IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Още информация по темата:

    http://automedia.investor.bg/a/0-nac...ektromobilite/

    и http://automedia.investor.bg/a/0-nac...l-v-bylgariia/

    Ел колите ще повлияят на пазарите със стимули и регулации!
    Това е другият начин да се каже, че в тази област трябва да се провежда целенасочена, амбициозна и трайна политика.


    На този етап има само някакви наченки на такава.
    Реализирането на такива политики е нещо трудно и доста несигурно. Не на последно място, поради причина че е свързано с политика, включително геополитика.
    Важно е и каква позиция ще заемат САЩ. Последните дни имаше информация, че се готви удар по стимулите за купуване на елкола. Отношението към Парижкото споразумение също е от решително значение. Там нещата не стоят хич добре.

    Чакам и се надявам на истински и лесно приложим технологически пробив при батериите. Там ще е разковничето.
    Ако сега си взема кола с примерно 350 км. пробег., животът бързо ще ме вкара в реалността, където ще се разбере, че 350 км. са посочени по някакъв по-скоро изчислителен способ, конципиран в лабораторна и контролирана среда.
    Действително ще са под 250 км.
    Допълнително, ако съм отговорен и здравословно пресметлив (какъвто по дефиниция би трябвало да са инвеститорите), би следвало да експлоатирам батерията основно в щадящ режим между 30 и 85 % заряд, ерго от порядъка на 55 % от целия капацитет.
    Ако това има нещо общо с истината, то "отговорният и дисциплиниран" пробег пада на около 130 км. на зареждане.
    На практика това означава само кратки градски маршрути.
    Не е задължително зле, но е крайно недостатъчно.

    Нали знаете, че има една приказка: Кефът цена няма!
    Възможно е да има субекти, които изпитват неизмеримо удоволствие при шофиране на ел.кола. Винаги и за всичко, което е свързано с пари , може да се разсъждава и действа като инвеститор. Всеки може като изходи от собствените си разбирания и оценки да си направи сметката, за колко време ше му се "върне" инвестицията.
    Ако става дума за ел.кола за лично ползване, прие което тя няма да участва в някакъв процес за производство на стоки и услуги и съответно тя няма да пренася чрез амортизацията части от стойността си върху крайния продукт, която стойност би се връщала под форма на пари обратно при нас в процеса на продажбата, то сметката става малко по-особена и аз се въздържам да я илюстрирам поради силния субективен елемент.

    На този етап сметката категорично не излиза за мен. Гледаме мача.
    Тя не излиза баш и при коли с ДВГ, поради което оставаме на завареното положение и пак гледаме мача (

    Коментар


    • Minavast - умножавай почти по 5 специалните мeтали които са необходими за батериите, много постни количества си предвидил. И успех !
      Last edited by supertrader; 08.11.2017, 17:57.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
        Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
        Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

        Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
        Мисля, че вече срещнах такава информация. Ще потърся и ще пратя на лични. Малко по-късно.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

          Покрай цените на лития, графита, цинк и някои други метали всички пренебрегват цената на никела. Направете си проучване и вижте за какво се използва никела при батериите и защо трябва да се влезе и тук, ако Ви интересува супер цикъла в тази индустрия. Цената на този метал в момента се определя от бъдещата му употреба за батерии, като се отчита и цената му, която все още е на ниски нива спрямо началото на века.

          Lithium batteries containing nickel, which helps keep a charge over longer distances, are being installed in electric cars from Tesla’s top-of-the-line Model X to General Motors Co modestly-priced Chevy Bolt.

          Вижте и последните публикации за Jaguar, Aston Martin и други марки от високия клас, които също навлизат в този пазар, като моделите им се очакват през 2019-2020 г.

          ПП: за мен сектора и суровините свързани с батериите в момента имат сериозен потенциял за ръст, при отчитане на съответната волатилност и политическите рискове.
          Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
          Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

          Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
          Last edited by nachev; 07.11.2017, 16:26.

