IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Не знам откъде ги вадиш тия сметки. Пак ни пускаш по пързалката
    Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).

    При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.

    При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?
    Мисля че ти пускаш хората по пързалката- не всички карат тесла, така чееееее. Отделно разхода и е около 17кв на 100км- да ориентировъчно 5 евро по твоите сметки. Но другите фирми искат по 70 цента. И там също има уловка- ако караш- не помня колко мисля около 2000км на месец цената е около 20 цента. В момента няма как да вържа на една кола 2000км така че ще трябва да плащам 70 цента. Ако живея в къща и си купя чарджър да ще платя според плана ми- в момента около 27 цента. Но аз живея в блок на трети от седем етажа- как да стане зареждането- ами как- 70 цента

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Сметнах го с чесане зад врата и гледане в тавана, защото нямам реални статистически данни. Да, за колите горе-долу е такава статистиката, но какво ще кажеш за служебните автомобили и за TIR-овете, които на майтап правят по 100-150 хиляди километра в година.

      Ето една надявам се малко по-точна сметка. Намерих една статия, в която се казва за годишен внос в България от 296 хиляди тона дизел и 838 хиляди тона бензин.
      https://money.bg/finance/kolko-peche...no-gorivo.html

      Сумата на двете прави 1 134 000 000 литра гориво. Ако приемем, че разход от 10 на 100 гориво е еквивалентен на 17 kW при ел. колите, то тогава горната цифра я делим на 10 и умножаваме по 17 и получаваме 1 927 800 000 kWh електроенергия. Делим това число на 8760 часа в една година и получаваме 220 068 kW (220 MW мощност),

      Ако това са верните начални данни, значи няма нужда от нито един реактор. Стана ми обаче интересно да се опитаме да сметнем истинската ситуация колкото се може по-точно, така че ако някой има някакви по-точни начални данни, нека да ги каже.
      Пропускаш газа. Аз смятам 3млн*10к=3.10`10km*.2kw=6теравата. Козлодуй произвежда 15-16. Почти един реактор.
      Кофти са уикенд пиковете по морето. Кой ще направи десетки хиляди зарядни там?
      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

      Коментар


      • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение

        Това на каква база го сметна? Ако приемем че имаме 3 млн. мпс с по 10 хил. км. среден годишен пробег, то твоите изводи са силно преувеличени.
        Сметнах го с чесане зад врата и гледане в тавана, защото нямам реални статистически данни. Да, за колите горе-долу е такава статистиката, но какво ще кажеш за служебните автомобили и за TIR-овете, които на майтап правят по 100-150 хиляди километра в година.

        Ето една надявам се малко по-точна сметка. Намерих една статия, в която се казва за годишен внос в България от 296 хиляди тона дизел и 838 хиляди тона бензин.
        https://money.bg/finance/kolko-peche...no-gorivo.html

        Сумата на двете прави 1 134 000 000 литра гориво. Ако приемем, че разход от 10 на 100 гориво е еквивалентен на 17 kWh при ел. колите, то тогава горната цифра я делим на 10 и умножаваме по 17 и получаваме 1 927 800 000 kWh електроенергия. Делим това число на 8760 часа в една година и получаваме 220 068 kW (220 MW мощност),

        Ако това са верните начални данни, значи няма нужда от нито един реактор. Стана ми обаче интересно да се опитаме да сметнем истинската ситуация колкото се може по-точно, така че ако някой има някакви по-точни начални данни, нека да ги каже.
        Last edited by Mateev; 23.06.2020, 21:26.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
          Това на каква база го сметна? Ако приемем че имаме 3 млн. мпс с по 10 хил. км. среден годишен пробег, то твоите изводи са силно преувеличени.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Статистически консумацията ще се разпределя през целия ден така, както е и сега по бензиностанциите. Затова са ФЕЦ. Колкото до нощния заряд - там са атомните реактори и ПАВЕЦ.

            Нощем ще се зареждат 1 милион автомобилa, но в режим с малка консумация, защото има ограничения по ток в битовите електромери. Коренно различна ще е консумацията денем, където ако една кола спре на зарядна станция, ще се нуждае от собствен трафопост 200 kW. Ако едновременно се зареждат 20-25 коли, то това вече ще изисква 5 MW трафопост, който може да се захрани само от собствен за зарядната станция далекопровод 20 kV. Цялата тази нова инфраструктура ще е невероятно скъпа, но е повече от ясно, че появи ли се търсене, ще се появи и предлагане.

