IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Я си представи какво е било преди 100+ години преди бензиностанциите на всеки километър, без пътища и екстри в автомобила. Пък виж ти как се е развила индустрията.

    Бъди сигурен че и тогава е имало плеяда от “разбирачи”, които са обяснявали как ТАЯ РАБОТА НЕМА КАК ДА СТАНЕ. Я ВИЖ КОЛКО СИ Е ПО-ДОБРЕ С КОНЯ. Ни му требва бензин, ни мАсло
    Ами преди 120 години е имало повече електромобили и след това са изчезнали за около един век. С периодични появи за по две три години.
    Та незнам дали да се впускаме в такива аналогии.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      ED, електромобилите в този им вид не стават, как си представяш всички да се забиват с часове да висят по колонки за зареждане ? Зареждането трябва да става от домашни инсталации, но те са до 3.5 киловата за час масово, толкова може да я натовариш инсталацията на една къща.
      Я си представи какво е било преди 100+ години преди бензиностанциите на всеки километър, без пътища и екстри в автомобила. Пък виж ти как се е развила индустрията.

      Бъди сигурен че и тогава е имало плеяда от “разбирачи”, които са обяснявали как ТАЯ РАБОТА НЕМА КАК ДА СТАНЕ. Я ВИЖ КОЛКО СИ Е ПО-ДОБРЕ С КОНЯ. Ни му требва бензин, ни мАсло

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

        Числото 864 всъшност е 864 кВт, коетоизчерпва чялата мощност на Трафопоста. С други думи в този момент не просто друг ел мобил в околноста на трафпоста няма да може да се зарежда, ами и всички други консуматори ще са с крайно несигурно и с ниско качество ел захранване.
        Разпрозстранението на Ел Мобилите не само че се ограничава от няличните мощности на енергопроизводителите, но и от възможностите на електроразпределителната система, да речем ще трябват повече и/или по мощни трафопостове.
        Напрактика в момента елмобилния ентусиазъм експлоатира резервите на наличната енергийна система но това ще е до време, понеже тези резерви не са чак толкоз големи.
        И след това ще се окаже че елмобии има ама ток няма. е сега гледаме какво става с цените не защото има дефицит, а чисто и просто рязко се появи външно платежоспособно търсене. А ако се създаде истински дефицит на ел енергия?
        Когато бях ученик в техникума, инсталираните мощности на ЕЕС, бяха 9600 [MW], сега са близо 12000, а макс.натоварване, достига около 7500-7800, нека да 8000. Сега, нашите серсеми, се мотаят с АЕЦ-2, и са се надупили да затварят всички ТЕЦ.
        НЕ ЗНАМ, НАИСТИНА. ЛОШО. МНОГО ЛОШО.

        Коментар


        • Автобусите си имат печки, тези защото нямат или някой ги е откраднал да се топли с тях в къщи ? . Климатиците пък харчат малко ток, не е като печка т.е. ако се топлят с ток и климатик при подходящи температури на двете топлообменни тела това е по ефективно от изгаряне на гориво. По принцип съвременните дизелови двг са с кпд 40-45 и много топлина за отопление няма от охладителната система на двигателя, това са много стари работи когато ДВГ са топлели автобуси.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Още ли спорите? Несъстоятелността на батериите е повече от видна. За нея говорИ и Мъск на онова, прословуто свое Общо събрание на акционерите : няма да я бъде батерията !

            ПРеди години говорихме, че ел.мобилът трябва да осигури комфорт на пътниците, както всяко съвременно превозно средство. И казахме, че за отопление (при минусовите температури през зимата) - ЩЕ се изразходва голяма част от ресурса на заредената батерия.
            През лятото - разходът ще е за охлаждане на купето.

            Следваха "опровержения" от дилърите..., но...

            Пример: вече има действаща "зелена линия" в София. Радост и щастие! Прибързани, разбира се. Закупиха електробусите (това НЕ са тролеи!)
            Предлагам на опонентите да се качат в произволен студен ден в електробуса.

