Да Матеев липсва, защо не се появява ?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеАко на някой му е интересно може да потърси информация по спецификациите на автомобилите Тойота Мирай, за теглото на горивните им клетки как се е движи - пада през годините с всеки нов модел. Параметрите които са постигнали са много интересни, и очевидно при последната версия е приложено това за порестите електроди за което споменах, същото нещо може да се приложи при модулната батерия за която тук толкова много се изговори вече. Какво ще стане с теглото се вижда по теглото на горивните клетки на Тойотата, пада невероятно много. Горивните клетки стават 5 ПЪТИ по леки, т.е. ако това нещо се направи с батерия на електромобил които сега са по 500кг..половин тон, може да се очаква батерията да стане по лека и да тежи само 100кг. Ако някой разбира за какво говоря, това ще бъде революция при батериите.
Прочее, де го тоя Идолъ?
Коментар
-
Импотеп, просто давам като пример да се види че тези неща за които говорим като се приложат ще се отиде много напред, да не би японците да стигнаха за 1 ден или една година до тази конструкция. А батерията им на последния модел за да има милиони цикли на заряд и разряд е с нищожния капацитет 1.23 киловатчаса и тежи 50 кг. там не са напреднали много, ние там искаме да ударим и няма да стане хоп..троп. А иначе със задвижване с водород много са напреднали, но пак са до под кривата круша. На по стария модел смятах - 30 киловатчаса за 100км , малко са множко в сравнение с електромобилите с батерии. Но те си работят и след години ще са напреднали..20 години може би. В сравнение с БМВ, които бяха тръгнали с двг на водород, и се оказа че той прави много азотни окиси, водорода го зареждаха в криогенен резервоар втечнен и трябваше за да не се повишава налягането с клапан да се изпуска в атмосферата..японците имат голям напредък. Сега това нещо в ограничен мащаб разбира се могат да го използват за доставка на енергия по къщите, водорода по тръби и самия стак от клетки който го обръща в електричество с тези параметри които дават за колата ако е с мощност 15 киловатчаса, ще бъде една кутия с тегло 4 килограма и обем около 4 литра. Разбира се е скъпо и пак за места примерно имат ток от ветрогенератори и го превърнат във водород. Мисля че на първия модел такава тойота стака беше 170кг и огромен като размери, сега са го направили според данните за колата които дават 32 кг. Та основното беше че такова нещо може да се направи и с батериите, може да отнеме над 15 години, но ако се направи ще се ползва, ако не се направи..D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеАко на някой му е интересно може да потърси информация по спецификациите на автомобилите Тойота Мирай, за теглото на горивните им клетки как се е движи - пада през годините с всеки нов модел. Параметрите които са постигнали са много интересни, и очевидно при последната версия е приложено това за порестите електроди за което споменах, същото нещо може да се приложи при модулната батерия за която тук толкова много се изговори вече. Какво ще стане с теглото се вижда по теглото на горивните клетки на Тойотата, пада невероятно много. Горивните клетки стават 5 ПЪТИ по леки, т.е. ако това нещо се направи с батерия на електромобил които сега са по 500кг..половин тон, може да се очаква батерията да стане по лека и да тежи само 100кг. Ако някой разбира за какво говоря, това ще бъде революция при батериите.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеАко приемем че на ден всеки автомобил изминава 70км, за месец ще навърта 2100км, за година 25 000 според мен е нормално. При среден разход от 20 киловатчаса на 100км - 5000 киловатчаса. За 100 000 електромобила са 500 000 мегаватчаса на година, не е страшно много. Пускат се 2-3 атомни реактора и тока се осигурява и за лятото и за зимата.
Тези дни ЕК (или ЕП) трябва да реши по повод исканията на Германия за газовите електроцентрал и Франция за атомните - да са ОК и включени в зелената сделка като финансирани обекти.
