Първоначално изпратено от bota156
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВ момента в България са разрешени до 30 kWp централи на покрив и прилежащите терени. Централата се нуждае от 240 кв.м. покрив или 660 кв.м. земя. Една такава централа през лятото ще дава средно по 160-180 kWh електроенергия на ден. Тоест с нея през лятото могат да се заредят на 100% две леки коли, а през пролетно-есенния сезон - 1 лека кола. Зимата - 1 лека кола за 2 дена
И ето ти я далаверата за хора, живеещи в къща. Правят си такава централа за около 40 000 лева, и с нея зареждат колите си поне 30 години.
Ако цялата енергия от ФЕЦ се усвои само за собствени нужди, за 30 години централата ще произведе над 1 170 МWh електроенергия, или това прави по 3.5 ст на kWh. Ако с тази енергия се зареждат ел. коли, то тогава всеки 100 километра ще ви струват по 60 стотинки като енергия. Дето се казва - с парите от 1 кутия цигари ще изминавате 1000 километра.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Това не е вярно. 1 MWp ФЕЦ заема 22 декара площ. 1 GW (колкото ядрен реактор) би заел 22 хиляди декара, или това прави само 22 квадратни километра. Тоест ако цяла България покрием с панели, ще се получи централа с мощност колкото 5 000 ядрени реактора.
Следователно не е чак толкова страшен проблемът с ФЕЦ централите, особено ако ги правим на непотребни безплодни каменисти земи, каквито в България може би има поне 10% от цялата площ. Тези непотребни земи ще ни осигурят мощност колкото 500 реактора през деня, а ако в бъдеще намерим начин как да съхраняваме енергия за през нощта, пак ще имаме такава колкото денонощно ще произведат 100 реактора. Или с други думи - само 1% от площта на България е предостатъчен да осигури 100% от нужната ни енергия, ако я произвеждаме само с ФЕЦ и с нищо друго.
Другата алтернатива за ел. колите е ФЕЦ да се правят по покривите на сградите. Само те са достатъчни да получим централи с обща мощност поне колкото 3-4 ядрени реактора (1 милион жилища по 100 кв.м.).
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Откъде ги вземаш тези центове?
.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВ момента в България са разрешени до 30 kWp централи на покрив и прилежащите терени. Централата се нуждае от 240 кв.м. покрив или 660 кв.м. земя. Една такава централа през лятото ще дава средно по 160-180 kWh електроенергия на ден. Тоест с нея през лятото могат да се заредят на 100% две леки коли, а през пролетно-есенния сезон - 1 лека кола. Зимата - 1 лека кола за 2 дена
И ето ти я далаверата за хора, живеещи в къща. Правят си такава централа за около 40 000 лева, и с нея зареждат колите си поне 30 години.
Ако цялата енергия от ФЕЦ се усвои само за собствени нужди, за 30 години централата ще произведе над 1 170 МWh електроенергия, или това прави по 3.5 ст на kWh. Ако с тази енергия се зареждат ел. коли, то тогава всеки 100 километра ще ви струват по 60 стотинки като енергия. Дето се казва - с парите от 1 кутия цигари ще изминавате 1000 километра.
как ще стане като си с колата на работа?
А уикенда си на море/планина?Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Мисля че ти пускаш хората по пързалката- не всички карат тесла, така чееееее.
Относно консумацията на елетроенергия Матеев макар и на салфетка ги е сметнал горе-долу цифрите.
ВЕИ + батерии ще измести всички алтернативи на енергийния пазар в следващите 10-15години.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеИ ето ти я далаверата за хора, живеещи в къща. Правят си такава централа за около 40 000 лева, и с нея зареждат колите си поне 30 години.
Коментар
-
В момента в България са разрешени до 30 kWp централи на покрив и прилежащите терени. Централата се нуждае от 240 кв.м. покрив или 660 кв.м. земя. Една такава централа през лятото ще дава средно по 160-180 kWh електроенергия на ден. Тоест с нея през лятото могат да се заредят на 100% две леки коли, а през пролетно-есенния сезон - 1 лека кола. Зимата - 1 лека кола за 2 дена
И ето ти я далаверата за хора, живеещи в къща. Правят си такава централа за около 40 000 лева, и с нея зареждат колите си поне 30 години.
Ако цялата енергия от ФЕЦ се усвои само за собствени нужди, за 30 години централата ще произведе над 1 170 МWh електроенергия, или това прави по 3.5 ст на kWh. Ако с тази енергия се зареждат ел. коли, то тогава всеки 100 километра ще ви струват по 60 стотинки като енергия. Дето се казва - с парите от 1 кутия цигари ще изминавате 1000 километра.Last edited by Mateev; 23.06.2020, 22:29.
