IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts


  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
    Да споделя едно наблюдение от последните дни. Пускам един сърч за употребявани ТЕСЛА в Мобиле.бг https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...Model%20S&f6=1
    Излизат 19 обяви. Колите рзбираемо са след 2013 година. Интересното е, че средно пробега им е окло 10000 км на година Цените средно 70000.
    Пускам сходен сърч за Ауди А4 произведени след 2015 https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...nk=gtyiy1&f1=1
    116 обяви. Средна цена 30000 лв, средно пробег за година 30000 км.
    И сега какво излиза? Тока ефтин ма собствениците на ТЕСЛА нещат да се възползват от гювеча. А пък уж и кефа цена няма!
    Май отиваме към популярният виц.
    - Кога е най-шастливи собственка на ТЕСЛА?
    - Първия път като си я купи и втория път като я продаде.
    И ти като ватмана и безмисления пращиш от мисъл...
    Не знам как ти дойде гениалната идея да пришиваш вицовете за италианските баракуди на Тесла, но според всяко що годе предствително проучване собствениците на тесла са най-удовлетворените с голяма преднина пред тези на порше, лексус и пр. Потвърждение за което е най-ниската обезценка за употребявани автомобили (ватмана се блещеше как е възможно след година БМВто да е 40% по-евтино и облизваше за пазаруване)
    Ама иначе продължавай с интелектуалните напъни, забавляваш искрено
    Attached Files
    Last edited by ED; 02.09.2020, 14:42.

    Коментар


    • Да споделя едно наблюдение от последните дни. Пускам един сърч за употребявани ТЕСЛА в Мобиле.бг https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...Model%20S&f6=1
      Излизат 19 обяви. Колите рзбираемо са след 2013 година. Интересното е, че средно пробега им е окло 10000 км на година Цените средно 70000.
      Пускам сходен сърч за Ауди А4 произведени след 2015 https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...nk=gtyiy1&f1=1
      116 обяви. Средна цена 30000 лв, средно пробег за година 30000 км.
      И сега какво излиза? Тока ефтин ма собствениците на ТЕСЛА нещат да се възползват от гювеча. А пък уж и кефа цена няма!
      Май отиваме към популярният виц.
      - Кога е най-шастливи собственка на ТЕСЛА?
      - Първия път като си я купи и втория път като я продаде.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        То, че ще се постараят да затруднят живота ти е ясно но, със същата батерия, проблеми не би трябвало да възникнат. И още, натиск за стандартизиране нс масо-габаритни редове ще има и ще се случи. Отделно, че и китайците ще са притиснати и също, ще гонят едно приемливо качество. Времената се менят за всички.
        Ами виж GSM-ите - колкото производители има, умножени по броя на моделите на техните GSM-и, толкова различни вида акумулатори има в обръщение. Как един производител не се изхитри да стандартизира поне своите акумулатори, да не говорим за общ световен стандарт. Същото е и със зарядните, с куплунзите - въобще пълна какафония, чиято единствена цел е да си купиш цяло ново изделие, в което няма нито една съвместима част със старото.

        Ами спирачки, накладки, различни видове детайли за коли, слотове за процесори на компютрите - абсолютна олелия и почти никаква съвместимост. Та те дори и върховете на отверките не са стандартизирали - има поне 300 различни стандарта. С толкова части е последния ми купен набор отверки с накрайници и пак не покрива всички възможни варианти.
        Last edited by Mateev; 30.08.2020, 21:30.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Стига си плещил врели-некипели. Това да не ти е батерия за дистанционно на телевизор .....

          Ситуацията ще е точно обратната - всеки един производител има различни батерии като размери, форма, начин на закрепване, брой пера, токове, напрежения и какво ли не още. Нещо повече - като сменя модела, производителя нарочно ще сменя и батерията, за да няма съвместимост със стари модели. И в един момент ще я докараме до това, което го иска производителя - вместо нова батерия да си купуваш нова кола....

          Специално при ел. колите я има тази опасност - като загине батерията, загива цялата кола. Цената на колите втора употреба ще е НУЛА или много близко до нулата. Разбира се може би ще се появят фирми, които да произвеждат ментета батерии за стари коли, с цел припечелване на някой долар, но този пазар бързо ще се опорочи.

          В момента е нещо подобно с NiMH акумулаторите - купуваш китайски 3000 mAh, a получаваш 200-300 с етикетка 3000 .....
          То, че ще се постараят да затруднят живота ти е ясно но, със същата батерия, проблеми не би трябвало да възникнат. И още, натиск за стандартизиране на масо-габаритни редове ще има и ще се случи. Отделно, че и китайците ще са притиснати и също, ще гонят едно приемливо качество. Времената се менят за всички.
          Last edited by Pyramid; 01.09.2020, 00:59.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            Сигурно е така но, ако батериите вървят с вграден контролер то, софтуерът, може да се предоставя от производителя, начини да искаш.
            Стига си плещил врели-некипели. Това да не ти е батерия за дистанционно на телевизор .....

            Ситуацията ще е точно обратната - всеки един производител има различни батерии като размери, форма, начин на закрепване, брой пера, токове, напрежения и какво ли не още. Нещо повече - като сменя модела, производителя нарочно ще сменя и батерията, за да няма съвместимост със стари модели. И в един момент ще я докараме до това, което го иска производителя - вместо нова батерия да си купуваш нова кола....

