IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Да, френеловите лещи съм имал предвид.
    Но, не се използват огледала.И формата на панела трябва да се промени.Може би и слоевете и материала.Не съм го формулирал още.
    Това, хоризонтален панел да е застопорен неподвижно, а Слънцето да пече перпендикулярно само няколко часа върху него е като да пиеш вода със лъжица.
    Трябва революция в тази сфера и във батериите.Спрели сме на първобитно ниво.
    Last edited by hazard; 28.10.2020, 23:53.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
      Да де, ама КПДто от години е закучено на 20%, като са разположени равнинно.
      Защо не са правени опити със огледален монокристал с панел във овална форма.
      Както и стъклени лещи за топлина.
      Време е панела да расте и на височина, жалко е да се използва само хоризонталната площ.
      Не трябва да се чака да дойде Мъск и да революционализира и тази сфера.
      Нищо подобно. КПД-то е на ниво 23-25%, и това е максимално възможното ПРАКТИЧНО КПД за масово производство. Иначе теоретичното е 42-43%, и има чипове, които се приближават до него, но площта им не надхвърля 1 кв. сантиметър, а цената им е убийствена.

      Ограничител на максимално възможното КПД е самият фотоелектричен ефект, както и невъзможноста да се усвои целия спектър на слънцето с един единствен материал. Имаше едни хибридни модули, които съчетаваха кристални и аморфни клетки едновременно, и бяха хит, но впоследствие се оказа, че много бързо деградират и си губят преимуществата в КПД-то. Така че и те се провалиха. Провалиха се и всякакви опити за други материали, както и за други технологии - имаше ги няколко.

      Това за огледалния монокристал с овална форма го чувам за първи път от тебе. Стъклени лещи за топлина - също. Това пък с растенето на панела по височина хептен изби рибата. Абе ти да не се подиграваш?

      За да се произведе повече електроенергия с едни и същи панели се използват така наречените соларни тракери. При тях по механичен път плочата с панели се върти така, щото винаги да е перпендикулярна на слънцето. Така се получават до 35% повече електроенергия, но тези тракери много лесно че чупят по време на силни бури. Като цяло не успяха да се наложат масово в практиката, още повече че панелите силно поевтиняха и вече носещата им конструкция е по-скъпа от самите тях. Това обязсмисля всякакви сложни конструкции.

      Имаше опит да се направят панели с френелови лещи, които концентрираха слънчевите лъчи върху високопроизводителни чипове с малка площ. Да, ама идеята също се оказа лоша. Тези панели задължително трябва да се монтират на тракер, които обаче се провалиха като концепция, и освен това те имат един огромен недостатък - не могат да фокусират дифузната слънчева радиация в облачно време, когато свети не една точка (слънцето), а цялото небе. Да, ама дифузната радиация е сериозен процент от годишното електропроизводство (достига до 30%), а тези панели с френелови лещи я губят. Освен това са тежки, трудно се херметизират, и поради сложната си конструкция не са пригдени за масовото роботизирано производство на стандартните панели. На всичкото отгоре са и много скъпи, така че закономерно изгубиха битката в силно конкурента среда.

      Панели на дъга пък е безсмислица, и не знам кой ти я каза тази простотия. Каква дъга, след като сънчевите лъчи са успоредни, и най-голяма мощност отдават върху равна плоскост, перпендикулярна на слънцето.