          Коментар


          • Природата на парите е постоянна,важна е вярата в тях;--).И тук е пиниза на "Каро акциите" Те винаги са в подем: CLEANIX - индексът на чистите акции

            " 27.04.2015, 16:21



            Първоначално изпратено от Karo Разгледай мнение
            Благодаря за признанието и като гледам у нас има много последователи на Теорията на чистата акция. Интересно, идеята се разви някъде около 2008г. по спомен и още е жива. Явно у нас има добра почва за развитие.
            Колко е приложим индекс на основата на чистите акции не мога да преценя. Който иска да пробва, то ще се види.
            Обаче, нека само да допълня нещо, което повечето колеги тук изтърват и пропускат. За да е чиста една акция и за да се търгува добре, то следва акцията не само да се откачи от ненужните за нас спекуланите материални активи на предприятието, а следва и самата акция да е ценена заради нея самата. По спомен, KREM си беше в SOFIX около онова време когато показа добри перпективи за изчистването на акцията от активите на Кремиковци, които в последствие бяха закупени от един младеж ... активите де. Което показва, че активите на едно предприятие у нас обикновено нищо не значат, всеки младеж би следвало да може да ги закупи, както в дадения случай.
            По-важното за да може да стане акцията чиста, е тя да има доверието на спекулантите и да може да се крепи от тях. Най-добре от тази точка е акцията да е син чип, да знаят хората за стабилитет и перспективи, за да може да е търсена акция. Защото това е нужно за да може хората да забравят материалната страна и да тръгнат да инвестират в самите акции. Днес купуваш, утре някой разбира че трябва да пълни и купува от теб на двойна цена. А за да стане това требе си доверие в акцията, един вид MF стратегия (marketing first), която е широко разпространена стратегия за нашите български фирми, обичащи да бълват ментета и боклуци, но зарибяващи народа с реклами, а не с качество или цена. Е малко примитивно го казах, но ако масата народ показва доверие, значи има къде да се развива акцията.
            Толкова засега от мен. Успех.

            П.П. Като сте тръгнали да правите индекс, може някой да изследва има ли връзка между отделните чисти акции, например KREM и ОЦК, било мажоритар, кредитор и т.н.

            И само да кажа, че мнението ми не е препоръка за нищо, нито за сделки, нито за доверие.



            Чест и почитания, професоре!
            Отново мъдри слова, с които днешните непросветени спекуланти ще направят огромна крачка в своето развитие. Като същински Ной, Вие посяхте семето на разума и практичността в новата Обетована земя. О, свещена Чистота!
            С пожелания за крепко здраве и нови научни открития!"
            http://forum.investor.bg/forum/%D0%B...86%D0%B8%D0%B8

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
              Дa предположим,че догодина ще се произведат 100 милиона електрички.В всяка по 10 кг литии,100 кг мед.Сумарно 1млн тона литии и 10млн тона мед.Колко субсидии трябва да се налеят,за да е продаваема модната икона?
              В Биткойни или в долари да го смятам?

              Коментар


              • Дa предположим,че догодина ще се произведат 100 милиона електрички.В всяка по 10 кг литии,100 кг мед.Сумарно 1млн тона литии и 10млн тона мед.Колко субсидии трябва да се налеят,за да е продаваема модната икона? p.s. На шега-електромобилите, сега, са "идеална акция на Каро".В тях може да потъне световния дълг, под формата на държавни субсидии.
                Last edited by Minavast; 07.11.2017, 13:18.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                  Minka,
                  Посочваш с пръст (вероятно) някакви аспекти по темата.
                  Какво се случва в момента, а още по-важно какво ще се случи в по-близко и по-далечно бъдеще с основни суровини и пазари в светлината на разглеждания проблем?

                  Може би има някаква супер елементарна причина, поради която ни посочваш точно никела! Извинявай, но нещо тази сутрин съм разсеян и разхвърлян. Моля разясни си тезата!

