички не са евтини.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Малко стара статия за автопилотите и защо може да не видим напълно автономна кола.

                      Интересно четиво с описания на различните видове грешки, които са се случвали при колата на Гугъл.

                      https://www.nytimes.com/2015/09/02/t...r-drivers.html

                      Примерно, някой паркирал накриво и софтуера не може да го разбере тоя какъв е точно и как да го заобиколи.


                      А това е на демо на Тесла софтуера за авто-пилот.

                      https://www.tesla.com/sites/default/...ot/network.mp4

                      Коментар


                      • Ха-ха-ха-ха-хаааа!

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • И - без да вземаме предвид твоите "всички останали" - нека видим продажбите в Китай за ЕДНА година:

                          За ЕДНА година в най-големият пазар на електрички - Китай - се продават 1 200 000 броя електромобили!

                          Задачката тук е: какъв е процентът на продадените 1,2 млн. броя електрички в Китай, сравнено с 0.3 млн., продадени от /джуджето!/ Тесла? ))

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            Откъде ти идват тия бисери

                            .........Чудно защо тесла продава хиляди бройки, а всички останали едва минават и 5% от продажбите на Тесла.

                            Наистина много съм те надценил! Дори с кавала, дори след каруците - мислех, че нещо отбираш от продажби...

                            Силен "бисер" е това, което си написал! Жесток бисер! Защо не си надуваш кавала след каруците, за които най-много харесваш да пишеш?

                            .......................................

                            Ето ти и отговора: САМО ТРИТЕ НАЙ-СИЛНИ БРАНДА вземам предвид. Виж им ПРОДАЖБИТЕ, за които мислиш, че били по-малко от тия на Тесла /с главна буква!/:

                            - Volkswagen Group - 11 018 000 бр., продадени за 1 година

                            - Toyota - 10 163 491бр., продадени за 1 година

                            - Renault - Nissan - Mitsubishi - 10 117 402 ....



                            - Volkswagen Group - 11 018 000 броя, продадени за ЕДНА ГОДИНА /т.е. - НАД 11 милиона, продадени бройки - според теб - повече, или по-малко са от "хилядите бройки" на Тесла???/

                            - Toyota - 10 163 491 броя, продадени за ЕДНА ГОДИНА /т.е. - НАД 10 милиона, продадени бройки - според теб - повече, или по-малко са от "хилядите бройки" на Тесла???/

                            - Renault - Nissan - Mitsubishi - 10 117 402 бройки, продадени за ЕДНА ГОДИНА /т.е. - НАД 10 милиона, продадени бройки - според теб - повече, или по-малко са от "хилядите бройки" на Тесла???/

                            ...........................................

                            Хайде една сметка за втори клас: ако първите три бранда продават 11 + 10 + 10 = 31 милиона автомобили за една година, то - какъв процент е това, сравнено с продадените 0.3 милиона бройки за една година от Тесла?

                            Калитко! Поне кавала изваждай от устата си, докато си пишеш постовете! ))
                            Last edited by безимeн; 03.02.2020, 22:13.

                            Коментар


                            • Ааа-ха-ха-ха-хаааа!

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Продължавам с фактите, които не е непременно необходимо да декларирате, че не четете...

                                Един да ги прочете - все е нещо, но само един декларира /често/, че не ги чете... /след малко той/тя ще застъпи на смяна, за да ми каже, че пак е пропуснал да прочете мой пост..., убу, де: аз също не чета 20 човека тук, но дори не мисля да им го казвам..., нямам време да правя анализи на хората.../

                                ........................................

                                Вчера стана въпрос за Порше Тайкан, който има параметрите на Тесла - Модел S...

                                Преди време Тесла съобщи цените СИ за Модел S - за Европа.

                                Едновременно с това излязоха и някои параметри за модела...

                                Тесла Модел S има 3 версии /според динамичните показатели и - разбира се - според "автономността/ на пробега ѝ.

                                .........................................

                                Първо ще съобщим параметрите на БАЗОВИЯ модел, който НЕ се предлага в Европа: /не знаем къде точно се предлага той, но и не се интересуваме/:

                                Пробегът с едно зареждане на батерията от 260 километра /45 квтч/.

                                ...........................................

                                Продължавам в същият стил с онова, което се предлага за Европа от този Тесла Модел S:

                                - пробег ДО 370 км. с едно зареждане на батерията, 60 квтч. - се предлага НАЙ-МАЛКО срещу 72 000 €.

                                - най-мощната версия е с НАЧАЛНА цена от 85 150 €, като тя има няколко различни модификации, най-скъпата от които е

                                - Signature Performance 85, която струва 110 950 €.

                                По-достъпни са:

                                - Model S Performance 85 - с цена 97 550 €

                                - Signature 85 - с цена 101 400 €.

                                ..............................................

                                Нали правя една добра реклама? Никога ТУК не споменаваме цените! Редно е!

                                И още: горната БАЗОВА за Европа версия е способна да ускори от място, до 100 км/ч. за 5,6 сек. и да развива 190 км/ч. При най-силната версия - стойностинте са съответно 4.4 сек. и 210 км/ч.

                                За останалите параметри, за които умуваме тук често - нищо не казвам.

                                Всички, които не четат написаното от мен - пропускат инфото ТУК - как биха могли да си купят в Европа еФтинка Тесла... ))

                                Коментар

                                Working...
                                X