IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


    В Холандия, в Маастрихт, нали казах това вече - през юни тази година две коли зареждаха, кабелите бяха опънати и шофьорите не се виждаха изобщо наоколо. Тишина и покой...

    Дали и в България би било така? Оффф, забравих, че тук оптимистите са доста по-малко /повечето са дислоцирани в тоя форум и хвърлят по някой линк, за да вдигнат темата... /...

    Добре е, че е така! Новото - старо, което не може да пробие столетие! Роди се един Мъск, за да поприбере милионите на лековерните..., а да - и да ни научи на термодинамика и на електротехника... ))..., но най-вече - на екология, а и да вярваме в "новото"- СТАРО! ))
    Преди около месец бяхме в роемонд- там има дизайнерски аутлети и щерката току ни хайка да ходим до там, сигурно имат поне 10 зарядни- една кола като отидох беше там, като си тръгвах пак беше на зарядното, така че има ги всякакви. Дистанциите които покрива една електричка и времето за зареждане са едното малки, а другото прекалено дълго. Иначе ако се вярва на тази таблица https://www.remixbg.com/software/Table_11.htm наистина сме на гъ......... на географията с ефективността на колите. Бях пуснал линк към някакъв българин който се прибирал от норвегия в бг- та той обясняваше че колата му харчела около 12-13кВ на 100км. Това е около 2200кг кола- моята е около 1300-1500кг- да кажем че трябва да харчи около 10кв на 100- е да де ама тя харчи около 6,8 бензин. Според таблицата 1 киловат- равен на 83милилитра- трябва да харчи около 830милилитра да кажем 1 литър на 100км, е да де ама тя харчи 6,8. Май ще си купя поне едно туизи- то поне е евтино, за 60км на ден няма проблеми

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Bobacho Разгледай мнение
      Тия електрически возила като са толкова добри не трябваше ли промяната да тръгне от камионите а не от личните автомобили. Там икономията на гориво би била много по-голяма (защото камионите на практика не спират и горят много). Икономията от поддръжка веднага щеше да се монетаризира (смяна на масло на камион струва много повече от на лек автомобил). За замърсяването просто няма какво да коментирам. Всички камиони са дизелови. Обаче нещо не се получават нещата... т.е. има нещо съмнително в цялата работа. Единствено Тесла направиха камион и то без особен успех. Имам усещане, че "продават" (в англ. значение) недодялана идея и я купуват само заблудени еколози. В този ред на мисли, ел. автомобили нямат влияние на пазара. Ако иската провете отношението на изразходено гориво от частни лица и индустрията (камиони и автобуси). Измерва с в пъти в полза на индустрията.
      Промяната трябва да тръгне от някъде. Повечето хора едва ли могат да си представят колко е трудно да се промени статуквото. Истинско чудо е че тесла като компания е стигнала до breakeven point. От тук насетне е въпрос на време.
      За тежкия транспорт – камиони, кораби, самолети и пр. не съм сигурен, че батериите са най-добрата алтернатива, но друга наложена няма. Ако правителствата вкарат драконовски мерки за ограничаване на замърсяването и дизела стане твърде „скъп“ е възможно да се ускори процеса и да се развие хидроген технологията за тежкия транспорт.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Bobacho Разгледай мнение
        Тия електрически возила като са толкова добри не трябваше ли промяната да тръгне от камионите а не от личните автомобили.
        Според мен очевиден плюс на елколите е, че изкарват замърсяването от изгарянето на горива за енергията извън градовете, където транспортът е много концентриран. Камионите курсират извън градовете и замърсяват много по-разсеяно.