                  аКО БЕШЕ ДАЛ поне три графики: никел, мед и литий, щах да си въобразявам, че схващам повече.
                  Покрай цените на лития, графита, цинк и някои други метали всички пренебрегват цената на никела. Направете си проучване и вижте за какво се използва никела при батериите и защо трябва да се влезе и тук, ако Ви интересува супер цикъла в тази индустрия. Цената на този метал в момента се определя от бъдещата му употреба за батерии, като се отчита и цената му, която все още е на ниски нива спрямо началото на века.

                  Lithium batteries containing nickel, which helps keep a charge over longer distances, are being installed in electric cars from Tesla’s top-of-the-line Model X to General Motors Co modestly-priced Chevy Bolt.

                  Вижте и последните публикации за Jaguar, Aston Martin и други марки от високия клас, които също навлизат в този пазар, като моделите им се очакват през 2019-2020 г.

                  ПП: за мен сектора и суровините свързани с батериите в момента имат сериозен потенциял за ръст, при отчитане на съответната волатилност и политическите рискове.
                  Last edited by Minka; 07.11.2017, 13:00.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                    Minka,
                    Посочваш с пръст (вероятно) някакви аспекти по темата.
                    Какво се случва в момента, а още по-важно какво ще се случи в по-близко и по-далечно бъдеще с основни суровини и пазари в светлината на разглеждания проблем?

                    Може би има някаква супер елементарна причина, поради която ни посочваш точно никела! Извинявай, но нещо тази сутрин съм разсеян и разхвърлян. Моля разясни си тезата!

                    аКО БЕШЕ ДАЛ поне три графики: никел, мед и литий, щах да си въобразявам, че схващам повече.

                    Коментар


                    • Click image for larger version

Name:	GraphEngine.ashx.png
Views:	1
Size:	16.4 КБ
ID:	3260665


                      Attached Files
                      Last edited by Minka; 07.11.2017, 10:20.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                        Eldrive ще изгради станции за електромобили в 16 бензиностанции на Shell

                        Мрежата ще е готова до края на март и ще позволи на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната

                        "еМобилити интернешънъл", която работи под бранда Eldrive в Югоизточна Европа, ще изгради мрежа от зарядни станции, която ще позволи на шофьорите на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната. До края на март догодина компанията ще монтира общо 16 станции за бързо зареждане на обекти на Shell, като по този начин ще стане единственият оператор на такава инфраструктура с национално покритие. Shell от своя страна пък ще бъде първата верига бензиностанции в България ...

                        http://www.capital.bg/biznes/kompani...romobili_v_16/
                        Почнаха ги!!!!!Очаквам до 5г целият досегашен автопарк да отиде за скраб.Пък може и с вода да ги подкарат.
                        Last edited by Grosss; 07.11.2017, 07:22.

                        Коментар


                        • Eldrive ще изгради станции за електромобили в 16 бензиностанции на Shell

                          Мрежата ще е готова до края на март и ще позволи на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната

                          "еМобилити интернешънъл", която работи под бранда Eldrive в Югоизточна Европа, ще изгради мрежа от зарядни станции, която ще позволи на шофьорите на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната. До края на март догодина компанията ще монтира общо 16 станции за бързо зареждане на обекти на Shell, като по този начин ще стане единственият оператор на такава инфраструктура с национално покритие. Shell от своя страна пък ще бъде първата верига бензиностанции в България ...

                          http://www.capital.bg/biznes/kompani...romobili_v_16/

                          Коментар


                          • Един от световните лидери в производството на електромобили - Tesla, регистрира огромни загуби в последното тримесечие. Компанията започна годината с огромни надежди, възлагани най-вече на започващото производство на бюджетната електричка Model 3. Реалността обаче удари като бърз влак фирмата на Илон Мъск, защото производството меко казано не тръгна по план.

                            За последното тримесечие от Tesla са регистрирали нетни загуби от 619.4 милиона долара. Този дефицит идва от огромните инвестиции, които бяха направени. Първо бяха похарчени 1.1 милиарда долара за капиталови разходи, както и допълнителни 325 милиона за погасяване на кредити.

