Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

    Вальо на Флинтстоун колата е най икономична и екологична , айде не се втелявай , да не ти се налага да се прибираш от Германия с някоя електрическа измишльотина .
    За момента електричките да ходят най много 200-250км, така че трудна работа

    Коментар


    • v_tin - производството на стъкло по ли е скъпо от производството на стомана и кое изисква по големи капиталовложения. Знаеш ли какво представляват клетките на соларните панели и какво се влага в производството им ? Равнозначно е на това да кажеш че за един смарфон се изразходват тон суровини.
      Last edited by supertrader; 11.11.2017, 20:58.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Май не съм много съгласен- ако накараш автомобила ЕВ да върви с енергия от вятъра, тогава сметката според мен би трябвало да излезе. Имам предвид че за производството на желязо капиталовложенията са по малки и е по чисто производство от панелите
        Вальо на Флинтстоун колата е най икономична и екологична , айде не се втелявай , да не ти се налага да се прибираш от Германия с някоя електрическа измишльотина .

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

          Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

          Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

          Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
          Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
          Май не съм много съгласен- ако накараш автомобила ЕВ да върви с енергия от вятъра, тогава сметката според мен би трябвало да излезе. Имам предвид че за производството на желязо капиталовложенията са по малки и е по чисто производство от панелите

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

            Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

            Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

            Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
            Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
            Toва е напълно ясно. Аз си продължавам на бензин:
            -за EV не ми излиза сметката;
            - за глупости пари не давам и не ме интерсува колко било модерно;
            - за емисиите ми пука още по-малко и затова мисля да мина на 3.0 Л V6.

            Но затова пък си е тренд от който могат да се изкарат пари. Мисля да хеджирам за да не стане мяууу.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
              Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
              Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

              Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
              Удобно събрана инфoрмация за метални пазари: " Препятствием для выхода на рынок для новых проектов станут растущие издержки, производственные проблемы и нехватка совместных предприятий с покупателями, чтобы препятствовать тому, чтобы другие разработчики достигли стадии коммерческого производства." " Добыча лития в мире, тыс.тонн*




              * данные US Geological Survey

              Литий используется в большом количестве отраслей промышленности из-за его уникального высоко электрохимический потенциал, низкого коэффициент теплового расширения и каталитических свойств.
              Мировое потребление лития увеличилось с 12,800 т в 2000 году до 22,600 т в 2008 году, 6% в среднем в год. Спрос снизился приблизительно на 13% в 2009 году, ввиду мирового экономического кризиса, однако полностью восстановился в 2010 году, в приблизительно до 24,500 т. Стекольная и керамическая отрасли промышленности - крупнейшие потребители лития, приблизительно 31% полного потребления, далее следуют аккумуляторные батареи - 23% (по сравнению с 6% в 2000 году). Крупные автомобилестроители предсказывают, что сектор гибридных и полных электромобилей будет устойчиво расти и достигнет доли на рынке автомобилей в 10-30% к 2020 году. В результате спрос на литий врастет на 100-200% за этот же период времени. В дополнение к устойчивому росту в секторе батарей и электрических транспортных средств, все другие области применения лития, как ожидают, также будут расширятся в соответствии с экономическим ростом в мире в целом." http://www.cmmarket.ru/markets/liworld.htm
              Last edited by Minavast; 11.11.2017, 14:58.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

                Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

                Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

                Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
                Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
                Опазването на околната среда е същият кьорфишек като здравеопазването , най важното е да се въртят пари ... а пък наивниците да плащат !

                Коментар


                • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение
                  https://deutsche-wirtschafts-nachric...-als-benziner/
                  Studie: Elektroautos sind nicht besser für die Umwelt als Benziner.

                  Проучване на Масачузетския технологиченн институт показва , че електроавтомобилите не са по добри за околната среда от бензиновите например . В случая става дума за анализиране на целия цикъл от създаване на автомобила през експлоатацията му и до превръщането му в шрот накрая. Оказва се , че замърсяването е почти същото , просто се сменя само източникът.
                  Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

                  Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

                  Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
                  Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
                  Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                  ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                  Коментар


                  • https://deutsche-wirtschafts-nachric...-als-benziner/
                    Studie: Elektroautos sind nicht besser für die Umwelt als Benziner.

                    Проучване на Масачузетския технологиченн институт показва , че електроавтомобилите не са по добри за околната среда от бензиновите например . В случая става дума за анализиране на целия цикъл от създаване на автомобила през експлоатацията му и до превръщането му в шрот накрая. Оказва се , че замърсяването е почти същото , просто се сменя само източникът.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                      Global X Li Battery Tech (LIT)

                      Electric Car Revolution: Building Exposure Into Your Portfolio

                      One option for investors who are sold on the future of electric cars is the $945 million Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT), which holds a basket of stocks related to the lithium-battery business.