      Като цяло Мъск няма как да измисли нещо ново, затова в соларния бизнес мисля, че ще се провали.
      Last edited by Mateev; 28.10.2020, 23:17.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Не само че ги знам наизуст тези числа, но живея с тях вече 15 години.
        Да де, ама КПДто от години е закучено на 20%, като панелите са разположени равнинно.
        Защо не са правени опити със огледален монокристал с панел във овална форма.
        Както и стъклени лещи за топлина.
        Време е панела да расте и на височина, жалко е да се използва само хоризонталната площ.
        Не трябва да се чака да дойде Мъск и да революционализира и тази сфера.
        Last edited by hazard; 28.10.2020, 22:55.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от representjah
          Цитирам Матеев, сигурен съм че е замервал всичко това и има точна информация: "В ярък слънчев летен ден соларните панели могат да произведат електроенергия колкото 6 пъти мощноста им. Необходими са средно 8 кв.м. за 1 kWp соларни панели. На покрива на една лека кола могат да се монтират само половината от това, или 500Wp, които в идеалния случай за 1 ден през лятото ще произведат 3 kWh електроенергия. Пролет и есен по 1-2 kWh, а зимата ако произведат 0.5 kWh, ще си щастливец."
          Не само че ги знам наизуст тези числа, но живея с тях вече 15 години. Проектирал съм няколко стотин централи, направил съм монтаж на поне половината от тях, и после съм пренасочил данните им от електропроизводството да се логват при мене на един FTP сървър. Имам данни от всичките параметри на тези централи, които са разпръснати в цялата страна, по веднъж на всеки 3 секунди. Това са колосално количество числа (информация), която се трупа при мене и от време на време се анализира.

          Също така за любопитните ви давам един линк, от който след регистрация можете да разгледате с най-големи подробности електропроизводството ден по ден, месец по месец и година по година и инвертор по инвертор на над 50 000 соларни централи по целия свят (и моите са там). Ако ви е мерак да се къпете в колосално количество безплатна информация - имате я на длан:

          https://www.sunnyportal.com/
          Last edited by Mateev; 28.10.2020, 22:44.

          Коментар


          • След като руснаците изкараха на пазара автомобил за 5000 долара същото направиха и китайците на още по ниска цена от 4500 долара
            https://money.bg/auto/kitayskiyat-el...ra-video.html?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение

              Мой ... тоя измислен cybertrack на едно истинско офроуд трасе ще се разпадне на съставните си части ... мой Ти виждал си на живо истински джип за офроуд каране, а ?? На светлинни години е далеч от истината тоя смешко cybertrack Тва автомобилно недоразумение мое да кефи само некой надрусан или напушен младок на 15 год. Някога карал ли си офроуд джип в изродско планинско трасе на силно пресечен терен в кал по половин метър и катерене по камъни и камънаци и чукари по 40 градуса наклон ?? Офроуд Джипа в изродско трасе в дупки по 40 санта се тресе до откат , а твоя cybertrack ще се разпадне на съставните си атоми бе мой на такова трасе.... Ше ми говориш за некъв измислен cybertrack ай сиктир ве ....
              Аве пич, ти като чуеш Тесла/Мъск и пускаш пяна от устата. Какво ви става бре хора? Че не можете да се радвате на чуждите успехи ясно, ама откъде тази омраза?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Братчед той ще зареди 2-3 киловата в слънчев ден, колко време му трябва да зареди цялата батерия. Онзи ден един пита същото нещо и матеев обясняваше, а бе защо не четете, а само пишете
                За какво ти е цялата батерия? Достатъчно е да допълваш дневния разход в гората. Според теб колко електричество ще харчиш на палатка дневно? А и дневното зареждане ще е по-скоро към 8-9кв

                Коментар


                • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
                  Смисъла на "зелената сделка" е максимално да се намали консумацията на енергия. Да се движим по-малко, да дишаме по-малко. Енергията ще е много скъпа и труднодосъпна. Не мисля, че някой ще се засили да осигури достатъчно "ток" за всички и навсякъде.
                  Цитирам пак английски медии, щото не знам немски или френски език, е та, там бяха обявили,
                  че от 1.1.2025 няма да се продават нови газови бойлери, за да се покрие целта за нулевата емисия до 2050.
                  Остават решенията за конвекторни печки, термопомпи и проточени/електрически бойлери.
                  Това ще натовари мрежата им, хеле и пък и за зареждането на електрокарите .....
                  Във всяка страна е различно, немците и австрийците са напреднали много със домашните соларки, ама защото държава дава грантове за инсталация.
                  Last edited by hazard; 28.10.2020, 22:55.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Значи cybertrack-a е идеален за теб. Като ходиш по чукарите го зарязваш на поляната и през деня пълни батерията, през нощта си светиш в палатката.
                    Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
                    Мой ... тоя измислен cybertrack на едно истинско офроуд трасе ще се разпадне на съставните си части ... мой Ти виждал си на живо истински джип за офроуд каране, а ?? На светлинни години е далеч от истината тоя смешко cybertrack Тва автомобилно недоразумение мое да кефи само некой надрусан или напушен младок на 15 год. Някога карал ли си офроуд джип в изродско планинско трасе на силно пресечен терен в кал по половин метър и катерене по камъни и камънаци и чукари по 40 градуса наклон ?? Офроуд Джипа в изродско трасе в дупки по 40 санта се тресе до откат , а твоя cybertrack ще се разпадне на съставните си атоми бе мой на такова трасе.... Ше ми говориш за некъв измислен cybertrack ай сиктир ве ....