                            В същото време през август компанията се е сдобила с 1.8 милиарда долара от продажбата на част от дълговете си, а печалбите са се вдигнали с 30% до 2.98 милиарда. Въпреки това Tesla е на минус, но това може да се обясни с огромните разходи, направени за кратък период, които в даден момент би трябвало да започнат да се отплащат.

                            По-големият проблем е, че Мъск трябва да забави производството на Model 3, тъй като то не може да достигне предвидените темпове. Първоначално целта бе от поточнаталиния да слизат 5000 автомобила още през декември, но по всичко изглежда, че това няма да се случи преди края на първото тримесечие на следващата година.

                            "Преди три-четири седмици бях истински депресиран, но се заехме със задачите и мисля, че влизаме в ритъм", коментира пред Ройтерс видимо притесненият Илон Мъск.


                            Къде е иван да коментира каква е реалността при руснаците и янките- този еври дей губи пари, докога ще продължава това копане на дъното

                            Хайде още нещо

                            Републиканската партия в САЩ предложи да се отменят субсидиите от 7500 долара при покупка на електромобил. Мотивът на републиканците е, че купувачите на електромобили са по-богати от средния американец, затова може да минат и без допълнителни средства от страна на държавата.

                            Сега, всяка автомобилна марка, пускаща електромобили и хибриди, може да получи данъчно облекчение до 7500 долара за първите 200 000 екомашини, които да дадат под формата на отстъпка на клиентите си. А конгресмени искат тази мярка да бъде прекратена още на 31 декември тази година.

                            Автомобилните производители се обявиха против отмяната на финансовата подръжка и изразиха опасение, че отказ от отстъпка ще доведе до сериозен спад в продажбите на екологично чисти транспортни средства.

                            Трябва да отбележим, обаче, че някои автомобилни производители така или иначе бързо достигат до границата от 200 000 возила. А пък други, като Honda, Mazda и Chrysler няма да могат да се възползват занапред, тъй като до момента не са предлагали електрически или плъгин хибридни модели, ако този стимул бъде спрян.

                            Инициативата за отстъпка от 7500 долара бе дело на администрацията на Обама. Тази на Тръмп, обаче, начело с президента, бързо си извоюва името на неособено приятелски настроена към екологичните проблеми и освен този кредит има планове за прекратяване на много други "зелени" програми и инициативи.

                            Ще припомним, че раят на електромобилите - Норвегия, ще се превърне в ад за някои производители, въвеждайки т. нар. "данък Tesla", при който ековозилата ще плащат такса на база тегло.

                            Коментар


                            • Софиянци могат да ползват от днес споделено електромобили

                              Колите са разположени на ключови места в централна градска част на столицата

                              Услуга за споделена мобилност с електромобили заработи от днес в София.


                              Услугата се казва Spark и се управлява чрез мобилно приложение, с помощта на което клиентите могат да намерят най-близкия до тях свободен електромобил, да го резервират и наемат за определено време. Това съобщиха организаторите на проекта, който е съвместен между еМобилити Интернешънъл и латвийската компания Spark, която предлага аналогична услуга във Вилнюс.

                              http://www.investor.bg/novini/444/a/...mobili-249369/

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                                [ATTACH=CONFIG]n3256622[/ATTACH]

                                Движение на една от акциите (за добив на литий) през последните години.


                                Най-общо, това е едно хубаво движение /през последните години/.

                                Все пак, ако /грубо/ - в средата на 2015 бях заложил на тая акция, то в средата на 2016 - при тая корекция - едва ли бих запазил акцията... Но, ако много вярвам в бъдещето на тая акция - и все пак - устискам, то - новата корекция от началото на тая година, окончателно би ме довършило...

                                Е, да - постоянството се награждава..., защото акцията бележи ръст. В някои случаи - няма връзка между постоянство и ръст.

                                Интересно, дали ще бележи нови върхове, или пък следва да се очаква по-дълбока корекция и ако е второто, какво да разбираме под "по-дълбока"...

                                Нещата са непредвидими. Или се познава, или - не се познава.Със сигурност, движенията на пазара нямат общо с професионализъм / непрофесионализъм. Парите са другаде.

                                Коментар

                                Working...
                                X