Първоначално изпратено от ED
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.
Прочее, в ТУ ни учиха, че скоростта на тока може и значително надвишава скоростта на частиците -токоносители...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Скороста на светлината е недостижима за частици и тела, които имат маса.
И аз едно време си представях, че скоростта на тока е равна на тази на светлината, но като си проверих знанията, май не е така.
Основната разлика е в това, че светлината е фотони, които нямат маса, а токът е от електрони, които имат маса.
Може все още да съм в грешка, но представата ми за скоростта на предаване на сигнал от електрони в проводник, то ест в твърдо тяло, зависи от скоростта на подбутване на електрон еректрона от началото на проводника до неговия край. Тук важното съображение е, че в проводника не индивидуалният еректрон пренася тока от началото на проводника и до неговия край, а кулоновата сила на отблъскване между електроните и тяхната инерционност, зависеща в твърдо тяло даже повече от структурата му (кристална, аморфна, газова), отколкото от инерцията на самия електрон.
Но даже и ако говорим за поток електрони в абсолютен вакуум, остават двете ограничения: инертността на електрона, свързана с масата му, и максимално възможната му скорост, пак свързана с масата му.
Най-накрая: светлината е от фотони, токът е от частици, най-леката от които е електронът.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Специално за бита съм си мислил, че ще е най-добре човек да има 2 ел. коли. Така докато едната се зарежда, другата ще е в движение. За такситата идеята ще бъде още по-приложима - много ел. коли, като само една част от тях се зареждат, а другите са в движение. Идва шофьора, оставя колата на заряд, взема друга заредена и продължава да кара.
Още по-добре ще е, ако батериите ги направят лесно да се сменят като газови бутилки. Оставяш старата, закачаш нова, и само след 3 минути си отново на път. Това в областа на пожеланията.
А иначе таксиметровите компании ще са първите, които ще сменят колите като се има предвид че горивото им е основен разход. Да не говорим, че ще инсталират и мощности за да си намалят разхода за електричество. Това вече е факт в по-богати държави като Холандия, Скандинавия и пр.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
И ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..
Коментар
-
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнениеИ ако може да ти я вземат скъпо а да ти я продават евтинко.При тока производството и потреблението е едновременен процес,Тока се движи със скоростта на светлината..
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Надявам се поне едното от двете за в бъдеще да се разреши. Или да се появят евтини акумулатори с голям брой цикли, или ЕРП-тата да измислят някаква услуга тип АКУМУЛАТОР, за която да се плаща някаква малка такса. Тоест не да си плащаме един друг енергията, а те да я вземат от тебе, когато е излишна, и да я връщат, когато ти потрябва. Точно тука различните български ПАВЕЦ, пък и частни фирми, могат да реализират някаква печалба.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Пак се въртим до 2 нерешими проблема - как да се вържем с ЕРП за излишното или как да съхранявам излишното че да си го ползваме по късно.
И двата варианта все скъпо.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Има амортизация, но тя е само в началния момент в периода на изплащане. След това печалбата е почти 100%.
Ако искаш да правиш някакъв номер, можеш централата да я построиш на земя под наем, като този наем е много висок. При мене е точно така - централата е на земя на физическото лице АЗ, но е направена от името на фирма, която плаща наем на физическото лице.
Много по-интересен според мене е начина да си направиш централа, която да е законна без да я узаконяваш. Според ЗУТ всичко, което е построено на земя, но е по-ниско от 1 метър, не се явява строеж. Не съм много сигурен, но ако просто излея една бетонна плоча на поляната и наредя по нея хоризонтални панели, би трябвало това да не се счита за незаконен строеж. И ако тока си го използваш за себе си, няма нужда и от разправии с ЕРП-тата. И ето ти една доста по-евтина централа с доста по-евтин ток, произвеждан от нея.
Колкото до хоризонталните панели - те ще произвеждат по-малко ток от наклонените, но панелите в една централа вече не са най-скъпото перо. Точно конструкцията за осигуряване на наклон е по-скъпа от панелите почти 2 пъти. Най-идеалното е ако имаш някаква полянка с южен наклон. Биеш тънка бетонна плоча, опъваш по нея алуминиеви профили и редиш панелите върху тях. Това е най-евтиното възможно решение, което като качество не отстъпва по нищо.
ПП: Алуминиевите профили са задължителен компонент, независимо че са по-скъпи от винкелите. Причината за това е, че желязото и алуминия имат различен коефициент на температурно разширение, което ще създава непрекъснати напрежения върху модулите, и така те ще се повредят по-бързо. Затова при ФЕЦ си е направо закон - алуминиеви панели върху алуминиеви профили.
