IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение

    Само да има и един бензинов генератор в багажника ...да не останеш за по-дълго на къмпинга.
    Соларните панели са за тази цел. Вярно - бавно става, но за сметка на това винаги могат да те измъкнат от критична ситуация. Става въпрос за студената бира, топлото кафе и заредения GSM, за да извикаш помощ, а не за да местиш колата насам-натам.

    Има ли студена бира в изобилие, другите проблеми могат и да почакат. Имал съм такъв случай в Молдова - блокира ни двигателя на буса и трябваше да звъня до България да дойдат и да ни изтеглят. Ами чакахме 3 дена и набивахме салам с бира, но най-много ни тежеше, че бирата е топла.
    Last edited by Mateev; 20.10.2020, 16:37.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Ами една батерия на колела си е доста добра инвестиция. Веднага се сещам за 1000 приложения, за които по-рано човек трябваше да си купува дизел-генератор. Например ходенето на къмпинг или по поляните за каране на радиоуправляеми хеликоптери и самолети. Там наличието на 220V напрежение си е огромна екстра, още повече ако енергийния източник е десетки киловати.
      Само да има и един бензинов генератор в багажника ...да не останеш за по-дълго на къмпинга.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Ами една батерия на колела си е доста добра инвестиция. Веднага се сещам за 1000 приложения, за които по-рано човек трябваше да си купува дизел-генератор. Например ходенето на къмпинг или по поляните за каране на радиоуправляеми хеликоптери и самолети. Там наличието на 220V напрежение си е огромна екстра, още повече ако енергийния източник е десетки киловати.

        Друго се сещам за пчелините - колко пъти се е налагало да се ползва дрелка, винтоверт или дори електрожен. Ами хладилник за бирата или кафеварка за кафето?

        Въобще като се замисли човек - това енергията винаги да си е с тебе си е огромна екстра. Трябват само още 2-3 соларни панела, и щастието ще бъде пълно ...
        Истина.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Истина. С прилични загуби но, факт. Донякъде. Проблемът е, доколко, ще надделява алтруизмът, да си купуват хората нещо, което, 80% от времето, се ползва от други, а цялата цена, са платили те.
          Ами една батерия на колела си е доста добра инвестиция. Веднага се сещам за 1000 приложения, за които по-рано човек трябваше да си купува дизел-генератор. Например ходенето на къмпинг или по поляните за каране на радиоуправляеми хеликоптери и самолети. Там наличието на 220V напрежение си е огромна екстра, още повече ако енергийния източник е десетки киловати.

          Друго се сещам за пчелините - колко пъти се е налагало да се ползва дрелка, винтоверт или дори електрожен. Ами хладилник за бирата или кафеварка за кафето?

          Въобще като се замисли човек - това енергията винаги да си е с тебе си е огромна екстра. Трябват само още 2-3 соларни панела, и щастието ще бъде пълно ...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
            Веднага се вижда практическата полза от такава батерия в колата ти. Като я държиш и без това в гаража 99% от времето, тя става липсващия акумулатор за една автономна система. Една 100 квч. батерия лесно поема всякакви пикове и падове в денонощието, а когато не си вкъщи се предполага че и без това консумацията ще е по-малка и една 10-на квч батерия е достатъчна да обира малките спадове.
            Истина. С прилични загуби но, факт. Донякъде. Проблемът е, доколко, ще надделява алтруизмът, да си купуват хората нещо, което, 80% от времето, се ползва от други, а цялата цена, са платили те.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              3.5 милиона километра са много важни за психологическото отношение към ел. колите. Когато една кола има батерия, която ще я надживее, човек е спокоен да си я купи както нова, така и на старо. Който купува нова ще е спокоен, че колата ще има някаква достойна цена на старо.

              Колкото до бързото деградиране, ако колата се забрави включена в контакта - оставете за това да се грижи нейния софтуер. Нормалния потребител не би трябвало да се грижи за това. Не би трябвало дори и да го знае, а камо ли да се безпокои. В самия софтуер вече е заложено батерията да не се презарежда.

              Не си мислете, че 4.2V на литиева клетка е максималното нейно напрежение. Тя може да се зареди до по-голямо напрежение, но тогава наистина започва да деградира много бързо. Така че този факт с бързото деградиране вече е включен в литературата по въпроса и вече е заложен в софтуера на устройствата, които управляват литиеви батерии.
              Веднага се вижда практическата полза от такава батерия в колата ти. Като я държиш и без това в гаража 99% от времето, тя става липсващия акумулатор за една автономна система. Една 100 квч. батерия лесно поема всякакви пикове и падове в денонощието, а когато не си вкъщи се предполага че и без това консумацията ще е по-малка и една 10-на квч батерия е достатъчна да обира малките спадове.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от караКольо касапина Разгледай мнение
                https://www.dacia.bg/avtomobili/daci...h1-reveal.html

                От догодина Дачия пуска Спринг за около 10 000 евро. Като за градски автомобил изглежда добре.
                Да видим, колко ще е трайна. И дали ще може да ползва като стандарт зарядните на Тесла.

                Коментар


                • https://www.dacia.bg/avtomobili/daci...h1-reveal.html

                  От догодина Дачия пуска Спринг за около 10 000 евро. Като за градски автомобил изглежда добре.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    3.5 милиона километра са много важни за психологическото отношение към ел. колите. Когато една кола има батерия, която ще я надживее, човек е спокоен да си я купи както нова, така и на старо. Който купува нова ще е спокоен, че колата ще има някаква достойна цена на старо.