            Е, разбира се, че е студено! Капацитетът на батерията ВЕРОЯТНО е такъв, че захранването на ел.двигателите не би стигнал за цял ден (истината. де)...

            Все пак едни милиони на данъкоплатците бяха "усвоени" от "спецове" в Общината...

            Като добавка: за сметка на това, през най-горещите летни дни в електробуса ще е горещо! Климатикът също ще се нуждае от ел.енергия и ще се предпочете превозното средство да е в движение, вместо да работи климатик и след 8-10 часа батерията отново да се зарежда...

            В експлоатация, батерията ще се разрежда все по-лесно... Т.е. - условията за пътуване ще да все по-лоши, до 2-3 години.

            Несъмнено, Грета е щастлива, заедно с кмета - Данчето Фандъкова... "Зелената енергия" е в ход, а тук дори си имаме тема!

            Коментар


            • трябва да се започне от подмяна на окабеляването, то ще гръмне първо, преди трафопостовете, после на под станциите и едва тогава да се мисли за локалните трафове

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                72x12 - 864
                Трябва да се работи по много направления и тогава ще стане, модулните батерии имат много плюсове и по отношение на теглото, а при добре проектирано производство и цената ще е много по добра и рециклирането което не е маловажно. Нищо не може да стане изведнъж, затова трябва да се намери пътя по който да мине за да става все по използваемо. Задачката ако се появяли в България изведнъж толкова много електромобили че всичките да натоварят мрежата и откъде ще се намери ток да се зареждат е само за метавселената, за нереален свят. В реалния Свят за да стане нещо то се развива не толкова светкавично и алгоритъма трябва да има своята гъвкавост, да се адаптира към това което се случва. Не може да се предвиди чак с толкова голяма точност, но адаптивността определено много ще помогне. Те хубаво ще ги направят батериите бързозарядни, но ако имат връзки между елементите те ще станат с доста по голямо сечение и тегло при настоящите конструкции, теглото при батериите е минус два пъти - трябва да се транспортира по тежка батерия и за това ще се изразходва енергия, трябва да се вложат още материали.
                Числото 864 всъшност е 864 кВт, коетоизчерпва чялата мощност на Трафопоста. С други думи в този момент не просто друг ел мобил в околноста на трафпоста няма да може да се зарежда, ами и всички други консуматори ще са с крайно несигурно и с ниско качество ел захранване.
                Разпрозстранението на Ел Мобилите не само че се ограничава от няличните мощности на енергопроизводителите, но и от възможностите на електроразпределителната система, да речем ще трябват повече и/или по мощни трафопостове.
                Напрактика в момента елмобилния ентусиазъм експлоатира резервите на наличната енергийна система но това ще е до време, понеже тези резерви не са чак толкоз големи.
                И след това ще се окаже че елмобии има ама ток няма. е сега гледаме какво става с цените не защото има дефицит, а чисто и просто рязко се появи външно платежоспособно търсене. А ако се създаде истински дефицит на ел енергия?

