IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Ако целта ти е да си off-grid става, но няма смисъл от разхищение на ресурс. Когато се свърже инсталацията към мрежата излишъка отива към други потребители или се съхранява в батерии. Когато нямаш производство (през нощта) черпиш от мрежата, като помагаш да се балансира потреблението.
    А иначе таксиметровите компании ще са първите, които ще сменят колите като се има предвид че горивото им е основен разход. Да не говорим, че ще инсталират и мощности за да си намалят разхода за електричество. Това вече е факт в по-богати държави като Холандия, Скандинавия и пр.
    Ами мааааааааалко си в грешка- босовете на таксиджиите не им пука откъде зареждат колите. Интересува ги да си получат дневните пари и толкова. В Бг, говедария и в Германия е така. За другите не знам. Колата се дава на шофьора и му се искат пари на ден- всичко останало не ги интересува фирмите. Ако искаш карай, ако искаш стой

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.
      За него - хубаво го виж, „грамотния” - още има заклинания. „Скоростта на Светлината”. А, че тя е различна в различните среди -нито дума.
      Прочее, в ТУ ни учиха, че скоростта на тока може и значително надвишава скоростта на частиците -токоносители...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.
        Може би си в грешка, мислейки, че скоростта на тока, който се пренася от частици, най-леката от които е електронът, е равна на скоростта на светлината.

        И аз едно време си представях, че скоростта на тока е равна на тази на светлината, но като си проверих знанията, май не е така.

        Основната разлика е в това, че светлината е фотони, които нямат маса, а токът е от електрони, които имат маса.

        Може все още да съм в грешка, но представата ми за скоростта на предаване на сигнал от електрони в проводник, то ест в твърдо тяло, зависи от скоростта на подбутване на електрон еректрона от началото на проводника до неговия край. Тук важното съображение е, че в проводника не индивидуалният еректрон пренася тока от началото на проводника и до неговия край, а кулоновата сила на отблъскване между електроните и тяхната инерционност, зависеща в твърдо тяло даже повече от структурата му (кристална, аморфна, газова), отколкото от инерцията на самия електрон.

        Но даже и ако говорим за поток електрони в абсолютен вакуум, остават двете ограничения: инертността на електрона, свързана с масата му, и максимално възможната му скорост, пак свързана с масата му.

        Най-накрая: светлината е от фотони, токът е от частици, най-леката от които е електронът.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Специално за бита съм си мислил, че ще е най-добре човек да има 2 ел. коли. Така докато едната се зарежда, другата ще е в движение. За такситата идеята ще бъде още по-приложима - много ел. коли, като само една част от тях се зареждат, а другите са в движение. Идва шофьора, оставя колата на заряд, взема друга заредена и продължава да кара.

          Още по-добре ще е, ако батериите ги направят лесно да се сменят като газови бутилки. Оставяш старата, закачаш нова, и само след 3 минути си отново на път. Това в областа на пожеланията.
          Ако целта ти е да си off-grid става, но няма смисъл от разхищение на ресурс. Когато се свърже инсталацията към мрежата излишъка отива към други потребители или се съхранява в батерии. Когато нямаш производство (през нощта) черпиш от мрежата, като помагаш да се балансира потреблението.
          А иначе таксиметровите компании ще са първите, които ще сменят колите като се има предвид че горивото им е основен разход. Да не говорим, че ще инсталират и мощности за да си намалят разхода за електричество. Това вече е факт в по-богати държави като Холандия, Скандинавия и пр.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.
            Това вече се прави тук-там (Австралия, САЩ). В началото всяка технология е скъпа, докато не се скейлне и масовизира. И батериите поевтиняват с 15-20% годишно и присъединяването към ЕРП-та ще стане приоритет като се натрупа опит от пионерите и се видят предимствата за цялата система. Понеже няма как да няма губещи и съпротива ще видим от определени лобита от статуквото (който е захапал кокала няма да го пусне лесно)

            Коментар


            • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

              И ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..
              Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
                И ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..
                Да? А ТЯ зависи... от?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.
                  И ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                    Пак се въртим до 2 нерешими проблема - как да се вържем с ЕРП за излишното или как да съхранявам излишното че да си го ползваме по късно.
                    И двата варианта все скъпо.
                    Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Има амортизация, но тя е само в началния момент в периода на изплащане. След това печалбата е почти 100%.