                    Коментар


                    • Смисъла на "зелената сделка" е максимално да се намали консумацията на енергия. Да се движим по-малко, да дишаме по-малко. Енергията ще е много скъпа и труднодосъпна. Не мисля, че някой ще се засили да осигури достатъчно "ток" за всички и навсякъде.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Значи cybertrack-a е идеален за теб. Като ходиш по чукарите го зарязваш на поляната и през деня пълни батерията, през нощта си светиш в палатката.
                        Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
                        Братчед той ще зареди 2-3 киловата в слънчев ден, колко време му трябва да зареди цялата батерия. Онзи ден един пита същото нещо и матеев обясняваше, а бе защо не четете, а само пишете

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                          Че това не е никакъв логистичен проблем. Много по-лесно и евтино е да се нацвъкат навсякъде ел. зареждащи станции и съвсем не е нужно да са бързозареждащи повечето. И няма необходимост от остояния, обезопасяване на силно запалими бензинови резервоари, доставка с цистерни периодично на горива, персонал на каса и обслужване на бензиноколонки и резервоари и не знам какво си.
                          На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???
                          Определео не е - мрежата е проблем- сегашната мрежа няма да издържи

                          Коментар


                          • Мисля че вече съм ви разказвал какво стана с трафопоста на блок Ропотамо в Габрово. Бях още дете и току що се бяхме нанесли. Блока е с 14 етажа по 6 апартамента на етаж. Трафопоста беше в отделна стая на партера, затворена с метални врати. Блока беше предвидено да се отоплява с парно, и предполагам поради тази причина трафопоста беше оразмерен за по-ниска ел. консумация. Да, ама блока го пуснаха в експлоатация в късната есен, преди парното още да беше свързано. И хората си накупиха ел. печки.

                            И една прекрасна вечер трафопоста просто се взриви. Стана огромен пожар (гореше маслото на трансформатора) и пламъците облизваха терасите на 4-5 етажа нагоре. И след това горя цели 2 часа, докато най-накрая пожарникарите го угасиха за 20 секунди. Останалото време се загуби в организация (по-скоро в дезорганизация) на съответните служби, от които зависеше тока първо да бъде спрян, и чак тогава да се започне с гасенето.

                            Представете си сега какво може да се случи с един голям град, ако хората започнат нерегламентирано да включват зарядни станции под път и над път.
                            Last edited by Mateev; 28.10.2020, 20:26.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Тръбопроводи, водоснабдяване, канализация, телекомуникации рафинерии са поникнали някак си от нищото!
                              Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
                              Правилно ти каза Матеев. Товарът, за който е изчислена днес мрежата СН ѝ НН е друг, сечвнията са икономични и, включиш ли такива сериозни потребители, става проблем. Отделно, скок на загубите и спад на кпд. Не, преизчисляване и преправяне, наистина, се налагат при това, почти повсеместно.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                                ....
                                Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
                                Ами първо трябва да се появи даден проблем, за да знаем за какво да търсим решение. Проблемите със много заряди станции не са страшни и са напълно разрешими, но все още не е ясно кой ще плати сметката на една тотална не реорганизация, а ПОДМЯНА на енергийната мрежа в големите градове.

                                1000 ел. коли няма да променят нищо, но ако станат милион, и енергийната мрежа на града ще се срине.

                                Коментар

                                Working...
                                X