                    Колкото до бързото деградиране, ако колата се забрави включена в контакта - оставете за това да се грижи нейния софтуер. Нормалния потребител не би трябвало да се грижи за това. Не би трябвало дори и да го знае, а камо ли да се безпокои. В самия софтуер вече е заложено батерията да не се презарежда.

                    Не си мислете, че 4.2V на литиева клетка е максималното нейно напрежение. Тя може да се зареди до по-голямо напрежение, но тогава наистина започва да деградира много бързо. Така че този факт с бързото деградиране вече е включен в литературата по въпроса и вече е заложен в софтуера на устройствата, които управляват литиеви батерии.
                    Нещо от вида. Търговски трик. И...ВИНАГИ, ще има вратички за измъкване. Има един момент, който гласи: Колкото повече пари поискаш за нещо, което си обявил за супер-свръх-по-по-най, толкова повече наивници ще ти ги дадат а, когато се осъзнаят, пак ще може да свалиш на здравата глава. Друг въпрос, какво и е здравото, ако е била толкова наивна. Ще му „дадат безплатно”, ма прецакания максимум, нова да си я сложи и той ще вярва, че са наистина коректни, без да знае, колко е (бил и остава) наивен ии как е бил за поредно извозен. Ей нА, ако един мой познат, не бе тръгнал да дири компромати за мен и се бе извинил, когато беше време и редно, аз още щях да вярвам, колко е свестен ... Иначе, модераторите, когато са изтрили последния му до момента пост, явно, са попречили ДА ВИДИМ, колко - вместо да докаже професионализъм, компетенция и мироглед, го е стегнал чепика. Да видим - попречили са, ама са оставили явен знак, че някак, никак малко не е. Щото, и на техните нерви е подействал...
                    Last edited by Pyramid; 20.10.2020, 12:35.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                      Не се заяждайте за глупости де...

                      По темата - батерията и ТРЯБВАТ 3,5 милиона километра защото голям брой от хората няма да знаят че е добре да я зареждат само до 80% и както всички знаем една кола през повечето време не се кара и съответно ще седи на зарядното вероятно на 100% нон стоп. Това ще деградира батерията бързо, и за да няма сърдити ако колата от такъв ползвател изкара 500к до милион километри (които той вероятно няма и да достигне) пак капацитета е използван "пълноценно" макар и в случая от неразбираш потребител...
                      3.5 милиона километра са много важни за психологическото отношение към ел. колите. Когато една кола има батерия, която ще я надживее, човек е спокоен да си я купи както нова, така и на старо. Който купува нова ще е спокоен, че колата ще има някаква достойна цена на старо.

                      Колкото до бързото деградиране, ако колата се забрави включена в контакта - оставете за това да се грижи нейния софтуер. Нормалния потребител не би трябвало да се грижи за това. Не би трябвало дори и да го знае, а камо ли да се безпокои. В самия софтуер вече е заложено батерията да не се презарежда.

                      Не си мислете, че 4.2V на литиева клетка е максималното нейно напрежение. Тя може да се зареди до по-голямо напрежение, но тогава наистина започва да деградира много бързо. Така че този факт с бързото деградиране вече е включен в литературата по въпроса и вече е заложен в софтуера на устройствата, които управляват литиеви батерии.

                      Коментар


                      • Не се заяждайте за глупости де...

                        По темата - батерията и ТРЯБВАТ 3,5 милиона километра защото голям брой от хората няма да знаят че е добре да я зареждат само до 80% и както всички знаем една кола през повечето време не се кара и съответно ще седи на зарядното вероятно на 100% нон стоп. Това ще деградира батерията бързо, и за да няма сърдити ако колата от такъв ползвател изкара 500к до милион километри (които той вероятно няма и да достигне) пак капацитета е използван "пълноценно" макар и в случая от неразбираш потребител...

                        Коментар


                        • Я кажи, Импотецие (връщайки се към темата и тежките проблеми на батериите) какво е общото - (и тук, никак не се шегувам) между теб, едно дърво и една мравка и как ТОВА общото, решава проблемите на техническата и икономическа целесъобразност и масовото разпространение на електричките? Задача -закачка, съзс залог поне 500 млн.електрички и на всяка -батерия но, вместо по $ 14000, да речем, по 7. (НОВА) Без заяждане, задачката е инженерна, за компетентни. Към нея, може да се включатсввключатсв докажат още и „големите ми Опоненти”, Матеев и Петърът. Предвид скромните ни форумски възможности, питането е по принцип, т.к. вече, този пеинцип като знаят, детайлите, ще изпипат конструктори, твхнолози и т.н.тесни специалисти. Поврарям: Човек, дърво, мравка - общото и как то, е довело до пробив.
                          Тик-так, тик-так, тик-так...времето тече.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп

                            Бе ти си дрънкай, обаче това е първата причина заради която жена ти те заряза. Втората причина е че и над врата си мъртъв, както всички знаят.

                            Древна истина е че, след като враговете ми ме плюят, значи, постъпвам​ правилно. И обратно, ако ме хвалят, някъде бъркам.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                              Тъй както ходи в заводите на Заз, да им покажеш как да си сглобят парното ли?
                              Ми не. За там, бях закъснял.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Отивам лично в щатите по този повод.
                                - На ТЕХНИ разноски.
                                Тъй както ходи в заводите на Заз, да им покажеш как да си сглобят парното ли?

                                Коментар

                                Working...
                                X