        Коментар


        • Тия електрически возила като са толкова добри не трябваше ли промяната да тръгне от камионите а не от личните автомобили. Там икономията на гориво би била много по-голяма (защото камионите на практика не спират и горят много). Икономията от поддръжка веднага щеше да се монетаризира (смяна на масло на камион струва много повече от на лек автомобил). За замърсяването просто няма какво да коментирам. Всички камиони са дизелови. Обаче нещо не се получават нещата... т.е. има нещо съмнително в цялата работа. Единствено Тесла направиха камион и то без особен успех. Имам усещане, че "продават" (в англ. значение) недодялана идея и я купуват само заблудени еколози. В този ред на мисли, ел. автомобили нямат влияние на пазара. Ако иската провете отношението на изразходено гориво от частни лица и индустрията (камиони и автобуси). Измерва с в пъти в полза на индустрията.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Добре де пусни една снимка, аз търсих, но не намерих. Ако ти знаеш какво да напишеш давай смело, не се шегувам
            Tesla jacks up Supercharger idling fees to combat charging congestion.

            Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	17.8 КБ
ID:	3404084

            Коментар


            • bertram - тя целта е друга, технологии има обаче си е друго да се сформира една зависима от петролния бизнес върхушка която ще може да бъде принудена да променя общественното устройство под диктат. Не може да ги накараш иначе да свият размера на войската и разходите по нея, представи си няколко Българии военни пенсионери с по 5 хиляди и повече долара пенсии които ще рипат пенсионерството им да продължи и фабриката да бълва такива пенсионери. Той Путин се завъртя на 180 градуса и няма да стопля отнешенията с Тръмп защото онези остават без работа и ще почнат да рипат и могат и двамата да ги отстранят. Та някой трябва да се справи с тях и за него трябва да има награда. Иначе Мъск може да ги отвее за нула време, има варианти на акумулатори с много по ниско тегло, а и не всичко зависи от него защото той не може да забрани на някой да мисли. Евреите са набарали една от тези технологии и като нищо от любов към арабите може да я пуснат, тогава всичко ще отиде по дяволите. Техонологии има, преди 30 години звук се записваше на магнитна лента и едва ли някой е предполагал че днес носителя може да бъде някакво си чипче - флаш памет. Тези литиеви батерии са като магнитната лента, те затова се правят огромни фабрики за батерии а какви точно батерии ще произвеждат...може и алуминиеви да са.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
                Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!

                В Холандия, в Маастрихт, нали казах това вече - през юни тази година две коли зареждаха, кабелите бяха опънати и шофьорите не се виждаха изобщо наоколо. Тишина и покой...

                Дали и в България би било така? Оффф, забравих, че тук оптимистите са доста по-малко /повечето са дислоцирани в тоя форум и хвърлят по някой линк, за да вдигнат темата... /...

                Добре е, че е така! Новото - старо, което не може да пробие столетие! Роди се един Мъск, за да поприбере милионите на лековерните..., а да - и да ни научи на термодинамика и на електротехника... ))..., но най-вече - на екология, а и да вярваме в "новото"- СТАРО! ))

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
                  Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!
                  Добре де пусни една снимка, аз търсих, но не намерих. Ако ти знаеш какво да напишеш давай смело, не се шегувам

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Я дай някаква снимка на един такъв дисплей. И как се застояваш повече че не разбрах
                    Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
                    Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                      Софтуера е черна магия, щом не може да се пипне, не става. А и не е православно.
                      Хората по правило са скептични към различното, така че е разбираемо недоверието.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        20-30 са обикновено :-)
                        А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко
                        Я дай някаква снимка на един такъв дисплей. И как се застояваш повече че не разбрах

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          20-30 са обикновено :-)
                          А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко
                          Софтуера е черна магия, щом не може да се пипне, не става. А и не е православно.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд
                            20-30 са обикновено :-)
                            А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                              Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд

                              Последните ще планират вечеря...., в краен случай - при 2 колонки - закуска...

                              Ама, закъде изобщо бързаме? Нали сме заложили на "перспективното"...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                120 kwh е на tesla supercharger - 20 до 25 мин до 80%. От 80 до 100% още толкова. Не знам защо се ловите за това време при положение че на дълги тазстояния се ходи рядко. Планираш спиране с обяд и си готов.
                                Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд

                                Коментар

                                Working...
                                X