IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    И как става химията с прехвърлянето от нефт/ някакво гориво/ на ток ще кажеш ли- пише ли в уикипедия
    Както обикновено си проявил завиден интелект. Прочети си сам какво пише в уикипедията, и какво съм написал аз, особено последното изречение.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от индианеца Разгледай мнение

      Модерните големи круизни кораби например ползват дизел(газ-турбина)-електрическо задвижване.
      Дизеловите локомотиви на БДЖ са всъщност дизел-електрически - около 3000 кс.
      Идеята е, че електрическия двигател предоставя огромен въртящ момент от 0 оборота нагоре, което елиминира нуждата от скоростни кутии и съединители. Това, което го спира електрическия двигател в транспорта, е не липсата на мощност, а липсата на електричество.
      И как става химията с прехвърлянето от нефт/ някакво гориво/ на ток ще кажеш ли- пише ли в уикипедия

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        ...
        Разбира се, че ДВГ няма как да бъде ЗАМЕНЕН! Говоря за ДВГ и за останалите топлинни двигатели. Кой твърди, че УТРЕ може да замени ДВГ на презокеанските или морски кораби с десетки хиляди конски сили? Е, да - с айфон или с таблет - можем да ги заменим... )) Може би някой ще смени УТРЕ газовите турбини на самолетите, които летят хиляди километри? Да, де - но и на мен не ми е хрумвало още, че може да заменим газовата турбина с айфон..., това чудо на техниката, което така бързо се разви в последните години.... Айфонът ще пренесе - и стотиците хиляди тонове товари с кораба през океана... Сериозен съм! Защо да не ги телепортираме???
        ...
        Модерните големи круизни кораби например ползват дизел(газ-турбина)-електрическо задвижване.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Oasis-...hnical_details

        Propulsion is provided by three 20,000-kilowatt (26,800 hp) Azipods, ABB's brand of electric azimuth thrusters. These pods, suspended under the stern, contain electric motors driving 20-foot (6 m) propellers.[4] Because they are rotatable, no rudders are needed to steer the ship. Docking is assisted by four 5,500-kilowatt (7,380 hp) transverse bow thrusters.[19][20]
        Дизеловите локомотиви на БДЖ са всъщност дизел-електрически - около 3000 кс.
        Идеята е, че електрическия двигател предоставя огромен въртящ момент от 0 оборота нагоре, което елиминира нуждата от скоростни кутии и съединители. Това, което го спира електрическия двигател в транспорта, е не липсата на мощност, а липсата на електричество.

        Коментар


        • Тая година, в Холандия /една от страните с хиляди ветрогенератори/ имах възможност да видя как зареждат електромобилите на улицата, в близост до университет в Маастрихт. Имаше и други зарядни - тук-там, но автомобилите с ДВГ са си доста и очевидно за тях си има бензиностанции... Две колонки, от които са опънати проводниците до двата автомобила - далечният - на 20-на метра... Водачи в електромобилите нямаше. Зареждането вървеше "с пълна пара", а това означава, че бяха необходими доста... минути. Ел.мобилите определено вероятно се вписваха в града и едва ли правеха повече от 40-50 км. за деня /при няколко часа зареждане/. Наоколо имаше и други чакащи, но без водачи. Очевидно е, че имаше някаква логика в процеса на зареждане, както и абсолютно спокойствие...

          Разбира се, че това ще стане /навсякъде/. Не е ясно какви ще са параметрите /на спокойствието/ в оживен град в България. Може би, при същото спокойствие ще се зарежда дори и нощем. Ще си ги има кабелите... /не споменавам циганите-роми, защото те също разбират от екология!.../

          Днес много от нас афишират своята привързаност към природата. Вярвам им. Учуден съм, че не се отказват от автомобила си с двигател с вътрешно горене. Сега, в тоя момент не се отказват! Сядат на автомобила си и литват.

          Разбира се, че ДВГ няма как да бъде ЗАМЕНЕН! Говоря за ДВГ и за останалите топлинни двигатели. Кой твърди, че УТРЕ може да замени ДВГ на презокеанските или морски кораби с десетки хиляди конски сили? Е, да - с айфон или с таблет - можем да ги заменим... )) Може би някой ще смени УТРЕ газовите турбини на самолетите, които летят хиляди километри? Да, де - но и на мен не ми е хрумвало още, че може да заменим газовата турбина с айфон..., това чудо на техниката, което така бързо се разви в последните години.... Айфонът ще пренесе - и стотиците хиляди тонове товари с кораба през океана... Сериозен съм! Защо да не ги телепортираме???

          За сега - и много по-натам - електромобилите на дълги разстояния няма да ги видим. Няма да ги видим и натоварени. Е, да - Мъск работи по въпроса! Май не съм чел много? Когато влезе в експлоатация "чудото" - ще сравняваме: цени, пробег, товароносимост, скорост, РЕСУРС.