                      Ако искаш да правиш някакъв номер, можеш централата да я построиш на земя под наем, като този наем е много висок. При мене е точно така - централата е на земя на физическото лице АЗ, но е направена от името на фирма, която плаща наем на физическото лице.

                      Много по-интересен според мене е начина да си направиш централа, която да е законна без да я узаконяваш. Според ЗУТ всичко, което е построено на земя, но е по-ниско от 1 метър, не се явява строеж. Не съм много сигурен, но ако просто излея една бетонна плоча на поляната и наредя по нея хоризонтални панели, би трябвало това да не се счита за незаконен строеж. И ако тока си го използваш за себе си, няма нужда и от разправии с ЕРП-тата. И ето ти една доста по-евтина централа с доста по-евтин ток, произвеждан от нея.

                      Колкото до хоризонталните панели - те ще произвеждат по-малко ток от наклонените, но панелите в една централа вече не са най-скъпото перо. Точно конструкцията за осигуряване на наклон е по-скъпа от панелите почти 2 пъти. Най-идеалното е ако имаш някаква полянка с южен наклон. Биеш тънка бетонна плоча, опъваш по нея алуминиеви профили и редиш панелите върху тях. Това е най-евтиното възможно решение, което като качество не отстъпва по нищо.

                      ПП: Алуминиевите профили са задължителен компонент, независимо че са по-скъпи от винкелите. Причината за това е, че желязото и алуминия имат различен коефициент на температурно разширение, което ще създава непрекъснати напрежения върху модулите, и така те ще се повредят по-бързо. Затова при ФЕЦ си е направо закон - алуминиеви панели върху алуминиеви профили.
                      Пак се въртим до 2 нерешими проблема - как да се вържем с ЕРП за излишното или как да съхранявам излишното че да си го ползваме по късно.
                      И двата варианта все скъпо.
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Ей, все смяташ според както те устройва гледната точка. Ако средно се изминават 15 000км /година то дневния пробег трябва да е някъде към 40км. Трябват ти 6-7 кв/ден, за да заредиш това което си изразходвал за деня.
                        За таксита сметката е друга разбира се …
                        Специално за бита съм си мислил, че ще е най-добре човек да има 2 ел. коли. Така докато едната се зарежда, другата ще е в движение. За такситата идеята ще бъде още по-приложима - много ел. коли, като само една част от тях се зареждат, а другите са в движение. Идва шофьора, оставя колата на заряд, взема друга заредена и продължава да кара.

                        Още по-добре ще е, ако батериите ги направят лесно да се сменят като газови бутилки. Оставяш старата, закачаш нова, и само след 3 минути си отново на път. Това в областа на пожеланията.
                        Last edited by Mateev; 24.06.2020, 13:52.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          160киловата за ден- хмммммммм, а колко беше батерията на една тесла- средно 90киловата - тоест ще заредиш за ден кола и половина- АКО ИМА СЛЪНЦЕ
                          Ей, все смяташ според както те устройва гледната точка. Ако средно се изминават 15 000км /година то дневния пробег трябва да е някъде към 40км. Трябват ти 6-7 кв/ден, за да заредиш това което си изразходвал за деня.
                          За таксита сметката е друга разбира се …

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Има амортизация, но тя е само в началния момент в периода на изплащане. След това печалбата е почти 100%.

                            Ако искаш да правиш някакъв номер, можеш централата да я построиш на земя под наем, като този наем е много висок. При мене е точно така - централата е на земя на физическото лице АЗ, но е направена от името на фирма, която плаща наем на физическото лице.