                Коментар


                • 72x12 - 864
                  Трябва да се работи по много направления и тогава ще стане, модулните батерии имат много плюсове и по отношение на теглото, а при добре проектирано производство и цената ще е много по добра и рециклирането което не е маловажно. Нищо не може да стане изведнъж, затова трябва да се намери пътя по който да мине за да става все по използваемо. Задачката ако се появяли в България изведнъж толкова много електромобили че всичките да натоварят мрежата и откъде ще се намери ток да се зареждат е само за метавселената, за нереален свят. В реалния Свят за да стане нещо то се развива не толкова светкавично и алгоритъма трябва да има своята гъвкавост, да се адаптира към това което се случва. Не може да се предвиди чак с толкова голяма точност, но адаптивността определено много ще помогне. Те хубаво ще ги направят батериите бързозарядни, но ако имат връзки между елементите те ще станат с доста по голямо сечение и тегло при настоящите конструкции, теглото при батериите е минус два пъти - трябва да се транспортира по тежка батерия и за това ще се изразходва енергия, трябва да се вложат още материали.
                  Last edited by supertrader; 14.01.2022, 22:26.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Една добра новина за микромодулната концепция.
                    Ха познайте, защо.
                    Към 2024 година трябва да започне производството на батерии за електромобилите, които се зареждат само за 5 минути - kaldata.com
                    https://www.kaldata.com
                    Израелската стартираща компания StoreDot получи финансиране в размер на 80 милиона щ. долара от виетнамския концерн V
                    Айде втора задачка закачка за деня.
                    Ако имаме батерия от 72 кВтч капацитет и искаме да я заредим за пет минути каква мощност трябва да има най-близкия трафопост?
                    За по-просто приемете, че на другите в района точно през тези пет минути ток няма да им трябва?
                    Last edited by Бързоходко; 14.01.2022, 21:57.

                    Коментар


                    • Една добра новина за микромодулната концепция.
                      Ха познайте, защо.
                      Израелската стартираща компания StoreDot получи финансиране в размер на 80 милиона щ. долара от виетнамския концерн VinFast и представи пътната карта на

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Kosyo Разгледай мнение
                        Нещо смислено! Обръщение към ползвателите и професионалистите.

                        Какъв е статичният разряд на батериите - стойност към време?

                        Ето това си е екстра загуба!
                        Няма значение от произхода на въпросната енергия, защото тя се пише на сметката на заредилият електро-мобила
                        Е, чак пък. По-скоро, на този, дето е платил за това.

                        Коментар


                        • Нещо смислено! Обръщение към ползвателите и професионалистите.

                          Какъв е статичният разряд на батериите - стойност към време?

                          Ето това си е екстра загуба!
                          Няма значение от произхода на въпросната енергия, защото тя се пише на сметката на заредилият електро-мобила

                          Коментар


                          • supertrader, идеята за сайта е рядко добра!
                            А до каква степен инфото ще бъде редуциране е друга тема.
                            Мисля, че до 80% от инфото може да бъде публикувано, без притеснения за кражба

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Kosyo, изтрих го сайта..Тодор беше прав, като вървиш по улицата не се спъваш в иновативни неща и после другите хора ревниво си пазят техните и казват . Мойто..мойто...
                              Харесах. Изтрезвяването на прекаления оптимист, е факт. Добре дошъл на борда, Дани!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Kosyo Разгледай мнение
                                Pyramid - ти се биеш в гърдите, че си професионален разработчик на иновативни технологии в батериите

                                ...аз съм любител аматьор във всичко в тоя живот и като такъв, само анализирам и изказвам лично, не ангажиращо мнение.

                                Дай някаква графика на разряд на различните видове батерии, ей така за чоплене на семки, да видим до какви луди загуби на енергия ще се стигне на един зареден ел. мото парк на 60-80% на час/ден/година.
                                България дали изобщо произвежда толкова ток годишно към настоящият момент
                                Някой не е внимавал. Никак. За технологии при батериите, тяхното разработване и особено, на "професионално ниво", И ДУМА НЕ СЪМ ОБЕЛВАЛ. Просто, оформих концепция, базирана на навяни ми в моето детство от съветския учен и инженер Александър Меркулов идеи за сближаване света на техниката и живата природа а, именно, преходът към многоклетъчна структура. Същината се състои в това че, Природата, вече е напипала верния път към оптималните системи и, опитайки се на него, можем да оптимизираме не само електрониката. Кой си играе да сменя отделни транзистори от повреден чип? НИКОЙ. А, колко транзистора се поместват на един чип? - МИЛИАРДИ.
                                Е, пътят от интегрален транзистор до микромодулната батерия, е като да си легнеш уморен, и да се събудиш надървен.

                                Коментар

                                Working...
                                X