          И никакви протекционистични мерки на правителствата няма да помогнат, както и никакви глоби, тъй като стокообменът на десетки хиляди километри изисква надежден транспорт, а последният, ако наистина е надежден - може да се самофинансира, независимо от глобите.

          Е, да - и при електромобилите от високите класове има високи скорости. Да, признавам - има ги. При някои има и пробег. Да, цените ЩЕ ПАДНАТ! Кои цени, ли? Тези, които са 3-4 пъти над цените на конвенционалният автомобил. Кога ще паднат?

          Цените на електромобилите ще растат, защото ресурсът на батериите им трябва да расте.

          Забелязвате ли, че изобщо не говоря за екология. Още не е дошло времето за да шумим за екологичните проблеми, свързани с производството на батериите..., или на кондензаторите..., както и със силните ел.магнитни полета, които се получават задължително при електромобилите...

          Значи, да обобщя. От десетилетия водещите автомобилни компании хвърлят милиони и работят върху теглителните характеристики на въпросната "новост", не са спирали да работят върху пробега, масата /тежестта/ на електромобиланито, както и върху изолиране на токсичните елементи и вредни излъчвания.

          Някой ден нещата ще си дойдат на мястото, но не изведнъж и не дотам, че ДВГ и останалите топлинни двигатели и установки, ползващи въглеводороди - да бъдАТ ЗАМЕНЕНИ.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Krum Sokolov Разгледай мнение
            Ти се излагаш, защото кръгозорът ти е стеснен и гледа някъде в миналото към доста стари технологии. Електомобилите са още пеленачета и приличат на първите фордове. Соларните технологии за добив на ел. енергия е малко по-напред но и там сме в самото начало. Електомобилите работят с друга бира (устроиства в които е акумулирана енергия) Скоро ще измислят свръхмощни кондензатори (вече има някакви резултати и батериите ще отпаднат. Бутилката с духът е вече отворена и нищо няма да спре силната конкуренция и откриване на начини електромобилите да заместят ДВГ. Още повече че Планетата загива от изгаряните количества горива. Първият ми телефон със сензорен екран беше хит на пазара и малко хора го притежаваха. Сега такива телефони имат и новородените а технологията и функциите им нямат нищо общо с онзи сони ериксон м600 с писалка. Да не говорим за революцията с таблети и всякакви други устройства за по малко от 10 години.
            Добре. Убедѝ ме. Печелиш.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              Добре де, а ти не прочете ли какво писах, преди мибова да го изтрие? Акумулирането е друга бира и се акумулира тогава и само тогава, когато има ИЗЛИШЪК. Чудя ае и се мая къде толкоз производство, че и излишък на лунна светлина.
              ...Отделно, дето от слаб източник и добивът е слаб...АКО ИЗОБЩО, ГО ИМА.
              Накратко, дай да не се излагаш, а?
              Ти се излагаш, защото кръгозорът ти е стеснен и гледа някъде в миналото към доста стари технологии. Електомобилите са още пеленачета и приличат на първите фордове. Соларните технологии за добив на ел. енергия е малко по-напред но и там сме в самото начало. Електомобилите работят с друга бира (устроиства в които е акумулирана енергия) Скоро ще измислят свръхмощни кондензатори (вече има някакви резултати и батериите ще отпаднат. Бутилката с духът е вече отворена и нищо няма да спре силната конкуренция и откриване на начини електромобилите да заместят ДВГ. Още повече че Планетата загива от изгаряните количества горива. Първият ми телефон със сензорен екран беше хит на пазара и малко хора го притежаваха. Сега такива телефони имат и новородените а технологията и функциите им нямат нищо общо с онзи сони ериксон м600 с писалка. Да не говорим за революцията с таблети и всякакви други устройства за по малко от 10 години.
              Last edited by Krum Sokolov; 24.09.2018, 22:14.

              Коментар


              • ...и сега вече се случва технологичният скок. Така е.

