Усещам как желанието за електрокола ми се изпарява като мартенски сняг през май
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Шок за електромобилите в Германия - токът поскъпна
Местна компания предлага киловат-час за повече от едно евро
Петър Захариев05.01.2021 17:20Прочитания: 12100
Германските клиенти плащат средно около 30 цента на киловат час за битово електричество. За зареждане на електромобили от обществени станции сумата е по-висока, но сега вече е шокираща, тъй като в някои случаи прехвърли едно евро за кВт/ч енергия.
Компанията Plugsurfing, която предоставя подобна услуга на собственици на електрически превозни средства, обяви, че от 15 януари увеличава цените си. Зареждане от станция с променлив ток (АС) вече ще струва 49 цента (досега беше 44 цента), а от такава с постоянен ток - 69 цента (досега 64 цента).
Това все още изглежда приемливо, но използването на бързите зарядни на Ionity с мощност до 350 кВт ще струва 1,09 евро на кВт/ч (досега беше 84 цента). Ако сте директен клиент на Ionity услугата ще ви излиза по-евтино - 79 цента. За целта само трябва да сканиране кода на зарядната станция с мобилния си телефон, да въведете данните за плащане в уеб-формуляр и да разрешите трансфера на сумата.
Компанията Plugsurfing оправда рязкото увеличение на цените с 19% увеличение на ДДС и корекция на разходите. Тя има голямо предимство пред конкурентите си, тъй като предлага най-гъстата мрежа от зарядни станции в Европа, а освен това системата за обработка на плащанията е много лесна.
Сметките обаче показват, че ако собственик на електрически Opel Corsa избере бърза зарядна станция, това ще му излезе по-скъпо, отколкото да използва стандартна версия на модела. В случая версията на ток се нуждае от 16 кВт за изминаване на 100 км и това ще струва 16 евро. Дизеловата Corsa, която харчи 4 л/100 км, ще измине същото разстояние за 5 евро.
Plugsurfing работи и с производители на електрически автомобили като Polestar, Volvo, Jaguar и Land Rover. Тези компании предлагат своите превозни средства заедно с акаунт за мрежата на доставчика. С оглед на високите цени, компаниите могат да променят мнението си и да си намерят друг партньор.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеhttps://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...6-4bb14d53a03f
Ford Focus Electric°erst 10000 km°--7.950 € (Brutto)
Юруш на електричките
Коментар
-
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...6-4bb14d53a03f
Ford Focus Electric°erst 10000 km°--7.950 € (Brutto)
Юруш на електричките
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
По зле е!, Водорода се изгаря във въздушна а не в чисто кислородна среда. С други думи в процеса участва и азот(78% от въздуха). При това температурата на горене на водорода е над 2000 С. В резултат при горенето му се образуват Азотни окиси, същите заради които прокълнаха дизеловите двигатели. Така че отговора на въпроса за дишането е - Азотни окиси.
Що се отнася за догадката на Piramid че май цялата работа отива към ядрена енергетика май си на прав път. Най накрая ще излезе че елМобилите ги промотира Ядреното Лоби.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
Що се отнася за догадката на Piramid че май цялата работа отива към ядрена енергетика май си на прав път. Най накрая ще излезе че елМобилите ги промотира Ядреното Лоби.Last edited by Бързоходко; 08.01.2021, 10:30.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Gerasim_Burgaski Разгледай мнение
тц.както обикновено РФ няма да има кой да купи 90% от това което изнася-фосилни горива.
...А можеха да живеят нормално живота си. Защо избират постоянното бръмчене?
- Загадка.
...Което, не отменя факта на руското изоставане. Ама нА, "некои другари" се нервят...
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Както обикновено батак
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Откъде ще добиваме водород?
Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?
Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.
По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.
Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?
Хъм...
Нещо... не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеАсо Пика, водородът е ясен. Проблем са добивът и съхранението му.
Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?
Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
А кво ше дишаме?!
За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.
По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.
Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?
Хъм...
Нещо... не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеКакто обикновено батак
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеТ.е.? Увеличаваме ВЕИ и...става...КАКВО?
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеНа прав път си с голяма разлика в полза на електричките. С увеличаване дела на въозбновяемите източници тази разлика само ще се увеличава.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеЯсно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.
Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy
ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.
В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви
как ще се отрази тази консумация на системата според вас
може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
Коментар
Коментар