Коментар
-
Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
Каквито и да са данните, няма как да трябват 3 реактора нови мощности. Просто е нелогично. Особено на фона на дневните и нощни пикове на консумация. С ел. колите може да се получи добър баланс и уплътняване на мощностите с нощното зареждане.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Така написано, май до всяка бензиностанция и по един аец, иначе земното кълбо няма да стигне като площ за соларни панели
Следователно не е чак толкова страшен проблемът с ФЕЦ централите, особено ако ги правим на непотребни безплодни каменисти земи, каквито в България може би има поне 10% от цялата площ. Тези непотребни земи ще ни осигурят мощност колкото 500 реактора през деня, а ако в бъдеще намерим начин как да съхраняваме енергия за през нощта, пак ще имаме такава колкото денонощно ще произведат 100 реактора. Или с други думи - само 1% от площта на България е предостатъчен да осигури 100% от нужната ни енергия, ако я произвеждаме само с ФЕЦ и с нищо друго.
Другата алтернатива за ел. колите е ФЕЦ да се правят по покривите на сградите. Само те са достатъчни да получим централи с обща мощност поне колкото 3-4 ядрени реактора (1 милион жилища по 100 кв.м.).Last edited by Mateev; 23.06.2020, 22:19.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Сметнах го с чесане зад врата и гледане в тавана, защото нямам реални статистически данни. Да, за колите горе-долу е такава статистиката, но какво ще кажеш за служебните автомобили и за TIR-овете, които на майтап правят по 100-150 хиляди километра в година.
Ако това са верните начални данни, значи няма нужда от нито един реактор. Стана ми обаче интересно да се опитаме да сметнем истинската ситуация колкото се може по-точно, така че ако някой има някакви по-точни начални данни, нека да ги каже.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Мисля че ти пускаш хората по пързалката- не всички карат тесла, така чееееее. Отделно разхода и е около 17кв на 100км- да ориентировъчно 5 евро по твоите сметки. Но другите фирми искат по 70 цента. И там също има уловка- ако караш- не помня колко мисля около 2000км на месец цената е около 20 цента. В момента няма как да вържа на една кола 2000км така че ще трябва да плащам 70 цента. Ако живея в къща и си купя чарджър да ще платя според плана ми- в момента около 27 цента. Но аз живея в блок на трети от седем етажа- как да стане зареждането- ами как- 70 цента
Аз веднага ще кажа едно много тъпо решение - купува се мощен дизелов генератор, и с него се прави ток за зареждане на колата. Цената на 1 kWh електроенергия, получена от дизелов генератор, е 50 стотинки на киловатчас. Това е абсолютният максимум на цена на електроенергия, получена по възможно най-глупавия начин. С ФЕЦ ще излезе доста по-евтино.
Ако наистина зареждането на колите струва толкова много, то това моментално ще създаде конкуренция, ще се появят много зарядни станции, захранвани с какво ли не, и най-накрая цената ще се изпили до цената на ел. енергията + например 20% надценка за печалба и амортизация на активите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Все си мисля, че ще стане мода всяка една зарядна станция в непосредствена близост да си има и собствена ФЕЦ с мощност от 1 до 5 MWp. Така ще се икономисат много от разходите за ЕРП-тата и печалбата ще бъде по-голяма.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Аз мисля, че ще е още по-коректно ако сравняваме аналогични по мощност и динамика автомобили. Например Aud S8 гори 13-14 L/100, което по 2 лева литъра прави 26-28 лв./100 км. В същото време Теслата "гори" по 17-18 kWh на 100 km по 20 стотинки - това прави 3.40-3.60 лв. на 100 км. Като ги разделим, и се получава, че Tesla-та е 7.5 пъти по-икономична в български условия.
Ако отчетем и по-малкото части, които се повреждат, което прави подръжката по-евтина, въобще няма място за сравнение. Тоест ел. колите имат тотално превъзходство, и много бързо ще подменят автомобилния парк в целия свят. Ограничение се явява само и единствено скороста, с която се произвеждат. Така или иначе съм склонен да направя прогноза, че за 15-20 години ще се промени целия автомобилен парк с ел. коли.
Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Пропускаш газа. Аз смятам 3млн*10к=3.10`10km*.2kw=6теравата. Козлодуй произвежда 15-16. Почти един реактор.
Кофти са уикенд пиковете по морето. Кой ще направи десетки хиляди зарядни там?
Ще остане обаче проблемът, че съществуващата електроразпределителна мрежа НН (ниско напрежение) не е изчислена за такива товари, ако колите искат бърз заряд за 30 минути. Това обаче изисква трафопост от 160-200 kW за една лека кола, а с такава мощност в момента се захранва цял жилищен блок с 20 апартамента..Last edited by Mateev; 23.06.2020, 21:36.
Коментар
Коментар