                Коментар


                • Грубо сметнато една електрическа кола харчи заряд 12 киловата за час за 100 км, при положение че тежи 2 тона и отгоре. Ако масата е под 1 тон би трябвало половината от тази енергия да я устройва. И още по..защо трябва един автомобил който транспортира 1 или двама души с тегло 100 или двеста килограма условно да тежи един тон, има свръхлеки и здрави материали които могат да смъкнат теглото и енергийния разход а в килограм въглеводороди има акумулиран заряд равностоен на 12 киловата за час. Има накъде да вървят нещата и картинката драстично да се промени откъм разход на енергия. Дори от соларни панели може да се добива енергия която да устройва персоналния транспорт на хора, ако не става въпрос за изминаване на големи растояния а примерно 50 километра на ден.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Pyramid - пълно щастие няма, бях смятал бакалски колко е реалния кпд на бензинов автомобил и е убийственно нисък - в пъти по нисък от обявявания от 30 процента уж че и повече..няма 15 процента. Зареждаш въглеводороди и се издухват през ауспуха. Ти искаш соларните панели да бъдат..колкото толкова и си произвеждат ток от светлина, ако харчиш много и го разхищаваш е малко но ако харчиш ефективно както е с ел. колите не е малко. За цените не мисля че ще падат особенно като се ореже оборота на глобалната търговия продажбите на по свит пазар ще вдигнат цените..така че каквото беше е било до тук с китайската евтения.
                    Съвършено вярно. Единствено, дори и така да е, да придвижиш кола на едни 50 км колко енергия се иска и какви панели и време, за да се добие...особено, в неподходящо време и място/част на деня.
                    Last edited by Pyramid; 24.09.2018, 21:47.

                    Коментар


                    • Pyramid - пълно щастие няма, бях смятал бакалски колко е реалния кпд на бензинов автомобил и е убийственно нисък - в пъти по нисък от обявявания от 30 процента уж че и повече..няма 15 процента. Зареждаш въглеводороди и се издухват през ауспуха. Ти искаш соларните панели да бъдат..колкото толкова и си произвеждат ток от светлина, ако харчиш много и го разхищаваш е малко но ако харчиш ефективно както е с ел. колите не е малко. За цените не мисля че ще падат особенно като се ореже оборота на глобалната търговия продажбите на по свит пазар ще вдигнат цените..така че каквото беше е било до тук с китайската евтения.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Добре де, а ти не прочете ли какво писах, преди мибова да го изтрие? Акумулирането е друга бира и се акумулира тогава и само тогава, когато има ИЗЛИШЪК. Чудя ае и се мая къде толкоз производство, че и излишък на лунна светлина.
                        ...Отделно, дето от слаб източник и добивът е слаб...АКО ИЗОБЩО, ГО ИМА.
                        Накратко, дай да не се излагаш, а?
                        Last edited by Pyramid; 24.09.2018, 10:08.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Чудесно.
                          Работи ли в сняг ? - Не.
                          Работи ли в дъжд ? - с 1% от инсталирания капацитет.
                          Работи ли нощем? - Не...
                          т.е., използваемият капацитет е много нисък, сравнен с инсталирания. И ти твърдиш, че това някога ще се промени?
                          - БлажЕни вярващите.
                          ​​​​​​
                          А случайно да си чувал за системи за акумулиране на на ел. енергия, а да си чувал за системи за добив на ел енергия и от най слабия източник на лъчение вкл. и от отразена светлина?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Krum Sokolov Разгледай мнение
                            Вече има проекти в пустините да се изградят огромни фотоволтаични централи, а не като в България да ги разполагат върху плодородни земи.
                            Чудесно.
                            Работи ли в сняг ? - Не.
                            Работи ли в дъжд ? - с 1% от инсталирания капацитет.
                            Работи ли нощем? - Не...
                            т.е., използваемият капацитет е много нисък, сравнен с инсталирания. И ти твърдиш, че това някога ще се промени?
                            - БлажЕни вярващите.
                            ​​​​​​

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Бе що не питаш измамника, имате еднакво логическо мислене, и неминуемо ще се разберете.


                              "Логиката" ти е разтегливо понятие, за разлика от техниката.

                              В твоята "логика", например - има такова виждане, което /за мен/ е абсолютно неправилно, при което ти твърдиш, че автомобили от еднакъв клас, които са боядисани различно /зелен, син, червен..../ - имат различни скоростни и теглителни характеристики... Отново да попитам: ако два /нови/ автомобила са от една и съща марка, модел и са с еднаква мощност, но са боядисани по различен начин, то - има ли разлика между техните динамични и скоростни характеристики? Нека го кажем по-елементарно: различни ли са възможностите им за преодоляване на препятствия?


                              Ако отговорът ти на горния въпрос е положителен - мястото ти не е в тая тема. Темата ти е малко по-надолу, в коридора, а темата ти е "политика".


                              Разбира се, че това не е мнение по съществото на темата, а си е чист спам. Имам какво да пиша по темата, но политизирането ѝ от хора като теб правят усилията ми в тая посока безсмислени.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от redcretin

                                Pedale grande, колички на изцяло соларни панели съществуват вече от бая време - все още само за състезания и не практични, но и на това му идва времето
                                За разлика от теб имам доста опит в тая сфера, не като да се завирам в мръсния канал
                                Вече има проекти в пустините да се изградят огромни фотоволтаични централи, а не като в България да ги разполагат върху плодородни земи.

                                Коментар

                                Working...
                                X