                      Lamborghini Unveils a Self-Healing, Electric Supercar



                      Беше за покупка на 25-26. При тези нива е трудно влизането.

                      Коментар


                      • Global X Li Battery Tech (LIT)

                        Electric Car Revolution: Building Exposure Into Your Portfolio

                        One option for investors who are sold on the future of electric cars is the $945 million Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT), which holds a basket of stocks related to the lithium-battery business.

                        Lamborghini Unveils a Self-Healing, Electric Supercar




                        Last edited by Minka; 08.11.2017, 22:23.

                        Коментар


                        • Още информация по темата:

                          http://automedia.investor.bg/a/0-nac...ektromobilite/

                          и http://automedia.investor.bg/a/0-nac...l-v-bylgariia/

                          Ел колите ще повлияят на пазарите със стимули и регулации!
                          Това е другият начин да се каже, че в тази област трябва да се провежда целенасочена, амбициозна и трайна политика.


                          На този етап има само някакви наченки на такава.
                          Реализирането на такива политики е нещо трудно и доста несигурно. Не на последно място, поради причина че е свързано с политика, включително геополитика.
                          Важно е и каква позиция ще заемат САЩ. Последните дни имаше информация, че се готви удар по стимулите за купуване на елкола. Отношението към Парижкото споразумение също е от решително значение. Там нещата не стоят хич добре.

                          Чакам и се надявам на истински и лесно приложим технологически пробив при батериите. Там ще е разковничето.
                          Ако сега си взема кола с примерно 350 км. пробег., животът бързо ще ме вкара в реалността, където ще се разбере, че 350 км. са посочени по някакъв по-скоро изчислителен способ, конципиран в лабораторна и контролирана среда.
                          Действително ще са под 250 км.
                          Допълнително, ако съм отговорен и здравословно пресметлив (какъвто по дефиниция би трябвало да са инвеститорите), би следвало да експлоатирам батерията основно в щадящ режим между 30 и 85 % заряд, ерго от порядъка на 55 % от целия капацитет.
                          Ако това има нещо общо с истината, то "отговорният и дисциплиниран" пробег пада на около 130 км. на зареждане.
                          На практика това означава само кратки градски маршрути.
                          Не е задължително зле, но е крайно недостатъчно.

                          Нали знаете, че има една приказка: Кефът цена няма!
                          Възможно е да има субекти, които изпитват неизмеримо удоволствие при шофиране на ел.кола. Винаги и за всичко, което е свързано с пари , може да се разсъждава и действа като инвеститор. Всеки може като изходи от собствените си разбирания и оценки да си направи сметката, за колко време ше му се "върне" инвестицията.
                          Ако става дума за ел.кола за лично ползване, прие което тя няма да участва в някакъв процес за производство на стоки и услуги и съответно тя няма да пренася чрез амортизацията части от стойността си върху крайния продукт, която стойност би се връщала под форма на пари обратно при нас в процеса на продажбата, то сметката става малко по-особена и аз се въздържам да я илюстрирам поради силния субективен елемент.

                          На този етап сметката категорично не излиза за мен. Гледаме мача.
                          Тя не излиза баш и при коли с ДВГ, поради което оставаме на завареното положение и пак гледаме мача (

                          Коментар


                          • Minavast - умножавай почти по 5 специалните мeтали които са необходими за батериите, много постни количества си предвидил. И успех !
                            Last edited by supertrader; 08.11.2017, 17:57.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                              Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
                              Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

                              Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
                              Мисля, че вече срещнах такава информация. Ще потърся и ще пратя на лични. Малко по-късно.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

                                Покрай цените на лития, графита, цинк и някои други метали всички пренебрегват цената на никела. Направете си проучване и вижте за какво се използва никела при батериите и защо трябва да се влезе и тук, ако Ви интересува супер цикъла в тази индустрия. Цената на този метал в момента се определя от бъдещата му употреба за батерии, като се отчита и цената му, която все още е на ниски нива спрямо началото на века.

                                Lithium batteries containing nickel, which helps keep a charge over longer distances, are being installed in electric cars from Tesla’s top-of-the-line Model X to General Motors Co modestly-priced Chevy Bolt.

                                Вижте и последните публикации за Jaguar, Aston Martin и други марки от високия клас, които също навлизат в този пазар, като моделите им се очакват през 2019-2020 г.

                                ПП: за мен сектора и суровините свързани с батериите в момента имат сериозен потенциял за ръст, при отчитане на съответната волатилност и политическите рискове.
                                Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
                                Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

                                Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
                                Last edited by nachev; 07.11.2017, 16:26.

                                Коментар

                                Working...
                                X