            Специално при ел. колите я има тази опасност - като загине батерията, загива цялата кола. Цената на колите втора употреба ще е НУЛА или много близко до нулата. Разбира се може би ще се появят фирми, които да произвеждат ментета батерии за стари коли, с цел припечелване на някой долар, но този пазар бързо ще се опорочи.

            В момента е нещо подобно с NiMH акумулаторите - купуваш китайски 3000 mAh, a получаваш 200-300 с етикетка 3000 .....
            Last edited by Mateev; 30.08.2020, 18:46.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              Сигурен ли си че може да смениш батерията- защото по форумите друго говорят. Различен софтуер и толкова- купчина ламарина. Пробвай да подкараш уиндоус 95 на машина за уиндоус 10. Ами не става- и тук е същото
              Сигурно е така но, ако батериите вървят с вграден контролер то, софтуерът, може да се предоставя от производителя, начини да искаш.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                ...Пък и, както неведнъж отбелязвахме, в електричката, сменяш батерията, десетина лагера и малко феродо, и колата -съвсем като нова.
                Сигурен ли си че може да смениш батерията- защото по форумите друго говорят. Различен софтуер и толкова- купчина ламарина. Пробвай да подкараш уиндоус 95 на машина за уиндоус 10. Ами не става- и тук е същото

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Не става ясно какво искаш да кажеш и какво значение има състоянието на Мъск, но за батериите нещо си се поубъркал. Заряд в тези пропорции губят, но е след 300-400 хил мили или 500-600 хил км. Статистика колкото искаш
                  ...Пък и, както неведнъж отбелязвахме, в електричката, сменяш батерията, десетина лагера и малко феродо, и колата -съвсем като нова.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                    Състоянието на Мъск доближава 100 млрд, включая участието му във всички фирми,
                    а капитализацията на Тесла е 400 млрд.
                    А, още не е изработил всички сателити и не ги е пуснал в действие.
                    Както и извънземната му батерия за Тесла, дето щяла да държи до милион мили пробег (сегашните губят заряда на 80-90% след 150к мили
                    Не става ясно какво искаш да кажеш и какво значение има състоянието на Мъск, но за батериите нещо си се поубъркал. Заряд в тези пропорции губят, но е след 300-400 хил мили или 500-600 хил км. Статистика колкото искаш

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп
                      Ама вие тримата сте напрао гении,
                      Click image for larger version

Name:	488.JPG
Views:	1
Size:	80.4 КБ
ID:	3644016

                      Коментар


                      • Състоянието на Мъск доближава 100 млрд, включая участието му във всички фирми,
                        а капитализацията на Тесла е 400 млрд.
                        А, още не е изработил всички сателити и не ги е пуснал в действие.
                        Както и извънземната му батерия за Тесла, дето щяла да държи до милион мили пробег (сегашните губят заряда на 80-90% след 150к мили
                        Last edited by hazard; 30.08.2020, 01:19.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Аз нищо не казвам- казва сайта на инвестора автомедия. ТОест ако те лъжат, и аз лъжа. Но не разбрах, акумулатора се зарежда с постоянен, а не променлив ток така ли
                          ами зареждачката изправя променливия ток и го прави постоянен.
                          С телефона ти е същото, та така.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Аз нищо не казвам- казва сайта на инвестора автомедия. ТОест ако те лъжат, и аз лъжа. Но не разбрах, акумулатора се зарежда с постоянен, а не променлив ток така ли
                            Ха дубрютрю.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Вальо, батериите ВИНАГИ се зареждат с изправен ток. ТАМ, трифазен няма.
                              (Само за,сведение).
                              Иначе останалото, което казваш, е истина.
                              Аз нищо не казвам- казва сайта на инвестора автомедия. ТОест ако те лъжат, и аз лъжа. Но не разбрах, акумулатора се зарежда с постоянен, а не променлив ток така ли

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                                Защо бързото зареждане е смърт за батериите

                                Те искат да заместят петрола, но все още имат един фатален недостатък, за който производителите премълчават

                                ЗА СЪЖАЛЕНИЕ ОБАЧЕ ВИСОКАТА РЕАКТИВНОСТ, която прави лития толкова подходящ за изграждането на батерии, носи и негативна страна - той е склонен да участва и в други, нежелани химични реакции. Затова постепенно върху анода се образува фино покритие от литиеви съединения, което пречи на реакциите. И така капацитетът на батерията намалява. Колкото по-интензивно се зарежда и разрежда тя, толкова по-дебело става това покритие. В определени моменти то може дори да пусне т. нар. "дендрити" - представете си нещо като сталактити от литиеви съединения - които се протягат от анода към катода и ако го достигнат, могат да предизвикат късо съединение и запалването на батерията.
                                Всеки цикъл на зареждане и разреждане съкращава живота на литиево-йонния акумулатор. Но бързото зареждане с трифазен ток, което е толкова модерно напоследък, ускорява значително процеса. https://automedia.investor.bg/a/2-no...t-za-bateriite
                                Вальо, батериите ВИНАГИ се зареждат с изправен ток. ТАМ, трифазен няма.
                                (Само за,сведение).
                                Иначе останалото, което казваш, е истина.

                                Коментар

                                Working...
                                X