IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Гледам че участниците във форума масово са решили да преминат в групата на тези които знаят от къде идва тока. Много правилно развитие. Това неминуемо ще вдигни дискусията над нивото на ладите форд фокус и китайската електроника.
    Надявам се това да не я затвори а да я направи по състоятелна.
    Обсъждането на ел мобилите неможе да се върти окло нереаисичните технологични пробиви в областа на ЛиЙон батерииите и ефтината ел енергия и скъпите петролни продукти.
    Батерийте не са от вчера и едва ли има нещо чак толкоз неизследвано, което като се разкрие да ги направ още по чудодейни.
    Ел енергията би поскъпнала драстично ако ел мобила стане масови.
    едва ли тези азбучни положения трябва да се обясняват в инвеститорски форум.
    Мисля че дискусията би трябвало да не се фиксира само върху ел мобилите, но да обърне повече внимание на хибридните аавтомобили. Каквото и да говорим за прогреса в ел здвижванията, силовата електроника, батериите и т.н като база за бурно развитие на ел.мобилите. то това в много по голяма сила се отнася за хибридите.
    Last edited by Бързоходко; 01.09.2019, 23:07.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      Забравил си разход за заревдане на батерията- 3-5%, от вложената енергия
      Не съм. Вгледай се по-внимателно.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Ами в двг-тата, има разходи и преди (докато)се добие самият нефт, разходи по дестилация, товарене, разтоварване, транспорт...и, след това, изгарянето. Само кпд на двигателя (до вал!) е дори под 30%,трансмисия 5-10%, до предаване към пътя -още толкова...

        Ел.: До мвханичба на вал - допускаме, 0 загуби (които са повече но, нейсе), трансформиране нагоре - 1 до 3% (т.е., код ок.97%), пренос - 98% (2%загуби), трансформиране надолу - 97%, зарядни - макс.90%, кулонов кпд - 60-80%, двигател - ок.90%, комутатори - до към 95%,„трансмисия” - 100 (ако директно на вал, после -до път... Много променливи. Някой да смята.
        Забравил си разход за заревдане на батерията- 3-5%, от вложената енергия

        Коментар


        • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

          Не съм специалист, изказах се на основа на училищни познания.

          Каква е твоята най-груба сметка?
          Ами в двг-тата, има разходи и преди (докато)се добие самият нефт, разходи по дестилация, товарене, разтоварване, транспорт...и, след това, изгарянето. Само кпд на двигателя (до вал!) е дори под 30%,трансмисия 5-10%, до предаване към пътя -още толкова...

          Ел.: До мвханичба на вал - допускаме, 0 загуби (които са повече но, нейсе), трансформиране нагоре - 1 до 3% (т.е., код ок.97%), пренос - 98% (2%загуби), трансформиране надолу - 97%, зарядни - макс.90%, кулонов кпд - 60-80%, двигател - ок.90%, комутатори - до към 95%,„трансмисия” - 100 (ако директно на вал, после -до път... Много променливи. Някой да смята.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Е формално уравняваш, но триенето в един елмотор е само в два лагера, а в двг е доста повече.
            А и не виждам връзката с цените на едната енергия и другата. В момента елколите са скъпи единствено заради батерията. Там обаче процесите бурно се развиват, и остава да видим пробив в тази посока. Ако намерят начин да ги поевтинят значително, то елколите ще станат доста по евтини от двг.
            За догодина по някое време ще стане ли, че трябва да купувам нова кола

            Коментар


            • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
              Е, това е ако забравим топлинните загуби и загуби в триенето, които формално уравнявам за двата случая, защото не ми е ясно как са нещата там.
              Е формално уравняваш, но триенето в един елмотор е само в два лагера, а в двг е доста повече.
              А и не виждам връзката с цените на едната енергия и другата. В момента елколите са скъпи единствено заради батерията. Там обаче процесите бурно се развиват, и остава да видим пробив в тази посока. Ако намерят начин да ги поевтинят значително, то елколите ще станат доста по евтини от двг.
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Няма смисъл, черна кутия, по точно черна дупка

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                  и да се ориентираме по цената.
                  Далече е от пазарния принцип, електричките навсякъде са сериозно фаворизирани за сметка на данъкоплатеца и обратно, девегетата са политически притискани.
                  Няма да е чисто научно-техническа сметка.
                  Last edited by grisow; 01.09.2019, 18:30.