това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
- 2 Харесвания
Коментар
-
Ако приемем че на ден всеки автомобил изминава 70км, за месец ще навърта 2100км, за година 25 000 според мен е нормално. При среден разход от 20 киловатчаса на 100км - 5000 киловатчаса. За 100 000 електромобила са 500 000 мегаватчаса на година, не е страшно много. Пускат се 2-3 атомни реактора и тока се осигурява и за лятото и за зимата.D.Y.F-091066
Коментар
-
Ако на някой му е интересно може да потърси информация по спецификациите на автомобилите Тойота Мирай, за теглото на горивните им клетки как се е движи - пада през годините с всеки нов модел. Параметрите които са постигнали са много интересни, и очевидно при последната версия е приложено това за порестите електроди за което споменах, същото нещо може да се приложи при модулната батерия за която тук толкова много се изговори вече. Какво ще стане с теглото се вижда по теглото на горивните клетки на Тойотата, пада невероятно много. Горивните клетки стават 5 ПЪТИ по леки, т.е. ако това нещо се направи с батерия на електромобил които сега са по 500кг..половин тон, може да се очаква батерията да стане по лека и да тежи само 100кг. Ако някой разбира за какво говоря, това ще бъде революция при батериите.Last edited by supertrader; 22.01.2022, 14:48.D.Y.F-091066
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Супертрейдър, помогнете с отчитането на възрастта?
Коментар
-
Как, нямам статистическа информация, би трябвало да се сравняват автомобилите произведени откакто се появиха на пазара електромобили. Взема се за начална дата тази и се отчитат инцидентите при автомобили с двг, хибридни и чисти електромобили произведени след тази дата, като се изчисли при колко процента има инциденти, защото електромобилите са малко в процентно отношение, не знам колко процента са в момента - два, три , но последно както отчитат са се увеличили много за последните две години в кризата. Като изключим китайските за които все още говорят че не са стандартни или поне не се допускат до пазарите, в останалия свят допреди 4 години електромобилите които се продават годишно бяха колкото Дачии произвежда Румъния за същата година. Дайте данни и ще сравним.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТрябва да се отчита възрастта, такава статистика която не я отчита няма да отразява точно. При старите автомобили вероятността поради остарели материали да се случи нещо е по голяма, при електромобилите със стари батерии същото нещо. Хибридите са по сложни, но всичко зависи и как е направено, не знам гледам как много ги хвалят че има разни пластмасови капаци над двг и къде ли не и казват леле колко хубаво направено, но тези неща горят а и пластмасите както стареят защото им слагат добавки да се разрушават..та този капак ако се разруши и падне върху горещи части ето ти програмирано за инциденти.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Затова в статистиката се ползва сравнителна метрика „брой инциденти на 100хил автомобила“!
Колко са едните и другите като аргумент не вАжи
[ATTACH=CONFIG]n3859243[/ATTACH]
После, supertader правилно отбеляза: Продажби сега, остаряване следва, резултатите се отчитат...кога?
Коментар
-
Трябва да се отчита възрастта, такава статистика която не я отчита няма да отразява точно. При старите автомобили вероятността поради остарели материали да се случи нещо е по голяма, при електромобилите със стари батерии същото нещо. Хибридите са по сложни, но всичко зависи и как е направено, не знам гледам как много ги хвалят че има разни пластмасови капаци над двг и къде ли не и казват леле колко хубаво направено, но тези неща горят а и пластмасите както стареят защото им слагат добавки да се разрушават..та този капак ако се разруши и падне върху горещи части ето ти програмирано за инциденти.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеПомните ли преди време няколко хейтърчета се зъбеха колко запалими били Теслите.
Та гледам вече и застрахователите излизат със статистика по темата (нали това им е работа)
Аз лично съм шокиран от статистиката. Очаквах да е нещо като 10:1 (смисъл 10 запалени ДВГ на 1 електричка), но в действителност ДВГ са мноооооого пожаро податливи
[ATTACH=CONFIG]n3859156[/ATTACH]
Това е принципната разлика в този вид инциденти между двата вида МПС.
Дори и да приемем че ДВГ се запалват по-често, следва да се отчете какъв е размера на щетата в крайна сметка.
Например ако в 9 от 10 пожара при ДВГ гасенето е успешно и МПС-то може да се възстанови а при Ел Мобилите при 10 от 10 щетата е тотална и от МПС-то нищо повече нестава, то следва ли да се приема че Ел Мобила е по-надежден просто защото при него инцидентите са случват десет пъти по рядкко?.
Коментар
Коментар