If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
https://www.youtube.com/watch?v=n7xd9r7zFPE , със съхранение на водорода в металхидридни съдове, те са с ниско налягане между другото и много безопасни, не знам дали не са тежки, но може би е някаква нова сплав която поема много водород. Не ми се търси, но съм гледал преди години видео как стрелят по такъв съд и го пробиват и абсолютно нищо не се случва, също ги даваха с живот 30 години.
Ма то като се разпилявате насам-натам, работата по микромодула много ще се забави. А от САТL като прочетат тук че се занимавате с конкурентна технология ще ви бият шута и айде пак обратно в калта.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
https://www.youtube.com/watch?v=n7xd9r7zFPE , със съхранение на водорода в металхидридни съдове, те са с ниско налягане между другото и много безопасни, не знам дали не са тежки, но може би е някаква нова сплав която поема много водород. Не ми се търси, но съм гледал преди години видео как стрелят по такъв съд и го пробиват и абсолютно нищо не се случва, също ги даваха с живот 30 години.
Сони и ейпъл са направо безработни, вторите сега се заканват да пуснат един смартфон с 48 мегапиксела камера и всички ще паднат като го видят в магазина. Сони искат да правят коли и пари им се намират, а и бранда им е жив все пак.
Правим това което е възможно. Ако да кажем след 3 месеца CATL пуснат производство на батерия с енергийна плътност 1 киловатчас за 1 килограм тегло, какво ще се промени толкова ? Може да стане след 50 години също...но те ще са в ситуацията на Сони или Ейпъл вече със сигурност.
Значи просто си разтягате локуми да се намирате на сладки приказки.
Правим това което е възможно. Ако да кажем след 3 месеца CATL пуснат производство на батерия с енергийна плътност 1 киловатчас за 1 килограм тегло, какво ще се промени толкова ? Може да стане след 50 години също...но те ще са в ситуацията на Сони или Ейпъл вече със сигурност.
Водорода могат с ток от атомни централи да го произвеждат и с ток от ветрогенератори и фотоволтаици. Не е случайно, че този ток е много удобен за производство на водород. За икономическата рентабилност, така е но когато разчиташ на международна търговия винаги има риск тя да се провали с гръм и трясък. Иначе съвсем ако закъсаш може и друго да се използва за добив на енергия или там каквото имаш под ръка както се казва. Иначе може да дойде и момент в който водорода да е съвсем евтин и навсякъде да може да се произвежда, може да се каже как - чрез термолиза, а не чрез електролиза, с топлина от атомна реакция. Но това сега няма да стане, защото ще се използва за продаване на нелимитирано количество енергия от евентуален световен лидер - диктатор.
Дани, то моженето, е едно а, икономически рентабилното производство, е СЪЪЪВСЕМ ДРУГО. Т.е., пак опира до суровина и ДОСТАТЪЧНО ДОСТЪПНА енергия. И, докато водата (за случая "направИ си сам водород") е навсякъде и евтина то, енергията, става все по-дефицитна. Пък водорода, най-евтино, май пак от метан, го произвеждат. Аз затова все се питам, къде им е акълът и, както ми се струва, скоро добър отговор, няма да дадат. Пък си и спомням че, неотдавна, пак срещах публикации за горивни елементи директно на метан и даже на алкохоли. Т.е. пак електрички но, без батерии.
Отказаха се от металхидридите, това са магнезийникелови сплави с добавени още няколко вида метали, но са тежки. Тойота просто го компесират на 600 бара в композитна бутилка, която има покритие вътре от алумиймагнезиева сплав с цел да е непропусклива за атомите на водорода. Той може да преминава през атомните решетки на много метали, но има и такива които абсорбират водородните атоми и стават непропускливи за тях. Така са направили бутилки от композити - смоли армирани с въглеродни влакна, които са леки и здрави. Това са бутилки които се ползват и за компресиране на метан, само са боядисани вътре с боя чийто състав е тези метали. Водорода не е това за което го представяха, супер труден и много опасен..но пък в пъти по малко енергия носи един кубичен метър газ водород от един кубичен метър метан.
Ами само си помисли: Числото на Авогадро, е еднакво за всички газове. Да, ама една молекула метан, това са две водородни, + въглерод...Съответно, по-висока плътност, специфична енергийна плътност и т.н. Отделно че, в момента, производството на водород, също има въглероден отпечатък та, за какво им е да го правят, щом тъй? Карайте си на метан, и си свиркайте.
Коментар