            Все си мисля, че ще стане мода всяка една зарядна станция в непосредствена близост да си има и собствена ФЕЦ с мощност от 1 до 5 MWp. Така ще се икономисат много от разходите за ЕРП-тата и печалбата ще бъде по-голяма.
            трябва да се менкат батериите. А това ужасно скъпо, ако че викат че е с 1млн км пробег. Да го направят като рено зое ли там каквото е дето плащаш за батерията. Ама е нещо 100€ месечно за 600км. Ау що толкоз скъпо?
            Ако го направят 10€ за да има някакъв смисъл, как се избиват 10к€? Па и за 1000-2000 зареждания тамън избиеш цената и тя се скапе тотално.
            Я кажи 5мв централа колко пара излиза и кой ще даде тези пари? (по мои сметки милиони)
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Обаче, Проблем:
              Точно, когато ФЕЦ работят, колите трябвада пътуват...
              Статистически консумацията ще се разпределя през целия ден така, както е и сега по бензиностанциите. Затова са ФЕЦ. Колкото до нощния заряд - там са атомните реактори и ПАВЕЦ.

              Нощем ще се зареждат 1 милион автомобилa, но в режим с малка консумация, защото има ограничения по ток в битовите електромери. Коренно различна ще е консумацията денем, където ако една кола спре на зарядна станция, ще се нуждае от собствен трафопост 200 kW. Ако едновременно се зареждат 20-25 коли, то това вече ще изисква 5 MW трафопост, който може да се захрани само от собствен за зарядната станция далекопровод 20 kV. Цялата тази нова инфраструктура ще е невероятно скъпа, но е повече от ясно, че появи ли се търсене, ще се появи и предлагане.

              Все си мисля, че ще стане мода всяка една зарядна станция в непосредствена близост да си има и собствена ФЕЦ с мощност от 1 до 5 MWp. Така ще се икономисат много от разходите за ЕРП-тата и печалбата ще бъде по-голяма.
              Last edited by Mateev; 23.06.2020, 19:16.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Аз мисля, че ще е още по-коректно ако сравняваме аналогични по мощност и динамика автомобили. Например Aud S8 гори 13-14 L/100, което по 2 лева литъра прави 26-28 лв./100 км. В същото време Теслата "гори" по 17-18 kWh на 100 km по 20 стотинки - това прави 3.40-3.60 лв. на 100 км. Като ги разделим, и се получава, че Tesla-та е 7.5 пъти по-икономична в български условия.

                Ако отчетем и по-малкото части, които се повреждат, което прави подръжката по-евтина, въобще няма място за сравнение. Тоест ел. колите имат тотално превъзходство, и много бързо ще подменят автомобилния парк в целия свят. Ограничение се явява само и единствено скороста, с която се произвеждат. Така или иначе съм склонен да направя прогноза, че за 15-20 години ще се промени целия автомобилен парк с ел. коли.

                Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
                Обаче, Проблем:
                Точно, когато ФЕЦ работят, колите трябвада пътуват...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Не знам откъде ги вадиш тия сметки. Пак ни пускаш по пързалката
                  Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).

                  При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.

                  При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?
                  Аз мисля, че ще е още по-коректно ако сравняваме аналогични по мощност и динамика автомобили. Например Aud S8 гори 13-14 L/100, което по 2 лева литъра прави 26-28 лв./100 км. В същото време Теслата "гори" по 17-18 kWh на 100 km по 20 стотинки - това прави 3.40-3.60 лв. на 100 км. Като ги разделим, и се получава, че Tesla-та е 7.5 пъти по-икономична в български условия.

                  Ако отчетем и по-малкото части, които се повреждат, което прави подръжката по-евтина, въобще няма място за сравнение. Тоест ел. колите имат тотално превъзходство, и много бързо ще подменят автомобилния парк в целия свят. Ограничение се явява само и единствено скороста, с която се произвеждат. Така или иначе съм склонен да направя прогноза, че за 15-20 години ще се промени целия автомобилен парк с ел. коли.

