Още информация по темата:
http://automedia.investor.bg/a/0-nac...ektromobilite/
и http://automedia.investor.bg/a/0-nac...l-v-bylgariia/
Ел колите ще повлияят на пазарите със стимули и регулации!
Това е другият начин да се каже, че в тази област трябва да се провежда целенасочена, амбициозна и трайна политика.
На този етап има само някакви наченки на такава.
Реализирането на такива политики е нещо трудно и доста несигурно. Не на последно място, поради причина че е свързано с политика, включително геополитика.
Важно е и каква позиция ще заемат САЩ. Последните дни имаше информация, че се готви удар по стимулите за купуване на елкола. Отношението към Парижкото споразумение също е от решително значение. Там нещата не стоят хич добре.
Чакам и се надявам на истински и лесно приложим технологически пробив при батериите. Там ще е разковничето.
Ако сега си взема кола с примерно 350 км. пробег., животът бързо ще ме вкара в реалността, където ще се разбере, че 350 км. са посочени по някакъв по-скоро изчислителен способ, конципиран в лабораторна и контролирана среда.
Действително ще са под 250 км.
Допълнително, ако съм отговорен и здравословно пресметлив (какъвто по дефиниция би трябвало да са инвеститорите), би следвало да експлоатирам батерията основно в щадящ режим между 30 и 85 % заряд, ерго от порядъка на 55 % от целия капацитет.
Ако това има нещо общо с истината, то "отговорният и дисциплиниран" пробег пада на около 130 км. на зареждане.
На практика това означава само кратки градски маршрути.
Не е задължително зле, но е крайно недостатъчно.
Нали знаете, че има една приказка: Кефът цена няма!
Възможно е да има субекти, които изпитват неизмеримо удоволствие при шофиране на ел.кола. Винаги и за всичко, което е свързано с пари , може да се разсъждава и действа като инвеститор. Всеки може като изходи от собствените си разбирания и оценки да си направи сметката, за колко време ше му се "върне" инвестицията.
Ако става дума за ел.кола за лично ползване, прие което тя няма да участва в някакъв процес за производство на стоки и услуги и съответно тя няма да пренася чрез амортизацията части от стойността си върху крайния продукт, която стойност би се връщала под форма на пари обратно при нас в процеса на продажбата, то сметката става малко по-особена и аз се въздържам да я илюстрирам поради силния субективен елемент.
На този етап сметката категорично не излиза за мен. Гледаме мача.
Тя не излиза баш и при коли с ДВГ, поради което оставаме на завареното положение и пак гледаме мача (
http://automedia.investor.bg/a/0-nac...ektromobilite/
и http://automedia.investor.bg/a/0-nac...l-v-bylgariia/
Ел колите ще повлияят на пазарите със стимули и регулации!
Това е другият начин да се каже, че в тази област трябва да се провежда целенасочена, амбициозна и трайна политика.
На този етап има само някакви наченки на такава.
Реализирането на такива политики е нещо трудно и доста несигурно. Не на последно място, поради причина че е свързано с политика, включително геополитика.
Важно е и каква позиция ще заемат САЩ. Последните дни имаше информация, че се готви удар по стимулите за купуване на елкола. Отношението към Парижкото споразумение също е от решително значение. Там нещата не стоят хич добре.
Чакам и се надявам на истински и лесно приложим технологически пробив при батериите. Там ще е разковничето.
Ако сега си взема кола с примерно 350 км. пробег., животът бързо ще ме вкара в реалността, където ще се разбере, че 350 км. са посочени по някакъв по-скоро изчислителен способ, конципиран в лабораторна и контролирана среда.
Действително ще са под 250 км.
Допълнително, ако съм отговорен и здравословно пресметлив (какъвто по дефиниция би трябвало да са инвеститорите), би следвало да експлоатирам батерията основно в щадящ режим между 30 и 85 % заряд, ерго от порядъка на 55 % от целия капацитет.
Ако това има нещо общо с истината, то "отговорният и дисциплиниран" пробег пада на около 130 км. на зареждане.
На практика това означава само кратки градски маршрути.
Не е задължително зле, но е крайно недостатъчно.
Нали знаете, че има една приказка: Кефът цена няма!
Възможно е да има субекти, които изпитват неизмеримо удоволствие при шофиране на ел.кола. Винаги и за всичко, което е свързано с пари , може да се разсъждава и действа като инвеститор. Всеки може като изходи от собствените си разбирания и оценки да си направи сметката, за колко време ше му се "върне" инвестицията.
Ако става дума за ел.кола за лично ползване, прие което тя няма да участва в някакъв процес за производство на стоки и услуги и съответно тя няма да пренася чрез амортизацията части от стойността си върху крайния продукт, която стойност би се връщала под форма на пари обратно при нас в процеса на продажбата, то сметката става малко по-особена и аз се въздържам да я илюстрирам поради силния субективен елемент.
На този етап сметката категорично не излиза за мен. Гледаме мача.
Тя не излиза баш и при коли с ДВГ, поради което оставаме на завареното положение и пак гледаме мача (
Коментар