И двата варианта все скъпо.
Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Ей, все смяташ според както те устройва гледната точка. Ако средно се изминават 15 000км /година то дневния пробег трябва да е някъде към 40км. Трябват ти 6-7 кв/ден, за да заредиш това което си изразходвал за деня.
За таксита сметката е друга разбира се …
Още по-добре ще е, ако батериите ги направят лесно да се сменят като газови бутилки. Оставяш старата, закачаш нова, и само след 3 минути си отново на път. Това в областа на пожеланията.Last edited by Mateev; 24.06.2020, 13:52.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
160киловата за ден- хмммммммм, а колко беше батерията на една тесла- средно 90киловата - тоест ще заредиш за ден кола и половина- АКО ИМА СЛЪНЦЕ
За таксита сметката е друга разбира се …
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Има амортизация, но тя е само в началния момент в периода на изплащане. След това печалбата е почти 100%.
Ако искаш да правиш някакъв номер, можеш централата да я построиш на земя под наем, като този наем е много висок. При мене е точно така - централата е на земя на физическото лице АЗ, но е направена от името на фирма, която плаща наем на физическото лице.
Много по-интересен според мене е начина да си направиш централа, която да е законна без да я узаконяваш. Според ЗУТ всичко, което е построено на земя, но е по-ниско от 1 метър, не се явява строеж. Не съм много сигурен, но ако просто излея една бетонна плоча на поляната и наредя по нея хоризонтални панели, би трябвало това да не се счита за незаконен строеж. И ако тока си го използваш за себе си, няма нужда и от разправии с ЕРП-тата. И ето ти една доста по-евтина централа с доста по-евтин ток, произвеждан от нея.
Колкото до хоризонталните панели - те ще произвеждат по-малко ток от наклонените, но панелите в една централа вече не са най-скъпото перо. Точно конструкцията за осигуряване на наклон е по-скъпа от панелите почти 2 пъти. Най-идеалното е ако имаш някаква полянка с южен наклон. Биеш тънка бетонна плоча, опъваш по нея алуминиеви профили и редиш панелите върху тях. Това е най-евтиното възможно решение, което като качество не отстъпва по нищо.
ПП: Алуминиевите профили са задължителен компонент, независимо че са по-скъпи от винкелите. Причината за това е, че желязото и алуминия имат различен коефициент на температурно разширение, което ще създава непрекъснати напрежения върху модулите, и така те ще се повредят по-бързо. Затова при ФЕЦ си е направо закон - алуминиеви панели върху алуминиеви профили.
Идеята е подарък.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениеАмоартизация на ДМА няма ли?
Пък и се сещам за врътки за поддръжка.
Ако трябва ще плащаш 10% ДОД на 1млн заплата
Ако искаш да правиш някакъв номер, можеш централата да я построиш на земя под наем, като този наем е много висок. При мене е точно така - централата е на земя на физическото лице АЗ, но е направена от името на фирма, която плаща наем на физическото лице.
Много по-интересен според мене е начина да си направиш централа, която да е законна без да я узаконяваш. Според ЗУТ всичко, което е построено на земя, но е по-ниско от 1 метър, не се явява строеж. Не съм много сигурен, но ако просто излея една бетонна плоча на поляната и наредя по нея хоризонтални панели, би трябвало това да не се счита за незаконен строеж. И ако тока си го използваш за себе си, няма нужда и от разправии с ЕРП-тата. И ето ти една доста по-евтина централа с доста по-евтин ток, произвеждан от нея.
Колкото до хоризонталните панели - те ще произвеждат по-малко ток от наклонените, но панелите в една централа вече не са най-скъпото перо. Точно конструкцията за осигуряване на наклон е по-скъпа от панелите почти 2 пъти. Най-идеалното е ако имаш някаква полянка с южен наклон. Биеш тънка бетонна плоча, опъваш по нея алуминиеви профили и редиш панелите върху тях. Това е най-евтиното възможно решение, което като качество не отстъпва по нищо.
ПП: Алуминиевите профили са задължителен компонент, независимо че са по-скъпи от винкелите. Причината за това е, че желязото и алуминия имат различен коефициент на температурно разширение, което ще създава непрекъснати напрежения върху модулите, и така те ще се повредят по-бързо. Затова при ФЕЦ си е направо закон - алуминиеви панели върху алуминиеви профили.
Коментар
Коментар