                  Коментар


                  • Е, това е ако забравим топлинните загуби и загуби в триенето, които формално уравнявам за двата случая, защото не ми е ясно как са нещата там.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      КОПИ ПАСТЕ- А?? ХАХАХА
                      АМК той за теб го е писал, ама нали и той е дебил, та не може да се усети.

                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                        Най-общо: при изгаряне на горивото в ЛПС има един преход на енергия (химическа към механична) с определен КПД. Обикновено е около 0.4.

                        При задвижване на електромобила, даже тролей/трамвай, имаме повече от два прехода, химическа към механична към електрическа в теца, и електрическа към механична в електровозилото, всеки със своя КПД.
                        Тъй като всеки КПД в тези два случая със сигурност е по-малък от 0.6, то на изход имаме най-много 0.6 х 0.6 = 0.36.
                        Сметката излиза по-скъпа.
                        Е нека първо се оправим с горивото. Той прехода може и да е един, но забравяте да добавите прехода от намирането, дупченето, изваждането, транспорта до нпз, рафинирането, и още бая транспорт докато стигне до резервоара. И това за всеки един грам от това гориво.
                        ...
                        Този начин обаче е доста сложен, за това най-добре е да прескочим тези процеси, и да се ориентираме по цената.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Преходите са доста повече, вкл.и при ДВГ, така че, тезата ти е спорна. Т.е., вероятно си прав, за част от случаите и не точно -за останалата част и трябва да сме пи-прецизни с обобщенията. Не го казвам за заяждане, а с най - дружески чувства.
                          Не съм специалист, изказах се на основа на училищни познания.

                          Каква е твоята най-груба сметка?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                            Най-общо: при изгаряне на горивото в ЛПС има един преход на енергия (химическа към механична) с определен КПД. Обикновено е около 0.4.

                            При задвижване на електромобила, даже тролей/трамвай, имаме два прехода, химическа към електрическа и електрическа към механично, всеки със своя КПД.
                            Тъй като всеки КПД в тези два случая със сигурност е по-малък от 0.6, то на изход имаме най-много 0.6 х 0.6 = 0.36.
                            Сметката излиза по-скъпа.
                            Преходите са доста повече, вкл.и при ДВГ, така че, тезата ти е спорна. Т.е., вероятно си прав, за част от случаите и не точно -за останалата част и трябва да сме пи-прецизни с обобщенията. Не го казвам за заяждане, а с най - дружески чувства.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Това съм го чел много пъти тук, разбира се без никакви аргументи.
                              Най-общо: при изгаряне на горивото в ЛПС има един преход на енергия (химическа към механична) с определен КПД. Обикновено е около 0.4.

                              При задвижване на електромобила, даже тролей/трамвай, имаме повече от два прехода, химическа към механична към електрическа в теца, и електрическа към механична в електровозилото, всеки със своя КПД.
                              Тъй като всеки КПД в тези два случая със сигурност е по-малък от 0.6, то на изход имаме най-много 0.6 х 0.6 = 0.36.
                              Сметката излиза по-скъпа.
                              Last edited by grisow; 01.09.2019, 17:59.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                Швул. Ти вате си просто едно изпражнение което си мисли че може да изцапа морето.Дано поне господарите ти дето те държат на каишка ти плащат добре че ако правиш тия идиотии безплатно те прави и дебил.

                                КОПИ ПАСТЕ- А?? ХАХАХА

                                Коментар

                                Working...
                                X