                            Много по-интересен според мене е начина да си направиш централа, която да е законна без да я узаконяваш. Според ЗУТ всичко, което е построено на земя, но е по-ниско от 1 метър, не се явява строеж. Не съм много сигурен, но ако просто излея една бетонна плоча на поляната и наредя по нея хоризонтални панели, би трябвало това да не се счита за незаконен строеж. И ако тока си го използваш за себе си, няма нужда и от разправии с ЕРП-тата. И ето ти една доста по-евтина централа с доста по-евтин ток, произвеждан от нея.

                            Колкото до хоризонталните панели - те ще произвеждат по-малко ток от наклонените, но панелите в една централа вече не са най-скъпото перо. Точно конструкцията за осигуряване на наклон е по-скъпа от панелите почти 2 пъти. Най-идеалното е ако имаш някаква полянка с южен наклон. Биеш тънка бетонна плоча, опъваш по нея алуминиеви профили и редиш панелите върху тях. Това е най-евтиното възможно решение, което като качество не отстъпва по нищо.

                            ПП: Алуминиевите профили са задължителен компонент, независимо че са по-скъпи от винкелите. Причината за това е, че желязото и алуминия имат различен коефициент на температурно разширение, което ще създава непрекъснати напрежения върху модулите, и така те ще се повредят по-бързо. Затова при ФЕЦ си е направо закон - алуминиеви панели върху алуминиеви профили.
                            А защо досега не си купил терени покрай магистралите, за зарядни (естествено, с ФЕЦ) на растящия ел.парк? ТАКА би доказал на всички, колко е евтино, сигурно, удобно и т.н. Разбира се, край зарядките, заведенийца, вътре още, и пчелни.продукти и т.н.
                            Идеята е подарък.
                            ​​​​

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                              Амоартизация на ДМА няма ли?
                              Пък и се сещам за врътки за поддръжка.
                              Ако трябва ще плащаш 10% ДОД на 1млн заплата
                              Има амортизация, но тя е само в началния момент в периода на изплащане. След това печалбата е почти 100%.

                              Ако искаш да правиш някакъв номер, можеш централата да я построиш на земя под наем, като този наем е много висок. При мене е точно така - централата е на земя на физическото лице АЗ, но е направена от името на фирма, която плаща наем на физическото лице.

                              Много по-интересен според мене е начина да си направиш централа, която да е законна без да я узаконяваш. Според ЗУТ всичко, което е построено на земя, но е по-ниско от 1 метър, не се явява строеж. Не съм много сигурен, но ако просто излея една бетонна плоча на поляната и наредя по нея хоризонтални панели, би трябвало това да не се счита за незаконен строеж. И ако тока си го използваш за себе си, няма нужда и от разправии с ЕРП-тата. И ето ти една доста по-евтина централа с доста по-евтин ток, произвеждан от нея.

                              Колкото до хоризонталните панели - те ще произвеждат по-малко ток от наклонените, но панелите в една централа вече не са най-скъпото перо. Точно конструкцията за осигуряване на наклон е по-скъпа от панелите почти 2 пъти. Най-идеалното е ако имаш някаква полянка с южен наклон. Биеш тънка бетонна плоча, опъваш по нея алуминиеви профили и редиш панелите върху тях. Това е най-евтиното възможно решение, което като качество не отстъпва по нищо.

                              ПП: Алуминиевите профили са задължителен компонент, независимо че са по-скъпи от винкелите. Причината за това е, че желязото и алуминия имат различен коефициент на температурно разширение, което ще създава непрекъснати напрежения върху модулите, и така те ще се повредят по-бързо. Затова при ФЕЦ си е направо закон - алуминиеви панели върху алуминиеви профили.

                              Коментар


                              • Амоартизация на ДМА няма ли?
                                Пък и се сещам за врътки за поддръжка.
                                Ако трябва ще плащаш 10% ДОД на 1млн заплата
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X