Забраните за движение на прекалено замърсяващи дизелови автомобили, по-специално по автомагистралите, са равносилни на саморазрушение на германския просперитет. Това заявява германският министър на транспорта Андреас Шойер днес в публикация във в. "Билд", цитирана от "Франс прес". Предупреждението му е отправено ден след като беше издадена съдебна забрана за движение на такива коли по част от автомагистрала А-40, която е една от главните в западната част на страната."Подобно решение застрашава мобилността на стотици хиляди граждани, никой не разбира този саморазрушителен дебат", изтъкна германският министър консерватор на страниците на "Билд". Негов говорител уточни, че подобни съдебни решения ще лишат страната от просперитет. "Мобилността е в основата на нашия просперитет, на нашия растеж, тази мярка е саморазрушителна", допълни той.
Според съдебното решение от юли част от автомагистрала А-40 ще бъде забранена за стари дизелови коли (Евро 4, а след това и Евро 5). Този участък прекосява град Есен и всеки ден по него преминават близо 100 хил. автомобила според данни на медиите. Под натиска на природозащитни организации, които сезираха местни съдилища, редица германски градове са принудени да ограничат присъствието на стари дизелови автомобили на своята територия. Такъв е случаят с Берлин, Майнц, Щутгарт, Хамбург, Кьолн и Бон. Почти всички германски политици се борят срещу тези антидизелови забрани, от които са обезпокоени както автомобилостроителите, така и автомобилистите. Правителството иска да задължи автомобилостроителите да поемат на своя сметка обновяването на замърсяващите коли, за да бъдат приведени към нормите. Автомобилният сектор е един от двигателите на германската икономика и дава работа на около 800 хил. души. /БТА
https://www.dnevnik.bg/evropa/2018/1...pKXpktohanR6nc
Според съдебното решение от юли част от автомагистрала А-40 ще бъде забранена за стари дизелови коли (Евро 4, а след това и Евро 5). Този участък прекосява град Есен и всеки ден по него преминават близо 100 хил. автомобила според данни на медиите. Под натиска на природозащитни организации, които сезираха местни съдилища, редица германски градове са принудени да ограничат присъствието на стари дизелови автомобили на своята територия. Такъв е случаят с Берлин, Майнц, Щутгарт, Хамбург, Кьолн и Бон. Почти всички германски политици се борят срещу тези антидизелови забрани, от които са обезпокоени както автомобилостроителите, така и автомобилистите. Правителството иска да задължи автомобилостроителите да поемат на своя сметка обновяването на замърсяващите коли, за да бъдат приведени към нормите. Автомобилният сектор е един от двигателите на германската икономика и дава работа на около 800 хил. души. /БТА
https://www.dnevnik.bg/evropa/2018/1...pKXpktohanR6nc
Коментар