                  Възниква обаче проблемът с електроенергийната система. Един реактор в Белене няма да е достатъчен. Ще трябват поне 3 на брой или много много нови ВЕИ, преди всичко фотосолари, защото работят през деня.
                  Last edited by Mateev; 23.06.2020, 18:33.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Много си прав- например в германия да си заредиш колата ти струва около 1,20 на литър бензин- харчи 6,5/100. Да си заредиш ел колата е около 70 цента- нормално елколата харчи около 17/100. Добре дошъл в новия свят
                    Не знам откъде ги вадиш тия сметки. Пак ни пускаш по пързалката
                    Ако зареждаш на суперчарджър (на магистралата напр.) Тесла ти търси 33 цента на киловат. За 100км изминато разстояние сметката е под 5 евро. Ако зареждаш вкъщи само можеш да си направиш сметката според разхода от ютилитито (обикновено 2-3 пъти по-нисък разход).

                    При сходен автомобил (БМВ, Мерцедес или Ауди) разход под 8-10/на сто бензин няма начин да докараш, ако щеш и с 90 да ги караш. 8*1,2= 9,60 евро за 100км.

                    При 3-4 пъти по-ниски разходи за електричка дали е случайно че Теслите продават в пъти повече от споменатите немски марки в съответните сегменти?!?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Политиката винаги е била пред икономиката. Проблемът е че често финансово силните лобита надделяват над обществения интерес и дълго време се забавяха ограниченията за вредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
                      Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.

                      Колкото по-бързо се отървем от ДВГ, толкова по-малко замърсяване ще има в градовете (където е концентрирано голяма част от населението), респективно по-малко заболявания, респективно по-малко смъртност, респективно по-ниски разходи за здравеопазване.

                      Бонус е че EVта са много по-добри и приятни за шофьорите.
                      Много си прав- например в германия да си заредиш колата ти струва около 1,20 на литър бензин- харчи 6,5/100. Да си заредиш ел колата е около 70 цента- нормално елколата харчи около 17/100. Добре дошъл в новия свят

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                        Не ми е ясно доколко елколите са по-малко вредни в глобален мащаб, защото електричеството, което използват, е произведено в по-голяма или малка степен от изгаряне на изкопаеми ресурси и, допълнително, харчат повече енергия за разкарването напред назад на масата на акумулатора.
                        Изпълнени с електрохимични клетки, половината от тези им недостатъци, изчезват.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                          вредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
                          Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.
                          Не ми е ясно доколко елколите са по-малко вредни в глобален мащаб, защото електричеството, което използват, е произведено в по-голяма или малка степен от изгаряне на изкопаеми ресурси и, допълнително, харчат повече енергия за разкарването напред назад на масата на акумулатора.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            А бе друго разправят производителите- че били длъжни да имат такива модели защото иначе ги санкционирали- демек политиката пред икономиката- ще вземем от сулю и пулю и ще дадем на грую. Това е в момента екологичната политика в автомобилостроенето
                            Политиката винаги е била пред икономиката. Проблемът е че често финансово силните лобита надделяват над обществения интерес и дълго време се забавяха ограниченията за вредните индустрии (Тютюн, алкохол, петрол, ДВГ).
                            Вредните продукти е редно да се „наказват“ с акцизи, данъци и такси, за да се насърчи потреблението на по-добри алтернативи.

                            Колкото по-бързо се отървем от ДВГ, толкова по-малко замърсяване ще има в градовете (където е концентрирано голяма част от населението), респективно по-малко заболявания, респективно по-малко смъртност, респективно по-ниски разходи за здравеопазване.

                            Бонус е че EVта са много по-добри и приятни за шофьорите.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                              А бе друго разправят производителите- че били длъжни да имат такива модели защото иначе ги санкционирали- демек политиката пред икономиката- ще вземем от сулю и пулю и ще дадем на грую. Това е в момента екологичната политика в автомобилостроенето
                              Е, че то, в политиките, кое ли е чисто?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                                Ако Тесла не беше това което е сега дали хората щяха да я желаят, да се редят на опашки за всеки нов продукт, да предплащат заявки за автомобили, които ще получат след години и в крайна сметка да накара всички големи производители да обявят края на ДВГ?!?
                                А бе друго разправят производителите- че били длъжни да имат такива модели защото иначе ги санкционирали- демек политиката пред икономиката- ще вземем от сулю и пулю и ще дадем на грую. Това е в момента екологичната политика в автомобилостроенето

                                Коментар

                                Working...
                                X